augusztus 11, 2019

A weboldal indítás 4 előfeltétele a sikerhez

Mikor jó ötlet a weboldal indítás? 4 előfeltétel a sikerhez

Ebben a cikkben arra a témára keresem és remélhetőleg meg is adom a választ, hogy mikor jó ötlet a weboldal indítás. Induljunk ki a manapság mindennaposnak számító szituációkból. Ha 2019-ben filmet akarsz nézni, akkor a leggyorsabb módja, hogy az interneten megkeresed azt a megfelelő szolgáltató kínálatában. Ha egy műszaki termék megvásárlásán gondolkodsz, akkor az Amazon-on villámgyorsan minden információt megtudhatsz róla. Ha pedig a főnököd Steve Jobs legendás modorával rendelkezik, de az inspirációja és tudása nélkül, akkor szintén akad egy-két internetes oldal és alkalmazás, ami segítségedre siethet (www.profession.hu).

A világot teljesen átformálták az internetben rejlő lehetőségek. Minden vállalkozó előtt nyitva áll a lehetőség, hogy a cége berobbanjon az online hadszíntérre. Ezzel nagyobb ismertséget, több bevételt és összességében egy sokkal sikeresebb céget építsen. Ugyanakkor sokan a megfelelő segítség hiányában és/vagy nemtörődömségből olyan sikereket érnek el, mint az íjász, akinek bekötik a szemét egy szalaggal, itatnak vele húzóra egy korsó sört, megforgatják ötvenszer (ezt hívják az egyetemeken gépészváltónak), majd odaadják a kezébe az íjat és a nyílvesszőt, majd rámutatnak a céltáblára. Szegény rogyadozó térdű Robin Hood, ha egyáltalán meg tud állni a lábán, akkor nem csak, hogy viszonylag kis eséllyel fogja eltalálni a céltáblát, de még az is benne van a pakliban, hogy magában vagy ne adj Isten a a nézőkben kárt tesz.

Itt található egy 4 pontot tartalmazó lista azokról a tartópillérekről, amelyek biztosítják, hogy a weboldal indítás sikertörténet legyen üzletileg is:

Legyen időd rá

A weboldal készítés jelentős időráfordítást igényel a cég részéről. A weboldal tartalmai, designja és felhasznált eszközei, még ha egy hozzáértő kezéből fehér cérna kesztyűben és ezüsttálcán vannak felszolgálva, akkor is a vállalkozás munkáját és idejét igénylik. Még a legjobb tartalomírónak és projektmenedzsernek is segítségre lesz szükségre és jó pár interjúra, hiszen feltehetőleg senki sem ismeri annyira a céget, mint a cégben dolgozók vagy leginkább a tulajdonos. A vállalkozónak a weboldal készítőkkel ideális esetben a projekt előtt egy tartalmas beszélgetésen kell részt vennie, ahol az alapok lefektetése és a célok meghatározása történik. Majd egy mindkét fél számára előnyös megállapodás következik.  Ezután a drótváz látványterv a következő lépés. Majd folyamatos finomhangolással, design csiszolással és igényes tartalmakkal kezdi a weboldal a megfelelő formáját elnyerni.

Legyen pénzed rá

Ha a belépő szintet elhagytad, akkor egyszer szükséged lesz az egyik értékesítőd havi bruttó bérére, majd pedig évente egyszer ennek az értékesítőnek a kéthavi céges benzinköltségére (feltéve, hogy személyes ügyfélszerzéssel foglalkozik). Ez ugyan már jelentős költségnek számít a legtöbbeknek, de ezért kapsz egy 0-24 elérhető, nem alvó és a lehetséges ügyfeleket mindig tipp-topp formában köszöntő „kiber-kollégát”. Aki ezalatt akar weboldalt készíteni, ott vagy egy futószalag szolgáltatást kapsz, vagy a célszemély már elérte a materiális világtól való függetlenségi szintet és a közösségnek ad vissza (ha ebben még sem vagy biztos, akkor az vetőkártya szerint nem jó jel).

Ebben a cikkben lerántom a leplet a weboldalak tényleges egyszeri és folyamatos költségeiről.

Ismerd, vagy akard megismerni a vásárlóidat

Ismerned kell jól a felhasználókat, hogy hol érhetőek el, mi érdekli őket, mi az amivel el lehet varázsolni őket, mi a fő eladás útjába gördülő indok feliratú szikladarab és így tovább. Ha nem tudsz róluk elég információt, de szeretnél, akkor a weboldal indítás erre is kiváló alkalom lehet, mivel sokkal jobban fogod látni, hogy kire célzol és neki mi a fontos. A webes szerszámosláda teljes repertoárja áll rendelkezésedre ahhoz, hogy megismerd őket. A/B tesztekkel, kérdőívekkel, hőtérképekkel, akár szemmozgást figyelő alkalmazásokkal van lehetőséged arra, hogy egyre jobban megismerd a vásárlóidat.

Keress egy fekete öves weboldal készítő projektvezetőt

Ahogy egy korábbi bejegyzésben részletesen bemutattam, hogy miért kell egy jó projektvezető a weboldal készítés sikeréhez, úgy itt is azt szeretném hangsúlyozni, hogy ez nem tanács, hanem egy bevált recept. A nagyvállalatok is mindig projektvezetőre (vagy komplett projektirodára) bízzák a legfontosabb projektjeiket. A projektvezető kézben fogja tartani a weboldal indulás határidejét, költségeit és az elvárt minőséget is biztosítani fogja. Bónusz, hogy nem műszaki ember által is érthető nyelven fog beszélni és érezni fogod, hogy haladnak a dolgok.

Íme a sok vihart kavaró bejegyzés a webfejlesztőkről és az ügyfél kapcsolatáról.

Ha a lista egyik eleme sem tántorított el a weboldalad elindításától, sőt épp ellenkezőleg, izgalommal töltött el, akkor előre, dobpergés indul, függöny fel és mehet a weboldal indítás projekted.

Ha megnéznéd az átfogó útmutatómat weboldal készítés témában, akkor itt a helyed.