7 online marketing trendet hoztunk, amire érdemes lesz odafigyelni 2022-ben.
Különösen, ha a feladatod leginkább az online jelenlét nagyjából nulláról való felépítése. Kinek a hajója fog elsüllyedni és kié nem? Egyes szakemberek szerint a 2021-es volt az utolsó könnyű éved. Vajon igaz ez? Vértezd fel magad a legfontosabb készségekkel 2022-ben, ismerd meg, hogy mik is ezek pontosan.
Terv nélkül az idei év – mint ahogy a többi is – kifolyhat a kezeink közül. Pontos célok, és annak megvalósítását elősegítő eszközök, taktikák ismerete nélkül csak vaktában lövöldözhetünk.
A 2022-es webes trendekről már írtunk korábban.
Már itt is érzékelhető a digitális marketing iránti igény megnövekedése.
A felhasználói élmény mindig is alapvető igényekre reagált, nem pedig a divat szeszélyeire.
Mivel az online és offline élet a jövőben még jobban összefonódni látszik, ez nem csak a webes trendekben, de önmagában az online marketing jelenlétének egészében megkerülhetetlen tényező lesz.
(A Statista szerint a betervezett digitális beruházásokkal, a trendi webalkalmazások fejlesztésével szeretne előrukkolni idén a megkérdezett cégek fele.)
2022-ben az online marketing trend kétségtelen, hogy a gazdasági környezet hatására fog formálódni.
A Covid hatására kialakult bizonytalan gazdasági helyzet miatt valószínűleg továbbra is maradnak az előző évekhez viszonyítva is jócskán megváltozott szokásaink – az online vásárlások és az, hogy a home office-ok korát éljük.
Nem meglepő, hogy 2021-ben is dübörgött az online kereskedelem.
A 10+ főt foglalkoztató magyar vállalkozások (nem értjük ide a pénzügyi szektort) 18 százaléka értékesített 2021-ben az interneten keresztül.
Az EUROSTAT adatai szerint.
A grafikonon jól látszik a növekedés az előző évekhez képest.
fotó: tradingeconomics.com
Elég, ha arra gondolunk, hogy az IKEA polcain miért látunk emelkedett árakat a fából készült bútoroknál és máris nem egy megkérdőjelezhető felvetés lesz a globális piacon kialakult áruhiány.
A jelenlegi helyzet padlógázt adott az online kereskedelem vizét meglovagoló vállalkozásoknak.
Úgy fest, a digitális táj is betartja a darwini evolúciós elveket.
Ezért van az, hogy egyes újonnan fel-felbukkanó trendekhez alkalmazkodó vállalkozások előtérbe kerülnek, akik viszont nem tudnak alkalmazkodni a legújabb digitális fejlesztésekhez, gyakran háttérbe szorulnak.
Tehát itt az ideje, hogy megvizsgáljuk ezt a 7+1 online üzleti marketing trendet 2022-re vonatkozóan.
Online marketing trendek 2022-ben
1. Digitalizálódás kimaxolva
A hibrid eseményekre tekints úgy, mint az „új normálisra”.
A Covid-19 idején beáramló változások a marketingosztályokra is kiterjedtek, a pandémia legnagyobb nyertese vitathatatlanul az e-kereskedelem.
Lényegében az online térbe kényszerített szinte mindenkit, akit csak lehetett. Gondolj csak a tréningpiacra vagy akár a személyi edzők világára (már a jógaórákon is lassan online veszel csak részt).
A járvány szinte minden iparágban nyomot hagyott.
Ez a trend 2022-ben folytatódni fog.
A hibrid események például a személyes és virtuális komponensek kombinációját kínálják, amelyek fenntarthatóbbá és befogadóbbá tehetik azokat.
Sőt, a hibrid események környezetbarátabbak is lehetnek, hiszen a személyes események általában jelentős mennyiségű energiát igényelnek – ahogy arról a Forbes is írt.
Tehát a Covid bedobott a mélyvízbe.
Ami azzal jár, hogy ha nem úszol az árral, meghalsz.
2. Videómánia
A videómarketing rövidíti majd a jövőben a tartalmakat. A rövid formátumú tartalom ugyanis a második leghatékonyabb trend lesz.
Az Animoto videókészítő eszközökkel foglalkozó cég egyik kutatása szerint a válaszadók 93%-a állította azt, hogy a videó hasznos a termék megvásárlásakor.
Az emberek szeretik a videókat.
A videó lebilincselő.
Ez az egyik leghatékonyabb online marketingeszköz!
De ma már nem elég, ha egyszerűen beágyazzunk egy YouTube-videót a weboldalunkba, csak azért, hogy legyen egy videónk.
A videó egyben egy szórakoztató vizuális megjelenítése is kell, hogy legyen annak, amit csinálsz.
A videó a digitális marketing egyik legtöbbet emlegetett trendje lesz.
Ebben pedig benne van az is, hogy a Facebook és az Instagram túltelítette a felhasználókat és a márkákat, ezért egyre többen a TikTok felé fordulnak.
Itt az idő, hogy te is elkezdd gyakorolni a kamerázást és elmesélni a történeted.
Ahogy a közösségi média folyamatosan növekszik, hatása azokra a vállalkozásokra és azok közösségére összpontosul, akik ugyanazokat az értékeket vallják.
Ha kreatív, magával ragadó marketinganyagokkal maradsz az élen, az segít abban, hogy a játékban maradhass.
3. A közösségi média hirdetések jövőre megelőzik a tévét?
Még mindig rengeteget fogunk online hirdetni.
A Zenith Advertising Expenditure Forecasts közzétett jelentése szerint a globális hirdetési piac a 2021-es 15,6%-os növekedés után 2022-ben még mindig 9,1%-os növekedéssel folytatja majd a kilábalást a mocsárból, a 2020-as visszaesése után.
A márkák több közösségi médiát, online videókat, fejlett tévécsatornákat és e-kereskedelmi csatornákat akarnak használni.
Sőt!
2022-ben a digitális reklámozás meghaladja a globális hirdetési kiadások 60%-át. (Tehát az online hirdetések aránya a teljes hirdetési költésen belül átlépi a 60%-ot, soha ilyen nem volt még.)
Továbbra is a Google és a Facebook maradnak a legfontosabb hirdetési platformok.
De a fiatalabb generáció közel 40%-a a TikTok-on, YouTube-on, vagy az Instagramon időzik inkább.
A rövid formátumú videótartalmak növekvő sikere miatt az Instagram és a TikTok 2022-ben valószínűleg a hirdetési kiadások növekedésének lesz tanúja.
4. Sütik halála, amely egyben az adatvezérelt marketing halála is lesz?
Mi a közös a marketingesekben és a Szezám utcai szörnyekben? I
Imádják a sütiket.
A harmadik féltől származó cookie-k 2022-től használhatatlanná válnak, így a hirdetők és marketingszakemberek a cookie-mentes korszakba lépnek.
A 2021-ben elérhető adatok nem kevesebb, mint 80%-a 2022-ben már nem lesz elérhető.
Miért reszket ettől mindenki?
Cookie.
A szó a gyakorlatban a felhasználók megkülönböztetését jelenti az új és a visszatérő látogatóktól; potenciális ügyfelek megcélzását vagy az ügyfél útjának nyomon követését.
Azért léteznek, hogy növeljük annak valószínűségét, hogy hatékony üzenetet juttassunk el a megfelelő közönséghez, mert lényegében több termékünket és szolgáltatásunkat szeretnénk eladni. Ezért nagyon függünk a cookie-któl, hogy segítsenek elérni céljainkat.
Használjuk követésre, a hirdetési büdzsé optimalizálására, perszonalizációra és A/B tesztelésre – de nemcsak a látogatók nyomon követését jelenti, de a felhasználói élmény javítását is.
Mindemellett pedig olyan adatok gyűjtését, amelyek segítségével a hirdetéseket a megfelelő közönségre célozhatjuk.
Tehát, ennek köszönhetően nem látsz irreleváns hirdetéseket, napi 200-szor megjelenítve a retinád előtt.
A Safari és a Firefox már 2013 óta blokkolják a harmadik féltől származó sütiket.
2022-től pedig már a Chrome is beszáll, és ő sem támogatja az ilyen típusú adatkövetést.
„Bájbáj” konverziós útvonalak követése és istenhozott emelkedő hirdetési büdzsék vagy amellett is drasztikusan bezuhanó eredmények.
A marketingesek 41%-a gondolja úgy a Hubspot szerint, hogy a legnagyobb kihívás az lesz, hogy nem tudják követni a megfelelő adatokat.
Habár nagy változások történhetnek, új alternatívák is megjelenhetnek és azt sem kell elfelejteni, hogy a Google nem tilt minden cookie-t.
Tehát nem kell temetni az összes cookie-alapú marketingstratégiát.
Egyelőre a Google azt állítja, hogy csak a harmadik féltől származó cookie-k fokozatos megszüntetését tervezi böngészőiben.
A saját weboldalad látogatóinak alapvető adatait nyomon követő belső cookie-k azonban továbbra is biztonságban vannak.
5. Szakemberhiány és a digitális készség iránti fokozott érdeklődés
A technológiai világ mindig mozgásban van.
Tágul, növekszik, változik és új digitális marketing trendeket hoz.
Ezért a marketingszakemberek által elért sikerek nagy része az a bizonyos „tudás”, hogy hogyan hasznosítsa a trendeket.
A marketing világában az egyetlen állandó, hogy a dolgok mindig változnak.
A digitális készségek elsajátításával tisztában lehetünk azzal is, hogy ezek közül melyik illik bele a saját marketingstratégiánkba.
Melyiket hogyan és mikor adaptáljuk?
A naprakész tudás egyre inkább felértékelődik.
A verseny éleződik a piacokon – ezt minőségi szakemberkapacitások nélkül elég nehéz lesz követni.
Ráadásul a digitális trendek egyre nagyobb térhódítása miatt egyre gyakrabban kérik az ügyfelek a szakmai tanácsokat a nem „odavágó”, másféle üzletfejlesztési területeken is.
Az online marketing trendek ugyanis lassan begyűrűznek minden részterületére egy vállalkozásnak.
6. Vásárlás, méghozzá egyre többet a közösségi médiában
Az e-kereskedelem nőtt.
Az egyes kiskereskedőktől való termékvásárlás is kényelmesebb lett.
Ennek oka az is, hogy jóval könnyebb saját online boltot létrehozni egy weboldalon, mint korábban valaha.
2022-ben várhatóan tovább fognak növekedni az e-kereskedelmi szolgáltatások, mint például a részletekben történő fizetés; integráció fizetési platformokkal: például Amazon Pay, PayPal, Apple Pay; és előfizetés alapú modellek.
A weboldalon keresztül történő értékesítés több lehetőségével forgalmazhatóak a termékek az Instagramon/Facebookon is.
Hivatkozhatunk termékekre az Instagramban, a TikTok biosban is.
7. Marketingautomatizálás
Időbe telik az olyan automatizálások megvalósítása, mint az e-mail-folyamatok, a remarketing, az elemzések és a közösségi média ütemezése, de miután ezekbe belejövünk, a vállalkozás más részeire koncentrálhatunk.
Az automatizálás lényegében olyan rendszer kiépítése, amely racionalizálja a marketingcsatornákat annak érdekében, hogy a munkatársakat (szövegírók, marketingesek, PPC-hirdetéskezelők, dizájnerek) egyetlen rendszerben egyesítsék a marketingkampányok hatékony menedzselése érdekében.
A marketing folyton változik.
Az elvek ugyanazok maradnak, a végrehajtás az, ami módosul.
Köszönjük ezt az új platformoknak, algoritmusoknak, a szabályzat módosításoknak és a folyamatosan változó fogyasztói és vásárlói magatartásnak.
Itt jön képbe a marketingautomatizálás.
Kibővített munkafolyamatok, valós idejű elemzéseket jelent és még az időt is eltorzíthatod vele (nem kell kézzel csinálni bizonyos dolgokat).
A globális marketingautomatizálási piac mérete 2023 végére várhatóan eléri a 25,1 milliárd dollárt az USA-ban.
Érthető, hiszen a legfőbb célja az, hogy a B2C és B2B marketing komplex folyamatait automatikus, egyszerű és megismételhető folyamatokká alakítsa át, kevesebb emberi beavatkozással.
2022-ben drágulni fog az online marketing
Profi eszközök, minőségi tartalmak (videós és írásos formában is) több és drágább hirdetések, perszonalizáció, konverzió optimalizálás.
2022-ben egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy amatőr hozzáállással üljenek fel a digitalizáció gyorsan robogó vonatjára.
A marketing nem egy sprint, hanem maraton, egy középtávú befektetés.
Megtérül, ha szakszerűen csinálod.
Ezért vagyunk itt. Segítünk.
Tudj meg rólunk többet, a linkre kattintva!