augusztus 29, 2022

Lead-generálás kihívásokkal?

Létezik a lead-generálásnak egy gyakran elhanyagolt fajtája, amely úgy suhan el a figyelmünk mellett, mint egy fénysebességű galaxis járó.

Pedig amikor a weboldalak és social-oldalak milliárdjai sikoltoznak, hogy észrevegyék őket, szükség van egy titkos fegyverre, amellyel hatékonyan szerezhetsz érdeklődőket. Olyanra, amely mélyen megérinti az ügyfelek szívét, a terméked irányába tereli őket, építi a szakértői státuszod és a beléd vetett bizalmat. De túlmutat a szokásos és fáradt marketingeszközökön.

A követőtáborod, érdeklődőid száma úgy gyarapodik, mint karácsonykor a bevásárlólista?

Ha még nem, akkor hadd hozzak egy forgatókönyvet, de ehhez egy pillanatra képzeld magad bele az alábbi helyzetbe.

  • Elszomorít a helyzet, mert 10 éve 20 kiló pluszt hordasz magadon.
  • Elszomorít a helyzet, mert nem sikerül beosztani az idődet, rendszeresen szétfolyik a napod.
  • Elszomorít a helyzet, mert kevesebb szemetet fogyasztanál, de fogalmad sincs, hol kezdj bele. 

Mindhárom olyan gát, amely nem engedi elérni a célt az életedben: azt, hogy boldogabb légy.

Jól jön ilyenkor egy húzó közösség, egy mentor, akik megráznak, ha csüggednél, akik nem hagynak lankadni a célod elérése során.

Akik válaszolnak a menet közben felmerült kérdéseidre, aggályaidra, kételyeidre.

Akik drukkolnak neked. Számon kérnek, leckét és feladatokat adnak.

Ellátnak jó tanáccsal.

Egy pillanatra bele tudod magad képzelni a helyzetbe? 

Itt játszik döntő szerepet a fogyasztói magatartás pszichológiája.

A sikerhez a digitális marketingben gyakran kiváló pszichológusoknak (is) kell lenni. Ha tudjuk, mi készteti az embereket, és ezeket a pszichológiai tényezőket a megfelelő módon helyezzük el, az növelheti a konverziós arányt.

De mi köze ehhez a kihívásoknak? 

Ingyenes online e-mail tréning. 21 Nap a Boldogságért. Minden nap 1 lépéssel közelebb az örömteli életedhez. Itt találod mosolyka 21 napos kihívását.

Jól hangzik, igaz?

Számos ember gondolja úgy, hogy szuper lenne, ha a boldog életnek is lenne receptje, mint egy jó almás pitének.

Ezt a receptet kaphatod meg 21 napon át Fannyval, aki már megírta a „Te döntesz” c. könyvét, rengeteg előadást tartott cégeknél, akiknek motivációra volt szüksége.

Majd újabb két könyvet írt, összehozott egy mozifilmet, első osztályú színészekkel.

Valamint elkészített egy „21 Nap a Boldogságért” nevű online kurzust ingyenesen,

  • gyakorlatokkal,
  • sztorikkal,
  • történetekkel,
  • amolyan neki bevált praktikákkal
  • és Zárt Facebook-csoport tagsággal, ahol a kihívás résztvevői együtt tesznek lépéseket a boldog életükért.

Szerinted mi lesz, ha kéred Mosolyka ingyenes anyagát?

Azon kívül, hogy 21 napon át egy kihívásban lesz részed és rengeteget fogsz fejlődni, a végén egy ajánlatot tesz neked.

Egy új könyvet fog neked felajánlani.

Egyedüli lépés ez?

Nem.

Csupán a kihívás pszichológiai erejét kihasználva, egy marketingeszköz ügyes használata. A lead-generálás és termékeladás ügyes mixe.  

De mi is az a kihívás és hogyan segít az értékesítési folyamatodban?

A kihívás (challenge) egy felhívás egy játékos tettre, egy közös cselekedetre, egy cél elérésre, viszont általában szezonális (előre megadott időszakban, időpontban lehet rá jelentkezni) és csak egyszer teljesíthető.

Példa:

Regisztrálj a 21 napos hasfeseszítő kihívásra és 21 napon át napi egy 10 perces videóval segítelek hozzá a célod (ide a cél) eléréséhez.

Fotózd le a tőlünk vásárolt termékedet használat közben (három különböző helyzetben, pár sorban értékelve) és töltsd fel az az alábbi poszt alá az alábbi hashtaggel. Majd nyerd meg a (ide az egyik általad választott) terméket, amely az eredeti termék használatát …így és így könnyíti meg.

A kihívás szeptember 13-18. között él.

 Találkoztál már hasonló felhívással? 

 Ha valami kötelező, akkor gyakran nyűgnek érezzük.

A kihívás viszont még a kötelező dolgokat is élvezhetővé teszi.  

A motiváció pedig az az erő, amely aktivizálja a siker motorját.

A legnagyobb előnye a kihívásnak, hogy az érdeklődőket (leadeket) ráveheted arra, hogy megadják az e-mail-címüket, megismerjenek téged, miközben hozzájuttatod őket egy álmuk eléréséhez (példa: lapos has).

Biztatod őket, hogy induljanak el azon az úton, ami a vágyott cél felé vezeti őket. Te pedig közösséget építhetsz a kihívásra invitáló posztokból, hírlevelekből, cikkekből. Olyan emberekből építhetsz közösséget, akik követni akarnak majd, majd később megfizetni a tudásodat.

Miért jók a közösségek?

Mert együtt eveztek. Motiváljátok egymást.

A tudást, szakértelmed pedig átadhatod úgy, ahogyan azt egy igazán jó tanár teszi. Lelkesítve, motiválva.

A kihívás pszichológiája

Egyedül nehéz.

Közösen végigmenni a feladatokon könnyebb.

Az emberek, ha egy közösséghez tartozhatnak és világos célokat kapnak tőled, akkor szívesen csatlakoznak hozzád.

Mert veled egy sportautóba szállhatnak és gyorsabban érhetik el a céljaikat.

A kihívásnak viszont mindig van egy időtartama és egy világos célja.

Például:

•     Stílusos öltözködés 60 nap alatt (cél: megjelenéssel hatással lenni a szakmai és a magánéletünkre egyaránt)

•     21 nap édesség nélkül (cél: szemmel láthatóan vonzóbb külső)

•     30 napos „napi egy poszt a social mediára” kihívás (cél: lead-gyűjtés, énmárkaépítés)

•     10 hetes önismereti kihívás (cél: tenni a kiégés ellen).

A kihívásokkal elérheted, hogy az emberek egy része érdeklődjön és elköteleződjön egy tevékenység, cél, probléma megoldása mellett (amit aztán a te terméked adhat meg/oldhat meg a számukra még hatékonyabban).

De ehhez érteniük kell a célt, tudniuk kell, mit akarnak (tehát edukálnod szükséges a célközönséged, hangsúlyozd kell az előnyöket, ami annak megvalósításával együtt jár).

Fotó: www.mindennapilendulet.hu/kihivas

Információ-rés elmélet és a tudáséhség

George Loewenstein szerint az emberek erős érzelmi reakciót tapasztalnak meg, ha szakadékot észlelnek aközött, amit tudnak, és aközött, amit tudni akarnak.

Ez azt jelenti, hogy a kíváncsiság érzését kell kelteni a közönségedben, és olyan információkat kell adnod nekik, amelyek kielégítik tudásigényüket.

Hogyan érhető el a laposabb has 21 nap alatt?

A kihívás végigvezet rajta.

Az elkötelezettség és következetesség elmélete

Ha valaki mikroelkötelezettséget vállal valami mellett, akkor valószínűbb, hogy a jövőben igent mond majd egy nagyobb elkötelezettségre is.

Mert nem szeretné meghazudtolni önmagát (ezzel beismerné, hogy korábban rosszul vagy jól döntött).

Ez azt jelenti, hogy ha az olvasót arra készteted, hogy egy kis elkötelezettséget tegyen a márkád iránt (például feliratkozik vagy regisztrál a kihívásodra); akkor nagyobb valószínűséggel vállal nagyobb kötelezettséget később (például a kihívás végén felajánlott termékedre).

Főleg, ha folyamatosan edukálod menet közben és impulzusokat kap tőled (e-mail-sorozatok). 

A kihívás motiváltabbá teheti az adott probléma „legyűrésére”. Arra vonatkozóan, hogy tegyen valamit ellene, foglalkozzon vele.

A kihívás-alapú tanulás elősegíti a mély tanulási és problémamegoldó készségek fejlesztését.

Mik a kihívások legnagyobb előnyei?

1. Edukálhatsz: könnyedén felkeltheted az emberekben a problématudatot. A történetmesélés ebben is segít, mert a történeteket könnyű megjegyezni. Peg Neuhauser szervezetpszichológus szerint a jól elmesélt történetből fakadó tanulás pontosabban és sokkal hosszabb ideig marad meg bennünk, mint a tényekből és számadatokból táplálkozó tanulás.

2. Felélénkítheted a kommunikációt: az emberek elkezdhetnek (ha biztatod őket) kommunikálni a cikkeid alatt, posztjaid alatt. Megoszthatják a sikereiket (testimonial, social proof), a lelkesedésüket.

3. Érdeklődőket szerezhetsz: az egész kihívást lefolytathatod a Facebookon is (zárt csoport), de e-mail marketinggel is kivitelezheted.

4. Közösséget építhetsz: a kihívás lehetőséget ad egy összetartó közösség összekovácsolására.

5. Követőket és továbbajánlókat szerezhetsz: a kihívás kinevelheti a vállalkozásod „ajánlóit”, akik követni és népszerűsíteni fognak téged.

6. Folyamatos lead-gyűjtést biztosít: a kihívást félévente, évente megismételheted, ugyanabban az időpontban. Szokásoddá válhat és külön nyitott és zárt kapukkal adhatod tudtukra másoknak, hogy ne maradjanak le a kihívás lehetőségeiről. (Korábbi részvevők visszajelzései is motiváló erővel bírhatnak a posztokban.)

Hogyan teheti hatékonyabbá a marketingautomatizálás a kihívást és leadgyűjtést?

Például azzal, hogy a megfelelő tartalmat, a megfelelő időben, a megfelelő emberekhez juttatja el.

A legtöbb marketingkampány a több lead-generálására irányul, ami több lehetőséget és végső soron több ügyfelet jelent(het).

A növekvő leadszámok azonban exponenciálisan még nem jelentenek több vásárlást is automatikusan.

Mivel a lead csupán olyan személy, aki valamilyen módon, formában érdeklődést mutat vállalkozásod terméke vagy szolgáltatása iránt (vagy a téma iránt, amiről te beszélsz például a kihívás során).

Automatizált folyamatok révén viszont könnyedén “gyúrhatod a vásárlásra”. Ilyen automatizmusok az e-mail-ek is:

  • létrehozhatsz egy lead-gyűjtő oldalt, amely egyetlen oldal; célja, hogy meggyőzze a látogatókat egy cselekvésre :például jelentkezzenek a kihívásodra
  • automatizált hírlevelek révén azonnal „köszi, hogy itt vagy” leveleket küldhetsz a feliratkozóknak: kiemelve a kihívás előnyeit.
  • automatizált levelek révén a kihívás napjain: kiküldheted a kihívás (előre megírt, összeállított) tartalmait.
  • automatizált levelek révén az utolsó levél után: felajánlhatod az ajánlatod, terméked.
  • automatizált levelek révén: folyamatosan kapcsolatban maradhatsz a kihívásban résztvevőkkel.

A lead-szerző landinget hirdetheted Facebookon (automatizált folyamatokkal), de akár a saját honlapodon is egy, a kilépési szándékra előugró pop-up ablak segítségével.

Automatizáltan.

Minden látogató egyedi, számára releváns élményt szeretne kapni.

A marketingautomatizálásban pedig vannak eszközök a megfelelő közönség szegmentálására és célzott e-mail kampányok küldésére.

A kihíváshoz a közösségi média posztjaidban használhatod a hashtageket

A #hashtag nem más, mint egy kifejezés, ami elé odateszed a kettős keresztet (#). A hashtag (ejtve: “hesteg”) lényegében egy tag (ejtve: teg) vagyis egy címke.

A hashtag jellemzője, hogy kattintható.

Működési elve azon alapszik, hogy az emberek könnyebben rátalálnak egy keresett témára.

A közösségi médiában használt hashtag alatt tehát egy # és egy hozzá tartozó kifejezést értünk.

Például:

#laposhaskihívás

A #hashtag-ek kategorizálják a Facebookos tartalmakat is.

Ha olyan #hashtag-et használsz, ami népszerű (rengetegen használják), akkor a hashtaghasználó oldalak követőinek is megjelenhet a posztod.

Ezzel akár új olvasókat tudsz szerezni ingyen.

A digitális marketing lényege, hogy tudd, mi készteti a célcsoportodat.

Mi rezonál a célpiacodra, milyen típusú tartalmat szeretnének látni, és mi csábítja őket, hogy kattintsanak a hirdetésekre, posztjaidra.

Melyek a potenciális ügyfeled fájdalompontjai, és hogyan tudod bizonyítani, hogy képes vagy segíteni nekik?

 Itt jön be a marketing pszichológiája.

 Segítünk benne, végigvezetünk a digitális marketing és tartalomkészítés kihívásain, hogy a leadszerzésben is sikeresen alkalmazhasd őket.