december 21, 2022

A profi üzleti weboldal készítés titkai – weboldal készítés kezdőknek

Lenni vagy nem lenni?

Ez a kérdést nemcsak Hamlet teheti fel magának, hanem egy szendvicsező tulajdonosa, a sarki fűszeres vagy egy hotel is.

Mert az online világban a létet manapság alapjaiban meghatározza, hogy

Van-e weboldalad vagy sem?

Hiszen lehet a terméked/szolgáltatásod kifogástalan, ha nincs hozzá pazar közvetítőd.

Az említett sarki fűszeresnek például meg kell küzdenie a nagy üzletláncokkal, webshopokkal, vagy az Amazon Spices kategóriájának végeláthatatlan kínálatával.

Miért legyen weboldalad?

Tegyük fel, hogy van egy vállalkozásod, amelyet szeretnél a célközönségednek is megmutatni, sőt mi több, értékesíteni a portékádat!

De nem szeretnél honlapot, mondván a 21. században pompásan működik a népmesei vonal, nevezetesen az elégedett ügyfelek úgy is továbbadják majd a híredet.

Mintha az aranyhaladat kivennéd az akváriumból.

Tuti a levegőért kapkodna.  A létért küzdene.

A vállalkozásod levegőhöz juttatásához a weboldal elengedhetetlen, legyen szó kereskedelmi célú, vagy éppen bemutatkozó oldalról.

Ebben az írásban megmutatjuk, hogyan élhet a vállalkozásod (aranyhalad) igazán a weboldal segítségével egy olyan online akváriumban is, ahol egyre több a hal.

Amikor megdobban a szív a weben

A webes hőskorban még szinte arcnélküli kereskedés folyt, érzelemmentesen cseréltek gazdát az áruk.

Bryan Kramer, amerikai üzletember szerint már Human to Human-ról érdemes beszélni, amikor egy cég az interneten szeretné az eladásait növelni.

Az emberi oldalra kell nagy figyelmet fordítani!

Mert lehet bármilyen trendi is a weboldalad, attól még nem fognak sorban állni a vevők csak azért, mert a termékedet/szolgáltatásod eléjük rakod.

Nem elég a hatalmas információmennyiség, a végtelen reklámmassza, az akciókkal átitatott marketingzaj.

A vágyott konverzióhoz nem elegendő csak a termékedet/szolgáltatásodat megmutatni.

Mire fókuszálj a weboldaladon?

A célközönségedre.

A vágyaira, álmaira, szükségleteire.

Ehhez azonban célzott kommunikációra van szükség, olyan tartalomra, amely profi designnal, átlátható elrendezéssel a weboldaladat a leendő ügyfeleid számára az üzleti honlapok királyává teszi.

weboldal kirakos 1

A weboldal és Tom Hanks

Láttad a Számkivetett című filmet?

Szerencsétlen Tom Hanks, modern Robinsonként egy tutajjal akar nekivágni az óceánnak, hogy visszajusson a hazájába.

Egy ideig eljut, de végül egy hajó menti meg.

Nos, a vállalkozásod vezetőjeként te sem arra vágysz, hogy ilyen nehézkesen juss el azokba a kikötőkbe, amit úgy hívunk:

Célcsoport.

Ha nem akarod a véletlenre bízni a dolgot és gyorsan, láthatóan, a célközönségedre szabottan akarsz a digitális óceánban megjelenni, akkor éppen itt az ideje, hogy végre profi weboldalad legyen.

Nos, ha tényleg eldöntötted, hogy üzleti weboldalt szeretnél, nézzük meg először azt, hogy

Melyek az üzleti weboldalak céljai?

1.     Az értékesítési kaland

Hiába csillog a grafikai pompától a weboldalad, és töltesz fel rá tengernyi információt a cégedről, ha nem generál vásárlásokat, nem hoz látogatókat.

A weboldaladnak olyan értéket kell nyújtania, amire a célközönségednek szüksége van.

Róluk szól a weboldalad elsősorban, nem rólad.

Milyen lehet az értékesítés?

Lehet direkt, amikor azonnal lehet vásárolni a weboldaladon. Erre találták ki a landing oldalakat, ahol végigvezeted a látogatókat egy értékesítési kalandon, ahol célzott kommunikációval vásárlásra ösztönözheted a felhasználókat.

Aztán ott van az indirekt értékesítés, amikor a weboldalad a szakértői pozíciódat hirdeti. Ekkor értékelődik fel pl. a blog szerepe, ahol szakmai cikkekkel, tanácsokkal, információkkal látod el a látogatóidat.

Persze, vásárolni is lehet tőled, de azzal, hogy értéket adsz a látogatóknak, még hitelesebbé válhatsz a szemükben.

2.     Hajnali fogadás

A weboldalak nem alszanak, akár hajnali négykor is fogadják a látogatókat.

Ezért nem kell non-stop ügyfélszolgálat sem, hiszen a felhasználók bármikor írhatnak neked (képernyőfotókat, hibaleírásokat küldhetnek) a weboldalon keresztül, nincs szükség idegtépő telefonbeszélgetésekre.

3.     Rendszerbarátság

És ha profi weboldalad van, akkor bizony lehetőség nyílik arra, hogy egyéb rendszerekkel is létrejöjjön a vágyott kommunikáció. Pl. olyan rendszerekkel, amelyek a vevők adatait tárolják és kezelik, vagy akár a raktárba a megvásárolt termékeket lefoglalják, és a kiszállítását irányítják.

4.     Közhírré tétetik

Fel akarsz venni egy új munkatársat?

Ezt az üzleti weboldaladon keresztül is megoldhatod, hiszen álláshirdetéseket adhatsz fel.

Mivel a weboldal a vállalkozásod kirakata, ezért a leendő munkavállaló megfelelő képet kaphat a cégedről, szemléletedről, küldetésedről.

Így a toborzás is eredményesebb lehet.  

5.     Céges hálószövés intranettel

Az intranet egy cég magán számítógépes hálózata. Remek információs források, amelyeket csak a munkatársak érhetnek el.

Ezen keresztül lehet tájékoztatni őket a céges hírekről, eseményekről, konkrétumokról.

Ráadásul minden szükséges dokumentumot (pl. prezentációk, belső szabályzatok) is el tudnak érni a munkatársak.

Az intranet felületeken pedig megtalálhatók pl. a HR adatok, a vállalatirányítási rendszerek moduljai is.

És akkor jöjjön a költői, vagyis a webes kérdés:

tervezes profi weboldal 1

Hogyan rakd össze az üzleti weboldalad?

Bizony, ez egy olyan izgalmas, 21. századi kirakós játék, amikor az aloldalak összekapcsolásával, az egyes részek összeillesztésével megszülethet a vállalkozásod építőköve: a profi üzleti weboldal.

1.    Az első benyomás ereje

Meglátni és megszeretni.

Vagy meglátni és minél gyorsabban eliszkolni.

Nyilván az előbbi állítást szeretnéd megtapasztalni te is a weboldalad esetében.

Az elménk ugyanis 0,05 másodperc alatt meghozza a pozitív/negatív ítéletét egy weboldalról.

Ezért aztán kulcsfontosságú, hogy mi fogadja a látogatót.

Fontos a kiváló grafikai és tartalmi összkép megteremtése és persze a már említett célcsoporthoz szóló üzenet, szemlélet eljuttatása.

2.    Mutatkozz be, kérlek!

A weboldalad kihagyhatatlan része a rólunk/rólad aloldal.

Hiszen itt mutatod be a cégedet, itt prezentálod, hogy kiknek és miben tudsz segíteni, mi motivál, mi a miérted, mire törekszel a munkád során stb.

Itt tudod a bizalmat megalapozni, eloszlatni az esetleges kételyeket is.

3.    Mutasd meg, mit kínálsz!

A termék/szolgáltatás bemutatása elengedhetetlen egy weboldalon.

És itt sokkal többről van szó a „vedd meg a termékemet, mert ez a legjobb piacon” kijelentésnél.

Érdekesen kell tálalnod a portékád bemutatását annak érdekében, hogy létrejöhessen a vásárlás. Meg kell mutatnod, hogy miben tudja segíteni a potenciális vevőidet a terméked/szolgáltatásod.

4.    Pozitív pletyka

Amikor nem te papolsz arról, hogy milyen nagyszerű a terméked, hanem mások osztják meg ezt az online nagyvilággal, az sokkal eredményesebb.

A felhasználóknak igenis fontos mások véleménye, különben nem néznék tömegével pl. az éttermekről, hotelekről, informatikai eszközökről stb. szóló visszajelzéseket.

Ráadásul, ha lehetőséget teremtesz arra, hogy elmondhassák a véleményüket, azzal a látogatók azt is érzik, hogy igenis számítanak a cégednek.

Sőt, a pozitív visszajelzések komoly hitelességet kölcsönöznek a vállalkozásodnak.

5.    Kifogástalan kapcsolat

Naná, hogy a weboldaladon helyet kell kapnia a cég elérhetőségének, térképnek, minden fontos információnak annak érdekében, hogy fel tudják veled venni a kapcsolatot.

A kapcsolati űrlap mellett érdemes megadni az email címet és a telefonszámot is.

6.    Gyertek gyakori kérdések!

A GYIK (Gyakori kérdések) szekcióba jöhetnek azok a kérdések, amelyeket sokan feltennének neked, így nem lesz szükség arra, hogy egytől egyig megválaszold (vagy a szegény ügyfélszolgálatos) őket.

7.    Boldog blogolás

Ahol a hozzáértésedet, szakértelmedet csillogtathatod, sőt, használható információkkal láthatod el a célközönségedet.

Nem mellesleg a SEO-nak is köszönhetően további látogatókat vonzhatsz az oldalra, a releváns tartalomnak köszönhetően a hitelességedet is fel tudod építeni.

Ráirányíthatod a terméked/szolgáltatásod szükségességére a figyelmet.

8.    Akiknek segítettél

A portfólió aloldalon bemutathatod, hogy kikkel működtél együtt, hogy oldottad meg az égető problémáikat, milyen eredményeket értetek el együtt.

A stratégiai partnereid bemutatása ad egy komoly hitelességi/bizalmi alapot neked, az egymásra való hivatkozással pedig növelhető az oldallátogatottság.

9.    Céges adatok kipakolva

Az impresszum aloldalon pedig minden fontos alapinformációt meg tudsz mutatni és természetesen az összes, törvény által előírt adatot is a vállalkozásról.

És ha a fenti tudás birtokában weboldal készíttetésébe fogsz, a következőkre kell még odafigyelned:

–          Tervezés (Tisztázd le, hogy mi a weboldalad célja! A domain név kiválasztásnál törekedj arra, hogy a weboldal neve tükrözze a cég tevékenységét! Személyes márkaépítésnél könnyű a dolgod, hiszen a nevedet használhatod. Pl. kovacsjolan.hu)

–          Hosting (Nem mindegy, milyen szolgáltatót helyezel előtérbe. Válassz olyat, aki remek ügyfélszolgálattal rendelkezik és nagy, megbízható cégnek számít!)

–          Weboldal készítés (Választhatsz sablonra épülő vagy egyedi tervezésű oldalt.)

–          Weboldal gyorsaság (Roppant fontos, hogy milyen gyorsan töltődik be a weboldalad. A honlapod gyorsaságát ellenőrizheted különböző oldalakon, pl. a Google PageSpeed Insights vagy a GTmetrix oldalon.)

–          Google AdWords (Érdemes megbarátkoznod ezzel a hirdetési eszközzel. Ezen múlik a marketing kampányod sikere. Megmutatja neked, milyen kulcsszavakra kell építened a promóciót, ami a Google keresőben jelenik meg. Csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha az felhasználó rákattint és a weboldaladra jut.)

–          Reszponzivitás (Alapkövetelmény a weboldaladdal kapcsolatban, hogy mobilon is kiválóan jelenjen meg.)

–          Faviconok (A faviconok segítik a navigálást és a felhasználói élmény növelését. A favicon a címsor mellett látható kis ikon, amely a precizitásodat, odafigyelésedet igazolhatja.)

–          Nyelv (Érdemes elkészíttetni a weboldal idegen nyelvű változatát, főleg akkor, ha nemzetközi színtérben is gondolkodsz.)

–          Tesztelés (Mielőtt a webes nagyközönség elé lépsz, teszteld a weboldaladat! Legyen egy tesztweboldalad, ahonnan már csak a működő funkciók kerülnek át az online látogatók szeme elé!)

–          Üzemeltetés (Ha profi weboldalra vágysz, akkor fontos odafigyelned a sziklaszilárd alapokra, a profi üzemeltetésre annak érdekében, hogy ne történjen pl. weboldal biztonsági probléma vagy teljesítményprobléma.)

Lenni vagy nem lenni?

Egy profi üzleti weboldallal a céged, vállalkozásod szárnyra kaphat, és olyan eredményeket érhetsz el, ami eddig csak a legszebb álmaidban jelent meg.

Fókuszálj a célcsoportodra, légy tisztában a céljaiddal, és készítess olyan weboldalt, amely megfelel a fenti kritériumoknak!

Ha pedig segítségre lenne szükséged egy profi weboldal létrehozásában, fordulj hozzánk bizalommal!