Tudtad, hogy bár a vásárlók 71%-a szívesen adna visszajelzést, ha egy vállalkozás megkérdezné őt, de a vásárlók bő 30%-át soha még csak meg sem kérdezik? Miért nem használjuk a Google értékelések rejtett értékeit?
Több vevő, több bizalom, pozitív megítélés. Mutatjuk a Google cégem-ben rejlő kiaknázatlan lehetőségeket és a Google értékelések pszichológiai mozgatórugóit is!
Tudod mi az, ami egy folyamatos konstans feszített állapotban tartja a potenciális vásárlód idegrendszerét?
A sapkája is leeshet a fejéről a honlapodon található káprázatos ígéreteidtől, betonbiztos garanciát adhatsz, megválaszolhatod a gyakori kifogásokat a terméked kapcsán, elmehetsz a falig, de azt már nem fogod tudni áttörni.
A strukturálisan tökéletesen felépített kommunikációd ellenére a hiteltelenség mély gödréből próbálsz kapkodva kimászni.
„
Mert egy különlegesebb bizalomfokozó elemre volna szükséged: egy másik vevő(k) őszinte, valós és konkrét véleményére.
Ezek a vélemények eloszlatják az utolsó aggályt is veled kapcsolatban.
Mert az a konstans feszített állapot a vevőd fejében és érzelmeiben:
a bizalmatlanság.
A merjen-e hinni neked vagy sem.
Mindegy, hogy miről beszélsz vagy mit értékesítesz, ha nem hisznek neked. Egy téma és a személy (szakember) elválaszthatatlan egymástól. Mert hitelesség nélkül semmi nem megy át.
Figyelem: Rendkívül hosszú cikk! Ezért feltétlenül hozz egy adag kávét vagy teát.
Cserébe ebből a cikkből választ kapsz arra:
– hogy mi az a Google értékelés?
– mi a Google értékelések 5 előnye (dióhéjban) a számodra?
Ezután kibontjuk az 5 előnyt és a boncasztalra tesszük:
– Hogyan segít neked a Google értékelés funkció a hitelességed építésében? Hitelesség nélkül mindegy mit adsz el, nem fognak hinni neked.
– Mi az a társadalmi bizonyíték és mi köze a Google értékelésekhez?
Amikor nem a te szavad számít, hanem a sorstársaké.
– Mi az a hálózat hatás, halo effektus és mi köze a Google értékelések sikereihez?
Furcsa jellemzők alapján alakítunk ki valakiről egy általános benyomást.
– Hogyan segíthet a Google értékelés vevőket szerezni?
Ezt csinálják az emberek egy ajánlás elolvasása után.
– Hogyan segítik a Google értékelések az előnyös Google találati eredményeidet?
Amikor egy térképen győzöd le a konkurenciát.
– Hogyan gyűjts be Google értékeléseket a vevőidtől?
A klisés és gyér visszajelzésekkel nem sokra mész, de gyakorlatias lépésekkel elkerülheted a jelenséget.
Miért fontos a Google Cégem (Google My Business)?
A Google Cégem értékelések a keresőben és a Google térképen jelennek meg, amikor egy cégre vagy valamilyen szolgáltatásra keresünk.
Például nyaralsz Rómában vagy Sárospatakon és éttermet keresel.
Miután előkaptad a telefonodat és beütötted a Google keresőbe, hogy Sárospatak étterem, akkor a rendszer kihoz különböző étkezési lehetőségeket.
Látni fogsz fotókat, telefonszámot, minden lényeges adatot az adott étteremmel kapcsolatosan.
És ami a legfontosabb: értékeléseket és véleményeket.
Nagy valószínűség szerint ezek befolyásolják majd azt, hogy melyik étterembe térj be.
Most gondolj arra, hogy a te vállalkozásodról lát valaki minél több csillagot (lehetőleg ötöt)!
A vélemények ereje
A képlet egyszerű: a pozitív értékelések növelik, míg a negatív vélemények csökkentik a szolgáltatásod iránti érdeklődést és a vágyott értékesítés esélyét.
Miért fontos (pozitív) véleményeket gyűjteni?
– Ha sokan nyilatkoznak kedvezően a cégedről, akkor mások is szívesen választják a termékedet/szolgáltatásodat.
– A Google keresőjében és a térképen egyre jobb helyen jelenik meg a vállalkozásod (egyre erősebb lesz a SEO-d is).
– Nő a konverzió, azaz nemcsak többen találnak a cégedre, hanem több értékesítés is megvalósulhat.
– Sokan olvassák őket, javítják a hirdetések teljesítményét, növelik a bizalmat.
Amikor a kicsiből nagy lesz
A google értékelések lehetőséget adnak a kisebb vállalkozásoknak is arra, hogy kiegyenlítsék a versenyfeltételeket a helyi keresőoptimalizálás terén.
Például, ha lepontoznak egy sporttermékeket gyártó multit a gyalázatos minőségű futócipők miatt és egy ugyancsak futócipőket árusító kisebb helyi bolt pedig dúskál a csillagokban, pozitív véleményekben, akkor akár az utóbbi üzlet előrébb kerülhet a keresési rangsorban.
Így lehet a kicsiből nagy vagy a nagyból óriás.
A pozitív véleményeknek tehát gigantikus ereje van.
Nézzük is meg a Google értékelések 5 előnyét!
1. A Google értékelések növelik a céged iránti bizalmat
A tiszta és releváns információk egyre fontosabbak az emberek számára.
Még működik a népmesei (szájról szájra terjedő) technika, de egyre gyakoribb az, hogy a leendő vásárló online tájékozódik az adott cégről, mielőtt pénzt költene.
Ha pedig a termékedet/szolgáltatásodat használók pozitív színben nyilatkoznak a vállalkozásodról, akkor azzal a bizalom is szépen épül.
2. A Google értékelések segítik a helyi keresőoptimalizálást (SEO)
Amikor beírsz a térképre vagy a keresőbe egy szolgáltatást, akkor több cég tűnik fel egymás alatt.
Ez a szám erősen korlátozott.
Pl. a sárospataki étteremre asztali gépen négy lehetőséget dobott ki (persze lejjebb is lehet görgetni) a rendszer, míg a telefonra csupán kettőt.
Amelyek tehát látszódnak, azok valószínűleg több ügyfelet fognak szerezni.
Ezen a folyamaton lehet segíteni, méghozzá lokális keresőoptimalizálással.
Ha pedig az első helyekre ácsingózol, akkor tisztában kell lenned olyan rangsorolási faktorokkal, mint a
– relevancia
– távolság a felhasználótól
– cég weboldalának minősége
– Google Cégem felület minősége
3. A Google értékelések felbecsülhetetlen visszajelzéseket jelentenek
Kiderül, hogy a céged miben erős, milyen tapasztalatokat szereztek róla a vásárlóid, ezáltal mi az, ami hivatkozási pontot jelenthet a konkurenciával szemben.
És persze a negatív véleményekből is rengeteget lehet tanulni.
Ha megnézed az értékeléseket, azt is láthatod, mely területen kell fejlődnöd és melyeket lehet megerősítened.
A negatív értékelések témaköre ugyan külön kategória, de érdemes kulturált hangnemben, profin kezelni őket (ha szükséges, akkor bocsánatot kérni az esetleges kellemetlenségek miatt), hiszen ezeket is rengetegen olvassák.
4. A Google értékelések növelik weboldalad átkattintási arányát
Kulcsfontosságú, hogy a potenciális ügyfeleid rákattintsanak a keresőben megjelenő linkre.
Ezért is lényeges, hogy a Google értékelésekből minél több legyen és persze minél pozitívabb véleményeket lehessen olvasni.
Ezek a vélemények kiválóan növelik az átkattintási arányt.
5. A Google értékelések több ügyfelet hozhatnak
Rendkívül fontos a tartalomban és kinézetben egységes, az ügyfél céljaira fókuszáló weboldal.
De nyilván ide el is kell jutni és a Google értékelések ebben is kulcsot jelenthetnek, hiszen méregdrága hirdetés nélkül juthatnak el a felhasználók (egyre nagyobb számban) a honlapra.
És ha már eljutottak a weblapra, nem árt, ha a jól látható helyen megjelennek a pozitív értékelések, hiszen ez még inkább ösztönözheti a vásárlásra, kapcsolatfelvételre, feliratkozásra stb. a felhasználót.
Milyen okok állnak a Google értékelések 5 előnye mögött?
Egy dolog, hogy egy eszközzel milyen előnyöket élhetsz meg, egy másik, hogy az miért tudja megvalósítani ezeket az előnyöket.
Ez utóbbi nem másodlagos számodra sem, különben a fenti állítások csak üres ígéretek lesznek a részemről, amit vagy elhiszel nekem, vagy nem.
Tehát nézzük meg közelebbről az előnyök mögötti alapigazságokat.
Induljunk ki abból, hogy van szakértelmed, valid terméked vagy szolgáltatásod és egy zsebedet kiégető kérdésed, hogyan tudnád azt hatásosan és eredményesen kommunikálni.
Hogyan lehetnél meggyőző.
1. Hitelesség-építés, szakértői kép és a Google értékelések
Kutatások igazolják, hogy ha szakértőnek gondolunk valakit, akkor az agyunk prefrontális kérge, a kritikus gondolkodásért felelős része kevésbé aktívan működik.
Nagyobb lesz a bizalom a szakértő irányába. Ezért a szakértői megítélés képes akár befolyásolni a valóságérzetünket is.
A szakértői kép építése az egyik legfontosabb feladatod.
Ha bíznak benned mások, akkor a szóban forgó személyek szervezete oxitocint és dopamint kezd termelni, amely a bizalom és emlékezés karmestere. A dopamin úgy működik, mint egy posztit, amire felvésed a fontos infókat, hogy ne felejtsd el.
Ha pedig valaki emlékszik Rád, egyszer csak jönni fog az a fontos telefonhívás, levél, komment, ajánlatkérés.
Olyan helyzetekben, amelyekben a vásárlódra nehezedik a döntés súlya, hogy mennyire emelje fel a bizalmi termosztátot magasabb hőfokra veled kapcsolatban; valamire, illetve valakire lesz szüksége, ami megkönnyíti ezt a döntését.
Jóval könnyebb melletted dönteni (időt, energiát rád szánni), ha már előtte más szakértőnek definiált téged.
Számít a hitelességed.
Nem tudsz meggyőzni másokat, ha nem vagy hiteles a szemükben. Ebben a megítélésben pedig számít, hogy mennyire vagy szavahihető, mekkora a hasonlóságod a célcsoporttal (azonos „nyelvet beszéltek”), mekkora a tekintélyed (a célcsoportodhoz viszonyítva), mekkora az ismertséged vagy szaktudásod (a témában).
Mások konkrét és őszinte, saját kézből nyert megtapasztalásai ezek kapcsán tehát segítenek téged szakértőnek látni mások szemében is.
2. Társadalmi bizonyíték elve és a Google értékelések
Létezik egy egyetemes alapelv, amit sokan csuklóból elfelejtenek használni.
Pedig a Google értékeléseknek is ez az egyik alapja.
Volt egy közösségben egy energiatakarékossági kezdeményezés.
Egy tudományos tanulmány is megemlíti az esetet. A kezdeményezés lényege az volt, hogy rávegyék a polgárokat, hogy lehetőleg ventilátorokat használjanak az energiazabáló légkondi helyett.
Több száz lakót kérdeztek meg, hogy a kezdeményezés promotálása kapcsán melyik érv győzte meg őket leginkább az alábbi négy közül:
Első érv: Havi 54 dollár megtakarítás a közüzemi számlákon.
Második érv: Havi 262 font üvegházhatású gáz felszabadulásának megakadályozása.
Harmadik érv: Az energiatakarékosság társadalmi felelősségünk.
Negyedik érv: A szomszédok 77% -a ventilátorokat használ a légkondicionálás helyett.
Igen, gondolom sejted.
Az utolsó volt a leghatékonyabb meggyőzőerővel bíró érv.
Egy emberi tömeg ugyanis befolyással van egy egyén döntéshozatalára.
A társadalmi bizonyíték (social proof) egy olyan kifejezés, amelyet 1984-ben Robert Cialdini, az Influence című könyvében használt. Ez az elv Cialdinitől ismert, a társadalmi bizonyíték elvét ő is említi a könyvében, amelynek lényeg: „Mivel mások ezt teszik, nekem is ezt kell tennem.”
Minél többen teszik ezt, annál inkább nekem is emellett kell döntenem. Ennek pszichológiai oka evolúciós ösztönökben keresendő. Ugyanis amikor valaki azt kiáltotta, hogy futás, elődeink nem kezdtek el azon mélázni, hogy vajon mammut jön vagy párduc: „Nem, ilyenkor nem Mammut szokott jönni. Biztos párduc lesz”
Ennyi idő alatt háromszor meghalhattak volna. Egyszerűen futottak.
A társadalmi bizonyíték elve szerint az alapján döntünk, gondolunk, teszünk meg dolgokat, hogy mások mit tettek-e vagy nem tettek vagy tesznek a különböző helyzetekben.
Mert nem olyan nehéz meghozni egy döntést, ha azt már előttünk rengetegen meghozták.
Az emberi agy pedig mindig spórol az energiabefektetéssel. A társadalmi bizonyíték felhasználása során a gyakorlatban nem te beszélsz a termékedről, hanem a vásárlód.
Habár a társadalmi bizonyíték elvét használhatod egy social media posztbejegyzés során, egy komment vagy akár a honlapodon a terméked alatti valós vásárlói visszajelzés esetében is, a Google értékelések is épp erre ad lehetőséget.
Akkor és ott, amikor még önmagában egy témában keresgélnek az emberek.
3. Hálózat-hatás és a Google értékelések
Meglepődnél, ha azt mondanám, könnyen és észrevétlenül segíthetsz a vásárlóidnak meghozni döntéseiket azzal, hogy a viselkedésüket tudatosan befolyásolod?
A hálózat-hatás olyan jelenség, amely pszichológia ráhatásként hat ránk.
Termékek esetében pl. annál értékesebb egy termék, minél több felhasználó használja.
Ajánlom magamat, vagy mások ajánlanak? Nem mindegy.
Az Instagram, az AirBnB is akkor lett egyre felkapottabb és megbízhatóbb mások szemében, amikor elkezdett nőni a felhasználói bázisa.
Vélhetőleg te is szívesebben használsz egy „közismert”, akár több százezer, milliós ember által használt szoftvert, mint azt, amit csak ezren használnak. A számokkal arányosan nő a bizalom is.
Terméked annál értékesebb, minél többen használjak. A Google keresések során pedig minél többen értékelik pozitívan. Melyik lesz a nagyobb bizalomnyertes: az 56 visszajelzést birtokló cég, melyből 52 pozitív, a többi sem kifejezetten negatív; vagy a 2 általános, kissé klisékkel tarkított visszajelzést magáénak tudható cég?
Korántsem biztos, hogy a csak két visszajelzéssel rendelkező cég a korábbi választások során rossz választásnak bizonyult volna, de mégis azt a hatást kelti, hogy itt nem járt senki. Ez a kevesek választottja. Tehát nem annyira jó választás.
A hálózat hatás kifejezés minden olyan szituációra ráillik, amelyben egy termék, szolgáltatás vagy platform értéke az azt használó vásárlók vagy felhasználók számától függ.
4. Halo effektus és a Google értékelések
Mi alapján alakítasz ki valakiről egy általános benyomást? Ha egy értékesítő kellemes külsejű, gyakran feltételezzük azt is, hogy az általa értékesített termék is eredményes. Holott semmi nem utal arra, hogy maga is használná a terméket.
Ez a jelenség a halo-effektus (Edward Thorndike pszichológus nevezte el).
Ezért ha egy fényképen látható személy vonzó, jól ápolt, barátságos külsejű; feltételezzük, hogy jó ember is. Megbízható. Tehát felhasználóid saját maguk által létrehozott pozitív csengésű tartalmait, előnyös képeit is használhatod a terméked kapcsán.
Egy barátságos Google profil (mindenki a saját Google-fiókján keresztül ad visszajelzést) és meggyőző értékelés tuti páros.
Ezzel tudatosan befolyásolhatod a rólad kialakult „általános benyomást”.
5. Google értékelések és a vevőszerzés
Az emberek irracionálisak.
Gyakran szeretnénk azt látni, hogy racionálisan döntenek, de érzelmi alapon születnek meg a döntéseik (utólag igazolják döntéseiket). Döntéseiket viszont szeretik racionális okokkal indokolni, ezért is szükséges racionális érveket is adni a számukra.
Egy átlagos fogyasztó pedig 10 online véleményt olvas el, mielőtt döntést hoz.
És most figyelj. A fogyasztók 50%-ának egy cégről szóló pozitív értékelés elolvasása után automatikus válaszlépése az a weboldal felkeresése.
A B2B vásárlási döntések 80%-a közvetlenül és közvetetten ügyfélkommunikáción alapul egy szolgáltatás igénybevétele vagy termék vásárlása során. Az interneten való szörfözéskor (akár egy termék vagy szolgáltatás kapcsán) az emberek a saját magukhoz hasonló (hasonló problémával küzdő) emberek véleményét keresik a visszajelzések olvasása során.
Egyetlen visszajelzés sem található a Google értékelések között veled kapcsolatban a korábbi ügyfeleidtől? Nem tudni hányan használjak az előfizetésed? A vállalkozásod adatai számodra unalmasak?
Talán épp itt az ideje átértékelni.
6. SEO és a Google értékelések románca
A Google a weboldalak rangsorolásakor figyelembe veszi az ügyfelek pozitív és negatív értékeléseit is.
Ha azonban a vállalkozások számára végzett SEO-feladatokat nézzük, a Google-értékelések összeállítására való összpontosítás gyakran a listán alul kullog. Pedig ahogy a potenciális vásárló a vélemények alapján dönti el, hogy vásárol-e tőled vagy sem, a Google is ezek alapján dönti el, hogy rangsorolja-e weboldalad (többek között).
A Google különféle tényezőket keres a weboldalad rangsorolásának meghatározásakor, például a magas csillagos értékelést vagy a hosszú formátumú kulcsszavak megemlítését a értékelésszövegekben. A Google-értékelések befolyásolják az átkattintási arányt (CTR), ami viszont befolyásolja a rangsorolást.
De nézzük meg mi a fontos a Google számára:
– Csillagok, értékelések: Az egyik első dolog, amit a Google keresni fog, az a magas csillagos értékelés. A valóság az, hogy a Google sokkal jobban bízik az ügyfelekben, mint az oldaladban.
– Hosszú formátumú kulcsszavak említése: A véleményekben felhasznált kulcsszavak fontosak, de ezeknek is természetesnek kell lenniük – a Google a hosszú formátumú kulcsszavakat keresi majd. Ha viszont releváns szolgáltatást nyújtasz a preferált kulcsszavaidhoz, akkor az ügyfelek valószínűleg eleve használni fogják őket.
– Új vélemények gyakorisága: Számít a vélemények ideje is, figyelembe veszi, hogy az ügyfelek mikor hagynak visszajelzést. Ha a vélemény 10 éves, aligha bír gigantikus értékkel a Google számára. A keresőmotor azokat a weboldalakat fogja rangsorolni, amelyekről a közelmúltban érkeztek pozitív vélemények. Ezzel az elavult, irreleváns visszajelzéseket szűri ki, ez utóbbi ugyanis a szemében nem értékes egy kereső személy számára.
– Adsz-e választ a véleményekre: A Google étékelésekre adott válaszaid – jók és rosszak egyaránt – értékelése a kommunikációd részéről is hasznos lehet, de segít a SEO-nak is! A Google kifejezetten azokat a márkákat fogja keresni, amelyek válaszolnak a Google értékelésekre (te is használhatsz kulcsszavakat a válaszokban).
A Google Cégem előnyei nem új keletűek.
A Local SEO Guide által végzett 2018-as Local SEO Ranking Factors tanulmány szerint a keresett kulcsszót tartalmazó Google Cégem értékelések volt a második legbefolyásosabb tényező a helyi vállalkozások teljesítményének vizsgálatakor a „Local Pack” mezőben.
Hogyan szerezz Google értékeléseket?
– Gyűjts minél több véleményt! A csillagos értékelés mellé kérj szöveget is! Minél hosszabb a vélemény, annál értékesebbnek számít. Ráadásul a sorban előrébb kerül majd ez az értékelés és a felhasználó a Helyi Idegenvezető Programban is több pontot kap majd. Éppen ezért ajánlott a 200-nál több karaktert magában foglaló visszajelzés.
– Biztass a kulcsszavak használatára! Ez nem egyszerű kihívás, de ha az értékelés íróját motiválni tudod arra, hogy a szolgáltatásodról/termékedről írjon (lehetőleg pozitívan), akkor azt a keresőmotor méltányolni fogja. (Pl. ha futócipőket árulsz, akkor kérd meg a vevődet, hogy írja le, milyen élmény futni az általad forgalmazott cipőben)
– Figyelj az értékelések gyakoriságára, rendszerességére! Nemcsak az számít, hogy hány értékelést kaptál, hanem az is, hogy milyen rendszerességgel érkeznek a vélemények. Ha pl. három évvel ezelőtt rengeteg pozitív visszajelzést kaptál, mostanság pedig szinte semennyit, akkor vissza fog esni a pozíciód.
– Használd a minőségi értékelési webhelyeket! A Google kíváncsi a sajátjáén kívül más értékelési felületekre, mint pl. a Facebook, szallas.hu, Amazon stb. Ezért is lényeges, hogy légy jelen minél több céges adatbázisban, értékelési felületen! Természetesen az itt megjelenő véleményekkel is foglalkozni kell.
– Használj Schema markup kódkészletet! Ennek köszönhetően tisztább képet adhatsz a keresőmotoroknak weboldalad tartalmáról. Ezen kódok használatával csillagokat rakhatsz a honlapod linkje mellé a Google találati oldalán, így teheted még láthatóbbá a cégedet.
Kőpárkányos csillagos ötös
A Párkányos Webáruház a google értékelések non plus ultrája.
A sároki telephelyű céggel való együttműködésünk egyik fontos feladata volt a google értékelések gyűjtése. Mivel valós visszajelzésekre volt szükség, ezért a következő „taktikához” folyamodtak:
· Kiküldtek egy e-mailt a korábbi vásárlóiknak, amiben elhelyezték a Párkányos értékeléskérő linkjét.
Eredmény: Rövid időn belül közel 20 értékelés született.
· Újabb, ezúttal interaktívabb, figyelemfelkeltőbb e-mailt küldtek ki, amiben egy gombot helyeztek el az értékeléskérő felületre való átirányítás érdekében.
Eredmény: Jelenleg már közel 60 értékelés olvasható ezen az oldalon.
Extra eredmény: Az értékelések egytől egyig 5 csillagosak (!).
Persze ehhez kellett a kőpárkányos cég szakértelme, megbízható és a gyors munkája. Messze még az értékeléses hegycsúcs, a cél a jelenlegi értékelések megtöbbszörözése.
Tegyél tejszínhabot a Google értékelésekre
1. Biztasd „pozitív keretezéssel” az ügyfeleidet, hogy adjanak neked értékeléseket.
Talán benned is felmerült, hogy recsegve-ropogva fognak visszajelzést adni a termékedről az ügyfelek. Ez ellen egyrészt tehetsz is, de létezik egy fontos alapigazság a gondolatmeneteddel kapcsolatban.
Imádunk magunkról beszélni – kimondani azt, amit gondolunk!
Harvardi idegtudósok szerint képtelenek vagyunk arra, hogy ne járjon a szánk (jön magától a véleményünk) – ez ugyanis ugyanazt az örömérzetet váltja ki az agyunkban, mint az étel vagy a pénz megszerzésének élménye.
Ha terméked pozitív eredményt ért el a vásárlód életében, amolyan utólagos megerősítés okaként örömmel fogja megosztani másokkal is (igazolja önmagának, hogy jól döntött). Te is jól jársz, mert növeled ezzel a márkád iránti hűséget. A következetesség elve alapján ritkán szeretünk rácáfolni korábbi állításainkra.
Ha egyszer valaki kiállt melletted nyilvánosan, nem fog annak „ellentmondani”, és ragaszkodni fog a döntéséhez is (különben be kellene ismernie, hogy tévedett).
Hogyan használd a pozitív keretezést a Google értékelések begyűjtésére?
Képzeld el, hogy a termékedet megvették 100-an, ebből pedig 89-en adtak pozitív visszajelzést. Te melyik kommunikációt használnád arra, hogy meggyőzz másokat, hogy adjanak visszajelzést?
A) Eddig csak a vásárlók 11%-a nem adott visszajelzést.
B) Eddig a vásárlók 89%-a adott visszajelzést.
Szinte biztos vagyok benne, hogy a B választ választanád.
Mert eredményesebb.
2. A halo effektus alapján szerezz egyedi vásárlói visszajelzéseket.
Mit tudsz a vásárlóidról? Ha semmit, komoly ziccereket hagyhatsz ki.
Mert:
– Amit egyes szakértők használnak (ők ajánlják), az a termék csakis jó lehet, hiszen valószínűleg többet tudnak egy átlagembernél a szakterületük kapcsán.
– Hírességek, celebek, ismert emberek által jóváhagyott, fényezett termékeket „biztonságosabb”, „ megbízhatóbb”, „menőbb” vásárolni, mert szeretnénk rájuk hasonlítani. Úgy élni, mint ők. Példaképek a számunkra.
– Bízunk egyes termékeket használó felhasználók véleményében, mert ők azok, akik – velünk ellentétben – már használják azokat. Megtapasztalták a terméket vagy szolgáltatást.
A Nielsen adatai alapján a szájról szájra adott ajánlások a legmegbízhatóbbak, az emberek 84%-a szerint. A válaszadók 68%-a bízik az interneten közzétett fogyasztói véleményekben.
3. Jutalmazd meg az ajánlóidat és ezzel növelheted a márkád iránti elkötelezettséget is.
Létezik egy márka, a Stitch Fix, aki úgy toboroz új ügyfeleket személyes vásárlási szolgáltatásához, hogy 25 dolláros ajánlói bónuszt kínál fel, ha barátokat küldesz az oldalára.
Hasonlóan működik itthon a szamlazz.hu is és még számos szolgáltatás. A társadalmi bizonyíték elvét használják. Számukra költséghatékony módszer egy korábbi vásárló megtartására és egy új szerzésére.
Mi történik itt? Hasonló esetben ügyfeleid magasabb értéket látnak a már használt terméked kapcsán. Hiszen ők ajánlják, szavaznak mellette, méghozzá nyilvánosan. A már említett következetesség elve szintén a segítségedre lesz.
Ezért segíthetsz nekik növelni bennük ezt az érzést azáltal is, hogy ösztönzöd őket a visszajelzésekre. Ilyen esetekben ugyanis szinte kötelességnek érezzük azt (jó értelemben véve), hogy visszaadjunk másoknak.
Adjunk azoknak, akitől kaptunk.
Ezt úgy hívják, a viszonosság elve.
4. Biztosítsd be a válaszadást azzal, hogy faék egyszerűvé teszed a folyamatot.
A visszajelzési folyamat egyszerűsítése mindig növeli a sikert.
Akár előre megírt mankókkal is segítheted a gondolataikat rendszerezni és egy rövid útmutatót is elküldhetsz nekik arról, hogyan rjunk véleményt a Google-on.
Ezt pedig kétféleképpen teheti meg a vásárlód: böngészőn vagy a Google Térkép alkalmazáson keresztül. A folyamat mindegyiknél eltérő és feltétlenül Google-fiókra lesz szüksége hozzá.
Google-vélemény a böngészőből: be kell jelentkezni a Google-fiókba és megkeresni a véleményezni kívánt vállalkozást, majd az értékelések területét (a keresési eredmények között a csillagbesorolás mellett, vagy a Google keresőben az oldalsávban a létesítmény neve alatt), és rákattintani az „írj véleményt” írásra. Ezután máris értékelheti a vállalkozást 1-től 5-ig, írhat a tapasztalatáról és ezután közzé is teheti (közzététel gomb).
Google Maps (Térkép) alkalmazásból: A telefon Google Térkép alkalmazásában vásárlód megkeresheti azt a vállalkozást, amelyet véleményezni szeretne. A vásárlódnak a Térkép egy olyan keresési eredményt ad majd vissza, amelynek alján egy szalaghirdetés található a vállalkozásról. Erre a bannerre szükséges kattintania. Ezután addig lefelé kell görgetnie a felugró ablakban, amíg el nem éri az értékelések részt. Csillagok adása és tapasztalat írása pedig már ugyanaz a folyamat. Az értékelés megírása egyszerű művelet még az idősebb vásárlók számára is.
Összegzés
Írásunk alapján teljesen nyilvánvaló, hogy miért éri meg bízni a Google értékelések erejében:
– Növelheted a céged iránti bizalmat.
– Pozitívan hathatsz a keresőoptimalizálásra (SEO).
– Felbecsülhetetlen visszajelzéseket kaphatsz.
– Növelheted a weboldalad átkattintási arányát.
– Több ügyfelet szerezhetsz.
Ha pedig szeretnél segítséget kérni a Google értékelések előnyeinek kiaknázásában, akkor keress minket bátran!