A szövegeid semmit nem érnek…
Mielőtt még tárcsáznád egy balkáni bérgyilkos számát, hadd folytassam a mondatot!
…ha nem rendelkezel kifogástalan minőségű backlinkekkel és nem fogsz bele a linképítésbe.
Ebből az írásból megtudhatod, miért érdemes a linképítős játékot komolyan venni.
Backlink, linképítés, kik vagytok ti?
Linképítés
A linképítés azt jelenti, hogy a weboldaladra minél több és erősebb külső hivatkozást (backlink) szerzel.
Tehát több oldalon hivatkoznak az oldaladra, cikkedre anchor szöveggel.
Anchor szöveg?
Bizony, nem a legszebb szókapcsolat, de az egyik leghasznosabb, az biztos.
Az anchor szöveg, más néven horgonyszöveg az a szövegrész, amire elhelyezik a linket. Azt a linket, ami reményeid szerint a te oldaladra mutat.
Szóval, éljenek a horgonyok!
Miért vetemednél linképítésre?
Mert minél több pazar minőségű hivatkozást mutat a weboldaladra, annál jobb helyezést fogsz elérni a keresőben.
Mert minél jobb helyezést érsz el a keresőben, annál többen fognak olvasni.
Mert minél többen fognak olvasni, annál többen találhatnak rád a célcsoportodból, tehát a konverziós kalandod még izgalmasabb lehet.
Nem elég a minőségi tartalom?
Megírhatod te a messze legprecízebb és szakmailag topkategóriás cikket…
De ha nem rendelkezik kitűnő minőségű backlinkekkel, ennek tetejébe még a fittyet is hánysz a linképítésre, akkor esélytelen, hogy a Google kereső top 5-be valaha bekerülj.
De hát ha szuper a tartalom, akkor előbb-utóbb biztosan megtalálják a felhasználók, hiszen szájról szájra jár majd a híre, nemde?
De nem ám.
Ez a népmeséknél még bevált recept lenne, de a webes tengerben ahhoz, hogy minél előbb megtaláljanak, egyre erősebb linkekkel kell észrevetetned magad.
Milyen a kiváló backlink?
1. Hiteles forrásból származik
2. Hasznos és releváns a látogatónak
3. Természetes, vagyis nem spam
Nézzük meg az elsőt!
Tehát ha pl. könyvet írtál és a libri.hu hivatkozik rád egyik cikkében, akkor jóval nagyobb az esélyed az elismerésre, mintha egy most induló, csekély látogatottsággal bíró könyves honlap hivatkozna a cikkedre.
Vagy pl. ha egy Oscar-díjas rendező és Géza bá, az amatőr filmes mondaná a filmedre, hogy kihagyhatatlan, akkor vajon melyikre kapnák fel jobban a fejüket?
Így van ez a linkekkel is!
Ezért lényeges, hogy milyen weboldalon hivatkoznak az írásodra.
Ennek tükrében milyen a hiteles weboldal?
– Hiteles az adott témában és sok weboldal hivatkozik rá hivatalos forrásként.
Hogy ellenőrizd egy oldal hitelességét?
Elérhetőség, kapcsolat menüpont
Hemzsegnek a digitális univerzumban a minimális infókat megadó weboldalak. A hitelesség egyik alapköve, hogy az oldal urához és szerkesztőjéhez van elérhetőség.
Az oldal látogatottsága
Nézd meg az adott weboldal látogatottságát!
Csökken vagy emelkedik?
Honnan érkezik a forgalma?
Lényeges kérdések, amelyekre az értékes válaszokat megkaphatod a SemRush vagy Ahrefs oldalak használatával.
DR és UR arányok
DR, azaz Domain Rating.
Ezt azt mutatja meg neked, hogy a hivatkozó weboldalnak mennyire erős a backlink jellege.
Adott egy 0-100-as skála, amelynél ha az adott honlap minél nagyobb számot ér el, annál nagyobb erejű a hivatkozás.
Na de ki, vagyis mi az UR a háznál, vagyis a weboldalnál?
Az UR, vagyis az URL Rating az aloldalon megjelenő, hivatkozást tartalmazó cikk backlink profilját mutatja. Ez is szintén 0-100-as skálával dolgozik.
Ha tehát backlinkek gyűjtögetésébe kezdesz, akkor feltétlenül vizsgáld meg ezt a két mutatót!
És hol kezdj bele a kalandos kutatásba?
Az ahrefs.com backlink profile menüjében nézd meg, milyen weboldalak hivatkoznak rád, majd ellenőrizd le a linkpartner oldalát és kukkantsd meg, nála mit látsz!
Tovább is van, mondjam még?
DA és PA
Ők sem egy amerikai hiphop banda, hanem roppant fontos infók hordozói.
A DA, azaz a Domain Authority, ami a teljes weboldal hitelességét mutatja, míg a PA, a Page Authority egy adott oldalra/aloldalra vonatkozik.
Itt is az a bizonyos 100-as skála játszik, ahol természetesen a 100-as a leghitelesebb érték.
És vajon mi itt is a cél?
Naná, hogy olyan helyekről szerezni linkeket, ahol a PA és DA is minél komolyabb értéket mutat.
Honnan érdemes még linket szerezni?
Releváns tartalmú weboldalak
Olyan weboldalról szerezz linkeket, amely természetesen a témádhoz, szakterületedhez pompásan passzol. A konkurencia honlapjáról érkező link ezerszer többet ér, mint a más iparág weboldalairól cikkedre mutató linkek tömkelege.
Minőség és linképítés
Mivel a tartalom a király, ezért alapkövetelmény egy profi weboldaltól, hogy
– szépen, érthetően fogalmazzon
– kerülje a helyesírási hibákat
– a linkek különüljenek el láthatóan a tartalomtól
– eredeti szövegeket tartalmazzon, ne pedig másolt cikkekből éljen
– ne legyenek rajta tiltott tartalmak
– ne legyen hackelt a tartalom
Tehát ilyen weboldalról érdemes szerezned értékes linkeket.
Mire figyelj még?
Nézd meg, hogy
– hány vendégposzt és fizetett link van az oldalon? (Ha rogyásig van fizetett írásokkal, az bizony felejtős kategória. Ugyanez a helyzet a fizetett linkekkel is, amivel alapvetően nincs probléma, de akkor már igen, ha csak ezekből áll a weboldal)
– mennyire aktív az oldal a social media felületeken? (Nem kell százezres követőszám, hanem a szinte ökölszabálynak minősülő alapvetésre figyelj: amely oldal aktív a közösségi médiás felületeken, nagyobb forgalmat hoz létre)
– mennyire passzol a linked a szöveghez és a weboldalhoz? (Ha pl. a linked szerepel egy blogposztban, nézd meg, hogy az adott tartalomhoz illik-e!)
Nem árt tudni, hogy milyen backlinkek léteznek még a webes univerzumban!
Backlink típusok
Többféle backlink van, a legjobb természetesen az lenne, ha több helyen is megjelenne a hivatkozásod.
Íme, a bitang erős backlink csapat:
– vendégposztok
– interjúk
– idézetek
– social media linkek
– hozzászólások
– fizetett linkek, hirdetések
– kép linkek
– blog hozzászólások
– nofollow linkek
És ezek után jogos a kérdés:
Hogyan szerezz backlinket a weboldaladra?
1. Nézd meg a versenytárs backlinkjeit!
Értékes infókra lelhetsz, ha megtudod a versenytársaid backlinkjeit.
Az Ahrefs weboldalon erre is rábukkanhatsz!
Ha pl. állateledeleket forgalmazol és a versenytársad backlinkje ott virít az allateledel.lap.hu oldalon, akkor érdemes neked is beküldeni oda az oldaladat.
2. Írj vendégposztot!
Ha pl. írsz egy blogcikket egy számodra releváns oldalon, az hatástöbbszöröző lehet. Egyrészt az adott oldal is elégedett lesz, hiszen forgalmat generálsz neki, másrészt te is örömtáncot lejthetsz, hiszen a saját oldalad linkje is megjelenhet.
A vendégposztok alapkövetelménye, hogy tartalomban és formában is illeszkedjen az eredeti íráshoz!
A releváns oldalak kereséséhez használd az Ahrefs Content Explorer menüpontját!
3. Használd a közösségi média erejét!
Oszd meg a Facebookon, Instagramon és társain a blogcikkeidet! Tegyél fel vitaindító kérdéseket, fórumokon, csoportokban!
4. Keress rá, kik említik meg az oldalad!
A Google és az Ahrefs birtokában is van ilyen kereső. A Google Értesítőben pl. csak megadod a kulcsszót, amiről szeretnél értesülni, és ha a Google olyan oldalt indexel, amiben ez a szó bizony fellelhető, akkor értesít minket erről emailben.
Az Ahrefs ennél tovább megy, hiszen nem kizárólag az említésekről küld neked értesítőt, hanem arról is, ha valaki linket helyez el rád.
5. Keresd meg a törött linkeket!
Vizsgáld meg a versenytársaid backlinkjeit, majd nézd meg, milyen linkek hivatkoznak rájuk! Itt azokat a hivatkozásokat figyeld, amelyek 404, vagy 500-as hibakódot dobnak vissza! Ez annyit jelent, hogy valaki hivatkozott a versenytársadra, de ez a cikk már sajnos nem elérhető.
Vagy pl. ha megvan a kiválasztott oldal, ahonnan szeretnél linket kapni, akkor keresd meg a hibás kimenő linkjeit! Ez után csapj le a remek lehetőségre, és írj egy parádés cikket a törött linkben látható témáról, majd ajánld be a hibás link helyett a te kifogástalan blogcikkedet!
Az Ahrefs törött linkes keresője segítségedre lehet ebben.
6. Használd ki a Google képkereső SEO-t!
Ha a weboldaladon nem csupán stockfotókat használsz, hanem saját készítésű képeket, akkor keresd meg, kik használják a képeidet és közöld velük, hogy csak akkor használhatják, ha linkelnek rád!
Mit kell tenned?
Keress rá az oldaladra a Google képkeresőben, amely megmutatja az összes képet, amit a Google beindexelt az oldaladról!
Véget ért a linképítős móka mára, zárul a hivatkozások széles tára…
Mint olvashattad, a rímkészítéshez hasonlóan a linképítés sem a faék egyszerűségű kategória, de annál nagyobb lehetőségeket rejt magában.
És a gyakorlat teszi a mestert. Na meg persze a minőségi linkeket.
Ha ráébredsz arra, hogy mekkora erő rejlik a pazar minőségű hivatkozások gyűjtésében, az egyre jobb tartalmak létrehozásában, és azok megosztásában, akkor igazi webes aranybányára lelhetsz.
Ha pedig szükséged lenne a cégednek, ezen belül a weboldaladnak arra, hogy minél többen vegyék észre, és ez által minél több ügyféllel ismertesd meg a minőségi termékedet/szolgáltatásodat, akkor keress minket bátran! A linképítés mellett a webes univerzumban is hasznos útmutatás nyújtunk neked.