A Google-vélemény, más néven Google Review számos előnyei közé tartozik a Google által a helyi keresőoptimalizálásban elért rangsorolás, a versenyfeltételek kiegyenlítése, az online hírneved izmosítása, valamint a vállalkozásod kiemelkedése.
Ha nem használod ki, számos potenciális leadet veszíthetsz, és még a SEO eredményed és a keresési rangsorolásod is ronthatja. DE ki vagy te az emberek szemében Google Review nélkül?
Te egy senki vagy. Te kevés vagy.
1-től 10-es skálán milyen érzést vált ki belőled ez a mondat, őszintén?
Pszichológiai tapasztalatok szerint ettől az értékítélettől félünk a legjobban a mai kényszer-teljesítményű világunkban. Máris besétálunk a gyanútlan megfelelési kényszerek sötét, sikátoros utcáiba és kellemetlenül befeszít minket, hogy a közvélemény döntse el rólunk, hogy mennyit érünk.
Van-e ennek alapja?
Igen és nem is. Az tény, hogy ma számokban mérjük a sikert és miközben a leggagyibb műsorok kapják a legtöbb nézettséget még a tévében is, ettől még nem lesznek minőségiek automatikusan.
Tehát a számok nem feltétlenül tükrözik a „mennyit érsz” kérdésre a realitásokat.
Van olyan hely, ahol azonban a számok igenis számítanak.
Létezik egy kérdés a hitelességed kapcsán, amit tudat alatt felteszel magadnak
Miért van az, hogy mások kilométeres távolságból startolva vérrel verítékkel sem jutnak egy milliméterrel sem közelebb a hitelességhez – gyakran te magad sem – és mások néhány hónapos márkaépítés után tarolnak a társadalmi megítélések versenyében?
Az ókori Rómában a gladiátorok teljesítménye kapcsán a császár felfelé vagy lefelé mutató hüvelykujjjal jelezte a harc végén az „éljen vagy haljon” ítéletet.
Ami alapvetően egy nagyon leegyszerűsített és meglehetősen brutális „véleménynyilvánítás volt”. A szóbeszéd, a véleményalkotás hosszú utat tettek meg, és ma sem állt meg.
Miért pont az értékelésekre alapozzuk a döntéseinket? Milyen pszichológiai folyamatok befolyásolják döntéseinket?
Ha nem érted az online vélemények pszichológiáját, nem érted azt sem, hogy ki vagy te Google Review nélkül vagy épp annak a felhasználásával.
Mi az a Google Review?
Google vélemény.
A Google vélemények lehetővé teszik, hogy minden kiváló vállalkozás bizonyíthasson potenciális ügyfelei előtt. Az emberek az internetre kapcsolódva kiírhatják magukból gondolataikat a cégedről anélkül, hogy egy alkalmazást kellene letölteniük.
Ezen a fronton a vélemények kiegyenlítik a versenyfeltételeket. Tehát itt ennél a pontál a marketingfelhajtás, a drága kampányok kevésbé relevánsak.
Miért fontosak mások visszajelzései a fogyasztók számára – Google Review létjogosultsága
A legtöbben haboznak Google-vállalkozásprofilt létrehozni, mert attól félnek, hogy valaki majd negatív véleményt ír a vállalkozásról.
A széles választék paradoxona szerint – amely az Internet által teljes mértékben felkínált lehetőség – minél több lehetőség áll előttünk, annál nehezebb döntést hozni.
Gondolj csak bele, évtizedekkel ezelőtt mit néztek a nagyszüleink a tévében fiatal korukban? Két-három elérhető csatorna valamelyikét. Manapság a lehetőségek végtelenek.
Milyen webdizájn mellett döntsek? Hol eszek ma este? Milyen szállodát válasszak, ha Egyiptomba megyek? Melyik autómosót válasszam? Ezek mind olyan döntések, amelyeket napi szinten meg kell hoznunk.
Ha sok a lehetőség, leblokkolunk – és pontosan itt lépnek be az értékelések, és világítanak rá a teljesítményre és potenciális vásárlásaink minősége.
A szóbeszéd hatékony
A Nielsen 2021-ben végzett globális Trust in Advertising Study című tanulmánya szerint, amely 56 országból 40 000 embert kérdezett meg, a fogyasztók 88%-a nyilatkozott úgy, hogy megbízik az általa ismert emberek ajánlásaiban.
Megelőzve a marketingüzenetek egyéb formáit.
A Nielsen arra jutott, hogy a fogyasztók 77%-kal nagyobb valószínűséggel vásárol egy terméket, ha azt barátaik is ajánlják.
A fogyasztók 23%-a pedig mindennap megemlíti kedvenc termékei egyikét a barátaival és családjával folytatott beszélgetésben.
A szájreklám marketing ötször több eladást eredményez, mint a fizetett médiamegjelenítések. Azonban arra is vannak kutatások, hogy ma az offline pletykamarketing eredményesebbe az online-nál, ha az online verziójában nincs az ajánlás mellett fotó (vagy videó).
Épp ezért a Google-vélemények jelentős mértékben növelhetik a vállalkozások hitelességét anélkül, hogy egy fillért is kellene költened rá.
Google Review pszichológiai igazságainak 3 legfőbb előnye
Amikor a saját érveiddel már elmentél a falig, egy különlegesebb bizalomfokozó elemre volna szükséged: egy másik vevő(k) őszinte, valós és konkrét véleményére.
Ezek a vélemények eloszlatják az utolsó aggályt is veled kapcsolatban.
A bizalmatlanság ugyanis örök rákfenéje az eladási folyamataidnak.
Mindegy, hogy miről beszélsz vagy mit értékesítesz, ha nem hisznek neked. Egy téma és a személy (szakember) elválaszthatatlan egymástól. Mert hitelesség nélkül semmi nem megy át.
Induljunk ki abból, hogy van szakértelmed, valid terméked.
Hogyan lehetnél meggyőző?
1. A Google review növeli a hitelességed
Olyan helyzetekben, amelyekben a vásárlódra nehezedik a döntés súlya, és a széles választás paradoxona; valamint az, hogy mennyire emelje fel a bizalmi termosztátot magasabb hőfokra veled kapcsolatban; valamire, illetve valakire lesz szüksége.
Olyan szavakra, visszajelzésekre, ami megkönnyíti ezt a döntését.
Itt jön képbe a társadalmi bizonyíték.
Írtunk róla bővebben korábbi cikkünkben.
Mert nem olyan nehéz meghozni egy döntést, ha azt már előttünk rengetegen meghozták. Egy egyetemes alapelv, amely a Google értékeléseknek is az egyik alapja. Egy emberi tömeg ugyanis mindig befolyással van egy egyén döntéshozatalára. A társadalmi bizonyíték (social proof) egy olyan kifejezés, amely lényegében arról szól, hogy „mivel mások ezt teszik, nekem is ezt kell tennem.”
Minél többen teszik ezt, annál inkább nekem is emellett kell döntenem. A társadalmi bizonyíték ráadásul arra is tanít bennünket, hogy hajlamosabbak legyünk empátiát érezni a hozzánk hasonló emberekkel szemben, megbízzunk ajánlásaikban és véleményükben, sőt, még utánozzuk is viselkedésüket. Mi is ajánljunk, hogy másoknak könnyebb legyen.
Valójában a tanulmányok is azt mutatják, hogy az emberek 92%-a megbízik a szájról szájra adott ajánlásokban a hirdetésekkel ellentétben, és ennek egyszerű az oka – a véleményeket fogyasztótársak írják, olyanok, mint mi.
A hálózat-hatás szerint pedig annál értékesebb egy termék, minél több felhasználó használja. A Google keresések során pedig minél többen értékelik pozitívan.
1. A Google Review bizalmat szerez neked, mert nincs benne manír
Mivel a vélemények átláthatóságra és társadalmi bizonyítékként szolgálnak, nem pedig a habos-babos varázsporos marketingként.
Bármilyen keresési lekérdezést is indítasz, olyan vállalkozásokba botlasz bele, amelyekhez tényleges ügyfelek véleményei érkeztek és megalapozott döntést hozhatsz arról, hogy érdemes-e kapcsolatba lépned az adott vállalkozással – a pozitív vélemények pedig a konverzió felé készítenek téged elő.
A Google Business Review növeli a márkabizalmat.
Átláthatóvá tesz, hiszen hatalmas mennyiségű információhoz való hozzáférést garantál. A fogyasztók közel 88%-a olvas véleményeket egy helyi vállalkozás minőségének meghatározásához. E kutatások nagy része pedig általában a Google-véleményeken keresztül történik.
A bizalom és az átláthatóság alapvető szerepet játszik a vásárlói útvonal befolyásolásában.
2. A Google Review kiegyenlítődött SEO versenyt eredményez
A Google Business Review növeli az online megjelenést és a helyi keresőoptimalizálást.
A vélemények harmadik előnye, hogy lehetőséget adnak a vállalkozásodnak arra, hogy kiegyenlítse a versenyfeltételeket a helyi keresőoptimalizálás terén.
Teljesen mindegy, hogy KKV vagy mikróvállalkozás vagy-e, ha kihasználod a Google-vélemények előnyeit, magasabb helyezést érhetsz el a helyi keresési eredmények között. Ha a Google úgy gondolja, hogy a kézműves kávét árusító helyi bolt jobb élményt nyújt, mint az átlagos kiskereskedelmi óriás, akkor te helyi boltként előrébb kerülhetsz a helyi keresési rangsorban.
A Google vélemények hatással vannak a Google helyi keresésére.
A Moz szerint a Google teljes keresési algoritmusának nagyjából 9%-át olyan értékelési irányok vezérlik, mint amilyenek a vállalkozások Google-véleményeiben találhatók. Ezek a felülvizsgálati tényezők általában az áttekintés mennyiségére, sebességére és változatosságára összpontosítanak.
Tehát a Google keresési algoritmusa ezekre a jelekre összpontosít:
1. Mennyiség (vélemények száma)
2. Sebesség (az értékelések sebessége)
3. Sokszínűség (a különböző forrásokból származó vélemények)
A három értékelési tényező harmonikusan kiegyensúlyozott kombinációja elősegítheti, hogy helyi vállalkozásod a Google helyi keresési eredményeinek élére kerüljön.
Kipárnázott körülményeket és gyorsítósávot jelenthet a vállalkozásod megtalálásában, mintha csak hagyományos SEO-tevékenységeket, például kulcsszókutatást és linképítést, tartalomgyártást használnál. Természetesen a hagyományos módszerek is fontos kiegészítői.
A Google Review által növelheted az átkattintási arányt is.
A Google Review lehetőséget ad a fejlődésre
Egyfajta ügyfélvisszajelzésként is tekinthetsz rá, hogy mit csinálsz jól és esetleg rosszul.
Az amerikai piacon pl. a Zerorez szőnyegtisztító nagymértékben javította az ügyfélszolgálatát és üzleti tevékenységét a több mint 13 000 online vélemény visszajelzésének köszönhetően.
Ki vagy te Google Review nélkül?
Mivel a fogyasztók 90%-a megnézi a Google-t, mielőtt felkeresne vagy vásárolna egy vállalkozást, leginkább a nagybetűs bizonytalanság. A bizonytalanságkerülés torzítása az „inkább az ismerős rossz, mint az ismeretlen!” elve alapján működik az emberi működésben. Ahol a bizonytalanság majdnem ugyanúgy utálatos, mint a veszteség maga. Pszichológiai alapigazság.
Akiben nem bíznak, attól nem vásárolnak.
Segítségre volna szükséged a Google értékelések előnyeinek kiaknázásában? Akkor keress minket bátran!