Egy unalmas weboldal egyidejűleg negatív benyomást kelthet a márkáról, miközben száraznak és monotonnak tűnik. Hatással van a konverzióra és a bevételeidre is.
Lehetséges unalmasnak lenni, anélkül, hogy észrevennéd? Egy kis segítség a cikkben, hogy felismerhesd a jeleket.
A digitális világba való növekvő sodródás az interneten keresztül történő marketing szükségességét sürgeti egyre inkább.
Hiába van menő célközönséged, menő és releváns terméked vagy szolgáltatásod és a te szemedben menő weboldalad. Ha azon keresztül csupán
értékesítenéd
a terméked. (Feltételes módban.)
Tehát minden menő, vagy csak annak tűnik.
Mert a szuper körítés ellenére, mégsem csilingel a kassza. Ilyenkor érdemes kicsit a kulisszák mögé nézni, hogy vajon a te weboldalad is unalmas-e?
Ha az online marketingben csak arra figyelsz, hogy az oldalra minél nagyobb forgalom érkezzen, az kevés.
Egy unalmas, a céged értékesítési célját ki nem szolgáló weboldal olyan, mint egy defektes gumi. Nem mehetsz tovább, amíg nem változtatsz rajta.
Ugyanis a fő kérdés az, hogy
- hogyan „érzik” magukat a látogatók az oldaladon?
- hogyan igazodnak el a tartalmaid között?
- végigfutják-e az oldalaidat és történik-e konverzió?
A szolgáltatásodra, termékedre csorgó nyállal áhítozó embertömeg és a bankszámlád egyre növekvő értéke között több szög is ugrásra készen állhat, hogy előidézze a „digitális defekted”.
Nézzük most ezeket.
Az unalomgeneráló és értékesítésgátló főbűnök a következők lehetnek
A letisztult, konverzióra kiélezett és felhasználóbarát weboldal gyakran ellopja a műsort.
Másrészt egy bonyolult, érdektelen és unalmas weboldal fordított hatást válthat ki a célközönségre és távolabb viheti a cégedtől.
Mik lennének ezek?
Olyan jellemzőket hoztunk példának, ami a tapasztalatunk alapján a legtöbb általunk látott weboldalon a leginkább ordító hibaként szokott visszaköszönni.
1. Nem szerez figyelmet
A figyelem reflektorként világít meg dolgokat.
Az emberi tapasztalás központi szereplője, ami előszeretettel szelektálja az ingereket, az infók feldolgozását.
A tévhitekkel ellentétben nem látunk mindent, ami előttünk van.
Az agyunk csupán egy kis töredékét dolgozza fel annak, amit látunk, sőt még ennél is kevesebbet dolgoz fel a tudatos elménk, amire később emlékezhetük.
Amikor valamire figyelmünket fordítjuk, a többi a perifériába kerül.
Egy vizuális anyag (ilyen a weboldal is) számos olyan dolgot tartalmazhat, ami azonnal megragadja az ember figyelmét.
De ilyen a rajta szereplő hatásos szöveg is.
A szavak mindig is csak a csontvázak, amitől húsvér tartalommá válnak, az az üzenet.
Egy weboldalon sosem a terméket adod el, hanem a könnyebb életet.
Azt az életet, amit a termékkel elérhet az olvasód.
Ezt figyelembe véve a szöveg minden egyes elemével célod kell, hogy legyen.
A címmel figyelmet keltesz fel. A terméked tulajdonságánál nem állsz meg, hanem megmutatod az előnyt. A terméked árát úgy tálalod, hogy befektetésnek tűnjön.
De egy metaforával például emlékezetesebb leszel.
2. A weboldal a cégre koncentrál – nem az olvasóra, a fogyasztóra
„Mi”, „Én”, „Mi cégünk”?
Helyette legyen a „Te” a fókuszban.
Tipikus hiba az is, ha a weboldal felépítése, struktúrája és kommunikációja alapján nem tudja a látogató az első néhány másodperc után felmérni, hogy ki vagy, mivel foglalkozol és miben tudsz segíteni.
Ha emellett még a felhasználóbarát felület és egyszerű navigáció is hiányzik, lábon lőtted magad.
A vevődet, főleg az elején semmi sem érdekli, csak saját maga.
Ha azt akarod, hogy figyeljen, akkor írj a kedvenc témájáról: ő róla (a Rólunk aloldalon is). Minden témát át lehet fordítani a cégedről az ügyfeledre.
A jó webes tartalom úgy beszél az olvasókkal, mint egy baráttal.
A tartalommarketing például olyan kommunikációt valósít meg, amely során úgy beszélsz az ügyfeleiddel, vásárlóiddal és az érdeklődőkkel, hogy nem akarsz nekik minden percben és minden áron eladni.
A „tipikus” reklám helyett segítséget, információkat adsz.
Erre alkalmas a blog is.
Az információkat kereső emberek gyakran különböző cégek weboldalára a különböző cikkek révén kerülnek.
A tartalom folyamatosan értékes, hasznos, tájékoztató információkkal látja el a potenciális ügyfeleket, ők pedig ezért a figyelmükkel, döntéseikkel, hűségükkel jutalmaznak meg téged.
A blogszekció egy roppant „tájékozott” képet is sugall a weboldallal és a vállalkozással kapcsolatban, ami kevésbé unalmas és informatívabb látogatási helyszínné teheti az oldalad.
3. Nem elég konkrét
A weboldalad nem az előnyökre épít, hanem száraz tulajdonságokkal és információkkal bombázza az agysejteket.
Nem konkrét.
Olyan lapos kifejezésekkel untat, mint minőségi cucc, széles ügyfélkör, globális márka, tartós termék.
Helyette lehetne az, hogy 24 országba exportálunk, 50 éves szakmai tapasztalat és 3 Michelin-csillagos chefünk munkája vagy 855 ügyfél választotta már ezt.
Ugye mennyivel konkrétabb?
A tények, számok és konkrétumok hitelességet is építenek.
4. Nem különböztet meg a versenytársaktól
Céltalan és bemutatlan maradsz a saját oldaladon.
Nincs olyan rész a weboldalon, ami leírja, hogy ki vagy, kinek és miben segítesz, milyen tapasztalataid vannak az általad képviselt témában, amiről az oldalad szól.
Ha még nem szedted össze röviden, hogy mivel foglalkozol, akkor használj iránymutatónak egy három pontos bemutatkozást.
1. Mit nyújtasz? Mi az a téma, amivel foglalkozol? Miben vagy szakértő?
Például: marketing, önismeret, pillangószelepek gyártása
2. Hogyan teszed ezt a tudást, terméket, szolgáltatást elérhetővé?
Például: szervezel, tanítasz, értékesítesz, tanácsot adsz
3. Kik a vevőid, ügyfeleid? A célcsoportod?
Például: kisvállalkozók, párkapcsolati problémákkal küzdők, nagymellűek
Ami a weboldaladra látogatót azonnal érdekelni fogja, az a következő:
- Jó helyen jár-e?
- Megvan-e az nálad, amit ő keres?
- Van ennél – amit kínálsz – esetleg jobb cucc? (itt máris a kifogáskezelés a feladatod)
- Hogyan tovább? Mit kell csinálnia, hogy megkaphassa azt, amit ígérsz neki?
5. Üres állításokat tartalmaz, amiket nem bizonyítasz
Előfordul, hogy olyan várható eredményekről írsz az oldaladon, amelyek akár igazak is lehetnek, de első látásra mindenképpen hihetetlennek és nem is hisz neked senki.
Ha viszont nem hiszik el az olvasóid, hogy mit érhetnek el a segítségeddel, akkor nem leszel hiteles szakértő a szemükben.
Ahhoz, hogy hihető is legyen az információ, amit állítasz (eredmények, teljesítmények) bizonyítékokra van szükséged.
A bizonyítékok lehetnek referenciák, esettanulmányok, statisztikák, előtte-utána fotók vagy ügyfélvélemények.
(De az is bizalmat építhet, ha az űrlapoknál a legszükségesebb adatokat kéred csak el tőle. Az pedig garancia a hitelességedre, ha az elérhetőségeidet nem kell nagyítóval keresni.)
6. Az üres állítások miatt nem épít a weboldal hitelességet
Pedig a hitelességet könnyen növelheted, ha kerülöd a sablonok, klisék, üres bullshitek és hájpok használatát.
Szakzsargon helyett érthetően kommunikálsz, amit egy laikus is megért. Az érthetőség ugyanis növelheti a konverziót, valamint a bizalmat is feléd.
Egyszerűen tálalod az előnyöket, de a tudományos állításokkal hitelessé teszed azokat.
Meg is magyarázod az állításaidat.
Azért biztosítja számodra a legideálisabb megoldást, mert…csökkenti…növeli…ilyen hatóanyag van benne, ami ezt és ezt éri el.
Nem spórolod ki a korábbi eredmények, véleményeket sem veled kapcsolatban, mint szakértő.
7. Nem növel értéket
A weboldalak értékének növelésében jelentős szerepet játszik a minőségi és releváns tartalom, amivel növelheted a szakértői státuszod, és megkülönböztethetővé is teheted magad a versenytársakkal, a konkurenciával szemben.
Ezt kiküszöbölheted, ha tehát nemcsak a termékedről és a szolgáltatásodról beszélsz, de a weboldalad még hozzáadott értéket is ad a látogatódnak.
Ilyenek például:
- esettanulmányok
- iparágadra jellemző best practice-ek,
- checklistek, amikkel ellenőrizhetsz dolgokat
- infografikák, white paperek
- hasznos blogcikkek,
- tartalmas videók vagy podcastek
8. Nem ösztönöz cselekvésre
Csodaszép és dizájnos, modern honlapdizájnod van.
A tartalmaid érdekesek, előnyorientáltak és az érzelmekre is hatnak.
A szolgáltatásod színvonalát pedig ne is firtassuk, kiváló – ne nem ösztönzöl semmire, nincs cta, azaz call to action, maximum egy egyszerű „kapcsolat” aloldal.
De mi van azokkal, akik nem égnek olyan erősen a vágytól, hogy képesek legyenek lenyomozni az elérhetőséged (mert azt se teszed közkinccsé), szóval mi van a bizonytalanokkal?
Itt jönnek képbe a jól kialakított csalik, a call to actionök, amivel ráveheted őket egy kezdeti kis lépésre – például egy minimális adat megadásával indikált visszahívásra (motiváció: „több infót kérek”).
Egy kötelezettség nélküli telefonos konzultáción pedig elválik, hogy ügyfeled lesz-e az illető.
És érdemes-e továbbvinni a folyamaton.
Ha nincsenek call to actionök, akkor bekerülsz a fiókba. Jobb esetben egy könyvjelző közé, amit vagy megnyitnak egyszer, vagy nem.
Végtére is a weboldalad, a céges oldalad célja az, hogy leadeket generáljon (vagy közelebb vigyen a leadgeneráláshoz), eladjon. Ehhez szükséges a jó benyomás, a hiteles informálás, az előnyalapú kommunikáció; de a lezárás is.
Mit csináljon, milyen számot hívjon, mire kattintson? És ha megteszi, akkor mi fog történni?
A weboldaladnál nálad minden oldaladnak van valamilyen célja?
9. Nem felhasználóbarát
Egy felhasználóbarát weboldal kétszer nagyobb valószínűséggel vonzza magára a figyelmet, mint egy összetett.
A könnyen elérhető weboldal egy fogás a digitális piacon.
A felhasználóbarát kifejezés azt jelenti, hogy az oldal elrendezése világos, könnyed, navigációja egyszerű, betöltődése viszonylag gyors, az olvashatósága könnyed és átlátható (egy idő után meg is szokod a sokadik aloldalnál, hogyan épül fel a honlap).
A cselekvésre ösztönző ikonok látható helyeken vannak.
10. Nem mobilbarát
Állítólag a mobilfelhasználók teszik ki manapság a webes forgalom 50%-át. És ez az alsóhang.
Az okostelefon mindig kéznél van.
Használata kényelmesebb, a mobilbarát weboldal ma már szinte etalon.
Mégis találunk még dinókorszakból visszamaradt weboldalpéldányokat.
Mobilbarát alatt azt értjük, hogy az oldalnak kellően reszponzívnak kell lennie ahhoz, hogy mobileszközzel könnyen navigálható legyen.
11. Örökkévalóság a betöltése
Megesett már veled is a szituáció, hogy rákattintottál egy linkre, vártál, vártál és hosszú másodperceken keresztül
nem
történt
SEMMI?
Az igazán jó találati eredményeket hozó weboldalak jellemzője, hogy könnyű használni; de az is, hogy hasznos információt adnak egy releváns keresésre.
Egy érdeklődésre és kíváncsiságra.
A lényeg: az adnak kifejezésen van.
Az “sok látogató – kurta oldalon töltött idő és konverzió” tünetegyüttes esetén ugyanis rengetegen nem gondolnak egy gyakorlati problémára.
Az időre és türelemre.
Amiből egyik sincs a webldallátogatóknak.
Ha várakoztatsz, mielőtt megnéznék az oldalad; a visszafordulások számát generálod. Ráadásul a késedelmes szolgáltatás és a gondatlanság képét is sugallod egyszerre.
Általában azokon a webhelyeken tapasztalható a legmagasabb visszafordulási arány, amelyek betöltése sokáig tart, mivel a várakozás senki által nem kívánt tevékenység.
Az emberek 40% -a elhagy egy olyan weboldalt, amelynek betöltése több mint 3 másodpercig tart.
Az Aberdeen Group szerint minden újabb és újabb 1 másodperc 7%-kal csökkenti a konverziódat.
12. Nincsenek látványelemek vagy képek
Néha szívesebben látnál képet is azokról a személyekről, akikkel elméletben dolgozni fogsz?
Betekintenél a kulisszák mögé, a márka mindennapjaiba?
A képek felkeltik az emberek érdeklődését.
A képek segítségével vizuálisan magyarázhatod el a történeted. Vagy a termékednek a működését.
Ez rendkívül hasznosnak bizonyul, mivel a műszaki részletek, mint például a termék funkciói, a munkamódszerek, a terméktípusok jobban leírhatók képekkel, mint szöveggel.
Fotókkal üzenetet közvetíthetsz, amik mélyen bevésődve befolyásolhatják az olvasóidat.
Vonzza a figyelmet, erőteljes érzelmeket fakaszt. Beleég a memóriába és mindegy, hogy milyen nyelvet beszélsz, kínait, magyart vagy angolt, egyszerűen érted.
Itt például öt olyan márkáról olvashatsz, akik profi infógrafika-marketing tevékenységet folytatnak.
Lényegében vizuális segédeszközökkel könnyítik meg egy témához való kapcsolódást, növelik a megértést és az emlékezést.
Száraz kutatásaid, adathalmazaid vannak?
Érdekessé és egyedi adattörténetekké alakíthatod őket, amelyeket infógrafikákon keresztül mesélsz el. Az adatok máris életre kelnek.
Unalom helyett szemléletesen kommunikálhatod a terméked lényegét, ha az üzenetedet képekkel, grafikonokkal illusztrálva mutatod be.
Gondold át az alábbiakat.
A kulcsfontosságú, cselekvésre ösztönző marketingüzenetek jól láthatók az oldalon? A weboldal minden tartalmi blokkja és a köré komponált vizuális megjelenítés is közvetíti a céged szakértelmét?
Elég konkrét és egyszerű vagy? Az oldalad gyorsan betöltődik és plusz értékeket közvetít?
Segítünk vállalkozásodat, illetve weboldaladat az unalmasról a figyelemfelkeltő és jól konvertáló szintre emelni.
Kérj egy ajánlatot az űrlapon keresztül.
Add meg nevedet, a céged nevét és a telefonszámodat. Legkésőbb a következő munkanapon visszahívunk és 5 rövid kérdést teszünk fel. 5 kérdés után neki is állunk a tervezésnek, ingyen küldünk egy tervet az új weboldaladhoz.
Itt tudsz írni nekünk.