november 23, 2023

Ki vagy te Google Review nélkül?

A Google-vélemény, más néven Google Review számos előnyei közé tartozik a Google által a helyi keresőoptimalizálásban elért rangsorolás, a versenyfeltételek kiegyenlítése, az online hírneved izmosítása, valamint a vállalkozásod kiemelkedése.  

Ha nem használod ki, számos potenciális leadet veszíthetsz, és még a SEO eredményed és a keresési rangsorolásod is ronthatja. DE ki vagy te az emberek szemében Google Review nélkül?

Te egy senki vagy. Te kevés vagy.

1-től 10-es skálán milyen érzést vált ki belőled ez a mondat, őszintén?

Pszichológiai tapasztalatok szerint ettől az értékítélettől félünk a legjobban a mai kényszer-teljesítményű világunkban. Máris besétálunk a gyanútlan megfelelési kényszerek sötét, sikátoros utcáiba és kellemetlenül befeszít minket, hogy a közvélemény döntse el rólunk, hogy mennyit érünk.

Van-e ennek alapja?

Igen és nem is. Az tény, hogy ma számokban mérjük a sikert és miközben a leggagyibb műsorok kapják a legtöbb nézettséget még a tévében is, ettől még nem lesznek minőségiek automatikusan.

Tehát a számok nem feltétlenül tükrözik a „mennyit érsz” kérdésre a realitásokat.

Van olyan hely, ahol azonban a számok igenis számítanak.

Létezik egy kérdés a hitelességed kapcsán, amit tudat alatt felteszel magadnak

Miért van az, hogy mások kilométeres távolságból startolva vérrel verítékkel sem jutnak egy milliméterrel sem közelebb a hitelességhez – gyakran te magad sem – és mások néhány hónapos márkaépítés után tarolnak a társadalmi megítélések versenyében?

Az ókori Rómában a gladiátorok teljesítménye kapcsán a császár felfelé vagy lefelé mutató hüvelykujjjal jelezte a harc végén az „éljen vagy haljon” ítéletet.

Ami alapvetően egy nagyon leegyszerűsített és meglehetősen brutális „véleménynyilvánítás volt”. A szóbeszéd, a véleményalkotás hosszú utat tettek meg, és ma sem állt meg.

Miért pont az értékelésekre alapozzuk a döntéseinket? Milyen pszichológiai folyamatok befolyásolják döntéseinket?

Ha nem érted az online vélemények pszichológiáját, nem érted azt sem, hogy ki vagy te Google Review nélkül vagy épp annak a felhasználásával.

 

Mi az a Google Review?

Google vélemény.

A Google vélemények lehetővé teszik, hogy minden kiváló vállalkozás bizonyíthasson potenciális ügyfelei előtt. Az emberek az internetre kapcsolódva kiírhatják magukból gondolataikat a cégedről anélkül, hogy egy alkalmazást kellene letölteniük.

Ezen a fronton a vélemények kiegyenlítik a versenyfeltételeket. Tehát itt ennél a pontál a marketingfelhajtás, a drága kampányok kevésbé relevánsak.

Miért fontosak mások visszajelzései a fogyasztók számára – Google Review létjogosultsága

A legtöbben haboznak Google-vállalkozásprofilt létrehozni, mert attól félnek, hogy valaki majd negatív véleményt ír a vállalkozásról.

A széles választék paradoxona szerint – amely az Internet által teljes mértékben felkínált lehetőség – minél több lehetőség áll előttünk, annál nehezebb döntést hozni.

Gondolj csak bele, évtizedekkel ezelőtt mit néztek a nagyszüleink a tévében fiatal korukban? Két-három elérhető csatorna valamelyikét. Manapság a lehetőségek végtelenek.

pasted image 0 13

Milyen webdizájn mellett döntsek? Hol eszek ma este? Milyen szállodát válasszak, ha Egyiptomba megyek? Melyik autómosót válasszam? Ezek mind olyan döntések, amelyeket napi szinten meg kell hoznunk.

Ha sok a lehetőség, leblokkolunk – és pontosan itt lépnek be az értékelések, és világítanak rá a teljesítményre és potenciális vásárlásaink minősége.

A szóbeszéd hatékony

A Nielsen 2021-ben végzett globális Trust in Advertising Study című tanulmánya szerint, amely 56 országból 40 000 embert kérdezett meg, a fogyasztók 88%-a nyilatkozott úgy, hogy megbízik az általa ismert emberek ajánlásaiban.

Megelőzve a marketingüzenetek egyéb formáit.

A Nielsen arra jutott, hogy a fogyasztók 77%-kal nagyobb valószínűséggel vásárol egy terméket, ha azt barátaik is ajánlják.

A fogyasztók 23%-a pedig mindennap megemlíti kedvenc termékei egyikét a barátaival és családjával folytatott beszélgetésben.

pasted image 0 12

A szájreklám marketing ötször több eladást eredményez, mint a fizetett médiamegjelenítések. Azonban arra is vannak kutatások, hogy ma az offline pletykamarketing eredményesebbe az online-nál, ha az online verziójában nincs az ajánlás mellett fotó (vagy videó).

Épp ezért a Google-vélemények jelentős mértékben növelhetik a vállalkozások hitelességét anélkül, hogy egy fillért is kellene költened rá.

 

Google Review pszichológiai igazságainak 3 legfőbb előnye

Amikor a saját érveiddel már elmentél a falig, egy különlegesebb bizalomfokozó elemre volna szükséged: egy másik vevő(k) őszinte, valós és konkrét véleményére.

Ezek a vélemények eloszlatják az utolsó aggályt is veled kapcsolatban.

A bizalmatlanság ugyanis örök rákfenéje az eladási folyamataidnak.

Mindegy, hogy miről beszélsz vagy mit értékesítesz, ha nem hisznek neked. Egy téma és a személy (szakember) elválaszthatatlan egymástól. Mert hitelesség nélkül semmi nem megy át.

Induljunk ki abból, hogy van szakértelmed, valid terméked.

Hogyan lehetnél meggyőző?

1. A Google review növeli a hitelességed

Olyan helyzetekben, amelyekben a vásárlódra nehezedik a döntés súlya, és a széles választás paradoxona; valamint az, hogy mennyire emelje fel a bizalmi termosztátot magasabb hőfokra veled kapcsolatban; valamire, illetve valakire lesz szüksége.

Olyan szavakra, visszajelzésekre, ami megkönnyíti ezt a döntését.

Itt jön képbe a társadalmi bizonyíték.

Írtunk róla bővebben korábbi cikkünkben.

Mert nem olyan nehéz meghozni egy döntést, ha azt már előttünk rengetegen meghozták. Egy egyetemes alapelv, amely a Google értékeléseknek is az egyik alapja. Egy emberi tömeg ugyanis mindig befolyással van egy egyén döntéshozatalára. A társadalmi bizonyíték (social proof) egy olyan kifejezés, amely lényegében arról szól, hogy „mivel mások ezt teszik, nekem is ezt kell tennem.”

pasted image 0 11

Minél többen teszik ezt, annál inkább nekem is emellett kell döntenem. A társadalmi bizonyíték ráadásul arra is tanít bennünket, hogy hajlamosabbak legyünk empátiát érezni a hozzánk hasonló emberekkel szemben, megbízzunk ajánlásaikban és véleményükben, sőt, még utánozzuk is viselkedésüket. Mi is ajánljunk, hogy másoknak könnyebb legyen.

Valójában a tanulmányok is azt mutatják, hogy az emberek 92%-a megbízik a szájról szájra adott ajánlásokban a hirdetésekkel ellentétben, és ennek egyszerű az oka – a véleményeket fogyasztótársak írják, olyanok, mint mi.

A hálózat-hatás szerint pedig annál értékesebb egy termék, minél több felhasználó használja. A Google keresések során pedig minél többen értékelik pozitívan.

 

1. A Google Review bizalmat szerez neked, mert nincs benne manír

Mivel a vélemények átláthatóságra és társadalmi bizonyítékként szolgálnak, nem pedig a habos-babos varázsporos marketingként.

Bármilyen keresési lekérdezést is indítasz, olyan vállalkozásokba botlasz bele, amelyekhez tényleges ügyfelek véleményei érkeztek és megalapozott döntést hozhatsz arról, hogy érdemes-e kapcsolatba lépned az adott vállalkozással – a pozitív vélemények pedig a konverzió felé készítenek téged elő.

A Google Business Review növeli a márkabizalmat.

Átláthatóvá tesz, hiszen hatalmas mennyiségű információhoz való hozzáférést garantál.  A fogyasztók közel 88%-a olvas véleményeket egy helyi vállalkozás minőségének meghatározásához. E kutatások nagy része pedig általában a Google-véleményeken keresztül történik.

A bizalom és az átláthatóság alapvető szerepet játszik a vásárlói útvonal befolyásolásában.

 

 

pasted image 0 10

2. A Google Review kiegyenlítődött SEO versenyt eredményez

A Google Business Review növeli az online megjelenést és a helyi keresőoptimalizálást.

A vélemények harmadik előnye, hogy lehetőséget adnak a vállalkozásodnak arra, hogy kiegyenlítse a versenyfeltételeket a helyi keresőoptimalizálás terén.

Teljesen mindegy, hogy KKV vagy mikróvállalkozás vagy-e, ha kihasználod a Google-vélemények előnyeit, magasabb helyezést érhetsz el a helyi keresési eredmények között. Ha a Google úgy gondolja, hogy a kézműves kávét árusító helyi bolt jobb élményt nyújt, mint az átlagos kiskereskedelmi óriás, akkor te helyi boltként előrébb kerülhetsz a helyi keresési rangsorban.

A Google vélemények hatással vannak a Google helyi keresésére. 

A Moz szerint a Google teljes keresési algoritmusának nagyjából 9%-át olyan értékelési irányok vezérlik, mint amilyenek a vállalkozások Google-véleményeiben találhatók. Ezek a felülvizsgálati tényezők általában az áttekintés mennyiségére, sebességére és változatosságára összpontosítanak.

pasted image 0 9

Tehát a Google keresési algoritmusa ezekre a jelekre összpontosít:

1. Mennyiség (vélemények száma)

2. Sebesség (az értékelések sebessége)

3. Sokszínűség (a különböző forrásokból származó vélemények)

A három értékelési tényező harmonikusan kiegyensúlyozott kombinációja elősegítheti, hogy helyi vállalkozásod a Google helyi keresési eredményeinek élére kerüljön.

Kipárnázott körülményeket és gyorsítósávot jelenthet a vállalkozásod megtalálásában, mintha csak hagyományos SEO-tevékenységeket, például kulcsszókutatást és linképítést, tartalomgyártást használnál. Természetesen a hagyományos módszerek is fontos kiegészítői.

A Google Review által növelheted az átkattintási arányt is.

 

A Google Review lehetőséget ad a fejlődésre

Egyfajta ügyfélvisszajelzésként is tekinthetsz rá, hogy mit csinálsz jól és esetleg rosszul.

Az amerikai piacon pl. a Zerorez szőnyegtisztító nagymértékben javította az ügyfélszolgálatát és üzleti tevékenységét a több mint 13 000 online vélemény visszajelzésének köszönhetően.

Ki vagy te Google Review nélkül?

Mivel a fogyasztók 90%-a megnézi a Google-t, mielőtt felkeresne vagy vásárolna egy vállalkozást, leginkább a nagybetűs bizonytalanság. A bizonytalanságkerülés torzítása az „inkább az ismerős rossz, mint az ismeretlen!” elve alapján működik az emberi működésben. Ahol a bizonytalanság majdnem ugyanúgy utálatos, mint a veszteség maga. Pszichológiai alapigazság.

Akiben nem bíznak, attól nem vásárolnak.

Segítségre volna szükséged a Google értékelések előnyeinek kiaknázásában? Akkor keress minket bátran!