november 28, 2022

A kulcsszókeresés titkai, avagy hogyan fedezz fel webes kincseket!

Éva izgatottan huppan le a székbe.

Behozza a Google keresőt, aztán elkezdi bőszen pötyögni a szavakat, kifejezéseket.

Nem kell túl sokáig várnia.

A kereső kidob egy listát.

E lista első három helyén pedig a te céged látható.

Éva kattint, és a weboldalad villámgyorsan betöltődik.

Mit szólnál ehhez az állapothoz?

Mert foglalkozhatsz informatikai eszközökkel, lehet éttermed, vagy éppen egy logisztikai céged, a kulcsszavaknak hatalmas jelentősége van.

Akkor, ha valóban azt szeretnéd, hogy rád találjanak.

Akkor, ha nem akarsz rengeteg pénzt elégetni fizetett hirdetésekre.

Akkor, ha tényleg komolyan veszed a céged fejlődését.

Mutatjuk, mit kell tenned, hogy a kulcsszókutatást mesteri fokon űzd!

Ez a kutatás ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy az online marketinged szárnyaljon, hogy az üzeneted/terméked/szolgáltatásod eljusson a célcsoportodhoz.

Ha ugyanis megvizsgálod gondosan az adatokat, korszerű SEO-taktikát folytatsz, akkor az eredményeid is ugrásszerűen javulhatnak.

És akkor beköszönthet a konverziós kánaán.

kulcsszo kereses taktika

Na, de mi az a kulcsszókutatás?

Amikor rátalálsz és elemzel olyan keresőszavakat, amelyeket azért írnak be a keresőbe az emberek, hogy bizonyos kérdésükre választ találjanak.

Vagy tucatmarketinges nyelven megfogalmazva: a problémájukra megoldást.

Mert így működik a 21. század.

Ugyanis villámgyors válaszok kellenek, így kézenfekvő, hogy a Google keresőjébe írod be a szavakat, hogy megtalálj egy etetőszéket, horgászbotot, vagy dominikai nyaralást.

Ez bizony nagy ziccer, ha a célcsoportodat nézed.

Hiszen ha rájössz arra, hogy milyen kulcsszavakra keresnek a leendő ügyfeleid, akkor célzott üzenettel sokkal könnyebben el tudod érni őket, mintha csak hirdetnél a vakvilágba.

Miért kutass kulcsszavakat?

Ha már megtaláltad, hogy a célközönséged milyen kulcsszavakat keres, akkor egyúttal a miértjükre, a szándékukra is rájöttél.

Pontosan tudni fogod, milyen tartalommarketinggel, online stratégiával kell előhozakodnod.

De stop!

A keresőmotorok annyit fejlődtek az elmúlt időszakban, hogy nem elég annyit tenned, hogy a szöveget kíméletlenül telepakolod kulcsszavakkal, anélkül, hogy a felhasználók szándékát figyelembe vennéd.

Szóval jöjjenek azok a lépések, amelyek ahhoz kellenek, hogy profin végezd a kulcsszókutatást, hogy a keresőoptimalizálás terén is felnőj majd a feladathoz!

1.    Legyél a szavak online horgásza!

Elő az üres word/excel dokumentummal, vagy egy füzettel és hozz létre egy listát azokról a témákról, amelyek a cégedet érintik!

Ezek azok a témák, amelyek az ügyfeleid, vásárlóid számára a leglényegesebbek, vagy amelyek folyton előkerülnek az értékesítési diskurzusokon.

Légy a saját magad ideális vásárlója is egyben!

Azaz gondolj arra, hogy milyen tartalmakra keresnél rá, milyen kérdésekre vagy leginkább kíváncsi az adott témakört illetően!

Ha pl. egy pizzériád van, akkor hasonló témák jöhetnének szóba:

–          pizzarendelés

–          feltét

–          kiszállítás

–          pizzakínálat

Ha futtatsz a Google Ads- fiókodban kulcsszókeresést, akkor pontosan látni fogod, hogy a havi átlagos keresési számok mit mutatnak.

Ezekből pedig megállapíthatod, hogy az adott téma mennyire fontos a célközönséged számára és persze te is tudni fogod, hogy mennyire lényeges, hogy a keresési találatok élmezőnyében végezz.

2.    Légy pontosabb kulcsszófelfedező!

Ha már megvannak a fő témák, eljött az idő, hogy pontosabb kulcsszavakra lelj!

Ezek akár lehetnek hosszabb mondatok is.

Maradjunk a fenti példánál!

–          pizza feltétek

–          pizza kiszállítás ideje

–          pizzarendelés 0-24

–          gluténmentes pizza

És így szépen tovább!

Készíts egy bővebb listát, hiszen ezekből fogod kiválogatni azokat a kulcsszavakat, amelyek segítségével elkészítheted a keresőoptimalizált tartalmadat.

Javaslat: Írd be a témát/kifejezést a Google keresőbe, majd a lap alján nézd meg a „kapcsolódó kérdések” címszó alatti részt! Kapsz majd pár tippet!

3.    Gondolkodj a célcsoportod fejével!

Mert hiába lesz méretes listád a kulcsszavakról, ha nem érted meg a célközönséged szándékát.

Mert nem biztos, hogy valaki pizzát akar rendelni mindenáron. Lehet, hogy a helyszínen fogyasztaná el, vagy csak arra kíváncsi, hogy bizonyos ételallergiája miatt milyen pizzák jöhetnek szóba, vagy el akarja olvasni a pizzériádról szóló visszajelzéseket.

Mindhárom „célcsoportnak” más tartalmat kell prezentálnod.

És akkor jöjjön egy költői kérdés:

Milyen kulcsszókeresőt használj?

Jó az öreg a háznál, igaz, Google Ads kulcsszótervező?

Ez egy biztos kulcsszókeresési lehetőség, amennyiben a Google Ads fiókodban hirdetéseket futtatsz. Mert csak így kaphatsz pontosabb számokat a havi átlagos keresési mennyiségekről.

Miért remek a Google kulcsszótervező?

–          új kulcsszavakat találhatsz

–          téma szerint rendezheted a kulcsszavakat

–          láthatod a havi keresési számokat

–          új kampányokat hozhatsz létre

Ubersuggest

Az ingyenes változatban mérsékelten juthatsz kulcsszóötletekhez. Érdemes kipróbálni a 7 napos ingyenes verziót, de a havidíj sem annyira vészes.

SEMRush

Nem kispályázik.

Ugyanis rendelkezik saját magyar nyelvű kulcsszó-adatbázissal és pompás SEO elemzéseket is el lehet vele végezni.

Van egy 14 napos próbaverziója, ahol rengeteg funkciót ki tudsz próbálni.

Ahrefs

7 napra 7 dollárért tudsz előfizetni rá.

Ha a SEMRushra azt írtuk, hogy nem kispályázik, akkor az Ahrefs egyenesen a legmagasabb ligában játszik.

A SEO szoftverek közül ugyanis neki van a legnagyobb magyar nyelvű kulcsszó-adatbázisa.

Google Search Console, azaz kutass a saját webes vidékeden!

Ezzel a szoftverrel belső kulcsszókutatást végezhetsz, vagyis a saját honlapodat tudod aprólékosan megvizsgálni.

Megtudhatod, milyen keresési kifejezésekre jelent meg eddig, és milyen további lehetőségeid lehetnek még.

Időnként érdemes rápillantani annak érdekében, hogy fejleszteni tudd a meglévő szövegeidet.

Figyelem, újabb költői kérdés következik!

keress kulcsszavakat google

Hogy válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat?

1.     Relevancia a felsőfokon

Mert mi alapján rangsorol a Google?

Naná, hogy a relevancia alapján.

Azok a találatok jelennek meg az első helyek valamelyikén, amelyek a lehető legpontosabban válaszolnak a felhasználók igényeire.

Persze itt fontosak még olyan szempontok is, mint pl. hány bejövő linked van, a fő kulcsszavak szerepelnek-e a domain nevedben, mennyire gyorsan töltődik be a weboldalad stb.

2.     Mennyien keresnek?

Tehát lényeges az a szám, hányan keresnek havonta átlagosan az adott kifejezésre.

Ha kevesen keresnek rá, akkor felesleges bíbelődnöd vele.

Mert lehet, te leszel az első találat, de a kutya sem lesz rá kíváncsi, mert szinte senki sem keres rá arra a kifejezésre.

3.     Milyen a verseny?

Mert mindegyik profi szoftver megmutatja neked, mekkora a verseny az adott kulcsszóra.

Ez egy 0 és 1 közötti szám, ahol a 0 a kevés, az 1 pedig a sok és erős versenytársat jelöl.

Éppen ezért olyan kulcsszót érdemes választani, ahol magas a keresési mennyiség, releváns és kicsi a verseny.

Szóval a jókívánságunk a következő:

Légy profi kulcsszókereső!

Mint olvashattad a kulcsszókeresésnek roppant fontos szerepe van, mert

–          így lehet keresőoptimalizált a tartalmad

–          így bukkanhatnak rád minél többen a webes univerzumban

–          így érheted el fizetett hirdetések tömkelege nélkül, organikusan a célközönséged

Ha pedig szeretnéd, hogy a kereső téged is „szeressen”, hogy a célcsoportod közelébe tudj férkőzni, hogy a céged minél láthatóbb legyen, akkor fordulj hozzánk bizalommal, segítünk megteremteni az online fényességed.