július 15, 2019

Weboldal tartalom és a barbár teszt

Vajon a látogatók értik a weboldalunk tartalmát?

A következő bejegyzésből megtudhatod, hogy hogyan lehetünk biztosak abban, hogy a felhasználók megértik a termékünk vagy szolgáltatásunk lényegét a weboldal tartalom alapján?

Weboldal tartalom, őskor, Hollywood és a néző lekötése

A weboldal könnyű megértéséhez először nyúljunk ki a weboldal készítés határain túlra. Térben és időben is. Egészen az őskorig, hiszen innen ered az az eszköz, amit használni fogunk. Ha azon gondolkodsz, hogy a weboldal és egy őskori eszköz keresztezéséből vajon mi fog kisülni, akkor megnyugtatlak, egy egyszerű, ugyakkor nem könnyű eszköz (akkoriban nemigen voltak könnyű eszközök amúgy sem).

A történetmesélés lesz az az eszköz amit segítségül hívunk, hiszen a weboldal által meggyőzni kívánt célszemély, az ember már az őskortól fogva a történetekből tanult. Manapság óriási zaj van az interneten, felugró ablakok, értesítések és kihagyhatatlan ajánlatok cikáznak a digitális térben, amolyan mágneses vihart létrehozva. Mivel itt a modern iránytűk kiakadnak és legtöbbször egy helyben pörögsz velük (szó szerint), így egy régi bevált eszközt hívunk segítségül. A mi esthajnal csillagunk a történetmesélés lesz.

A jó történetmesélésben 3 kérdés körül forog minden:

  1. Mit akar a történet hőse?
  2. Mi áll a hős útjában, hogy megkapja azt, amit akar?
  3. Hogyan néz majd ki a hős élete, ha megkapja azt, amit akar?

A filmek első 15 percében ezt a 3 kérdést meg kell felelnie a készítőknek, különben a néző gondolatai elkalandoznak, hiszen a film nem tudta lekötni őt. A filmből minden olyat kivágnak az utómunka során, ami nem szolgálja a film történetének kibontakozását. Hiszen valami vagy elősegíti a hős útjának bemutatását, vagy pedig zavart kelt. Senki sem emlékszik arra a cégre, aki csak zajt képes csapni.

Vissza a webhez

Ahogy a filmiparban 3 kérdést kell a filmnek megválaszolnia az elején, úgy a weboldalnak is 3 kérdést kell megválaszolnia. A különbség, hogy míg egy filmnek 15 perce van átlagosan a néző meggyőzésére, addig egy weboldalnak 5 másodperce. A kérdések a következők:

  1. Mit kínál a cég weboldala?
  2. Hogyan teszi ez jobbá az életemet?
  3. Mit kell tennem ahhoz, hogy megvegyem?

Ezt úgy nevezik, hogy a barbár teszt. Nem kifejezetten az a cél, hogy konkrétan Arnold Swarzenegger Conan szerepében el tudjon igazodni a weboldal tartalom zavaros vizein, hanem nagyon fontos, hogy barbári egyszerűséggel legyen bemutatva a terméked vagy szolgáltatásod.

Képzeld el, hogy egy barbár tudásával rendelkező ember ül a tűz mellett a laptopjával a webet böngészve. Éppen a honlapodat nézi. A kérdésem, hogy van bármi esély arra, hogy megértse a weboldalad által kínált terméket és szolgáltatást?

Páldául, ha egy ételkiszállítással foglalkozó céged van és jó a honlapod, akkor az alábbiakat motyogná: „Ételt hozol ki nekem te. Ami azért jó, hogy gyorsan nem leszek már éhes. Én kattintani egyet, a futár majd hozni”.

Ha nem ennyire egyszerű az üzeneted, akkor nagy valószínűség szerint pénzt hagysz az asztalon.

A nyerő recept a következő

  1. Mivel 5 másodperced van, így azért a weboldalad maximum 7 szóban meg kell, hogy mutassa, hogy mivel foglalkozol.
  2. További 10 szóban meg kell mutatnod, hogy a látogatónak milyen előnye származik ebből.
  3. Kell egy Stop hatású kép, amely szemlélteti a felhasználó számára ideális állapotot.
  4. Végül kell egy jól kitűnő cselekvésre ösztönző call to action gomb, amivel el tud indulni.

Mindezeknek pedig a főoldalon, görgetés nélkül kell látszódnia. Nem ritka a 400%-os eladásnövekedés sem, ha a barbár teszt alapján helyrehozzuk a weboldalt.

A teljeskörű weboldal készítési útmutatót itt találod. 

Ha a történetmesélést az internet mellett élőszóban is gyakorolnád, akkor látogass ide: https://www.beszedguru.hu/