Miért érdemes részt venni egy export marketing workshopon?
Ahogy egy hegy aljából szemlélve egyértelműnek látszik a csúcs, a hegymászás közben könnyen eltévedhetünk, mert elveszünk a részletekben és az előttünk álló részletgazdag környezetben. Ezzel a jelenséggel az export marketing hegyére lépve a tandíj egyre magasabb lehet.
Hogyan terjeszkedjek külföldre kérdést feltéve szerezz átlátható folyamattervvel rendelkező válaszokat. Export marketing workshoppal. Íme az előnyök.
Ismerkedj meg Tamással.
Tamás évek óta sikeres márkát épít a hazai piacon, valid termékkel már igazán tapasztalt rókának érzi magát.
Egy átlagos napja a tiédhez hasonlóan indul: reggel ébredés (némi inspiráció és e-mailváltás) — irodába, aktuális megbeszélésre igyekvés — napi 124 teendő elvégzése — üzleti lehetőségek — dolgozós playlist elindít — napi meetingek és feladatok áttekintése.
Ezután a gondolatai az exiten merengenek, mint minden egyes nap.
Régóta szeretne már a nemzeti ligában játszani.
Régi vágya, hogy exportőrként is kiléphessen a tágabb piacra.
Azon gondolkodik, hogy milyen kampányt tervezhetne. Talán “csak” egy munkatársat kell kinevezni az export marketing tevekénységek élére, úgyis bejáratott kampányokkal és folyamatokkal rendelkezik a piacon a közkedvelt terméke.
A háttérország adott.
Tamást viszont ilyenkor beteríti az alig észrevehető önbecsapás leple:
“csak kopizni és fordítani kell a jól bevált folyamatokat és csatornákat”.
Te is érezted már ezt?
Vagy lehet, hogy zsigereidben érzed, hogy túl könnyűnek tűnik a „kopifész”.
Feltételezem, hogy szeretnéd egy kicsit nemzetközi szinten is felpörgetni a vállalkozásod, de az export költséges és kockázatos beruházás. Mégis a hamis biztonságérzet illúziójának csapdája miatt sokan ugranak fejest a projektbe.
Pedig meg sem nézik, milyen mély a víz.
Export marketing a fiókból?
A tapasztalt és előrelátó vállalkozók heti akár több alkalommal is kihúzzák a fiókot és belenéznek a legmélyébe.
Mert, tudják, hogy a marketing nem varázspor.
Amivel bőkezűen és reménykedve hinted meg a vállalkozásodat, gyakran stratégia és folyamatok kidolgozása nélkül.
Hiába a valid és sikeres termék idehaza, amivel kapcsolatosan bejáratott kampányok és marketingcsatornák harsogják, hogy kellendő; ha a külföldi piacokon nincs meg az eddig megszerzett versenyelőnyöd.
Rengeteg olyan vállalkozás él itthon, ahol a profitnövelés céljából – stratégia híján – csupán annyi utasítás hangzik el: “Költsünk többet hirdetésre, legyünk jelen több platformon”.
Ez a megközelítés az exportmarketingben eleve végzetes lehet.
Egy sikeres vállalkozó az idejének 68,1%-át a vállalkozásában való munkával tölti – a napi tűzoltással, rutin feladatokkal, delegálással.
De az idejének 31,9%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkozik – The Alternative Board (TAB).