április 27, 2022

Hogyan használd ki a social proof erejét?

Edit és Géza szeretne végre nyaralni.

Hazai helyszínekben gondolkodnak, mégsem tudják magukat elhatározni.

Mihez kezdenek?

Rávetik magukat a google keresőre, elolvassák a visszajelzéseket, esetleg a témakörhöz passzoló csoportok tagjai lesznek a Facebookon.

Edit és Géza bíznak a social proof erejében.

Social proof…hogy micsoda?

Ez a társadalmi bizonyíték elve.

Vagyis aszerint döntjük el, hogy az adott dolog jó és helyes, ha a hozzánk hasonló emberek is így látják.

Ha pedig a termékedet és a szolgáltatásodat akarod vonzóvá tenni a leendő vásárlóid szemében, akkor nincs más dolgod, mint kihasználni a social proof erejét.

Szóval éppen ideje elindulni a konverziós rekordok megdöntése felé!

Mutatjuk a hogyant!

socialproof socialmedia

A social proof és a hógolyó

Képzelj el ez tenyérnyi hógolyót, ami felgyorsulva pokoli lavinává fejlődik!

Így van ez a digitális marketing területén is.

Pl. az emberek sokkal nagyobb valószínűséggel olvassák el a blogbejegyzésedet, osztják meg a közösségi médiás tartalmaidat és kürtölik szét a webes univerzumban, hogy milyen remek céged van, ha mások már megtették korábban.

Mielőtt a weboldaladat, az online marketingedet, digitális kommunikációdat szélvész gyorsan megváltoztatnád, érdemes egy kis alaptudást töltened magadba.

socialproof web

A social proof három alapelve:

1.    Bizonytalanság

Az új és ismeretlen helyzetekben hajlamosak vagyunk lefagyni, vagy azonnal segítségért kiáltani.

Egy biztos: útmutatásra van szükségünk, hogy milyen lépéseket tegyünk, hogy a kételyek minél gyorsabban felszívódjanak.

Emlékszel Edit és Géza dilemmájára?

Ha te egy potenciális nyaralóhely tulajdonosa lennél, akkor bizony minél vonzóbbá kell tenned a „portékádat”, hogy minél többen téged, vagyis a cégedet válasszák.

És itt jön a képbe a social proof!

2.    Hasonlóság

Maradva Editék példájánál!

Ha az Editékhez hasonló életkörülményekkel, motivációkkal, anyagi helyzettel rendelkező emberek egyre több pozitív visszajelzést adnak egy adott szállodáról, akkor hatalmas az esély rá, hogy további foglalások érkezhetnek a rendszerbe.

3.    Szakértelem.

A bizonytalan helyzetekben mindig jól jön egy szakértő.

Pl. egy olimpikon véleménye többet számít egy sportos kérdésben, mint egy hobbigyúrósé.

Miért működik a social proof?

És akkor jöjjön egy kis kutatás!

Az amerikaiak 82%-a vásárlás előtt kikéri a barátok és a család véleményét.

Sőt!

A legtöbben (70%) megbíznak egy olyan személy ajánlásában, akit nem is ismernek.

Honnan érkeznek ezek az ajánlások?

Ez lehet Facebookon vagy LinkedInen posztolt bejegyzés, YouTube videó alá írt komment.

A Hubspot szerint az emberek 71%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a közösségi média platformokon látott ajánlások alapján.

Te is itt vagy, konverzió?

A közösségi médiás bejegyzések aranyat érnek.

Azonban az értékelések és a vélemények is hasítanak a weben!

Vagy éppen a felhasználó által generált tartalom (UGC), amikor például valakit megkérsz, hogy küldjön fotót arról, amikor éppen használja a termékedet/szolgáltatásodat, te pedig boldogan teszed közzé a weboldaladon vagy valamelyik közösségi médiás felületen.

És mi történik ekkor?

A konverziók száma akár 133%-al is megnőhet, ha pl. a mobilon érkezők pozitív véleményt látnak a vásárlás előtt.

Na de nézzük meg a legfontosabb kérdést!

Hogyan segít a social proof a konverzió növelésében?

Ahogy fent is olvashattad, Edit és Géza nyaralással kapcsolatos döntését alaposan meghatározták a weben olvasható visszajelzések.

Csak gondolj bele!

Mi lenne, ha te is élnél a social proof adta előnyökkel?

Mi lenne, ha a termékedről/szolgáltatásodról/cégedről, nem te zengenél digitális ódákat, hanem a hiperelégedett ügyfeleid?

És most mutatunk néhány ínyencséget a digitális étlapról!

Vonj be egy szakértőt!

Mi enyhíti legjobban a vásárlással kapcsolatos döntés előtti szorongást?

Ha egy témában jártas, (el)ismert szakértő nyilatkozik arról, hogy pl. mennyire megbízható az a laptop, telefon, autó, sportfelszerelés stb.

Ha bevonsz egy szakértőt a kommunikációdba és annak pozitív véleményét meg is osztod a weboldaladon, közösségi médiás csatornádon, akkor már sokat tettél a konverziód növekedéséért.

Jelenítsd meg a vásárlói véleményeket és értékeléseket!

Az olyan népszerű weboldalak, mint az Amazon vagy a Tripadvisor kiemelt figyelmet fordít az értékelésekre.

Pl. egy hőlégballonos sétarepülés Kappadókiában maximális értékelési számot kapott a 1582 felhasználó visszajelzése alapján.

Ezek a pozitív feedbackek valószínűleg segítik a habozó, de az eget meghódítani akarókat a döntésben.

Vagy csak gondolj bele abba, hogy hányan nézik meg szállodafoglalás, étteremválasztás, vagy bármilyen termék rendelése előtt a korábbi vendégek és vásárlók visszajelzéseit a weben!

Élj az UGC-vel!

Hogy mivel?

Az UGC a felhasználó által létrehozott pozitív tartalom a termékedről/szolgáltatásodról.

Pl. amikor fényképek, videók, bejegyzések formájában nyilatkoznak rólad pozitívan a közösségi médiás felületeken.

Csapj le a lehetőségre, és jelenítsd meg a weboldaladon, Facebook, Insta, LinkedIn oldaladon ezeket a varázslatos visszajelzéseket!

 Mi segíthet még?

–          Ügyfélvélemény megjelenítése a weboldalon (Helyezd el ügyfeled pozitív véleményét a weboldalad jól látható helyén!)

–          Jelvények, díjak láthatóvá tétele (Ha kaptál egy díjat, tanúsítványt, bizonyítványt, egyszóval mindent, ami emelheti szakmai renomédat, hitelességedet, mindenképp mutasd meg!)

–          Médiás szereplés kommunikálása (Beszélgettél egy műsorban? Készült veled egy interjú? Szerepeltél egy kiadványban? Nosza, rajta, kommunikáld ezt is a weben!)

–          Előfizetők, feliratkozók számának megjelenítése (Népszerű a blogod? Sok a feliratkozód? Mutasd meg, hányan szeretnek téged!)

socialproof weboldal 1

Hol használd ki a social proof erejét?

 Közösségi médiás kaland

Legyen szó hirdetésről, vagy akár egy mezei posztról, a social proof itt is felkavarja a digitális állóvizet.

Ha pl. megjeleníted egy szakértő véleményét a közösségi médiás posztjaidban, vagy kiemeled a pozitív vásárlói visszajelzést, azzal adsz egy löketet azoknak is, akik még nem döntötték el, hogy vásárolnak tőled, vagy azt, hogy figyelemmel kövessék-e online pályafutásodat.

Kezdőlapos támadás

Ha valaki először érkezik a weboldaladra, akkor biztosan örülnél, ha minél több időt töltene ott. Ha pedig még valamelyik konverziós célod is teljesülne (pl. feliratkozás, kapcsolatfelvétel, vásárlás stb.), az maga lenne a digitális mennyország.

Éppen ezért kulcsfontosságú lenne megmutatni a vásárlói értékeléseket, pozitív visszajelzéseket, írásos és vizuális véleményeket!

Élj te is a lehetőséggel!

Termék és szolgáltatás csúcsra juttatása

Ha a terméked hírét még hangosabban akarod kidoboltatni, akkor

–          Mutasd meg, hányan vásárolták meg!

–          Hangsúlyozd a vásárlói véleményeket, termékértékeléseket!

–          Jelenítsd meg a vásárlóid által a termékedről létrehozott tartalmakat!

–          Mutasd meg a szakértői véleményeket, termékdíjakat!

A weboldal és a közösség ereje

Mit szólnál ahhoz, ha a felhasználók, vásárlók igazi közösséget alkotnának?

Ez lehet egy Facebook csoport, ahol komoly értéket és infókat adsz, összefogod a közösséget, vagy tehetsz úgy, mint a Mazda.

A japán autógyártó cég létrehozott  egy #DiscoveMazda oldalt webhelyén, amely arra kéri a tulajdonosokat, hogy osszák meg kedvenc Mazda-történeteiket, ezzel is megmutatva a közösség erejét.

Te hogy tudnál közösséget építeni?

socialproof drfuredijulia

Te és a social proof

Talán már nem is kell tovább ecsetelnünk, hogy miért roppant lényeges kihasználnod a social proof erejét.

Azzal, hogy megmutatod a pozitív vásárlói véleményeket, a termékedre/szolgáltatásodra vonatkozó szívderítő visszajelzéseket, azzal nemcsak magadnak teszed a legjobbat, hanem azoknak is, akik még nem biztosak a döntésükben.

Élj a social proof adta varázslatos lehetőségekkel!

Ha pedig szükséged van ebben a kalandban webes útmutatásra, olyan weboldalra, ahol a célközönséged valósággal lubickolhat, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!