december 12, 2022

A landing page anatómiája

Ha megtehetnél ma egy dolgot a weboldalad sikerességének érdekében, mi lenne az? 

Ha a válaszod az volt, hogy:

“ Szórólapokat és ingyenes ajándékokat osztogatnék a város legforgalmasabb pontján egy figyelemfelkeltő panda jelmezben, miközben tüzes pálcákkal zsonglőrködöm.“ 

akkor igazán elkötelezett lehetsz a vállakozásod iránt.

Bevallom, szerintem az ötlet sem rossz!

Van ennek azonban egy sokkal egyszerűbb módja is.

Használjunk landing oldalakat új potenciális ügyfelek konverziójához!

Ha rendszeresen szörfözöl az interneten, akkor nagy valószínűséggel folyamatosan látogatod ezeket a céloldalakat, talán anélkül is, hogy észrevennéd.

Majdnem minden tizedik ember, aki eljut egy landing oldalra, potenciális ügyféllé válik. Ha esetleg még nem ismered a webes forgalom alakulásának világát, akkor ez a szám nem tűnik valami lenyűgözőnek.

“ Komolyan? Csak 1 a 10-ből? “

pexels pixabay 35550

Számoljunk.

1000 ember válhat vásárlóvá a landing pagenek köszönhetően, ha ezt összesen 10 000 ember meglátogatja az oldalt.

Ez a legtöbb kis- és középvállalkozás számára ez elég nagy előnyt jelent. Nézzük meg pontosan, mi is az a céloldal, és hogyan hozhat egy (vagy több) oldal ilyen eredményeket.

Építs fel landing oldalakat, amelyek ingyen konvertálják a látogatókat.

A potenciális ügyfelek generálása a vállalkozás számára a marketingkampány igazán fontos része, ezért pedig többféleképpen is tehetsz: közösségi médián, tartalommarketingen, fizetett hirdetéseken keresztül – a lista pedig tovább folytatódik. 

Minden futtatott digitális kampánnyal – függetlenül attól, hogy milyen csatornát használsz – a megcélzott személyek nem válnak potenciális ügyfelekké.

 Ehhez minőségi landingoldalra lesz szükséged, amely kifejezetten a látogatók megtérítésére készült. Ha nincs legalább néhány céloldala a webhelyen, akkor elszalasztod a lehetőségeket, hogy ezeket az egyéneket fizető ügyfelekké alakítsa.

A landing page, azaz a céloldal:

A webhelyen meghatározott oldal, amelyeket marketingkampányokból származó látogatók számára hoztak létre. Célja a konverzió elérése és a látogatók ügyfelekké válásának maximalizálása.

A potenciális ügyfeleknek a landing oldalak jellemzően olyan elemeket kínálnak, mint az e-könyv, ingyenes próbaidőszak, nevezés a versenyre vagy regisztráció a webináriumra cserébe adatokért és elérhetőségekért. 

A jó céloldal elvégzi a dolgát, és meggyőzi a potenciális ügyfelet arról, hogy érdemes személyes adatokat megadni azért cserébe, amit kapni fog. 

A cél..

  • A regisztráció elérése általában a potenciális ügyfelek létrehozásához, amely végül értékesítéshez vezethet.
  • Profilozni és minősíteni a webhelyed látogatóit, a relevánsabb nyomon követési marketingkommunikáció biztosítására.
  • Minél kézzel foghatóbbá tenni az adott terméket vagy szolgálatást, hogy különbözz a versenytársaid webhelyétől, amelyeket a látogató felkereshet a döntési folyamat során.
  • Kommunikálni a kampányt működtető vállalat márkaértékeit.
  • Ha az oldalra látogató nem akarja most nyilvánosságra hozni adatait, akkor indokold meg a látogatónak, hogy miért térjen vissza az oldalra.

pexels lukas 574069
pexels lukas 574069

Emellett pedig számtalan előnnyel jár..

Ha webhelye látogatóit érdeklődőkké alakítja, az első lépés a tartós és gyümölcsöző üzleti kapcsolatok kialakítása felé az ügyfelekkel. Másrészről, amikor a vállalat és a potenciális ügyfél közötti kapcsolatok kiépítéséről van szó.

A landing oldal nagyszerű módja a forgalom növelésének, a keresőoptimalizálás javításának és a márkaépítésnek.

Ez is része lehet egy hatékony PPC stratégiának. 

A landing page egy adott termékhez, szolgáltatáshoz vagy ajánlathoz vezeti az ügyfeleket, és cselekvésre ösztönzik őket.

Ez a leghatékonyabb lehetőség a konverziók létrehozására és az ügyfélkör kiépítésére.

Ha a céloldalak annyira fontosak, miért nem használja minden vállalkozás őket? 

Mert nem tudják, hogyan kell létrehozni és fenntartani egy ilyen oldalt. 

A jó landing page mindig bevált szerkezetet követ..

  1. Nyiss egy előny orientált, figyelemfelkeltő címmel.

A főcím a legfontosabb rész. Ha a látogatók egy hirdetésből érkeztek, a címsornak meg kell egyeznie a hirdetés szövegével. 

  1. Írj egy világos, releváns és tömör szöveget. 

Ne tegyen túl sok szöveg az oldalon. A látogatónak képesnek kell lennie gyorsan elolvasni, használj inkább vázlatos rendszert a fő pontok felvezetéséhez. 

Összpontosíts arra, hogy a látogatók egyetlen konkrét műveletet hajtsanak végre.

Ne kínálj több lehetőséget, különben elbizonytalanítod a látogatókat.

  1. Távolítsd el a zavaró tényezőket

Távolítsd el azokat a  – linkeket, menüket, gombokat -, amelyeknek semmi köze az adott hirdetéshez vagy kampányhoz. Hiszen ha érintetlenül hagyod őket, az lehetővé teszi, hogy a látogató figyelmen kívül hagyja az üzenetedet, vagy elvonja a figyelmét.

  1. Tedd jól láthatóvá az űrlapot vagy a fizetési lehetőséget

Az egyetlen művelet, amelyet a látogatónak meg kell tennie, nagynak és nyilvánvalónak kell lennie. Tegyél egy nagy regisztrációs űrlapot a céloldal jobb oldalra és használj az oldaltól eltérő színt, hogy kiemelkedjen. Ha a céloldal elég hosszú a görgetéshez, másold az űrlapot vagy a gombot az oldal alján.

  1. Tartsd fent a márkádat.

A céloldal ne tűnjön teljesen másmilyennek, mint a fő webhelyed és a márkád. Tartsd meg a fő webhely ugyanazon színeit, betűtípust és általános megjelenést. Ez erősíti a márka ismertségét.

  1. Használj CTA gombot!

Minden céloldal cselekvésre ösztönzést, azaz CTA-t igényel – ez egy rövid kifejezés, amely a látogatókat a kívánt művelet végrehajtására irányítja. A CTA a konverzió helye, egyetlen fókuszált, cselekvésorientált gombbal. Lehet, hogy csak néhány szót igényel, vagy mondat is lehet, de a CTA -nak világosnak kell lennie!

pexels pixabay 461073

Nem elég az, a weboldalad van..

Hiszen egy egyszerű weboldal nem képes arra, amire a landing page igen! 

Webhelye teljesen más célt szolgál … tájékoztatást, oktatást és bevezetést ad a vállalattal kapcsolatos információkba.

A landing oldal a célra összpontosít.

Segítségével kiküszöbölhetőek a zavaró tényezők és egyéb lehetőség, amelyek elvonhatják a látogatók figyelmét.

Mostanra remélhetőleg letettél a kosztümös és gyermekzsúrokat megszégyenítő szórólapos hirdetés ötletéről és néhány remek indokot adtunk arra, hogy elkezd az új tartalom gyártását és a tökéletes céloldal létrehozását:

de ez nem jelenti azt, hogy egyedül kell dolgoznod!

Noha ismered az iparág minden csínját-bínját, lehet, hogy további útmutatásra van szükséged a megfelelő tartalom, megfelelő módon történő bemutatásához:

és itt jövünk mi a képbe. 

Ha elakadtál, keress fel bennünket, mi pedig egy, konverziót eredményező céloldallal további potenciális ügyfelekhez vezetünk!