szeptember 29, 2023

Miért érdemes részt venni egy export marketing workshopon?

Miért érdemes részt venni egy export marketing workshopon?

Ahogy egy hegy aljából szemlélve egyértelműnek látszik a csúcs, a hegymászás közben könnyen eltévedhetünk, mert elveszünk a részletekben és az előttünk álló részletgazdag környezetben. Ezzel a jelenséggel az export marketing hegyére lépve a tandíj egyre magasabb lehet.

Hogyan terjeszkedjek külföldre kérdést feltéve szerezz átlátható folyamattervvel rendelkező válaszokat. Export marketing workshoppal. Íme az előnyök.

Ismerkedj meg Tamással.

Tamás évek óta sikeres márkát épít a hazai piacon, valid termékkel már igazán tapasztalt rókának érzi magát.

Egy átlagos napja a tiédhez hasonlóan indul: reggel ébredés (némi inspiráció és e-mailváltás) — irodába, aktuális megbeszélésre igyekvés — napi 124 teendő elvégzése — üzleti lehetőségek — dolgozós playlist elindít — napi meetingek és feladatok áttekintése.

Ezután a gondolatai az exiten merengenek, mint minden egyes nap.

Régóta szeretne már a nemzeti ligában játszani.

Régi vágya, hogy exportőrként is kiléphessen a tágabb piacra.

Azon gondolkodik, hogy milyen kampányt tervezhetne. Talán “csak” egy munkatársat kell kinevezni az export marketing tevekénységek élére, úgyis bejáratott kampányokkal és folyamatokkal rendelkezik a piacon a közkedvelt terméke.

A háttérország adott.

Tamást viszont ilyenkor beteríti az alig észrevehető önbecsapás leple:

“csak kopizni és fordítani kell a jól bevált folyamatokat és csatornákat”.

Te is érezted már ezt?

Vagy lehet, hogy zsigereidben érzed, hogy túl könnyűnek tűnik a „kopifész”.

Feltételezem, hogy szeretnéd egy kicsit nemzetközi szinten is felpörgetni a vállalkozásod, de az export költséges és kockázatos beruházás. Mégis a hamis biztonságérzet illúziójának csapdája miatt sokan ugranak fejest a projektbe.

Pedig meg sem nézik, milyen mély a víz.

Export marketing a fiókból?

A tapasztalt és előrelátó vállalkozók heti akár több alkalommal is kihúzzák a fiókot és belenéznek a legmélyébe.

Mert, tudják, hogy a marketing nem varázspor.

Amivel bőkezűen és reménykedve hinted meg a vállalkozásodat, gyakran stratégia és folyamatok kidolgozása nélkül.

Hiába a valid és sikeres termék idehaza, amivel kapcsolatosan bejáratott kampányok és marketingcsatornák harsogják, hogy kellendő; ha a külföldi piacokon nincs meg az eddig megszerzett versenyelőnyöd.

Rengeteg olyan vállalkozás él itthon, ahol a profitnövelés céljából – stratégia híján – csupán annyi utasítás hangzik el: “Költsünk többet hirdetésre, legyünk jelen több platformon”.

Ez a megközelítés az exportmarketingben eleve végzetes lehet.

Egy sikeres vállalkozó az idejének 68,1%-át a vállalkozásában való munkával tölti – a napi tűzoltással, rutin feladatokkal, delegálással.

De az idejének 31,9%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkozik –  The Alternative Board (TAB).

Mire volna szükséged egy sikergarantált export marketinghez?

A teljes cikk itt olvasható