A LinkedIn-t cégek és szakemberek milliói használják napi szinten üzleti célokra. Szeretnéd megtanulni, hogyan használd a LinkedIn-t márkaépítésre és lead generálásra (érdeklődők szerzésére)? Akkor ez a cikk neked való.
Lehet, hogy a Facebook ma a világ legnagyobb közösségi oldala, de az üzleti kapcsolatok fejlesztésében nitrót jelentő LinkedIn-t viszont annak felhasználói „Professzionális közösségi oldalként” ismeretes platformként tartják számon.
A LinkedIn-nek már csaknem 740 millió tagja van. Mégsem használják ki eléggé a vállalkozások.
Több mint 55 millió regisztrált cég a világ 200 országában és régiójában tanúskodik arról, hogy a LinkedIn alkalmas a
márkaismertség javítására,
a hálózat kiépítésére,
a leadek és a konverziók számának növelésére,
valamint a bevétel növelésére.
De csakis akkor, ha tudod, hogyan generálhatsz vele leadeket és teheted ismertté a márkádat a LinkedIn segítségével. Ha megérted, hogyan használhatod fel a LinkedIn-ben elérhető különféle marketingeszközöket és stratégiákat.
Legyen szó B2B vagy B2C vállalkozásról, a LinkedIn minden cégtípus és cégméret számára hasznos eszközöket kínál. Lehetsz értékesítő, szabadúszó, tanácsadó, személyi edző, marketinges vagy épp vállalkozó.
Az alábbiakban megmutatjuk, hogy hogyan hozz létre hatékony LinkedIn marketingstratégiát, amellyel megragadhatod közönséged figyelmét és leadekké alakíthatod őket.
Azt, hogyan készítsd fel profilodat a LinkedIn marketingre. Hogyan generálhatsz organikus forgalmat a LinkedIn profilodba napi szinten.
Kezdjük egy pofon egyszerű kérdéssel.
Mi is az a LinkedIn?
A LinkedIn egy olyan platform, szakmai közösségi média felület, amelyet gyakran nem használnak ki a vállalkozások.
Egy igazi polihisztor.
A LinkedIn egy álláskereső oldal, egy toborzóalkalmazás, egy közösségi média platform és egy professzionális üzleti hálózatépítési oldal egyszerre. Több személyes információval rendelkezik rólad, mint bármely más média.
A Facebookon még esetleg, de az Instagramon aligha tudja valaki, hogy hova jártál iskolába, de a LinkedIn-en minden információ ott van a kapcsolataid részére.
A kényelmetlen igazság az, hogy a LinkedIn erőteljes kiegészítője lehet a közösségi média tartalomstratégiájának.
De csak lehet.
Ma a LinkedIn segítségével ugyanúgy hirdetheted a vállalkozásod, hozzáférhetsz az elemzésekhez, a márkaépítéshez kapcsolódó hasznos funkciókhoz, hogy csak néhányat említsünk.
Mégis, ha a közösségi média marketingről van szó, erős kísértést érezhetünk arra, hogy minden erőforrásunkat a nagy böhöm óriások felé fordítsuk: Facebook, Instagram és különösen külföldön a Twitter.
Pedig a 2003-ban indult LinkedIn – amely a hálózatépítésre, a karrierépítésre és az ötletek megosztására összpontosított a kezdetekben is – 227%-kal hatékonyabban generál potenciális ügyfeleket, mint a Facebook és a Twitter.
Érdemes használni a LinkedIn-t
A fókuszált, informatív tartalom nagyban hozzájárulhat a márkaismertség növeléséhez, miközben növeli a márka online láthatóságát.
A platform pedig lehetővé teszi tagjai számára, hogy kapcsolatba léphessenek más szakemberekkel, megosszák a tartalmakat más szakemberekkel, tehát akár a saját kollégákat, potenciális munkaadókat, üzleti partnereket, de a konkurenciát és versenytársakat is ide érthetjük.
Sikerének oka, hogy az emberek azért csatlakoznak a LinkedIn-hez, hogy bemutassák karrierjüket, szakmai tudásukat, hitelességüket, szenvedélyüket, valamint tartalmakat és információkat gyűjtsenek össze a saját szakmai életük jobbá tételéhez.
Jóval nagyobb mértékben jellemző rá az üzletközpontú gondolkodásmód, mint például a Facebookra.
„Kevesebb a zűrzavar a LinkedIn-en”.
Makacs tények a LinkedIn előnyeiről
- A LinkedIn cikkeinek olvasói 45%-ban a felsőbb pozíciókba tartozó emberek.
- A LinkedIn hatékony eszközzé vált a B2B leadek generálására, amelyet rengeteg vállalkozás még nem fedezett fel.
- Ma másodpercenként két szakember csatlakozik a LinkedIn-hez.
- A B2B marketingesek 93%-a úgy érzi, hogy a LinkedIn a legjobb hely a leadek megszerzésére.
- A Fortune 500 cégek 92%-a használja a LinkedIn-t.
- A vállalati weboldallátogatások 64%-a a LinkedIn-ről származik.
- 2019-ben a LinkedIn-t a legmegbízhatóbb hálózatnak szavazták meg (forrás: Business Insider).
- A közösségi médián szerzett B2B leadek 80%-a a LinkedIn-ről származik (forrás: LinkedIn).
Kihagyhatatlan lépések egy saját LinkedIn oldalhoz
Ahhoz, hogy sikeres LinkedIn marketinget folytathass, néhány – sikerhez kihagyhatatlan – lépéssel szembesülni fogsz.
1. Készítsd el profilodat és ne hagyd abba a LinkedIn-profilod finomítását
Az első benyomás fontos, a profilod pedig remek lehetőség a lenyűgözésre.
Ha még nem rendelkezel LinkedIn profillal, az első lépés elkészíteni azt ezen a linken keresztül. Az alábbiakra figyelj a regisztrációs folyamat során:
1. Kattints a „Create you Page” gombra.
2. Válaszd ki, hogy milyen cég/szervezet számára szeretnél egy oldalt létrehozni.
3. Böngészd át és add meg a felsorolt adatokat: céged nevét, a weboldalt, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, és így tovább.
4. Töltsd fel céged logóját és add meg a márkád legfőbb üzeneteit.
5. Kattints a „Create page” gombra.
Adj hozzá új készségeket, eredményeket és példákat legutóbbi munkáiddal kapcsolatban. Mutasd be személyiséged. A hitelesség ugyanolyan fontos, mint a tapasztalat.
2. Hozz létre egy hatékony LinkedIn oldalt (adatok a már új céges oldalon)
Ez a vállalkozásod profilja lesz a LinkedIn-en.
A cél, hogy többet megtudjanak márkádról, a munkatársaidról, valamint az emberek releváns tartalommal találkozzanak.
A céges LinkedIn oldaladra sokkal több információt is feltölthetsz, mint amennyit a platform a regisztráció során kér tőled (ezek a keresőben való rangsorolásban is segítenek).
A szerkesztéshez kattints a céged neve alatt megjelenő ceruza ikonra, majd add meg az infókat
- Description: Ez céged rövid leírása. Itt lehet márkasztorizni, mi céged víziója, küldetése, célja, milyen értékajánlatod van és milyen termékekben, és/vagy szolgáltatásokban tudsz segíteni. Itt sok cég akadozik.
A cégleírás nem lehet száraz magyarázat, hogy mennyit nőttél az évek alatt, és hány irodát nyitottál. A cégleírás legfontosabb része az első két sor, mert a LinkedIn csak ezt jeleníti meg. A leírás többi részének elolvasásához a felhasználónak rá kell kattintania a „további információ” gombra.
Íme, mit csinál a Stride a leírásukkal.
Nem olvasol irodákról, a Forbes 500 listájáról, ISO minősítésről vagy bármi másról. Ez a leírás a felhasználót helyezi a központba:
„Független dolgozók segítése…” BAM! A célközönség máris be van azonosítva.
„… időt és pénzt takarít meg…” Értékajánlat egyértelmű.
„… biztosítás és adók.” Máris látod a szolgáltatást.
- Location: Itt adhatod meg a címed, ha van irodád.
- Hashtag: ha van Instagram oldalad, ez már ismerős lesz. Legfeljebb három hashtaget adhatsz meg, amikkel kereshetőbbé teheted profilodat.
- Cover photo: Pont, mint a Facebookon. Feltölthetsz borítóképet. A LinkedIn 1584 x 396 képpont méretű háttérfotót javasol és 8 MB-nál kisebb JPG-, PNG- vagy GIF-fájlnak kell lennie.
- Custom button: elhelyezhetsz egy saját CTA (call to action) gombot, amely mutathat a weboldaladra, további információkat kínáló aloldalra, de regisztrációs, illetve feliratkozási lehetőségre is. Épp, ahogy az Instagramon is elhelyezhetsz egy linket.
- Manage languages: Ha többnyelvű márkát építesz, akkor a szöveges információkat több különböző nyelven is megadhatod ebben a menüben.
3. Határozd meg közönséged és céljaidat
Akár a tartalmaiddal akarsz figyelmet szerezni, akár a leadek generálása a célod, a célzás kulcsfontosságú.
Ha már tudod, hogy mit szeretnél elérni, könnyebben tudod meghatározni a közönségedet is.
A jobban meghatározott közönség jobb lead-generálást eredményez.
Te is megkeresheted a potenciális ügyfeleket.
Ehhez használd a Speciális keresést.
- A LinkedIn speciális keresése lehetővé teszi a megcélzott emberek pontos típusának azonosítását.
- A LinkedIn fejléc menüjében kattints a személyek keresése ikonra, majd a speciális opcióra. Még frissített LinkedIn-tagság nélkül is remek szűrővel szűkítheted a keresést.
- Az Advanced People Search középső oszlopában szűrheted a keresést hely, jelenlegi cég, iskola, iparág, korábbi vállalat vagy a keresett profil nyelve és érdeklődési köre szerint.
Például olyan embereket kereshet neked a hálózatban, akik Budapest térségében és az ingatlaniparban dolgoznak (szűkítés).
4. Oszd meg oldaladat és növeld a láthatóságod optimalizálással
Közöld az emberekkel, hogy LinkedIn oldalad elkészült és már látogatható.
A saját munkatársaid a saját profiljukkal is követhetik a céges oldalad, illetve beállíthatják azt a céged munkahelyükként.
Egészítsd ki a social media ikonjaidat a honlapodon, hírlevelidben, hogy itt is követhessenek. Adj is rá okot (hasznos tartalmak, élő közvetítések ígérete stb.)
Optimalizálva az oldalt, több és relevánsabb közönséghez juthatsz el.
- Kulcsszavak beszúrása.
Szúrj be kulcsszavakat és kifejezéseket, amelyeket a potenciális ügyfelek használhatnak terméked vagy szolgáltatásod keresésére. Fel is veheted őket a Névjegy lap áttekintésébe, így azonnal látszik majd, hogy honnan fúj a szél.
- Link az oldaladra.
A linkek fontosak a keresési rangsor növeléséhez. Hozz létre linket az oldaladra.
- Ossz meg a releváns és hasznos tartalmakat.
Minél gyakrabban osztasz meg hasznos, releváns és minőségi tartalmat, amellyel a követőid kapcsolatba léphetnek és fogyaszthatják azokat, annál magasabban fog megjelenni az oldalad a keresési eredmények között.
Ha van valami, amit a LinkedIn-tagok imádnak, az egy új ötlet. A gondolatvezető, gondolatébresztő, inspiratív tartalom közzététele a cégoldalon az egyik leghatékonyabb módja a közönséged növelésének.
5. Készítsd el LinkedIn marketingstratégiádat
Nem elég, ha elkészül az oldalad (az is megfelelő stratégia mentén), szükséges az is, hogy a LinkedIn marketinggel is foglalkozz.
A stratégiához tisztában kell legyél a céljaiddal. Milyen célokra szeretnéd használni a LinkedInt? Kapcsolatépítés? Márkaismertség építése vagy új munkatársakat keresel? Szeretnél hirdetni a LinkedInen?
Ezekre a kérdésekre mind választ kell adnod még azelőtt, mielőtt hosszú távú marketingstratégiát tervezel a platformra. Céljaid befolyásolják majd minden döntésedet.
Érdemes készíteni egy LinkedIn tartalomnaptárt is, amiben kijelöld, hogy ki mit és mikor posztol majd.
6. Emeld ki olykor a legjobb tartalmat
Növelheted tartalmaid elérést közvetlenül a közönség hírfolyamában a Szponzorált tartalom használatával is.
Használd a LinkedIn átfogó célzását a megfelelő közönség eléréséhez. Sőt, láthatóan A/B tesztelhetsz is (mely tartalom volt sikeresebb). A hirdetéseidből származó potenciális ügyfelek számát nyomon is követheted a konverziókövetéssel.
Úgy látod, hogy az emberek kifejezetten élvezik a blogbejegyzéseket, webináriumokat? – Ajánld fel továbbra is ezeket a tartalmakat! Honnan tudod, hogy milyen tartalom működik? Figyeld a megjegyzéseket, a kedveléseket, a megosztásokat és a kattintásokat.
A LinkedIn hatékony tartalom közzétételi platformmal rendelkezik.
A publikálásra vállalati oldalán jó példa az Adobe.
Az Adobe nem fél megosztani alkalmazottaik színes és inspiráló történeteit.
TIPPEK a tartalomhoz:
1. Mutasd meg, mi történik a színfalak mögött: Min dolgozol!? Ha valaki követi céged a LinkedIn-en, valószínűleg tudni szeretné. Készítsen néhány képet az aktuális projektről, írj róla vagy tölts fel egy gyors videót.
2. Technikai újítások, amiket elkezdtél használni és miért fontosak ezek? Oszd meg az iparági híreket: Mi új és izgalmas e téren?
3. Tegyél fel elgondolkodtató kérdéseket: „indíts beszélgetéseket”. Ismerd meg közönséged – és szükségleteiket, kihívásaikat és érdeklődési köreit –kérdések feltevésével. Ez segít úgy helyezkedni a tartalommal, hogy az releváns, hasznos legyen (jó a bizalomépítéshez). Útmutató cikkek: „X út”, „hogyan szerezzük be” és „hogyan készítsünk”.
4. Kérj referenciákat és ajánlásokat: a social proof a LinkedIn-en is fontos! Kérd meg korábbi kollégáid és ügyfeleid, hogy írjanak ajánlást a profilodhoz. Ez segít a bizalom megteremtésében, a hitelességed bizonyításában.
7. Hozz létre LinkedIn marketingstratégiád alapján hirdetési kampányokat
Egy hirdetési lehetőség.
Önkiszolgáló hirdetési kampányt futtathatsz a LinkedIn-en szponzorált tartalom, dinamikus hirdetések vagy szöveges hirdetések, üzenethirdetések, használatával, ezt a Campaign Manager, a LinkedIn hirdetési platformja működteti.
A Campaign Manager segítségével beállíthatsz költségkeretet, megfelelő célokat (pl. kattintások és megjelenítések) is, számos olyan funkciót tartalmaz, amelyek segítenek elérni hirdetési céljaidat.
Kihagyhatatlan lépések a hatékony LinkedIn marketinghez
1. Tegyél közzé cselekvésre alkalmas tartalmat
A tartalommarketing létfontosságú minden platformon, és ez alól a LinkedIn sem kivétel.
A képeket és/vagy videókat tartalmazó bejegyzéseknek általában nagyobb sikere van a közösségi platformokon.
A LinkedIn szerint a képekkel kiegészített bejegyzések 98%-kal több hozzászólást kapnak, mint csak a szöveges tartalmak.
Stock fotók helyett használj saját fotókat.
Feltölthetsz
- PDF dokumentumokat,
- PowerPoint
- és SlideShare prezentációkat.
Használd a LinkedIn-en elérhető összes különböző bejegyzéstípust.
A videók ötször annyi aktivitást váltanak ki a LinkedIn közönségéből, mint bármilyen más tartalom. Ezek a videók automatikusan elindulnak, amikor valaki rájuk görget.
Írhatsz cikket, megoszthatsz képet, vagy akár videót is feltölthetsz ide.
Azt javasoljuk, hogy inkább rövid tartalom-részleteket ossz meg egy teljes blogbejegyzésre mutató hivatkozással.
De a LinkedIn-en hetente megjelenő több mint 100 000 cikkel is szembe kell nézned.
Tehát a tartalomban is fel kell építeni a kíváncsiságot.
Például a tartalom alapvető, hasznos kérdéseket tartalmaz, amelyekre választ várnak. Azonban a bejegyzés alján linkelt blogbejegyzésben tudnak tovább olvasni a témában.
Talán te is nagyobb valószínűséggel kattintasz egy olyan bejegyzésre, amely kíváncsivá tesz vagy elgondolkodtat.
A tartalom legyen:
- releváns,
- figyelemfelkeltő képpel vagy videóval kísért,
- viszonylag rövid, tehát tagolással, bekezdésekkel, felsorolásokkal fogyaszthatóbbá tett verzió,
- fontos információkat kiemelő,
- lényeges pontokat és idézeteket tartalmazó,
- call to actiont (CTA) leíró,
- a posztban említett helyek, személyek, oldalakat jelölő,
- 2-3 hashtaggel ellátott,
- hatásos címsorral indított.
2. Optimalizálj, használd az Egyező közönségek funkciót
Létrehozhatsz szponzorált tartalmat, rendszeres szöveges hirdetéseket.
De akár célzott üzeneteket is küldhetsz az InMail segítségével.
Ha szeretnél a LinkedInre céges oldalad nevében posztolni, akkor ne hagyd figyelmen kívül a LinkedIn algoritmusát.
Tartalmadat
• személyes kapcsolatok
• az érdeklődési köröknek megfelelő relevancia
• és a várható és lehetséges aktivitás mértéke
alapján rangsorolja.
Az alapján mutatja meg tehát egy egyénnek, ami után valószínűsíthetően érdeklődik és aktivitásra késztetheti őt.
Olyan oldalak tartalmait, amikkel kapcsolatban áll.
3. Használd az élőt a LinkedIn-en
Nemcsak a Facebookon, de a LinkedIn-en is használhatod az élő közvetítést, amiben például éppen interjút készítesz egy szakmádban releváns tudással rendelkező egyénnel, webináriumot tartasz, vagy akár virtuálisan (online) megtartott rendezvényekre invitálod az embereket.
A hozzászólásokban feltett kérdésekre válaszolva azonnal bizalmat generálhatsz és építheted a hitelességedet is.
5. Használd a LinkedIn analitikai eszközét és a hashtageket
A hashtageket gyakran használják LinkedIn-bejegyzések kiemelésére, de valójában olyan célt szolgálnak, amely jobbá teheted a marketingstratégiád.
Ezek az egyszerű kifejezések, a hashtag-szimbólummal újabb közönségek, iparágak és rések feltérképezésére szolgálhatnak. Ha viszont túl sokat, vagy nem megfelelőt használsz, az akadályozhatja az elérést.
A LinkedIn analitikai felületére pedig rendszeresen érdemes ránézni, hiszen rengeteg hasznos adatot gyűjthetsz belőle: a bejegyzések teljesítéséről, az aktivitásokról, a forgalom forrásárról, a felhasználók típusáról.
A „Companies to Track” táblázat segít összehasonlítani oldaladat más oldalakkal az összes és az új követők számát figyelembe véve.
A LinkedIn ma már ígéretes csatorna a forgalom növelésére, minőségi leadek generálására, a gondolati vezető szerep kialakítására és még sok másra. A LinkedIn viszont megfelelő tudás nélkül csak egy újabb időnyelő közösségi hálózat lehet.
Segítünk a stratégia kialakításában, a tartalmak létrehozásában. Írj nekünk most!