Ne jelenjen meg a céged az online közösségi téren!
Akkor biztosan ne, ha
– a célod a digitális tengődés
– a weboldalad lejárt szavatosságú tartalmaiban bízol
– nem akarod, hogy a vállalkozásod ismertebbé váljon
De ha mégis szeretnéd, hogy a céged arculatával, szemléletével, a célcsoportod érdekében létrehozott termékeddel/szolgáltatásokkal az online nagyközönség végre behatóbban megismerkedjen, akkor…
Célozd meg az online közösségi oldalakat!
Persze, ez nem azt jelenti, hogy brutális digitális inváziót indítasz a Facebook, Instagram, LinkedIn és társai felé…
Hanem a céged profiljának megfelelően, a vállalkozásod célcsoportját megtalálva választasz megfelelő csatornát…
És persze tudatosan építed fel a közösségi média jelenlétedet.
Miért fontosak a közösségi csatornák?
Melyiken légy jelen a vállalkozásoddal?
Milyen lehetőségeid vannak a márkád megismertetésére, online párbeszédek létrehozására?
Ebben a cikkben igyekszünk a fenti kérdésekre választ adni.
Miért jelenjen meg a céged a közösségi médiában?
Mert a weboldal és az elfogadható keresőoptimalizálás (SEO) ma már nem minden esetben elég.
Mivel manapság annyi inger éri a célcsoportodat, mint digitális égen a csillag, ezért érdemes minél több online kirakatba bekerülni.
Be kell tessékelned a webes nappalidba a felhasználóidat, olyan képekkel, videókkal, tartalmakkal kell megajándékoznod, amitől elhangzik a varázsmondat a leendő ügyfél szájából:
Igen, ez kell nekem!
Ez lehet akár egy weboldal készítő szolgáltatás, amely a Facebookon képekkel illusztrálja az ügyfeleknek készült honlap aloldalait.
Vagy egy szendvicseket áruló webshop, amely az Instagramon is megmutatja az ínycsiklandozó ennivalóit.
Vagy egy coach, aki az aktuális blogcikkére a LinkedIn-en is ráerősít, hogy párbeszédet generáljon, ez által több emberhez jusson el.
Melyek a közösségi csatornák előnyei?
– sokkal eredményesebben rátalálhatsz a célközönségedre
– a SEO által létrehozott tartalmakat megoszthatod
– interakcióra ösztönözheted a követőidet
– a tudatos tartalommarketing által egyre több érdeklődőre, leendő ügyfélre tehetsz szert
– igazi szakértővé válhatsz a saját területeden
– építheted a hitelességedet
– nemes ügyek mellett állhatsz ki
– közösséget építhetsz
És ha ezekkel tisztában vagy, akkor a következőkre figyelj:
Építsd fel a stratégiádat!
Akkor jöjjön egy kis taktikai gyorstalpaló!
1. Döntsd el, hogy melyik közösségi csatornán fogsz megjelenni! (Ehhez adunk most segítséget)
2. Alakítsd ki a tartalomstratégiádat! (Mikor, milyen időközönként, mit fogsz közzétenni?)
3. Jelenjed meg a vállalkozásod arculata! (Céges logó, igényes fotók, profi tartalom, tömör és hatásos bemutatkozó szöveg, releváns kulcsszavak használata stb.)
Ha ezeket végigvetted, nincs más hátra, mint belevetni magad a közösségi csatornák világába!
De hogy melyikbe?
Mutatunk néhányat!
Az „arckönyves” felület számít továbbra is a legnépszerűbbnek, itt található a legtöbb felhasználó.
Hányan Facebookoznak hazánkban?
Akkor most kapaszkodj meg:
6 millió 750 ezren!
Ez egy 2021-es kutatás, amely azt is megmutatja, hogy ennek a számnak az 53%-a a nőkre, 47% pedig a férfi felhasználókra vonatkozik.
Ráadásul a 25 és a 44 év közötti korosztály képviselteti magát a legnagyobb számban.
Tehát elég nagy a merítési lehetőség a cégednek, vállalkozásodnak.
Mire ügyelj a Facebookon?
– Az oldal létrehozásakor válassz ki egy kategóriát, amibe a vállalkozásod beletartozik!
– Add meg az oldal nevét!
– Töltsd fel a profilképet, illetve a borítóképet!
– Állítsd be az engedélyeket! (pl. tiltsd meg a káromkodásokat a felhasználók számára)
– Indítsd el a Facebook marketingedet!
Utóbbihoz van egy kevésbé jó és egy jó hírünk.
Kezdjük a kevésbé jóval!
A Facebook folyamatosan háttérbe szorítja az organikus (ingyenes) elérését, és inkább azokat a bejegyzéseket favorizálja, amelyek több hozzászólást generálnak.
És akkor mutatjuk a jó hírt!
Ha szeretnéd elérni a célcsoportodat, akkor a következő taktikához folyamodj:
– Hozz létre olyan szövegeket, amelyek interakcióra buzdítanak! (Tegyél fel kérdéseket, teremts egészséges vitára való lehetőséget, kérd ki a követőid véleményét stb.)
– Használj saját fotókat, lehetőleg minél jobb minőségűeket!
– Hozz létre Facebook csoportot! (ez elég „melós” feladat, mert a csoporttal szinte napi szinten foglalkozni kell, de cserébe olyan emberekkel oszthatsz meg tartalmakat és ösztönözheted őket kommunikációra, akik biztosan a célcsoportod képviselői)
– Oszd meg a blogcikkeidet! (A weboldaladon lévő írásokra keltsd fel a figyelmet a Facebookon is!)
– Adj fel hirdetéseket! (A Facebook Ads segítségével pompásan be tudod határolni célközönségedet, vagy ha webáruházzal rendelkezel, akkor lehetőséged van e-kereskedelmi integrációra, amivel pofonegyszerűen kivitelezheted a terméked értékesítését a Facebookról.)
Ez csak néhány tipp a céges Facebookhoz, ami a kezdéshez és a biztató folytatáshoz nyújthat neked segítséget!
És ha nem szeretnél a tévébe borsos összegekért bekerülni, de mégis az online szemek előtt szeretnél lenni a vállalkozásoddal, akkor a következő platformot válaszd:
Ez egy igazi aranybánya lehet a cégednek.
Feltéve, ha jól csinálod!
Itt organikusan (persze hirdetéssel is) tudsz eljutni rengeteg emberhez, és ha valóban érdekes és szórakoztató tartalmat közvetítesz (amit akár megtámogatsz Facebook vagy Instagram ráhatással), akkor az a követőtáborod számát is jelentősen gyarapíthatja.
Nyilván egy videó elkészítése, megvágása, érdekessé tétele több időt vesz igénybe, mint egy FB poszt megalkotása, mégis érdemes belevágnod.
Milyen videókkal hasíthatsz?
– Interjúk, beszélgetős műsorok (Itt a szakmádban/területeden lévő elismert embereket szólaltathatsz meg, amivel a hitelességedet és a hozzáértésedet bizonyíthatod.)
– Oktatási célú tartalom (Amikor megmutatod azokat a hasznos tippeket, amelyeket a felhasználók is tudnak alkalmazni. Ezek a tartalmak építik a bizalmat és a konverziót.)
– Brand storytelling (Amikor nemcsak a termékedet jeleníted meg, hanem az általa kiváltott élményt. Pl. a GoPro cég a sportkameráit az ügyfelei által készített videók segítségével is reklámozza.)
– Szórakoztató videók (Amikor a célod nem pont a komolyság, hanem humoros környezetbe bújtatod a céged szemléletét. Pl. ha egy marketing ügynökséged van, akkor a munkatársakat egy vicces videón keresztül is bemutathatod.)
Mire figyelj a YouTube videóknál?
– a SEO-ra, azaz a keresőoptimalizálásra! (A videód összes része – a cím, a leírás, kulcsszavak– roppant lényeges ahhoz, hogy a találati listában milyen jó pozíciót kap a felvételed)
– Ösztönözd a nézőket a feliratkozásra, megosztásra, interakcióra! (Ezeket mind-mind ki kell emelned a videóban! )
– A formátumra! (Pl. a kulcsszó szerepeljen a feltöltendő videófile nevében, címében, a címkék között! Adjál hosszú leírást arról, hogy mi történik a videóban stb.)
Ha pedig egy fiatalosabb csatornán szeretnél a vállalkozásoddal jelen lenni, akkor válaszd a következő közösségi oldal lehetőséget…
Itt a fényképek és a videók uralnak mindent.
A minőségiek.
Mit tarts szem előtt ezen a platformon?
– Hozz létre egy megnyerő bio-t!
150 karakter áll rendelkezésedre, hogy bemutasd a cégedet. Itt írhatsz tömören a miértedről, használhatsz emojikat is.
– Helyezz el linket a bio-ban!
Mivel az Instagram csak egy linket engedélyez a profilon, ezért használd arra ezt az egyetlen lehetőséget, hogy forgalmat irányítasz vele a weboldaladra, blogcikkedre vagy éppen az aktuális youtube videódra.
– Állítsd be az elérhetőségeidet a profilon!
– Használd a cégedre jellemző színeket, a logódat és ugyanazokat a filtereket!
– Használd a story funkciót!
Ezen a felületen 24 óráig jelennek meg a videók, képek, amelyekkel interakcióra buzdíthatod a követőidet, mozgásban tarthatod a felhasználókat.
– Használj highlights-ot!
Azaz a storyban megjelenő képeket/videókat itt örökéletűvé teheted, összegyűjtheted, különböző kategóriákba rendezheted őket.
Pl. egy céges rendezvény, ügyfél-visszajelzések, tippek, ötletek. stb.
– Tölts fel jó minőségű képeket!
– Posztolj rendszeresen!
– Használd a Creator Studio-t!
Itt időzítheted a posztokat és a videós tartalmaidat is.
Sőt, a tartalom könyvtár révén sokkal gyorsabban és egyértelműben láthatod az analitikai adatokat.
És akkor a három közösségi oldal monstrum után pedig nézzük meg a vállalkozásod online melegágyát:
Ezt a platformot szokták szakmai Facebookként is emlegetni.
Itt háttérbe szorul a szórakozás, inkább szakmai tartalmak kerülnek előtérbe.
Itt jelennek meg komoly márkák, munkakeresők, fejvadászok, és megannyi fontos iparág képviselője.
Mit tehetsz a LinkedIn-en?
– Szakmai és üzleti kapcsolatokat építhetsz
– Szakmai párbeszédeket generálhatsz
– Márkát építhetsz
– Üzleti sikerekről számolhatsz be
Ugyanakkor álláshirdetéseket is olvashatsz, önéletrajzot jeleníthetsz meg, bemutathatod a termékedet/szolgáltatásodat és olyan követőkre tehetsz szert, akik később az ügyfeleid lehetnek.
Közösségi oldalas összegzés
Ahogy fent olvashattad, rengeteg lehetőséged van arra, hogy a cégedet, vállalkozásodat megjelenítsd a közösségi tereken.
És természetesen még további csatornákon is ki tudsz bontakozni (TikTok, Pinterest, Facebook Messenger stb.).
Ennek ellenére nem az a legfontosabb, hogy tengernyi közösségi oldalon képviseltesd magad.
Főleg nem kezdésként.
Hanem sokkal lényegesebb, hogy tudatos tartalommarketinggel, rendszeres posztokkal, interakcióra ösztönzéssel jelenj meg az online közösségi téren, hogy a célcsoportod benned, a cégedben lássa meg a problémájára adott legjobb megoldást.
És persze hogy az érdeklődését felkeltsd, és meg is tartsd hosszú távon.
Ha szeretnél eredményes online jelenlétet, keress minket bizalommal! Örömmel segítünk a vállalkozásod online csúcsra juttatásában.