április 13, 2022

Weboldal kritika – célkeresztben 3 magyar nagyvállalat honlapja

Kritizálni könnyű.

Mondhatná Petike, miután lefitymáltuk furcsán divatos frizuráját.

Vagy a család tyúkanyója, Gizi mama, miután drága unokáját becsmérelte valaki.

Mi most nem a negatív kritikákat helyezzük a középpontba.

Három olyan magyar gigacég honlapját vesszük webes szemügyre, amely rendelkezik erős és gyenge vonásokkal, amelyekből rengeteget lehet tanulni.

Sőt, a megszerzett értékes tanulságoknak hála, na meg persze miután alkalmazod őket, a céged weboldala is online szárnyra kaphat.

Vizsgáljuk meg szépen sorban a nagy triót!

axial weboldal
axial weboldal

Axial.hu

Az Axiál Kft. weblapja olyan, mint egy monumentális piac, ahol a hatalmas bőségben a felhasználó hirtelen nem tudja, merre induljon, annyi inger és információ éri.

Mintha a digitális kofák, azaz az aloldalak kiabálnának felénk, hogy nyissuk meg már őket.

És valóban.

Van itt minden, mint a búcsúban:

–          Közösségi csatornák irányába mutató linkek

Itt jár a piros pont, sőt sok ötös a közösségi médiás jelenlétért, a youtube csatornán fellelhető néhány videóban néhol komoly standupos jelenetek dolgozzák meg a rekeszizmokat. Emellett látszik, hogy a cég komoly gondot fordít az online megjelenésre.

–          Részletekbe menő tájékoztatás

Az iparágnak (kereskedelem) megfelelően valóságos információs cunami zúdul a látogatóra, az aloldalakon fellelhető tartalmak nem kiáltanak telefonos segítségért.

–          Egységes arculat

Színben és grafikában is igyekeztek a weblap készítői egységesek maradni, a vizualitás sem a lőjünk egy képet mobillal, aztán pakoljuk fel a honlapra szellemiséget idézi.

És mi segíthetné még a weboldalra látogatót?

–          A küldetés kommunikálása

A cég markáns árbevétele (74 milliárd Ft) és profi online marketingje ugyan nem sürget égbekiáltó változtatásokat, mégis érdemes lenne a nagybetűs miértet kommunikálni.

Miért, kiknek, miben akar segítséget nyújtani.

Hiszen ezzel a cég emberibb arcát is megmutatja.

–          A mobilbarátabb megjelenés

Mielőtt a vállalat hű rajongói ránk törnének, már most leszögeznénk: csinosan mutat a weboldal mobilon is.

Mégis van némi hiányérzet bennünk, amikor a főoldalt pásztázzuk, ugyanis néhol félbetört mondatok, elcsúszott képek kúsznak a szembogarunk elé.

–          Blogcikkek

Habár szakmai tájékoztatásban is erős a weboldal (online kiadványok), mégis érdemes lenne blogcikkekkel még jobban felturbózni az amúgy is erős tartalommarketing szekciót.

Vagy akár az Agritech magazinból kiragadni egy-egy cikket, interjút és azt elhelyezni a weboldal fókuszába, megtámogatva a közösségi csatornás posztokkal.

 

csabametal weblap 1
csabametal weblap 1

Csabametal.hu

Az 1993 óta könnyűfém öntéssel foglalkozó cégnek lenne mire büszkének lennie. 

Sőt, ezt azért „illene” a weboldalon is kommunikálnia, digitális világba kürtölnie, hogy

Hahó, az online téren is markánsan jelen vagyok!

Ezzel szemben a weboldal olyan, mint amikor az egyszeri középiskolás diák a beadandóját 2 perc alatt elintézte azzal, hogy a wikipédiás tartalmat átemelte wordbe, minimálisan megformázta, majd nyomtatás után az iskolatáskájába vágta.

Vajon hányast kapott érte?

Ugyan a weboldal átlátható és törekszik az egységes színvilágra, mégis mintha a vizualitás, a white space, a finom design messze elkerülte volna.

A mobilos megjelenés még inkább hajaz egy tartalommasszára, amitől az oldal egy mondatokkal alaposan telezsúfolt oldalra emlékeztet.

Mi lehetne a megoldás?

–          Legyen összhangban a tartalom és a design!

–          Gyenge minőségű képek helyett profi fotók legyenek előtérben!

–          Legyen erős a közösségi médiás jelenlét is! (Ha már van Facebook oldal, akkor ott legyen rendszeres a kommunikáció, váljon szilárddá a kapcsolat a weboldal és a közösségi csatorna között)

–          Legyenek szakmai cikkek az oldalon!

–          Legyen a cég miértjének kommunikálása legalább olyan erős, mint a hogyan és a mit!

alcufer weboldal
alcufer weboldal

Alcufer.hu

A hulladék-újrahasznosítással foglalkozó vállalat két weboldala is létezik a digitális univerzumban.

A modernebb verzió már eltüntetett néhány fájó hibát, mégis maradt azért fejlesztendő terület.

Kezdjük a pozitívumokkal: 

–          Egységes színek

–          Könnyen kezelhető, áttekinthető felület

–          Tiszta tájékoztatás

Ahogy a weblap címében (üzleti) is tetten érhető, az oldal elsősorban üzleti szempontokat tartja előtérben.

Ezért is fura, miért nincs közösségi médiás jelenlét, miért hiányoznak a blogcikkek, vagy éppen az ügyfél-visszajelzések. 

Pedig az üzlet és a marketing szép elegyet tud alkotni. 

A cég amúgy is erős renoméján rendkívül sokat dobna néhány változtatás, annak érdekében, hogy az online térben is meghatározó szereplővé válhasson.

És persze a hitelességét és a bizalmat is tovább építse.

Mi mutatna még jól a weboldalon és online holdudvarában?

–          Közérthető szakmai cikkek

–          Tartalommarketing irányába mutató linkek

–          Profi fotók

–       Keresőoptimalizálást (SEO) előtérbe helyező szöveg

–          A jövőkép kommunikálása

–          Visszajelzések, sikerek megmutatása

Összegzés

Ahogy fent is olvashattad, lehet tanulni a magyar gigacégektől is weboldalas arculat tekintetében.

Mit érdemes átvenni, mire lehet azt mondani, hogy

Na, én ezt a hibát nem szeretném elkövetni!

Egyet azért leszögezhetünk!

A jövő, sőt már a jelen is az online világról szól, ezért egy cégnek, vállalkozásnak elengedhetetlen, hogy olyan profi weboldallal rendelkezzen, amely nemcsak megrendelőket, vásárlókat hoz számára, hanem építi a hitelességet, bizalmat a digitális térben is.

Ha a cégednek szüksége lenne profi weboldalra, kifogástalan online marketingre, pompás webes megjelenésre, akkor keress minket bátran, segítünk a webes álmaid beteljesítésében.