Górcső alá vesszük a leggyakoribb tévhiteket
4+1 leggyakoribb mítosz az export marketingről
Te is azok közé tartozol, akiket csábít az export nyújtotta növekedés lehetősége, de visszatart néhány aggodalom, félelem attól, hogy ténylegesen országhatárokon kívülre nyújtózz?
Nem vagy egyedül, rengeteg ígéretes vállalkozás jár ugyanebben a cipőben.
Ebben a cikkben lerántjuk a leplet a leggyakoribb tévhitekről, amelyek sokakat visszatartanak attól, hogy a globális piacon is sikerre vigyék termékeiket/ szolgáltatásaikat.
Lehet, hogy téged is ez választ el a várt áttöréstől?
- “Túl kicsi vagyok ahhoz, hogy sikeres legyek az exportban.”
Ha azt hiszed, hogy csak a nagyvállalatoknak van esélye a nemzetközi színtéren, nagyon tévedsz!
Az exportban résztvevő piaci szereplők javarésze a KKV szektorból kerül ki.
Pontosabban szólva a nemzetközi kereskedelemben részt vevő cége ⅔-a kevesebb, mint 20 alkalmazottat számlál.
Félre a kishitűséggel, soha nem vagy túl kicsi ahhoz, hogy sikeres légy!
- “Nem beszélek idegen nyelveket, nincs esélyem.”
Szerencsére nem kell nyelvguruvá válnod ahhoz, hogy külföldön is learathasd a babérokat.
Bőven elegendő, ha beszélsz angolul, hiszen világszinten széles körben elterjedt nyelv, amivel gördülékenyen intézhető minden üzletmenet.
Ha pedig helyi disztribútorokat szerződtetsz, akkor rajtuk keresztül megoldott a célnyelvi kommunikáció is.
Ha ez mégsem elegendő, még mindig szerződtethetsz hivatásos fordítókat.
- “Nincs szükségem exportra, bőven kiszolgál engem a hazai piac.”
Ezt a kijelentést még akkor is fejcsóválva fogadnánk, ha mindezt amerikai állampolgárként mondanád egy Európa-méretű hazai piaccal.
Kis hazánk ennél szerényebb méreteiből fakadóan jóval tágasabb fejlődési és jövedelmezőségi potenciált tartogathat a külföldi nyitás.
Az más kérdés persze, hogy az export nem való mindenkinek és ha nekiindulsz, mindenképpen legyen a nulladik lépés a felkészülés.
- “Túl bonyolult az export, inkább bele sem vágok.”
Vitathatatlanul bátorság kell ahhoz, hogy az addig megszokott, ismert terepről nyílt vizekre evezz, de szerencsére nem kell magányosan kormányoznod a céged hajóját.
Ahogy egyre jobban kinyílik a világ és a piacok közötti átjárhatóság, úgy válnak egyre olajozottabbá az üzletkötési folyamatok.
Az egyre terjedő digitalizálódás pedig szintén az egyre gördülékenyebbé váló üzletmeneteknek kedvez, és a bankbiztonságra is pozitív hatást gyakorol.
Így a helyi valuta használatától sem kell idegenkedni feltéve, ha ragaszkodsz a megbízható, nemzetközileg is használható fizetési rendszerhez!
Természetesen a helyi szabályozásoknak való megfelelés nem opcionális, de jó esélyed van rá, hogy azt az utat, amelyre rálépni készült, valaki már taposta előtted.
Vagy kért már információt exportdokumentációs, adminisztrációs vagy egyéb hasonló témában ezektől a szervezetektől.
- Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK)
- Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA)
- Nemzeti Külgazdasági Hivatal (NKH)
- Magyar Külügyminisztérium
- “Nem fog kelleni a termékem/ szolgáltatásom.”
Emögött a gondolat mögött legtöbbször a kishitűség áll.
Hiszen ha itthon elkel, miért ne lehetne eladható külföldön is?
A hurráoptimizmust félretéve, a sikered azért azon is múlik, hogy a marketing stratégiád, akár maga a terméked/ szolgáltatásod mennyire adaptálódik a célpiachoz.
Ennek a megtervezéséhez itt találsz egy hasznos útmutatót.
Kedvet kaptál ahhoz, hogy belevágj az exportba, de nem mersz egyedül nekiindulni?
Nem is javasoljuk senkinek, hogy előzetes tudás és tapasztalat nélkül kihajózzon az ismeretlenbe.
Ha biztosra akarsz menni, akkor keresd meg azokat a szekembereket, akiknek több éves tapasztalat és ügyfél sikertörténetek állnak a hátuk mögött az export stratégia terén.
A Moonshot küldetése az, hogy sikerre vigye a magyar kkv-kat az exportban.
Ha Téged is érdekel, hogy velünk hova juthatsz el, akkor kattints ide és nézzük meg együtt a lehetőségeidet!