Ha cégtulajdonos vagy, akkor már biztosan tudod, hogy a webhelyed az egyik legfontosabb eszköz, amellyel több – és jobb – ügyfeleket szerezhetsz.
Marketing szempontjából semmi sem fontosabb, mint egy minőségi webhely, amely szinte a vállalkozás “bejárati ajtajaként szolgál”.
Nem mindegy azonban, hogyan is néz ki az a bizonyos ajtó:
- Ütött, kopott, felújításra szorul: se nem modern, se nem biztonságos. Lehet, hogy már a kilincset sem olyan egyszerű lenyomni, mint korábban. Ki akarna erőlködni, hogy bejusson?
- Egy egyszerű, letisztult ajtó, amellyel látszik, hogy foglalkoztak az utóbbi időben, de csak éppen annyit, hogy valamennyire mutatós legyen. Ettől még egyáltalán nem csábító.
- Lábtörlő, amelyen egy hatalmas “Welcome” szöveg áll, két oldalán egy-egy nagy cserép virágzó csoda, gyönyörű és designos ajtó az évszakhoz illő kopogtatóval. Azonnal tudod, hogy ide akarsz belépni.
Hiszen egy “jó” webhely nem elég jó ahhoz, hogy áttörje az emberekben azokat a bizonyos gátakat, és a felhasználókat elkötelezett ügyfelekké és márkanagykövetekké alakítsa.
Amire igazán szükséged van, az egy nagyszerű weboldal!
Az előre elkészített sablonok és témák egyszerűvé teszik a webhelyek létrehozását abban az esetben, ha csak egy egyszerű, polcról lekerült webhelyre vágysz, amely elég professzionálisnak tűnik ahhoz, hogy az üzletet alapvetően elindítsa.
De ahhoz, hogy a mai versenykörnyezetben emelt fővel állhass ki a konkurencia ellen, egy olyan páratlan webhelyre van szükséged, ami a céged, terméked vagy szolgáltatásod egyediségét adja át.
Ismered a MailChimpet?
A Mailchimp egy igazán közismert, all-in-one marketingplatform, amely segít az ügyfelek kezelésében.
Marketingszemléletük az egészséges kapcsolatkezelési gyakorlatokra, a szépen megtervezett kampányokra és a hatékony adatelemzésre összpontosít.
A MailChimpet több mint 20 millió ügyfél használja:
- a világ néhány jól ismert vállalatai (TransferWise, Penguin Random House and PayPal)
- egyetemek, jótékonysági szervezetek
- egészen kis vállalkozások
- helyi klubbok, pubok, vendéglátó egységek
- bárki, aki internetes jelenlétét szeretne magának vagy cégének kiépíteni
A siker eléréséhez azonban szükség volt egy tökéletes weboldalra.
Meggyőző tartalom, az intuitív tervezés és a felhasználóbarát funkcionalitás.
Ez az, amivel a MailChimp meggyőzte a potenciális ügyfeleit.
Melyek azok az elemek, amelyeket neked is el kell tanulnod a MailChimp-től, hogy sikeres lehess az online szupersztrádán?
1.) Navigáció
A weboldal a bal felső sarok menüpontjainak köszönhetően könnyen navigálhatunk a webhelyen, ezek pedig bármely oldalról könnyen elérhetőek. A látogatók mindig pontosan tudják, hol tartózkodnak a weboldalon, és könnyen eljutnak oda, ahová menni szeretnének. Az egyre bővülő menü nagyszerű ötlet, hiszen átláthatóvá teszi a felületet!
Tipp: Ne feledd, hogy az interaktív menü és a bosszantó menü között van egy finom határ, elsősorban a funkcionalitásra érdemes odafigyelni!
2.) Vizuális tervezés
Az emberek vizuálisan orientált lények, és a nagyszerű grafika használata jó módja annak, hogy a webhelyed vonzóbbá válljon a látogatók számára: például úgy, ahogyan a MailChimp is tette.
Letisztult design, hívogató, vidám és kedves színek. A képek, grafikák és vizuális effektek mind-mind szemet gyönyörködtetőek.
Tipp: Fontos azonban, hogy ne ess túlzásba. Az animációkat és más webdizájnban, és csak a maximális hatás érdekében kell kiemelni.
3.) Tartalom
Áhh, a webhely gerince! Amellett, hogy a keresőmotorok elhelyezésében játszik jelentős szerepet, a webhely szövegének informatívnak, könnyen olvashatónak és tömörnek kell lennie: hogy meggyőzze a látogatókat arról, hogy nem időpocsékolás a webhelyen tartozkódnia. A jól átgondolt webtartalom, mint amilyen a MailChimpen is szerepel, vonzóvá, hatékonnyá és népszerűvé teszi a webhelyet!
Tipp: Biztosan te is látod, hogy a MailChimp oldalán található szöveg vázlatos, tagolt és tele van hookokal, amelyek horgászként rántják be az olvasót. Felesleges hosszú szövegekkel opreálnod, mert a látogatók hamar beleunnak, és szinte azonnal elkattintanak: még mielőtt valami olyat olvasnának, amely meggyőzné őket.
4.) Webbarát
Nem számít, mennyire informatív, szép és könnyen használható a webhely kialakítása, hiábavaló, hacsak nem webbarát. Fontos, hogy weboldal tervezői, szövegírói ismerjék a kulcsszavakat: használják úgy a meta-címeket, alcímeket és a SEO-t (Search Engine Optimization), ahogyan azt a MailChimpesek is teszik.
Tipp: All in one marketing platform, marketing platform for business, small business marketing plan: ezekre a kulcsszavakra mind-mind a MailChimpet fogja kidobni a kereső. A cél mindig legyen az, hogy a különböző kereső platformok az elsők közé rangsoroljanak!
5.) Interakció
A MailChimp azonnal leköti látogatóit, és továbbra is MINDEN oldalon keresztül megragadja a figyelmüket, valamint befolyásolja őket, hogy kapcsolatba lépjenek a céggel. Ezt „konverziónak” nevezik, ez pedig a webhely végső célja.
Tipp: Itt ismét van egy finom határ az kölcsönhatás és a bosszantás között. Sose tukmálj, mindig éreztesd azt az ügyfelekkel, hogy a vásárlás az ő döntésük!
6.) Márkaépítés
Webhelyének közvetlenül tükrözi a vállalkozást és a márkát. A látogató szinte azonnal létre tud hozni vizuális kapcsolatot a mosolygós csimpánz logóval. Egy webhely, amely ezt teszi, nem csak a márkajegyének emlékezetét növeli, hanem hitelesebbé teszi, és javítja a teljessé teszi a vállalkozás imázsát.
Tipp: Egy jó domain-név, egy közkedvelt logó vagy ütős szlogen csodákat tud tenni. Figyelj oda azonban arra, hogy ezek ne legyenek erőltetettek, és ne hasonlítsanak más közismert cégek védjegyeire.
7.) Több lehetőség, akár egyénre szabva
A MailChimp amellett, hogy magával ragadja az ügyfeleket, sokkal közelebbi élményt tud nyújtani az érdeklődők számára. Kattintottál már a pricing menüpontra? Amellett, hogy különböző üzleti célokkal kapcsolatban ajánlanak ezeket beteljesítő csomagokat, ezek közül is külön választhatsz free, essentials, standard vagy premium kategóriájú szolgáltatásból.
Tipp: Egy csúszka segítségével egyedi ajánlatot is kérhetsz a MailChimptől, hogy minden szempontból megfelelő legyen számodra az, amit a pénzedért cserébe kapsz. Ezekkel az apró részletekkel igazán fontosnak érezhetik magukat a vásárlóid.
8.) Tökéletes landing oldalak
Előre is elnézést kérek, de ha a landing oldalakról írók, gyakran csak akkor veszem észre, hogy rengeteg információval bombázom az olvasókat, amikor már túl késő.
De szerintem a landing oldalak mind csodálatosak!
A céloldalnak minden szükséges információt tartalmaznia kell, de nem olyan mennyiségben, hogy túlterhelje a látogatót: csak azokat a lényeges információkat add meg, amelyek érdeklik a közönséget, és semmi többet.
Ahogyan ez a MailChimp landing oldalain is tökéletesen látható.
A MailChimp fő címsorait használja az ajánlat megerősítésére, és egy alcímet a ovábbi magyarázathoz vagy értékajánlathoz.
Magabiztosságot gerjesztő, kiváló minőségű tartalmat nyújt, miközben világos a cselekvésre való felhívása. A cselekvésre ösztönzés a MailChimp esetében vagy a görgetés nélkül is látható első felületen, vagy az adott oldal legalján található. Emellett azonban, ha olvasás mellett kapunk kedvet regisztrálni, a jobb felső sarokban található ingyenes regisztráció gombra mindig számíthatunk.
Van mit tanulni a MailChimptől, mert..
a webhelyed kialakítása jelenthet különbséget vállalkozásold sikere és kudarca között.
Befolyásolja, hogy a közönség hogyan ítéli meg vállalkozásodat vagy a márkádat. Ennek megfelelően, ha webhelyed kialakítása során figyelembe veszed ezeket a sorsdöntő kritériumokat, az sokat segíthet a konverziós arány javításában, ami több bevételt és sikeres üzleti eredményeket.
Nem azt mondjuk, hogy majmold le a MailChimpet, de tanulj azoktól, akik az online térhódítás legnagyobb királyai közé tartoznak.
Miért vegyél példát más, sikeres weboldalakról?
Más sikeres webhelyek példáinak átvétele értékes betekintést és inspirációt nyújthat a saját webhelyed megtervezéséhez és optimalizáláshoz. Ha már elemezted, mi működik jól más webhelyeken, te is élhetsz ezeknek a bevált gyakorlatoknak a lehetőségeivel.
Hogyan építi a Te weboldaladat más sikere?
Ezek azok a tényezők, amelyekből építkezhetsz!
Felhasználói élmény
A sikeres webhelyek gyakran sok időt és energiát ölnek abba, hogy megteremtsék a nagyszerű felhasználói élményt. Ezek vizsgálatával te is leránthatod a leplet arról, hogy milyen recept alapján javíthatnád saját statisztikádat.
Tervezési inspiráció
Más, sikeres webhelyek elemzése ihletet adhat a vizuális tervezéshez, színsémákhoz, tipográfiához és egyéb tervezési elemekhez is.
Marketing stratégiák követése
A sikeres webhelyek nem csak a SEO számára kedves szöveggel vannak teletöltve, de olyan különböző cselekvésre ösztönző tartalmakkal és gombokkal is felturbózzák a honlapot, amelyek azonnal konverziót generálnak, ahogyan a hírlevelek és az e-mailes listaépítő lehetőségekkel is gyakran élnek.
Versenyelemzés
Az iparág más sikeres webhelyeinek megtekintése segíthet megérteni azt, hogy a versenytársaid mit csináltak jól, emellett pedig azt is tudni fogod, hogyan különböztesd meg a saját cégedet tőlük az online világban.
A sikeres webhely tanulmányozása értékes betekintést nyújthat, amelyből végre Te is felépítheted a felhőkig nyujtózó palotádat!
Ha már unod a banánt, a stagnáló látogatószámot és a konverzió hiányát:
ideje neked is online értékesítési magasságokba emelkedni, és talán egészen a holdig lőni magad!