június 12, 2022

9 ok, amiért érdemes használnod a Google Ads hirdetéseket

Az Ads (leánykori nevén AdWords) jelentősen demokratizálta a hirdetési piacot és kisvállalkozások százezreit tette versenyképesebbé. Még a hatékony tartalommarketing is szinte elképzelhetetlen hatásos Ads-hirdetések nélkül, amik hátszelet adhatnak a tartalmadnak.

Mit kell tudni a Google Ads-ról és hogyan segíthet az online marketingedben? Mi a Google Ads? Szakmai cikkünk egyben azért is hivatott, hogy az értelmezési káoszt csökkentse.

Google Ads.

Kellene foglalkoznod vele? Tevékenységedtől függően igen.

Miért? Mert a felhasználók 65%-a a Google-ben a keresősávba beírt kulcsszavakra felugró tartalmak közül elsőként a fizetett hirdetéseket kattintják le.

Az összes kattintás 41%-át pedig a találati lista top 3 hirdetése viszi el (a Wordstream szerint).

Anno, amikor a Google Adwords felkapott lett a kisvállalkozások között, cégek százai, ezrei jöttek rá, hogy elég néhány hónap hiú remény, közepes felkészültségű “tudás” ahhoz, hogy eltapsoljunk pár százezret a semmibe, az Adwords égisze alatt.

Ugyanis, mint minden online marketing eszköz, ez sem megy „benzin nélkül”.

A tudás benzineskannájának használatához pedig tapasztalat szükséges.

DE mi is az a Google Ads valójában?

Ha láttál már indított keresésre a Google-ben „Hirdetés” címkével ellátott eredményt, akkor meg is vagyunk.

A Google Ads segítségével a vállalkozások fizetnek azért, hogy kiemelje őket, azaz pontosabban a weboldalukat a Google. Az általuk licitált kulcsszavak, a minőségi pontszám és egyéb tényezők alapján jelenhetnek meg a Google különböző keresési eredményei között.

A Google Ads lényegében a Google online hirdetési programja.

Amúgy a cég bevételének 147 milliárd dollárjából 108 milliárd dollárt tesznek ki a keresőmotorok. Innentől kezdve mindenki döntse el, hogy a Google mennyire népszerű eszköz ma a hagyományos marketinglehetőségekhez képest.  

A hirdetési eszközeinek köszönhetően (ezek a felhasználók megcélzását teszik lehetővé olyan platformokon, mint a YouTube, a Térkép vagy különböző weboldalakon), piacvezető az online hirdetések terén.

ppc hirdetes

Lényegében online hirdetések létrehozását valósítja meg azért, hogy akár te is elérhesd a terméked és szolgáltatásod iránt érdeklődő közönséget, célcsoportot.

A Google Ads platform pay-per-click (innen ered a PPC rövidítés) hirdetésen fut, azaz fizetsz, mint a katonatiszt minden alkalommal, amikor a látogató a hirdetésedre kattint.

Fontos: az Ads és az Adsense a Google két különböző ajánlata

Ne keverd a kettőt.

Az Adsense azoknak a weboldaltulajdonsoknak szól, akik hirdetési felületet árulnak, az Ads azoknak a vállalkozásoknak szól, akik szeretnék reklámozni weboldalukat.

Tehát nem feltétlenül a Google szemében leghasznosabbnak, legrelevánsabbnak ítélt találatok lesznek ezek.

Ha kicsit visszadöcögsz velem a SEO-történelem poros és rögös útján, akkor 2009-ben a SEO-ban is hasonló jelenségnek voltál tanúja.

Elég volt a találati listák élére kerülni egy-egy oldallal csupán azzal, ha a legjobb arányban láttad el az oldalakat az adott kifejezésekre (amire kerestél).

Nem volt ördöngösség feljönni egy-egy keresőkifejezésre a találati listák élére. DE azóta a Google hátat fordított a bóvlinak és utat nyitott a minőségi tartalomnak.

Valamelyest a Google Ads-nál sem veszít csorbát a felhasználó érdeke.

A SEO mégis egy hosszabb, maratoni út a siker felé.

Ha ezt lerövidítenéd (és tudod, hogy minőségi tartalmat és szolgáltatást nyújtasz), akkor a Google Ads kerülőutat ad neked.

google kereses

Hol jelennek meg a hirdetések?

A Google Ads hirdetéseid két hálózaton jelenhetnek meg: a keresési (search) és a tartalmi (display) hálózaton.

  • A keresési hálózaton belül a szöveges hirdetések a Google és a partnerek keresőiben jelennek meg. Méghozzá akkor, amikor a felhasználók éppen azokra a kulcsszavakra keresnek rá, amelyekre a hirdetéseket beállítottad. A hirdetések a keresési találatok fölött és alatt is megjelenhetnek.
  • A keresési hálózaton kívül megjelenhetsz a hirdetéseiddel a display hálózaton is. A tartalmi hálózatba olyan oldalak sorolódnak, amelyek az oldaluk egy részét „bérbe adták” a Google-nek abból a célból, hogy ott hirdetéseket jeleníthessenek meg.

Lásd Google Adsense nevű szolgáltatás.

Ennél a verziónál fontos, hogy megtaláld azokat az oldalakat, amelyeknek a látogatói valószínűleg a te potenciális vásárlóid lehetnek.  Itt a korábbi keresések és a felhasználói viselkedés alapján sorolja a Google a felhasználókat különböző kategóriákba.

Tehát csak annak jeleníti meg a hirdetést, akiket a célzási beállítások alapján (érdeklődési kör, kulcsszókeresés stb.) potenciális ügyfélnek minősít.

A tartalmi hirdetések nevükből fakadólag is tartalmazhatnak szöveget, képet, vagy akár videót is.

Hogyan működik a Google Ads dióhéjban?

A Google Ads a keresési hirdetések során igyekszik a hirdetésed a lehető legmagasabb pozícióban elhelyezni a keresési eredményekben.

Mindezt úgy, hogy közben a felhasználó igénye se szenvedjen csorbát.

Azaz a lehető legjobban kiszolgálja a felhasználók keresési szándékát.

A vizuális hirdetések célja pedig az, hogy összekapcsolja a felhasználók érdeklődését olyan hirdetésekkel, amelyek iránt érdeklődhetnek.

Egyszerűen fogalmazva a Google Ads: hirdetőként kulcsszavakra teszel ajánlatot, hogy esélyt adj annak, hogy elhelyezhesd a hirdetéseidet a keresési eredményoldalakon. Nem egy, hanem 9 okot hozunk, hogy miért érdemes a Google Adsnak marketingstratégiád részét képeznie.

Olvass tovább, hogy mindent megtudj róla.

A Google Ads előnyei közt van:

1. Az Ads gyorsabban működik, mint a SEO.

2. Ott „hirdet”, ahol az emberek célirányosan keresnek.

3. Különféle célzást lehetővé tevő képességeid lehetnek, az irányítás a kezedben lehet.

4.   Célzás pontossága, analitika, konverziókövetés és optimalizálás.

5. Márkaismertség kialakítása.

6. Több konverziót szerezhetsz.

7. Maximalizálhatod a ROI-t különböző ajánlattételi stratégiákkal.

8. Remarketingre képes.

9. Kiegyenlíti a versenyt.

Nézzük most tehát a legfontosabb előnyöket részletesebben.

 

9 Google Ads-előny

1. Az Ads gyorsabban működik, mint a SEO

A Google Ads legnagyobb előnye, hogy gyorsabban működik, mint a SEO.

Habár mindkettő olyan keresőmarketing-stratégia, amely nagyobb forgalmat és leadeket generál, mégis egy jól optimalizált Ads-kampány villámtempóban valósíthatja meg azt, amire a SEO-nak hónapokra van szüksége.

Gyakran az első helyet a keresésben.

Miért gyorsabb és hatékonyabb?

  • Egyszerre több kulcsszóra összpontosíthatsz.
  • Nem igényel következetességet, egy Google Ads kampányt bármikor be- vagy kikapcsolhatsz.
  • Amíg a SEO eredménye hónapokat vesz igénybe, a Google Ads-szal az oldal tetején megjelenő hirdetések közé kerülhetsz, azonnal láthatóvá válsz. Nagyobb esélyed van, hogy azonnal nagyobb forgalmat és leadeket szerezz.
  • A Google Ads platformja átláthatóbb és szinte kristálytisztán láthatod, hogy mi történik a hirdetésekkel.
  • A SEO-val ellentétben egy rövid távú folyamat. Nem szükséges bármely kulcsszó rangsorolásához bittang nagy kitartás és rengeteg megírt tartalom, valamint visszamutató hivatkozás, és persze türelem és idő.

A hirdetések azonnali láthatóságot biztosítanak, azonnali költséggel, a SEO viszont hosszú távú sikert biztosít, be és kikapcs gombok megnyomása nélkül.

Természetesen attól függően, hogy milyen erőfeszítéseket és minőséget biztosítasz a tartalomnak.

2. Ott „hirdet”, ahol az emberek célirányosan keresnek

Ha az embereknek olyan kérdésük van, amelyre választ is várnak, akkor általában a Google-ben keresik.

Szeretnéd tudni, hogy létezik-e megoldás az eddigi hátfájásodra?

Google.

Szeretnéd tudni, hogy létezik-e olyan eszköz, amely megkönnyíti a projektirányítási folyamataidat?

Google.

A keresőmotor évente több mint 2 billió ilyen keresést kezel. Ez napi több mint 5 milliárd keresést jelent.

Ezek között vannak azok az emberek is, akik olyan problémákra keresnek megoldást, amelyeket a te vállalkozásod kínálhat.

A forgalom az internet pénzneme.

3. Különféle célzást lehetővé tevő képességek, az irányítás a kezedben lehet

A Google segítségével minden potenciális ügyfél számára kínálhatsz valamit a vevői út minden szakaszában.

Egy csalit a leadgenerálásra, egy cikket a felmelegített leadeknek, vagy a konkrét szolgáltatást a már edukált célcsoportnak.

Kattintás után a remarketing segítségével akár további informatív tartalmat küldhetsz nekik, amely építi a bizalmat.

Vagy akár konkrét ajánlatot tehetsz olyan long tail kulcsszavakra, mint a „számviteli szoftver szabadúszó marketingesek számára”.

Ezek költséghatékonyabb kulcsszavak lehetnek és konkrétan azok figyelmét kelti fel, akik pontosan azt keresik, amit kínálsz.

analitics

Sőt, akik gyakran hosszabb, konkrétabb kulcsszavakra keresnek, nagyobb szándékkal, konkrétabb vággyal rendelkeznek.

A közösségi médiában például az emberek nem a mindennapi életüket sújtó problémákra keresik a problémát. Inkább szórakozni járnak oda.

Babaképeket, híreket, nyaralási fotókat és érdekességeket keresnek.

Itt inkább edukatívabb vagy érdekességként és hasznos tartalomként szolgáló „raporttal” lehetünk sikeresebbek, mint konkrét szolgáltatáshirdetéssel.

Az Ads segítségével viszont olyan embereknek hirdetsz, akik valami konkrétat keresnek.

És amikor megjelenik a hirdetésed, segítesz nekik megtalálni a választ, ahelyett, hogy megszakítanád az online böngészésüket.

A te kezedben lesz a döntés, hogy

  • mennyit költesz,
  • mikor állítod le a hirdetést egy gombnyomással,
  • mi a kampány célja,
  • hogyan szabályzod a konverziókat,
  • hogyan irányítod az egyes kulcsszavakat és célközönségeket,
  • hogyan néznek ki a hirdetéseid (amíg nem szeged meg az irányelveket).

4. Célzás pontossága, analitika, konverziókövetés és optimalizálás

Megtekintheted az eredményeket könnyen érthető formátumban a Google Ads szolgáltatásban.

Következetesen mérheted a teljesítményét.

Olyan hagyományos hirdetések eredményével ellentétben, mint az újságok, rádió, televíziós adás, kültéri óriásplakátok, brosúrák és prospektusok.

Ez utóbbiak ráadásul sokkal drágábbak, mint a Google Ads.

A Google Ads segítségével saját költségvetésed és kiadásaidat irányíthatod.

Tudni fogod a potenciális ügyfelek forrását, az egyéb offline hirdetések, hagyományos médiák eredményeinél azonban nagyon nehéz lenne kiszámítani a ROI-t.

Az Ads viszont pontosan megmondja, mi történt a kampánnyal.

  • Tudhatod, hogy pontosan hány leadet generáltál.
  • Tudhatod, hogy mekkora forgalom érkezett az Ads szolgáltatásból a weboldaladra.
  • Tudhatod, hogy ki kattintott a hirdetésére.
  • Tudhatod azt is, hogy melyik kulcsszó generálta a legtöbb forgalmat és leadeket.
  • Sőt azt is, hogy mennyibe kerül neked ez leadenként.
  • Segít megérteni, mi működött és mi nem.

Ezen információk felhasználásával módosíthatod a kampányaid, tehát esélyt ad a finomhangolásra.

Ugyanis fogalmad sem lesz arról, hogyan fejlődj, ha nem tudod, mit csinálsz rosszul.

Ne feledd: kattintások, megjelenítések, kulcsszó-költségkeret.

Korlátozhatod a napi költségkeretet, a maximális ajánlatokat és még sok minden mást. Így biztos lehetsz benne, hogy nem fogsz többet költeni, mint amennyit szeretnél.

Azt is eldöntheted, hogy mennyit szeretnél havonta költeni.

A jól teljesítő hirdetésekre növelheted a ráfordítást a kívánt eredmények növelése érdekében, az alulteljesítő hirdetések hirdetési kiadásait pedig csökkentheted, vagy leállíthatod.

5. Márkaismertség kialakítása

A Google Ads képes a márkád ismeretségének a növelésére is.

Az Google az Ipsos-szal együttműködve végzett ugyanis egy tanulmányt 12 ágazatban, az autóipartól a kiskereskedelemig.

Kiderült belőle, hogy a keresési hirdetések átlagosan 6,6%-kal növelik az ismertséget.

Remek eszközt jelenthet a márkaismertség növelésére is – ahogy David Ogilvy fogalmazott a márka szó kapcsán legjobb definícióként:

„Egy termék tulajdonságainak megfoghatatlan összege: neve, csomagolása és ára, története, hírneve és reklámozási módja.”

Tehát a márkanevednek, személyiségednek megerősítése szükséges ahhoz, hogy bizalmat építs a látogatóidban.

A bizalom pedig az, ami végső soron vásárlásokat és hűséges vásárlókat fog szerezni. A márkaismertségedet ma már tucatnyi csatornán és módszerrel építheted.

Mert az tény, hogy 2020-ban a népesség 83%-a volt internetfelhasználó és ebből 73,5% social media felhasználó is.

Nem titok, hogy a digitális marketing segítségével nagyobb és relevánsabb közönséget érhetsz el.

Az Ads keresési hálózatán keresztül, még ha a potenciális ügyfelek nem is kattintanak rád, látják a márkád, a szlogened, a kínált termékeid.

6. Több konverziót szerezhetsz

Amikor a Google eldönti, hogy mely hirdetések jelenjenek meg az emberek böngészése során, figyelembe veszi a kattintás utáni céloldallal kapcsolatos tapasztalatokat is.

A kattintás utáni céloldali élmény a hirdetések mérőszáma.

Ezek azt mutatják meg, hogy a weboldal mennyire biztosítja a hirdetésére kattintó embereknek azt, amit keresnek – tehát mennyire releváns. A kattintás utáni céloldal az az URL, amelyre az emberek eljutnak.

Tehát a különböző, hirdetéseknél használt aloldalaid, landingjeid által létrehozott élmény hatással van a hirdetésed rangsor szerinti helyére.

A CPC-re és a hirdetésaukción elfoglalt pozíciójára.

Igen, ennek függvényében előfordulhat, hogy hirdetéseid ritkábban (vagy egyáltalán nem) jelennek meg, ha olyan weboldalakra mutatnak, amelyek rossz felhasználói élményt kínálnak.

A kattintók nem akarnak „vadászni”, a lelőtt nyúlra vágynak, ott és akkor.

De ahhoz, hogy hirdetéseid még a Google hálózatán is megjelenjenek, meggyőző kattintás utáni nyitóoldalra van szükséged.

7. Maximalizálhatod a ROI-t különböző ajánlattételi stratégiákkal

Nem csak a meggyőző kattintás utáni nyitóoldal az, amely maximalizálja a hirdetés megtérülését.

Különböző ajánlattételi stratégiát hozhatsz létre annak érdekében, hogy elérd a konkrét marketingcélokat, miközben a lehető legkevesebbet költesz.

Például a Google a CPC-ajánlattételt javasolja, ha a weboldal forgalmának növelése a cél.

A CPM-ajánlattétel az, amit a Google akkor javasol, ha márkaismertséget építenél.

Ezzel a stratégiával kiválasztasz egy olyan összeget, amelyet még hajlandó vagy fizetni azért, hogy 1000 ember teljes nézetben lássa a hirdetésed. Ez csak a Google Display Hálózaton érhető el, a keresési hálózaton nem.

A CPA-ajánlattételt pedig a Google akkor javasolja a hirdetőknek, amikor konverziókra, például vásárlásokra vagy regisztrációkra összpontosítanak.

Számos kampánybeállítással és ajánlattételi lehetőséggel – magas és alacsony – költségkerettel érhetsz el eredményeket más vállalkozásokhoz hasonlóan.

A tényleges hirdetési költségek a következőktől függnek:

  • Verseny
  • Ajánlatok
  • Minőségi pontszámok

Az egyéni kattintásonkénti költség (CPC) iparágonként, résenként és a felhasználói keresési szándékonként eltérő.

A keresési szándék is számít a költségekben: a vásárláshoz vezető kulcsszavak magasabbak, mint azok a kulcsszavak, amelyeket az ügyfelek vásárlói útjuk elején használnak.

A Moonshot célja, hogy segítsen a legköltséghatékonyabban megtalálni azokat a kulcsszavakat, amelyek céljaidnak megfelelően a legjobban teljesítenek. Gyakran sajnos a célok nincsenek összhangban a hirdetéssel, vagy a rossz optimalizálás a fő oka annak, hogy nem kap megtérülést.

Léteznek gyakori problémák a hirdetési kampányokban, amelyek növelhetik a költségeket.

Segítünk ezt elkerülni.

8. Remarketingre képes

A remarketing azért fontos, mert újabb lehetőséget ad a konverzió elérésére.

Találkoztál már valaha egy weboldal hirdetéseivel közvetlenül azután, hogy meglátogattad azt? Ha a válaszod igen és kíváncsi vagy, hogy mi történt, a válasz nagyon egyszerű.

Újra megcéloztak.

A Google Ads lehetőséget ad arra, hogy újra kapcsolatba lépj a weboldalad látogatóival.

Hogyan emlékezteted őket magadra, és mit tehetnél értük? Adj meg Display Remarketing és az RLSA kampányokat.

  • Remarketing a Display Hálózaton: szalaghirdetések segítségével célozhatod meg a látogatókat a különböző hirdetésekkel támogatott weboldaladon.
  • Remarketing a keresési hálózaton: Az RLSA a Remarketing List for Search Ads rövidítése. Ahogy a neve is mutatja, remarketingkampányokat futtat a keresési hálózaton, hasonlóan a vizuális remarketinghez. Itt kulcsszavakat kell hozzáadnod ehhez a kampányhoz. A Google hirdetések össze tudják egyeztetni a felhasználó keresési lekérdezését a kulcsszóval és a remarketinglistával. Így a Google minden keresési lekérdezéshez releváns hirdetéseket jeleníthet meg.

A Google Ads képes arra, hogy a hirdetések különböző formátumai célozhassák meg az értékesítési csatornák különböző szakaszaiban lévő embereket.

Például ilyen kampány- és hirdetéstípusok lehetnek a keresési hirdetések (szöveges hirdetések), a Google Shopping-hirdetések (termékhirdetések), a videohirdetések (YouTube-hirdetések) is.

9. Kiegyenlíti a versenyt

A kisvállalkozások a roppant pontosan célzott rések előnyeit használhatják ki.

Bár az ajánlatok összege döntő jelentőségű, ez nem a teljes kép.

A vállalkozásoknak optimalizálniuk kell hirdetéseik rangsorát és minőségét, hogy esélyük legyen a legkeresettebb hirdetési helyekre jutni.

A magasabb pontszámok például azt jelentik, hogy még a kisebb cégek is magasabb helyezést érhetnek el hirdetéseikkel, ha kampányaik és céloldalaik megfelelően vannak optimalizálva.

Tartsd a Google Ads pulzusán a mutatóujjadat

Mit jelent ez pontosan?

Az Unbounce adatai szerint a PPC-ből érkező látogatók 50%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak valamit a felkeresett weboldalon, mint az organikus forrásból érkezők.

A vásárlásokhoz azonban hozzájárul a hirdetés vonzó szövege és a landolóoldal relevanciája is (az ott lévő tartalom bizalomépítő ereje).

Ha a Google-on naponta lebonyolított keresések csillagászati ​​számából te is profitálnál, nem elég, ha regisztrálsz.

Tisztában kell legyél azzal is, hogy miként tudnál a lehető leghatékonyabbak azokhoz fordulni, akik a termékeid vagy szolgáltatásaid keresik.

  • Azt is, hogyan célozd meg egy adott demográfiához tartozó embereket.
  • Hogyan irányítsd az embereket a céloldalaidra és hogyan kövesd nyomon az eredményeket.
  • A kampányokat például célszerű beszédes nevekkel ellátni, későbbi elemzéseknél jól fog jönni, illetve számos beállítást csak ezen a szinten lehet szabályozni. Építs fel olyan logikai struktúrát, ami támogatja a kampányaid optimalizálását.
  • A Google Ads egyik legfontosabb funkciója pedig a konverziómérés. Csak akkor lesznek a kampányok kiértékelhetőek és optimalizálhatóak, ha meghatározod azokat a fő- illetve mikrokonverziós eseményeket, amikre a kampányokat optimalizálni szeretnéd.
  • A pontos mérésekhez előnyös egyedi mérőkódokat is beilleszteni a weboldalad megfelelő részeibe.
  • Gyakori hiba, hogy több konverzió is be van állítva, azonban ezeket nem rendelik hozzá az emberek az egyes kampányokhoz.

Ma már a különböző kampányokat eltérő konverzióra is optimalizálhatjuk.

Külön kezelhetünk egy értékesítési vagy leadgyűjtési céllal indított kampányt, és egy hírlevél feliratkozásra optimalizált kampányt.

A kulcsszavak a keresési kampányok szintén fontosabb elemei.

A szavakra vonatkozó beállítások döntik el, hogy mely felhasználói keresésekre jelenj meg a hirdetésed a Google találati oldalain.

És ne felejtsük el a hirdetési szövegeket sem.

A hirdetések tartalma dönti el, hogy a felhasználók átkattintanak a weboldaladra vagy sem.

A szövegek tudatos tervezése mellett folyamatosan tesztelni és optimalizálni is szükséges őket. Ehhez ma már több automatikus megoldást is kínál a Google. Akár 15 címsort és 4 leírás sort tesztelhetsz automatikusan a Google Ads machine learning megoldását alkalmazva.

Ha nem hirdetsz a Google Ads szolgáltatásban, az valószínűleg jobban fog fájni, mint gondolnád.

Még akkor is, ha nagy mennyiségű organikus forgalmat érsz el, ugyanis a versenytársaid hirdetései a számodra értékes kulcsszavakra csökkenthetik a keresési eredményekből származó teljes forgalmadat. A Google Ads segítségével felveheted a versenyt a bejáratott márkákkal és vállalatokkal, még te is.

Írj nekünk és segítünk a hatékony és eredményes Google Ads kampányod kivitelezésében.