Tegye fel a kezét, aki szeretne sokkal jobb konverziót elérni!
A teremben helyet foglaló lelkes nebulók mindegyike magasba emeli a kezét.
Tegye fel a kezét, aki szeretne olyan technikákat megtanulni, ami segítheti a weblap konverziójának javítását!
Ismét minden kéz a magasba lendül.
Hát persze!
Képzeld el, hogy te is a konverziós csodaosztály egyik tagja vagy!
Alig várod, hogy végre olyan trükköket, hasznos praktikákat sajátíts el, amely a weblapod konverzióját segíti.
Mit is szeretnél?
Hogy a honlapodon a felhasználó egy általad kívánt cselekedetet hajtson végre.
Pl. feliratkozzon egy hírlevélre, letöltsön egy e-bookot, kosárba helyezzen egy terméket.
De ami a legszebb lenne a konverziós történetben:
A felhasználó árajánlatot kér, előfizet, vásárol tőled!
Söprögess a saját webes házad táján!
Természetesen a fenti vágyott állapotért tenni kell, saját webes házad táján úgy kell söprögetni, hogy a weblapodra betévedő látogató töltsön nálad minél több időt, s persze érezze magát komfortosan.
Így ugyanis sokkal nagyobb az esélye, hogy kinyissa a pénztárcáját, s megajándékozzon azzal, ami a leendő vásárlódat és téged is maximumra tölt:
A bizalommal.
Konverzióoptimalizálásra fel!
Mivel magasba emelted a kezed a konverziós csodaosztályban, ezért jöjjön most néhány egyszerű, de nagyszerű praktika, amivel segítheted honlapod konverzióját!
A tippek után pedig a ringbe szólítjuk majd a konverzió optimalizálás nehézsúlyú bajnokát!
1. Ne hagyd elveszni a látogatót!
Sajnos rengetegen elkövetik azt a kapitális hibát, hogy telezsúfolják a honlapjukat mindenféle jelentéktelen információval.
Ennek köszönhetően a felhasználó, mint egy elárvult webes kölyök próbál kiutat találni a káoszból, így szépen el is tűnik a digitális színtérről.
Legyen áttekinthető, leegyszerűsített a weblapod! Jeleníts meg tiszta, érthető üzeneteket és vizuális formákat!
A weblap felépítéshez roppant hasznos tippekre itt lelhetsz: https://www.moonshot.hu/weboldal-felepitese/
Törekedj arra, hogy a felhasználó minél jobban érezze magát, miközben körbevezeted a webes birodalmadban!
Ne hagyd elveszni a látogatót!
2. Használj CTA gombokat!
A Call to Action gomboknak is hatalmas jelentősége van.
A megrendelem ezt a terméket, érdekel ez a tréning, tudj meg többet és hasonló feliratú gomboknak kiemelt szerepe van.
Emeld is ki őket a szövegből! Legyen a CTA gomb feltűnő és jól látható!
Ezzel tudod a látogatókat még jobban ösztönözni általad elvárt cselekvésre.
3. Építs bizalmat!
Használj olyan bizalmi elemeket, ami közelebb visz a weblapodra látogatóhoz!
– Ügyfélvisszajelzések: annál erősebb üzenet nem létezik, amikor nem te áradozol magadról, hanem más emel fel téged a dicséret fellegébe. Ehhez nyilván a terméked/szolgáltatásod magas színvonalára is szükség van, s persze az ügyféllel szembeni korrekt hozzáállásodra. Ha pedig az ügyfél elégedett, akkor az a legjobb hír számodra. Ezért kérj ügyfélvisszajelzéseket akár szöveges vagy videós formában is!
– Adj garanciát! Legyen biztos benne a weblapodra látogató, hogy amennyiben vásárolna tőled, akkor valószínűleg azt kapja, amit ígérsz számára! A pénzvisszafizetési garancia éppen ezért segítheti a konverziós arányok növelését. És persze fokozza a bizalmat is!
– Referenciák kiemelése: Légy büszke arra, kikkel dolgoztál együtt! Jelenítsd is meg ezt a honlapodon!
4. Legyen villámgyors a weblapod!
Temérdek felhasználó tűnik el csak azért a weblapról, mert hosszú másodperceket vesz igénybe egy adott oldal betöltése.
Ilyenkor ugyanis elmegy a látogatók türelme, és inkább más oldalra fognak kattintani.
5. Legyen ellenállhatatlan az ajánlatod!
Emeld ki a terméked/szolgáltatásod egyediségét:
– mi különbözteti meg másoktól
– miért éri meg megvásárolni
– milyen bónuszokat kap a vásárló
– hogy változtatja meg az életét pozitív irányba
6. Beszélj a felhasználók nyelvén!
Ahhoz, hogy az üzeneted célba, azaz az ideális ügyfeledhez érjen, meg kell ismerned a célcsoportodat!
Ha pontosan tudod, kiket akarsz megszólítani, akkor a honlapod tartalmát, vizuális megjelenését is ennek megfelelően tudod kialakítani.
Természetesen a konverziós adatok majd megmutatják számodra, hogy valóban a kívánt célcsoport érkezett-e meg a weblapodra.
7. Kommunikálj a felhasználókkal!
Legyen a weblapodon olyan lehetőség, amelyen keresztül kérdezhetnek tőled!
Ez lehet egy chat, vagy éppen egy egyszerű érdeklődő form kitöltési lehetőség.
Lényeg, hogy a felhasználó lássa, hogy ha elakad valahol, akkor egyből tudja, hova és kihez fordulhat!
8. Varázsolj szöveggel és vizuálisan!
Találd meg a képek/videók és a szöveg helyes arányát!
Az egyedi fotók, hívogató videók és a telitalálat tartalom olyan erős triumvirátust produkálhat, amely a látogatóidat sokáig az oldaladon tarthatja, illetve vásárlásra ösztönözheti.
Miről, kinek és hogyan írj? Itt minden fontos infót megtalálsz: https://www.moonshot.hu/igy-gyozd-meg-az-olvasoid-a-hatasos-szovegiras-receptje/
9. Tesztelj, tesztelj és tesztelj!
Akár a fenti, akár más ötleteket: teszteld!
Csak így kapsz megfelelő információkat arról, hogy az általad elvárt cselekvéseket a látogatók megteszik-e az oldaladon.
A tesztelés által megtudhatod:
– hányan érkeztek a weboldaladra
– mennyi időt töltenek el az oldalon
– hányan kattintottak egy adott oldalra
– érdemes-e új verziókkal próbálkoznod
Ha pedig még biztosabb és komolyabb eredményeket akarsz elérni, akkor érdemes olyan szakember segítségét kérni, aki a téma profijaként a weblapod konverzióját még magasabb szintre repítheti.
Szólítjuk is a kék sarokba a cikk elején beharangozott szakértőt!
A konverzióoptimalizálás nehézsúlyú bajnokát:
Az adattudóst!
Ki ő?
Ő az, aki segít abban, hogy
– azt a célcsoportot találd meg, akit szeretnél elérni
– azt add a látogatóknak, amire szükségük van
– megtaláld azt a megoldást, hogy a látogatókból vásárlók legyenek
– minőségi időt töltsenek nálad a felhasználók
– minél jobb konverziós eredményeket produkáljon a weblapod
Az adattudós ennek érdekében a kilences pontra helyezi a hangsúlyt, tehát tesztel.
A feketén-fehéren kiszűrhető adatoknak hisz, nem pedig a légből kapott információkat részesíti előnyben.
Nem vaktában tüzel, hanem tudatosan dolgozik. A weblapod eredményességéért. Érted.
A tesztelés során olyan értékes információkra lel, amely alapján az adott weboldalhoz tudja igazítani a stratégiát.
Így tudja a te weblapodat is a konverziós kánaán felé kalauzolni, azaz segít abban, hogy eredményes weblapod legyen.
Ha szeretnéd, hogy a weblapod is minél szebb konverziós csúcsokat hódítson meg, akkor fordulj hozzánk bizalommal!