Elkészült a honlapod.
Minden beállítás klappol.
Úgy néz ki a design is, ahogy megálmodtad.
A látogatók szépen elkezdenek csordogálni.
Csak van egy kis probléma.
A várva várt látogatók alig töltenek időt a weblapodon, szinte egy pillanat alatt eltűnnek az internetes homályban.
Mi a fészkes fene folyik itt?
Teszed fel a költői kérdést, majd pedig elkezdesz bosszankodni, szidod az égieket vagy a szerencsétlen honlapkészítőt.
Pedig az eredménytelenségnek konkrét okai vannak.
Vizsgáljuk csak meg az elejétől!
- A szomorú tények
Tegyük fel, hogy 1000 látogató érkezik a honlapodra, amiből csak 10 lesz vásárló. Pedig komoly pénzeket öltél hirdetésekbe, feltörted a marketinges malacperselyt, mégis a konverziód olyan gyenge lábakon áll, mint a homokra épített ház.
- Mit is szeretnél?
Hát persze, hogy eredményeket.
Vásárlókat.
Mi mást?
Azt akarod, hogy 1000-ből ne 10, hanem legalább 50 vásárló költse el nálad mosolyogva a pénzét, legalább 50 felhasználó döntsön úgy, hogy a bizalmával rád szavaz.
- A Moonshotos megoldás
Ekkor jövünk mi a képbe.
Miben hiszünk?
Az adatokban.
Hogy miben?
Igen, jól olvastad.
Roppant fontos számunkra a konverziós visszajelzés. Olyan információk birtokába jutunk, amely által cégek, vállalkozók, weblapok életére leszünk pozitív hatással.
Miről gyűjtünk adatokat?
Inkább kikről.
A fogyasztókról és azok viselkedéséről.
Megtudjuk, hogy
- mennyi időt töltenek a honlapon
- hogyan mennek végig egy adott folyamaton
- mire kattintanak elsősorban
- melyik oldalon töltenek temérdek időt
- hány éves fogyasztók látogatnak az oldalra
- milyen platformról érkeznek a látogatók (pl. hírlevél, insta, facebook stb.)
Értékes információkat kapunk továbbá arról is, hogy
- az a célcsoport látogatja-e a weboldalt, akit eredetileg szerettek volna elérni
- mi gátolhatja az embereket abban, hogy vásároljanak
- mi a motivációja a látogatóknak a weboldalra látogatás során
És ami a legszebb a konverzióoptimalizálási történetben:
Megtaláljuk azt megoldást, hogy mivel lehet elérni azt, hogy a látogatók vásárlókká váljanak.
Ahány iparág, annyi megoldás
Pl. lehet, ami egy egészségügyi honlapnál telitalálat, az egy informatikai cég weblapjánál bűn rossz eredményt hoz.
Hogy jutunk el végül a tényleges megoldáshoz?
Tesztelünk, tesztelünk és tesztelünk.
Majd, amikor megtaláljuk a konverzió Szent Grálját, onnantól már pontosan tudjuk, mire van szüksége az adott honlapnak.
Lehet, hogy a weblapnak az kell, hogy több és tisztább tartalom legyen rajta.
Lehet, hogy a látogatók a képes, videós varázslatot részesítik előnyben.
Lehet, hogy kevesebb, de lényegre törőbb szöveg turbózza fel a honlapot.
Ezek csak hipotézisek.
De a tesztelés során megnyílik számunkra a mennyei konverziós kapu.
A konverziós kutatásaink során ugyanis ráakadunk arra a válaszra, arra a kincsre, amely onnantól fényeskedve mutatja számunkra, hogy milyen változásokat kell eszközölnünk az adott weblapon.
Miért érdemes áldozni a konverzióoptimalizálásra?
Mert nincs más alternatíva.
Mert megismered végre a fogyasztódat.
Mert nem hasraütés-szerűen fogod eladni a portékádat.
Mert az adatok feketén-fehéren megmutatják, mit kell tenned.
Ha ezek az érvek sem győznek meg, akkor hadd mutassak be néhány ismerőst!
A nagypályások csapata
Amazon, Apple, Google, Facebook, Dropbox.
Ismerős a névsor?
Elég veretes csapatok, nyilván nem kispályás kategóriáról beszélünk.
Ők azok a gigacégek, akik a konverziójuk javítását a kiemelt céljaik közé emelték. Mint a sok mellékelt ábra mutatja, egész jó kis eredményekkel büszkélkedhetnek.
Ezek a megacégek a konverziót javító tevékenységeknek hála, megtöbbszörözték a bevételeiket is.
De nemcsak ők élnek a konverzió felpörgető lehetőségekkel.
Kis-és középvállalkozások is megtáltosodnak, ha végre-valahára megértik a fogyasztók viselkedését.
Kereskedelemmel, kiadással, közösségi hálózatokkal, e-mail marketinggel foglalkozó cégek, start upok, s megannyi vállalkozás látja be, hogy érdemes erre áldoznia.
És milyen eredményeket hoz a konverziójavítási hadjárat?
Olvassunk csak három véleményt erről:
„363% -kal nőtt a konverziós arány.”(Neil Patel, a Crazy Egg társalapítója.)
„Évi 1 millió fontos bevételre tettünk szert.” (Howard Graham, a Made Simple Group vezérigazgatója.)
„Az elért eredmények rendkívül lenyűgözőek voltak.” (A Geeks2U ausztrál számítógép-javító cég.)
Az elérhető állapot
Bekapcsolod a géped. Gyorsan megnézed a legfrissebb konverziós adatokat.
1000 látogatóból már nem 10, hanem jóval több mint 50 konkrét vásárlót tudsz megszámolni.
Arra gondolsz, hogy milyen nagyszerűen döntöttél akkor, amikor a konverziód javítására szavaztál, s ehhez megtaláltad a legmegfelelőbb szakembereket.
Ők voltak ugyanis azok, akik felmérték, hogy a honlapodnak mire van szüksége ahhoz, hogy
- elegendő látogatót generáljon
- a látogatók egy lényeges része a vásárlóddá váljon
- megfelelő időt töltsenek nálad a látogatók
- pontosan azt a célcsoportot szolgálja ki, akit te szeretnél elérni
Miután a tesztelés során a napnál is világosabb információk birtokába jutottál, ezért a szakember segítségével már pontosan tudod, milyen weblapra van szükséged.
Innentől úgy érzed magad, mintha újjászülettél volna.
Olyan felszabadultság lesz úrrá rajtad, amit régen éreztél.
Olyan motivált leszel, mint a leendő ügyfeled, amikor megrendeli tőled a termékedet/szolgáltatásodat.
Tarts velünk!
A Moonshotnál hiszünk benne, hogy a konverzióoptimalizálás által olyan emberekhez el tudjuk juttatni az ügyfelek termékeit, szolgáltatásait, akik a konkrét célcsoportot jelentik.
Akik nemcsak rövid ideig tartózkodnak a weboldalon, hanem minőségi időt töltenek rajta.
Akik kinyitják a pénztárcájukat, mert azt kapják, amire szükségük van.
Ez csoda.
Egy elérhető csoda.
Egy olyan aranylépés, amely által a céged varázsfordulatot vehet.
Ha szeretnéd megérteni a fogyasztókat és viselkedésüket.
Ha szeretnéd, hogy a weblapod konverziója lényegeset javuljon.
Ha végre eredményes honlapot akarsz.
Akkor itt az idő, hogy felszállj a konverziót javító szerelvényre!