Fekete garbós, kék farmeros férfi lépett a színpadra.
A közönség kezdetektől fogva itta a szavait.
Olyan élményeken keresztül vezette a publikumot, amely az ott lévőknek azóta is örök emlék lehet.
Vizuális varázslatot, mágikus tartalmat prezentált, mintha az energia a széksorok közé furakodott volna és a plafonig emelte volna a hallgatóságot.
A dátum 2007. Az iPhone bemutatása. A férfit pedig Steve Jobsnak hívták.
Négy évvel később Steve Jobs számára befejeződött a földi lét. Mégis olyan örökséget hagyott maga után, amely napjainkban is erősen érezteti hatását.
Például az Apple landing oldalain!
Meg is mutatjuk neked, miért és hogyan érdemes követni az Apple landoló oldalait.
Tanulásra és szórakozásra fel!
Mozizz az almával!
Bizony, mert a landing oldalak nem kiszámítható sémával dolgoznak, hanem már az elejétől behúzzák a felhasználót.
Mintha beülne a látogató a moziba és székhez szegezve bámulná a vásznat.
Mi teszi mozis élménnyé a landing oldalt?
- Az egyszerűség és az átláthatóság.
- Nincsenek felesleges mondatok, erőltetett képi elemek.
- Egy emlékezetes történeten keresztül vezetik végig a felhasználót. Olyan sztoriba csöppen bele a látogató, amelynek minden egyes részlete kiszolgálja a nagy egészt.
- Hanyagolják a stockfotókat.
- Kedvet csinálnak a termékhez.
- Mobilon és asztali gépen is prémium minőséget adnak.
- Nagy terek, szellősen tördelt oldalak jelennek meg.
Jó, jó, rendben, de hogyan tudnék olyan landoló oldalt létrehozni, ami az Apple mintájára elvarázsolja a látogatókat?
Jogos a kérdésed!
Vágjunk is bele! Szeleteljük fel a landing almánkat!
1. A hosszúság, mint minőségi mértékegység
Elég csak megnézni az iPhone 13 Pro landing oldalát! (innentől erre az oldalra hivatkozunk)
Hosszú, terjedelmes, élményelemekkel tarkított történetet tárnak elénk, amelytől hivatalos mozinézőkké válunk.
Érdemes ezért úgy megalkotni a landing oldaladat, hogy egy hosszú utazásra csábítod a látogatókat.
Az Apple landing oldala nem mellesleg villámgyorsan betöltődik.
Miért fontos a gyorsaság?
Mert akár 220%-kal is magasabb konverziót hozhatnak a hosszú landoló oldalak!
A weboldal sebességről és annak áldásos hatásairól már mi is beszámoltunk.
2. Fókuszban a kulcsüzenet
Az Apple nem fukarkodik önmaga fényezésével. A termék mindenhatóságába vetett hite már az első retorikai hármas alkalmazásával feltűnik: érzelemre és értelemre egyaránt hat.
- Oh. So. Pro.
- Iparágvezető IP68 vízállóság
- Hűha
- 2,2x több fény
- Élesebb, részletesebb fotók
- Több zoom? Bumm.
- Plusz 2,5 óra akkumulátor élettartam
A főcímekkel és a gondosan megválasztott alcímekkel több legyet ütnek egy csapásra, hiszen
- megragadják az olvasó figyelmét
- röviden és frappánsan fogalmaznak
- a fő előnyöket kommunikálják
- kezelik a kifogásokat
- végigvezetik az olvasót egy történeten, anélkül, hogy a részletesebb tartalmat elolvasnák
Mivel a tartalom a király, ezért érdemes a szövegírásba is masszív energiát fektetni, hogy megtaláld azokat a kulcsüzeneteket, amelyek az olvasóid fókuszát végig fenntartják.
Íme, a sorvezetőd: Hogyan írjunk, hogy végigpásztázzák?
3. A vágy felkeltése
Az Apple már a legelső képpel, tartalommal és vizuális elemmel megmutatja, miért ő a legjobb választás. Nem a termék, hanem az általa nyert élmény, stílus, státusz a legfontosabb.
Az életérzés, amit nyer általa a felhasználó.
Az érzés, amelyet átél egy elképesztő fotó elkészítése után.
A nyugalom, amely akkor költözik a szívekbe, ha megoldódik egy probléma.
Éppen ezért mutasd meg te is a landing oldaladra látogatónak, hogy milyen lesz az élete, ha a te termékedet/szolgáltatásodat választja.
4. Érték a mérték
Az Apple nem szorul rá arra, hogy referenciákkal, visszajelzésekkel erősítse a márkáját.
A landing oldalain alaposan bemutatja, mit is tudnak az általa prezentált termékek.
Az iPhone 13 Pro landing oldala a következőkben elképesztően erős:
- A telefon tulajdonságait képi és szöveges formában is a felhasználó elé tárja
- Animált megoldások révén szinte élni kezd a telefon a képernyőn
- Nem csak leírja milyen képek és videók létrehozására képes a telefon, hanem meg is mutatja. (Így erősíti a tartalom és a vizualitás egymást)
Javaslat: Építsd fel úgy a landoló oldalt, hogy az a látogató számára értéket képviseljen! Ehhez olyan értékajánlatot kell prezentálnod, amely a következő három varázskérdésre biztosan válaszol:
- Mi ez?
- Kinek jó?
- Mit old meg?
Nézzük meg ezt az Apple esetében!
Mi ez? Az iPhone 13 Pro, világ legprofibb telefonja.
Kinek jó? Azoknak, akik prémium kategóriás termékre vágynak, akik profi minőséget akarnak.
Mit old meg? Pl. a gyors lemerülés helyett tartós akkumulátor, lassabb betöltés helyett extragyorsaság, profi fókuszálási lehetőség stb.
A landing oldalad létrehozásánál tehát érdemes a három varázskérdésre válaszolnod, mert így te és a vásárlód is képbe kerül.
5. Célhoz az eszközt!
Az Apple célja egyértelmű: prémium kategóriás terméket akar értékesíteni. Sőt, az általa nyert élményt szó szerint kézzel foghatóvá kívánja tenni.
Ehhez olyan eszközöket választ a landing oldalán, ami közelebb hozza az említett élményt a látogatóhoz.
Képek, videók, kulcsüzenetekkel ellátott tartalom, termékelőny megmutatása (pl. a fókuszálási lehetőség), CTA üzenetek, kifogáskezelés (pl. adatvédelem).
Most gondold végig, hogy mi a te egyértelmű célod!
Ez a legfontosabb szempont.
Mert hiába akarsz gigamega designt, felülmúlhatatlan színű gombokat, vérprofi képeket, ha nincs meg a tisztán és világosan megfogalmazott célod.
Hiába is akarnád 21.századi innovációban füröszteni a landoló oldaladat, amíg nincs célod, addig az egész csak vásári puccparádé lesz.
6. Probléma és megoldás
Mivel az okostelefon tulajdonosok saját bőrükön érzik a hiányosságokat, ezért az Apple inkább azokat a termékelőnyöket prezentálja, amelytől a probléma és a megoldás egy kalap alá kerül.
- erős kamera
- vízállóság
- makrofotózási lehetőség
- éjszakai mód
- élesebb fotók
- stúdióminőségű fényeffektusok
- mozi mód
- adatvédelem
Az Apple tehát nem fukarkodik a jelzőkkel és lehetőségekkel, alaposan telepakolja a landing oldalát azokkal a megoldásokkal, amelyekkel a kifogásokat is kezeli.
Te milyen problémára tudnál megoldást kínálni?
Mélyítsd el a problémát, beszélj annak negatív következményeiről, majd prezentáld a megoldást, a boldogabb, szebb jövőt!
7. CTA, GYIK és vásárlási lehetőség
Azt már megbeszéltük, hogy a landoló oldaladnak terjedelmesnek kell lennie és fontos pontokat kell tartalmaznia.
Az Apple is követ olyan klasszikus elemeket, amelyek a te landoló oldaladból sem hiányozhatnak:
- CTA, azaz Call To Action. Rengeteg felszólítás, cselekvésre ösztönzés jelenik meg.
- GYIK: a gyakran ismételt kérdések szekcióban a kételyeket tudod eloszlatni és további fontos információval ellátni a felhasználókat.
- Megrendelési lehetőség: egyszerű, lényeges információkat tartalmazó űrlap, amely a rendelés és a fizetés feltételeit tárja a látogató elé. Persze feleljen meg a törvényi feltételeknek!
+ 2 tipp:
- vállalj garanciát a termékedre/szolgáltatásodra! (Pénzvisszafizetési garancia)
- hitelesítsd a termékedet/szolgáltatásodat azzal, hogy ügyfélvéleményeket, referenciákat építesz be a landing oldaladba!
Ha tehát landing oldalt akarsz létrehozni, akkor gondolj azokra a pontokra, amelyek segítségével a látogatóidat végig tudod vinni egy élménydús folyamaton!
- Legyen hosszú a landing oldalad!
- Fókuszálj a kulcsüzenetekre!
- Keltsd fel a vágyat!
- Hitelesítsd az értéket!
- A célhoz válassz eszközöket!
- Mutasd meg a megoldásodat!
- Használd a klasszikus elemeket!
Az almaszeletelés után pedig csak azt kívánjuk, hogy építsd fel úgy a landoló oldaladat, hogy a látogatók elégedetten csettintsenek, s persze lelkes vásárlóként üdvözölhesd őket!