Egy sikeres online üzlet felépítése és a weboldal konverzió legtöbbeknek igazi varázslatnak, a modernkori alkímia egyik fajtájának, de legalábbis emberfeletti teljesítménynek tűnik. Ez a bejegyzés a weboldal konverzió témaköréhez mutatja be a Bölcsek Kövét, amelyet néhány adatokkal dolgozó (nem pedig szerencsés) vállalkozás által már felfedezett.
Weboldal konverzió földönkívüli segítséggel
1982-ben vagyunk, amikor is egy Reese nevű fiatal fiú egy földönkívülit próbál meg magához csábítani az erdőből. Csokis drazsékat szór szét egyenlő távolságban az erdő szélétől a házig, ahol lakik. ET a földönkívüli pedig ezeket a nyomokat követve képes őt követni. Így Reese eléri a célját és ET meglátogatja őt az otthonában. Reese végülis egy folyamatos jutalomban bővelkedő kiszámítható technikával cserkészte be ET-t.
Mit tudunk a könyves boltoktól tanulni?
Néhány éve a legtöbb könyvet áruló bolt rájött arra, hogy változtatni kell. Nem elég a vásárlónak az arcába tolni a könyvet és azonnal várni az értékesítést. Bemennél egy olyan könyvesboltba, ahol 2 percenként jön oda az eladó, hogy na mit szeretnél vásárolni és hogy a kasszához kísérhet-e? Sokkal hatásosabb, hogyha kényelmes foteleket, könyvek olvasására kijelölt idilli helyeket és akár sok idő eltöltését elősegítő kellemes hangulatú és messziről már csábító illatú kávézókat telepítenek a boltokba. Teszik ezt azért, mert adatok bizonyítják, hogy a náluk több időt töltő emberek úgyis vásárlásokkal fogják meghálálni a kényelmes és a direkt értékesítést nem túltoló környezetet.
Az Amazon is kiválóan alkalmazza ezt a technikát és kényelmes olvasó alkalmazás, ingyenes minták és vélemények állnak rendelkezésre a könyveikről.
ET és a weboldal konverzió
Ahogy ET, úgy az emberek viselkedése is jutalmazással, méghozzá szinte azonnali jutalmazással irányítható a legjobban. Legtöbbször nem elég azt várni, hogy a weboldal látogató azonnal vásároljon a termékünkből, hanem el kell nyerni előtte a bizalmát.
A konverzió egy speciális grillsütőt áruló weboldal példájával
Nézzük meg az esetek nagy részében használt vevőszerzési stratégiát egy grillsütőt áruló weboldal esetén. Idő szempontjából nagyon gazdaságosan van összerakva annyi biztos. A valóság viszont azt mutatja, hogy ez nem így működik, kivéve ha olyan alacsony árú vagy annyival jobb a termék, ami toronymagasan megéri.
Második esetben a grillsütőket áruló cég jó érzékkel a csokidrazsé útra lépett rá. Ugyan nem azonnal képes a hátszínre éhező tömeget kiszolgálni, de sokkal magasabb konverzióval fog rendelkezni mint a fenti.
Összefoglalva elmondható, hogy a termék vagy szolgáltatás online értékesítéshez hírlevél feliratkozáson, közösségbe becsatoláson, ingyenes webináriumon, podcasten vagy akár tréningen keresztül vezet általában az út. Ezekkel az eszközökkel lehet egy olyan értékesítési tölcsért kialakítani, amelyen a látogatók átmennek és végül nagyszámban válnak ügyféllé.
Ha a weboldal konverzió téma után egy átfogó útmutatót keresel, akkor nézz be ide: https://www.moonshot.hu/alapok/weboldal-keszites-utmutato/
Ha egy élő példát akarsz látni egy jól konvertáló weboldalra, akkor nézz be ide: https://www.furbify.hu/