Egy új év mindig izgalmas lehetőségeket tartogat magában, így a marketing világában is. Ahogy 2024 felé közeledünk, kirajzolódnak a marketingtrendek és előrejelzések, amelyek hatással lehetnek a cégek marketingstratégiájára.
A Smart Insights 2024-es marketingtrendekre vonatkozó kutatása szerint a 403 megkérdezett vállalatok 47%-a nem rendelkezik online marketing stratégiával. Pedig a megfelelő marketingstratégia kialakítása kulcsfontosságú tényező ahhoz, növelni tudjuk cégünk versenyképességét, és el tudjuk érni potenciális ügyfeleinket. Érdemes 2024-et egy marketingstratégiával kezdeni, szakértő segítségével!
Milyen marketingtrendek várhatóak 2024-ben, amelyekre érdemes figyelmet fordítani?
Videós tartalmak
A TikTok hatalmas térhódítása egy kaput nyitott meg az utóbbi években a marketingben. Kijelenthető, hogy a videók egyre nagyobb helyet kapnak a platformokon, így pedig a marketingben is.
A legtöbb közösségi média felületen már megjelentek a rövid videók (YouTube Shorts, Instagram és Facebook Reels), ahol minél gyorsabban kell lekötni a felhasználók figyelmét, hogy kitűnjünk a tömegből. Az egymásra egyre jobban hasonlító platformok pedig várhatóan nagy versenyt fognak eredményezni a legfelkapottabb helyekért.
Mesterséges intelligencia
Az AI-nak köszönhetően ma már gyorsabban és hatékonyabban jutunk információhoz, mint eddig valaha. Az elkövetkezendő évben várható, hogy a mesterséges intelligencia segíthet a célközönség hatékonyabb elérésében úgy, hogy növeli a kampányok hatékonyságát az automatizációval, vagy éppen a felhasználók személyre szabott élményét biztosítja.
Adatvédelem
Jelenleg is nagy figyelmet kap, így 2024-ben is várható, hogy az adatvédelem kritikus ponttá válik a fogyasztók és a cégek számára egyaránt. A fogyasztókat egyre inkább érdekli, hogy pontosan hova is kerülnek az adatai, és melyik cég hogyan kezeli őket. Ennek okán a vállalatok megbízhatósága múlik az adatok kezelésének átláthatóságán és a megfelelő adatvédelmen.
Fenntarthatóság
Az egyre gyorsuló klímaváltozás következtében a fogyasztók a fenntarthatóbb, etikusabb márkát választják. 2024-ben várható, hogy még nagyobb szerepet kap a cégek karbonlábnyoma és társadalmi felelősségvállalása.
Minden egy helyen
Külföldön már elérhetőek a közösségi médiába beépített e-kereskedelmi funkciók (például a Facebook Shops), ahol úgy vásárolhatnak termékeket a fogyasztók, hogy nem hagyják el a platformot. Ilyenkor a cégek a közösségi médián keresztül hoznak létre egy e-kereskedelmi profilt, és a hirdetéstől a fizetésig minden egy helyen zajlik, nem szükséges ellátogatni a cég honlapjára sem.
Elképzelhető, hogy a jövőben Magyarországon is bevezetésre kerülnek hasonló funkciók, amelyekre érdemes előre felkészülni.
Termékek cikkbe csomagolva
Napjainkban a felhasználók egyre reklámkerülőbbek, hiszen egyre többel találkoznak a mindennapokban. Emiatt az inbound marketing egy kiváló választás lehet a cégek számára: egy, a kínált termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó cikkbe csomagolva tálaljuk azt a felhasználók részére. Ebben segít szövegíró szolgáltatásunk.
Összességében 2024-ben várhatóan még nagyobb teret fog nyerni a mesterséges intelligencia és annak marketingben való felhasználása, egyre fontosabb az adatvédelem és a cégek karbonsemlegessége. A felhasználók még gyorsabban fogyasztják a tartalmat, miközben egyre reklámkerülőbbek.
Ezek az előrejelzések csupán iránymutatások, hogy mik is várhatóak az elkövetkezendő évre. A változások és a fejlesztések folyamatosak, így a legfontosabb, hogy cégünk rugalmasan alkalmazkodjon a változó igényekhez és trendekhez. Így érhetjük el, hogy relevánsak és versenyképesek maradjunk a piacon.