február 18, 2022

Miért hasítson a céged a közösségi oldalakon?

Ne jelenjen meg a céged az online közösségi téren!

Akkor biztosan ne, ha

–           a célod a digitális tengődés

–          a weboldalad lejárt szavatosságú tartalmaiban bízol

–          nem akarod, hogy a vállalkozásod ismertebbé váljon

De ha mégis szeretnéd, hogy a céged arculatával, szemléletével, a célcsoportod érdekében létrehozott termékeddel/szolgáltatásokkal az online nagyközönség végre behatóbban megismerkedjen, akkor…

Célozd meg az online közösségi oldalakat!

Persze, ez nem azt jelenti, hogy brutális digitális inváziót indítasz a Facebook, Instagram, LinkedIn és társai felé…

Hanem a céged profiljának megfelelően, a vállalkozásod célcsoportját megtalálva választasz megfelelő csatornát…

És persze tudatosan építed fel a közösségi média jelenlétedet.

Miért fontosak a közösségi csatornák?

Melyiken légy jelen a vállalkozásoddal?

Milyen lehetőségeid vannak a márkád megismertetésére, online párbeszédek létrehozására?

Ebben a cikkben igyekszünk a fenti kérdésekre választ adni.

Miért jelenjen meg a céged a közösségi médiában?

Mert a weboldal és az elfogadható keresőoptimalizálás (SEO) ma már nem minden esetben elég.

Mivel manapság annyi inger éri a célcsoportodat, mint digitális égen a csillag, ezért érdemes minél több online kirakatba bekerülni.

Be kell tessékelned a webes nappalidba a felhasználóidat, olyan képekkel, videókkal, tartalmakkal kell megajándékoznod, amitől elhangzik a varázsmondat a leendő ügyfél szájából:

Igen, ez kell nekem!

Ez lehet akár egy weboldal készítő szolgáltatás, amely a Facebookon képekkel illusztrálja az ügyfeleknek készült honlap aloldalait.

Vagy egy szendvicseket áruló webshop, amely az Instagramon is megmutatja az ínycsiklandozó ennivalóit.

Vagy egy coach, aki az aktuális blogcikkére a LinkedIn-en is ráerősít, hogy párbeszédet generáljon, ez által több emberhez jusson el.

Melyek a közösségi csatornák előnyei?

–          sokkal eredményesebben rátalálhatsz a célközönségedre

–          a SEO által létrehozott tartalmakat megoszthatod

–          növelheted a konverziódat

–          interakcióra ösztönözheted a követőidet

–          a tudatos tartalommarketing által egyre több érdeklődőre, leendő ügyfélre tehetsz szert

–          igazi szakértővé válhatsz a saját területeden

–          építheted a hitelességedet

–          nemes ügyek mellett állhatsz ki

–          közösséget építhetsz

És ha ezekkel tisztában vagy, akkor a következőkre figyelj:

Építsd fel a stratégiádat!

Akkor jöjjön egy kis taktikai gyorstalpaló!

1. Döntsd el, hogy melyik közösségi csatornán fogsz megjelenni! (Ehhez adunk most segítséget)

2. Alakítsd ki a tartalomstratégiádat! (Mikor, milyen időközönként, mit fogsz közzétenni?)

3. Jelenjed meg a vállalkozásod arculata! (Céges logó, igényes fotók, profi tartalom, tömör és hatásos bemutatkozó szöveg, releváns kulcsszavak használata stb.)

Ha ezeket végigvetted, nincs más hátra, mint belevetni magad a közösségi csatornák világába!

De hogy melyikbe?

Mutatunk néhányat!

kozossegi media cegeknek 1
kozossegi media cegeknek 1

Facebook

Az „arckönyves” felület számít továbbra is a legnépszerűbbnek, itt található a legtöbb felhasználó.

Hányan Facebookoznak hazánkban?

Akkor most kapaszkodj meg:

6 millió 750 ezren!

Ez egy 2021-es kutatás, amely azt is megmutatja, hogy ennek a számnak az 53%-a a nőkre, 47% pedig a férfi felhasználókra vonatkozik.

Ráadásul a 25 és a 44 év közötti korosztály képviselteti magát a legnagyobb számban.

Tehát elég nagy a merítési lehetőség a cégednek, vállalkozásodnak.

Mire ügyelj a Facebookon?

–          Az oldal létrehozásakor válassz ki egy kategóriát, amibe a vállalkozásod beletartozik!

–          Add meg az oldal nevét!

–          Töltsd fel a profilképet, illetve a borítóképet!

–          Állítsd be az engedélyeket! (pl. tiltsd meg a káromkodásokat a felhasználók számára)

–          Indítsd el a Facebook marketingedet!

Utóbbihoz van egy kevésbé jó és egy jó hírünk.

Kezdjük a kevésbé jóval!

A Facebook folyamatosan háttérbe szorítja az organikus (ingyenes) elérését, és inkább azokat a bejegyzéseket favorizálja, amelyek több hozzászólást generálnak.

És akkor mutatjuk a jó hírt!

Ha szeretnéd elérni a célcsoportodat, akkor a következő taktikához folyamodj:

–          Hozz létre olyan szövegeket, amelyek interakcióra buzdítanak! (Tegyél fel kérdéseket, teremts egészséges vitára való lehetőséget, kérd ki a követőid véleményét stb.)

–          Használj saját fotókat, lehetőleg minél jobb minőségűeket!

–          Hozz létre Facebook csoportot! (ez elég „melós” feladat, mert a csoporttal szinte napi szinten foglalkozni kell, de cserébe olyan emberekkel oszthatsz meg tartalmakat és ösztönözheted őket kommunikációra, akik biztosan a célcsoportod képviselői)

–          Oszd meg a blogcikkeidet! (A weboldaladon lévő írásokra keltsd fel a figyelmet a Facebookon is!)

–          Adj fel hirdetéseket! (A Facebook Ads segítségével pompásan be tudod határolni célközönségedet, vagy ha webáruházzal rendelkezel, akkor lehetőséged van e-kereskedelmi integrációra, amivel pofonegyszerűen kivitelezheted a terméked értékesítését a Facebookról.)

Ez csak néhány tipp a céges Facebookhoz, ami a kezdéshez és a biztató folytatáshoz nyújthat neked segítséget!

És ha nem szeretnél a tévébe borsos összegekért bekerülni, de mégis az online szemek előtt szeretnél lenni a vállalkozásoddal, akkor a következő platformot válaszd:

youtube cegeknek
youtube cegeknek

YouTube

Ez egy igazi aranybánya lehet a cégednek.

Feltéve, ha jól csinálod!

Itt organikusan (persze hirdetéssel is) tudsz eljutni rengeteg emberhez, és ha valóban érdekes és szórakoztató tartalmat közvetítesz (amit akár megtámogatsz Facebook vagy Instagram ráhatással), akkor az a követőtáborod számát is jelentősen gyarapíthatja.

Nyilván egy videó elkészítése, megvágása, érdekessé tétele több időt vesz igénybe, mint egy FB poszt megalkotása, mégis érdemes belevágnod.

Milyen videókkal hasíthatsz?

–          Interjúk, beszélgetős műsorok (Itt a szakmádban/területeden lévő elismert embereket szólaltathatsz meg, amivel a hitelességedet és a hozzáértésedet bizonyíthatod.)

–          Oktatási célú tartalom (Amikor megmutatod azokat a hasznos tippeket, amelyeket a felhasználók is tudnak alkalmazni. Ezek a tartalmak építik a bizalmat és a konverziót.)

–          Brand storytelling (Amikor nemcsak a termékedet jeleníted meg, hanem az általa kiváltott élményt. Pl. a GoPro cég a sportkameráit az ügyfelei által készített videók segítségével is reklámozza.)

–          Szórakoztató videók (Amikor a célod nem pont a komolyság, hanem humoros környezetbe bújtatod a céged szemléletét. Pl. ha egy marketing ügynökséged van, akkor a munkatársakat egy vicces videón keresztül is bemutathatod.)

Mire figyelj a YouTube videóknál?

–          a SEO-ra, azaz a keresőoptimalizálásra! (A videód összes része – a cím, a leírás, kulcsszavak– roppant lényeges ahhoz, hogy a találati listában milyen jó pozíciót kap a felvételed)

–          Ösztönözd a nézőket a feliratkozásra, megosztásra, interakcióra! (Ezeket mind-mind ki kell emelned a videóban! )

–          A formátumra! (Pl. a kulcsszó szerepeljen a feltöltendő videófile nevében, címében, a címkék között! Adjál hosszú leírást arról, hogy mi történik a videóban stb.)

Ha pedig egy fiatalosabb csatornán szeretnél a vállalkozásoddal jelen lenni, akkor válaszd a következő közösségi oldal lehetőséget…

instagram cegeknek
instagram cegeknek

Instagram

Itt a fényképek és a videók uralnak mindent.

A minőségiek.

Mit tarts szem előtt ezen a platformon?

–          Hozz létre egy megnyerő bio-t!

150 karakter áll rendelkezésedre, hogy bemutasd a cégedet. Itt írhatsz tömören a miértedről, használhatsz emojikat is.

–          Helyezz el linket a bio-ban!

Mivel az Instagram csak egy linket engedélyez a profilon, ezért használd arra ezt az egyetlen lehetőséget, hogy forgalmat irányítasz vele a weboldaladra, blogcikkedre vagy éppen az aktuális youtube videódra.

–          Állítsd be az elérhetőségeidet a profilon!

–          Használd a cégedre jellemző színeket, a logódat és ugyanazokat a filtereket!

–          Használd a story funkciót!

Ezen a felületen 24 óráig jelennek meg a videók, képek, amelyekkel interakcióra buzdíthatod a követőidet, mozgásban tarthatod a felhasználókat.

–          Használj highlights-ot!

Azaz a storyban megjelenő képeket/videókat itt örökéletűvé teheted, összegyűjtheted, különböző kategóriákba rendezheted őket.

Pl. egy céges rendezvény, ügyfél-visszajelzések, tippek, ötletek. stb.

–          Tölts fel jó minőségű képeket!

–          Posztolj rendszeresen!

–          Használd a Creator Studio-t!

Itt időzítheted a posztokat és a videós tartalmaidat is.

Sőt, a tartalom könyvtár révén sokkal gyorsabban és egyértelműben láthatod az analitikai adatokat.

És akkor a három közösségi oldal monstrum után pedig nézzük meg a vállalkozásod online melegágyát:

LinkedIn

Ezt a platformot szokták szakmai Facebookként is emlegetni.

Itt háttérbe szorul a szórakozás, inkább szakmai tartalmak kerülnek előtérbe.

Itt jelennek meg komoly márkák, munkakeresők, fejvadászok, és megannyi fontos iparág képviselője.

Mit tehetsz a LinkedIn-en?

–          Szakmai és üzleti kapcsolatokat építhetsz

–          Szakmai párbeszédeket generálhatsz

–          Márkát építhetsz

–          Üzleti sikerekről számolhatsz be

Ugyanakkor álláshirdetéseket is olvashatsz, önéletrajzot jeleníthetsz meg, bemutathatod a termékedet/szolgáltatásodat és olyan követőkre tehetsz szert, akik később az ügyfeleid lehetnek.

Közösségi oldalas összegzés

Ahogy fent olvashattad, rengeteg lehetőséged van arra, hogy a cégedet, vállalkozásodat megjelenítsd a közösségi tereken.

És természetesen még további csatornákon is ki tudsz bontakozni (TikTok, Pinterest, Facebook Messenger stb.).

Ennek ellenére nem az a legfontosabb, hogy tengernyi közösségi oldalon képviseltesd magad.

Főleg nem kezdésként.

Hanem sokkal lényegesebb, hogy tudatos tartalommarketinggel, rendszeres posztokkal, interakcióra ösztönzéssel jelenj meg az online közösségi téren, hogy a célcsoportod benned, a cégedben lássa meg a problémájára adott legjobb megoldást.

És persze hogy az érdeklődését felkeltsd, és meg is tartsd hosszú távon.

Ha szeretnél eredményes online jelenlétet, keress minket bizalommal! Örömmel segítünk a vállalkozásod online csúcsra juttatásában.