október 31, 2022

YouTube videó keresőoptimalizálása – turbózd fel a csatornád

A SEO kapcsán 100-ból 99 embernek a Google ugrik be. Érthető, ha épp logikai gondolatbuborékok közepette matematikai számításokat végzel magadban, hogy nem írtam-e félre a címet. Nem írtam.

A YouTube SEO lényegében az, hogyan optimalizáljuk a videókat a YouTube-kereséshez. 15 taktikai lépést, tudatossággal kivitelezhető YouTube SEO-tippet hoztunk ebben a cikkben, amellyel előrébb hozhatod videóidat a keresések során.

A YouTube a Google után a második legnagyobb keresőmotor. Ugyanis a Google nem az egyetlen keresőmotor, távolról sem. Ezért akárcsak a domained egyes aloldalaival a Google-ben, egy optimalizálási stratégiát követve a videóid is előrébb kerülhetnek a találati listán.

A YouTube a második legnépszerűbb weboldal világszerte. Szám szerint naponta átlag 1 milliárd órát töltünk a videó megnézésével (egy becsült napi videótartalom).

Egy korábbi cikkünkben már összegyűjtöttük neked a legnyomósabb érveket a videómarketing mellett, ugyanis még sokan mindig távolságot indukálnak a tartalommarketing eme eszközétől. Pedig egy beágyazott videót tartalmazó blogcikk esetében is hosszabb lehet az oldalon eltöltött idő (mért adat).

Illetve a hallott információ akár ötször annyi ideig ragadhat bent a hosszú távú memóriában, mint csak kizárólagosan a vizuális inger formájában befogadott.

Akár most kezdenél bele a videómarketingbe, akár valamelyest régimotoros vagy a terepen, megfelelő YouTube videó keresőoptimalizálás nélkül sajnos nem fog a siker egyhamar pezsgőt bontani veled a kanapén.

Majd, amikor utólag olvasol a keresőoptimalizálás lépéseiről, savanyú arccal jegyzed meg – akárcsak Angelo Provolone: „persze, hogy tudtam, csak nem sejtettem!”

Nos, nézzük, milyen stratégiát kövess, hogy a YouTube algoritmusa előnyben részesítsen a keresési eredmények között és ne utólag tudd meg azt, amit már sejtettél.

 

Mégis, hogyan rangsorolja a Nagytestvér a videókat a YouTube-n?

A YouTube algoritmusának és a YouTube rangsorolási tényezőinek ismerete nélkül aligha fogjuk megérteni, hogy miért nincs ott a videónk a keresési eredményekben, ahol szívesen látnánk.

A Google-hez hasonlóan a YouTube is olyan tartalmat szeretne adni a keresésekben, amely megválaszolja a kereső konkrét kérdését.

Például, ha valaki a „hogyan optimalizáljuk a videóinkat a YouTube-ra” kifejezésre keres, a YouTube nem jelenít meg „hogyan optimalizáljuk a tartamainkat a Google-re” című videót. Ehelyett olyan keresési eredményeket mutat meg, amelyek az adott lekérdezésre válaszolnak.

Az egész weboldalt egy keresősáv vezérli, amely az oldal közepén található. Hasonló a Google videókeresési eredményeihez.

Mivel a YouTube-nak saját keresőmotorja, így saját bevált SEO gyakorlatai is vannak. A YouTube SEO kissé eltér a hagyományos SEO -tól, és időbe telhet, amíg megszokod, ez kiderül a HubSpot videójából is:

Azon is el kell gondolkodnod, hogyan illeszthetnél be olyan kifejezéseket, amelyeket a célközönség használ, és keres.

A videók rangsorolásakor például a YouTube törődik a „nézési időnek” nevezett mérőszámmal is, vagyis azzal, hogy mennyi ideig maradnak a nézők a videódon. A hosszú nézési idő azt jelenti, hogy értékes tartalmat adsz; a rövid nézési idő viszont azt jelenti, hogy a tartalom valószínűleg nem lesz jól rangsorolt.

Hasonlóan a Google minőség, megbízhatóság, relevancia kritériumaival vagy a műszaki háttér fontosságával (a cím, kulcsszavak használata, meta adatok megadása stb.) a YouTube is kész „listát nyújt át neked”.

De most nézzük sorjában.

Ebben a bejegyzésben áttekintjük azokat a YouTube SEO-tippeket, amikkel több néződ, több vásárlód és abból akár több bevételed lehet.

Mert végső során ez a célod a videókkal, igaz?

 (Amennyiben online marketing eszközként használod.)

Atombiztos YouTube SEO stratégia

Azért, hogy megkönnyítsem a dolgod, összeállítottunk egy listát azokról a technikákról, amelyek a szükséges láthatóságot biztosítják a YouTube-on.

Ha tehát több megtekintést, feliratkozót és forgalmat szeretnél elérni a YouTube-ról, akkor ez a részletes lépésről lépésre útmutató tetszeni fog.

Íme a taktikai lépések a stratégiádhoz.

Ugorjunk bele…

1. Kulcsszóra optimalizált videófile

Megcsináltad a videót.

Büszke vagy rá. Mégis már a megszületésének pillanatában vetekedik a kreatív, bátor és talpraesett konkurens vállalkozó által készített videóval.

Ugye milyen frusztráló élmény?

Idővel jönnek az új versenytársak, új termékek, új szolgáltatások – mindenki a legjobb helyekért küzd.

Ennek vagy annak jobbak az elérései, többen kíváncsiak rá, több a feliratkozója és szinte biztos, hogy több lesz a bevétele is. És minden egyes ilyen videó megnézése után felteszed a kérdést: a tiéd is „erről szól”, ez így nem fair.

Maximálisan együttérzek veled.

Mondok egy kulcsszót a megoldáshoz: kulcsszó. (Találó, igaz?)

Kulcsfontosságú, hogy megtaláld a módját, hogyan legyél válasz a keresésekre. Végezz ehhez kulcsszókutatást.

Gyakran a kevésbé versenyképes kifejezések lesznek az ideális választások. Válassz olyan kulcsszavakat, amelyek növelik a mennyiséget, de kevésbé versenyképesek.

Ugyanazokat a kulcsszókutató eszközöket használhatod, mint a PPC vagy a SEO esetében. Például Google Kulcsszótervező, a Moz vagy Semrush eszközét.

Figyeld a keresési javaslatokat, az emberek is rendszerint kérdeznek, tehát a kapcsolódó keresések is mérvadóak lehetnek.

Az egyik legkevésbé bonyolult keresési stratégia a YouTube Search Suggest funkciójának használata.

Nincs más dolgod, mint felmenni a YouTube-ra, és beírni egy szót vagy kifejezést; a YouTube pedig megmutat rengeteg kulcsszót a beírt szöveghez kapcsolódóan.

Azért nagyszerű eszköz, mert ezeket a kifejezéseket az emberek ténylegesen keresik és ténylegesen beírják a YouTube-ra.

És miért fontos a filenév?

Ez az első, amit a YouTube lát. A kulcsszó.

A YouTube nem intelligens lény, így nem lát bele a videóba, de fel tudja olvasni a videó fájlnevét és a hozzá tartozó összes kódot, amikor feltölti.

Te inkább olyan kulcsszavakat szeretnél találni, amelyeknek nincs nagy versenytársa. A videód akár ötször több megtekintést érhet el, ha eléred, hogy a Google rangsorába is bekerüljön.

A trükk ehhez az, hogy a videóid olyan kulcsszavakra optimalizáld, amelyeknek már vannak videótalálatai a Google-ban.

A Google ugyanis szeret bizonyos kulcsszavakra videókat bedobni a keresési eredmények között. A Google például az alábbi típusú kulcsszavakra rendszerint használja a videótalálatokat:

  • Útmutató kulcsszavak („hogyan készítsünk”)
  • Vélemények
  • Oktatóanyagok (pl: „Photoshop beállítása”)

Szerepeljen a feltöltött fájlnévben a kulcsszó, és videódnak sokkal nagyobb esélye lesz a rangsorolásra – és a nagyobb keresési mennyiségre is.

2. Kulcsszóra optimalizált cím

Optimalizáld a videó címét.

Használd tehát a kulcsszavakat a videó címében.

Az első lépés a közönséged keresési szándékának megértése. Az emberek keresési szándékainak leggyakoribb típusai közé tartoznak:

  • az információs,
  • vásárlási,
  • navigációs és tranzakciós keresések.

A videód vajon egyezik-e a célszemélyek szándékával? Ez fogja eldönteni, hogy látható lesz-e a keresési eredmények között.

Ha tudod, hogyan válassz és írj címsort a cikkeidhez, tehát hogyan optimalizáld a címsorokat az írott tartalomhoz; akkor tudni fogod, hogyan közelítsd meg a videók kapcsán.

Ugyanez vonatkozik a YouTube-ra is.

A fókusz kulcsszót foglald bele a videó címébe, valamint célszerű, ha az ígéret, haszon is megcsillan a karakterek között.

Amikor elolvassa valaki a videódnak a címét, azonnal tudni fogja, milyen előnyökkel jár annak megnézése.

Törekedj egyértelmű címek használatára és amint már említettem, illeszd be a kulcsszót a videófájlba is (címen kívül).

A YouTube ezt használhatja az egyik rangsorolási tényezőként, amikor a videód keresési eredmények között jeleníti meg.

Nem mindig van kölcsönös viszonyban a helyezéssel, de érdemes használnod.

Fontos infó: a cím max. 60 karakter lehet.

3. Leírás optimalizálása

A videód leírása rendkívül fontos.

Segít a YouTube-nak és a Google-nak megérteni a videó kontextusát. Hová, milyen célból „helyezted be”.  Minél jobban megértik a videódat, annál előrébb kerülhetsz vele és annál gyakrabban jelenik meg a Javasolt videók között.

Habár közvetlen kapcsolata nincs a helyezéssel, az ajánlott videók között nagyobb eséllyel jelenhet meg, ezáltal nagyobb lehet a forgalma, előrébb is kerülhet.

A leírásból az emberek csak egy rövidke részt látnak, ezt követően a „további megjelenítés” gombra kell kattintaniuk a teljes leírás megtekintéséhez. Ezért azt javasoljuk, hogy a leírás elejére vedd a legfontosabb információkkal, például a CTA-kat vagy a kulcsfontosságú hivatkozásokat.

A YouTube SEO egyik legfontosabb rangsorolási tényezője, hogy szilárd, optimalizált videóleírással rendelkezz.

Csorba Anita Youtube-videója

Íme a leírás alapvető irányelvei és a legfontosabb információk:

  • Az első 25 szóba feltétlen írd be a kulcsszót.
  • Ezen kívül átlagosan 2-4 alkalommal írd be a kulcsszót a szövegbe.
  • A leírás max. 1000 karakter lehet, nem kell sokat írni.
  • Legyen legalább 250 szó.
  • Az első 100 karakter látszik csak, tehát értelemszerűen ide kell besűríteni a lényeget, CTA-t (call to action – felhívás, hívószó), a linkeket.
  • Közvetlen kapcsolata ugyan nincs a helyezéssel, de ez a SEO-optimalizált leírás segít elárulni a Google-nak és a YouTube-nak, hogy miről szól a videód, anélkül, hogy spam jellegű lenne.
  • Az ajánlott videók között nagyobb eséllyel jelenik meg, ezáltal nagyobb lehet a forgalma, előrébb kerül.

4. Népszerű és releváns kulcsszavak használata, mint tag-ek

Jelöld meg videód népszerű kulcsszavakkal, amelyek kapcsolódnak a témához.

A YouTube erre a címkék használatát javasolja, hogy a nézők tudják, miről szól a videód. Ezzel a YouTube-ot is informálod.

Semmiképp se használj irreleváns címkét, mert nem fogsz vele több megtekintést elérni. Inkább olyan kulcsszavakat használj, amik gyakoriak és akár long tail kulcsszavaknak számítanak (mint például azokat, amelyek olyan kérdésekre válaszolnak, mint a „hogyan csinálom?”).

Szeretnéd tudni, hogy egy-egy általad preferált videó milyen kulcsszavakra lett optimalizálva?

Csak nézd meg azokat a kulcsszavakat, amelyeket a videó címében, leírásában és videócímkéiben használ a videót feltöltő személy. (A videó címkéinek megtekintéséhez javaslom a VidIQ Chrome-bővítményt. Ez közvetlenül az oldalon jeleníti meg a videó címkéit.)

Keress videókulcsszavakat, de azt tudnod kell, hogy a YouTube kulcsszavai kissé eltérnek az olyan keresőmotorban megjelenő kulcsszavaktól, mint a Google.

Rengeteg az olyan YouTube-kulcsszó, mint a „hogyan kell”.

  • „Hogyan kell virágágyást ásni egyszerűen.”
  • „Hogyan kell nyakkendőt kötni?”
  • „Hogyan kell karácsonyi menüt tervezni?”

 

Optimalizáld a YouTube-címkéit

A címkézés a YouTube által kínált egyik legjobb SEO funkció.

Lehetővé teszi olyan releváns kulcsszavak megadását, amelyek elősegítik, hogy videóid több nézettséget érjenek el.

Olyan címkék, amelyek relevánsak a témád szempontjából, lényegében egy lehetőség is a számodra a fókusz kulcsszóhoz kapcsolódó egyéb kulcsszavak használatára.

Ne használj túl sok címkét. Körülbelül 10-12 maximálisan elég.

1. Az első címke például a pontos célkulcsszó.

2. A második a szónak vagy kifejezésnek néhány változata.

3. Végül néhány címke olyan témában kerülhet elő, amelyekkel a videód foglalkozik.

5. Videókategorizálás

Targetálhatod a célcsoportod.

A videó feltöltésekor a videót a kategóriák segítségével kontextusba helyezed, így nagyobb eséllyel találhat rá a felhasználó.

Miután feltöltöttél egy videót, a „Speciális beállítások” alatt kategorizálhatod (Advance settings/categories) azt.

A kategória kiválasztása egy másik módja annak, hogy videóidat hasonló tartalommal csoportosíthasd a YouTube-on. Mi ennek az előnye? A videód különböző lejátszási listákba kerül és több olyan néző számára válhat elérhetővé, akik hasonló „súlycsoportban játszanak” a közönségeddel.

Tehát azonos témasíkon mozognak. A top creator-ok vizsgálata, célcsoportok egyezősége, videó formátuma, egyéb szempontok segíthetnek eldönteni, melyik kategóriába érdemes behelyezned.

 

6. Saját thumbnail kép feltöltése

A YouTube, habár felajánl pár lehetőséget automatikusan a videóból kivágva, semmikép se ezt válaszd! Habár a videó indexképe nem egy rangsorolási tényező, mégis mivel magasabb nézési időt eredményezhet, óriási hatással van a keresőoptimalizálásra.

Egy jó indexkép (hívogató, figyelemfelkeltő, előnyt kínál, egy benyomást sugall) több kattintást jelenthet, a több kattintás pedig eredményesebb keresőoptimalizálást.

Ez az első dolog, amelyek felkelti az emberek figyelmét, amikor megnézik a YouTube keresési eredményeit.

Egy klassz indexkép mindig egyedi, kiemelkedő és elárulja a nézőknek, hogy miről szól a videód. Rengetegen gyorscannelnek. Tehát csak a miniatűrök megtekintéséből tekintik meg a videókat, ezért ne hagyd ki ezt a lépést se. Legyen saját thumbnail képed.

A legjobb minőségű kép szükséges paraméterei:

  • 1280X720 pixel.
  • Kisebb vagy egyenlő, mint 2MB.
  • A feltöltéshez el kell ismertetni a YouTube-csatornát.

7. SRT file hozzáadása

Idegesítő tud lenni, amikor egy videót egyéb okok miatt nem tudunk hangosan meghallgatni, vagy fizikailag képtelenség lenne hallani is belőle bármit a háttérzaj miatt

Ilyenkor foglaljuk imába a videókészítő nevét, hogy felirattal látta el a videót (a hallássérültek talán minden nap).

A feliratok azoknak a nézőknek szólnak, akik nem hallják a hangokat. Vagy nem akarják hallani.

A feliratok és a feliratos fájlok is tartalmazzák a videóban elhangzottak szövegét, épp úgy, mint egy átirat. Ráadásul az SRT fájl időkódokat is tartalmaz.

Ennek célja, hogy az egyes szövegek ténylegesen a megfelelő időben jelenjen meg a videón, azaz illeszkedjenek a beszédhez vagy más vizuális elemhez. A feliratokat a keresők feltérképezhetik!

Ez azt jelenti, hogy jó SEO-löketet kap, ha engedélyezed a feliratokat.

Az alábbi videóból megtudhatod, hogyan adhatsz feliratokat YouTube-videójához.

SRT file hozzáadásánál a kulcsszavak fontos szerepet játszanak.

8. Kártyák hozzáadása a videókhoz

A Kártyák, mint információs kártyák (cards) a videók jobb felső sarkában találhatóak, kis fehér, kör alakú ikonok a sarokban, gyakran közepén „i”betűvel. Előfordul, hogy áttetsző szövegsávok, amelyek feliratkozásra sarkallnak.

Ezekre kattintva egy releváns témát is kaphatnak a nézők tőled vagy egy korábbi videódat ajánlhatod ki nekik. Ha kártyákat vagy záróképernyőt adsz a videódhoz, növelheted YouTube-csatornád nézettségét.

Figyelj arra, hogy egy videóhoz legfeljebb öt ilyen kártyát adhatsz hozzá.

Viszont hatféle ötletből válogatva, íme:  

  • 1.kártya: Csatornát linkelő kártyák, amelyek egy másik csatornára irányítják a nézőket.
  • 2. kártya: Adománygyűjtő kártyák. Non-profit, magáncélú kártyák.
  • 3.kártya: Rajongói támogatás kártyák, amikkel célod lehet , hogy támogassák videótartalmaid létrehozását.
  • 4. kártya: Külső oldalra vezető linkekkártyák, amelyek a nézőket külső weboldalra irányítják.
  • 5. kártya: Szavazókártyák, amellyel kérdést teszel fel a nézőknek, és lehetővé teszel számukra, hogy szavazzanak egy válaszra.
  • 6. kártya: YouTube videó/lejátszási listakártyák, amelyek más, a videódhoz hasonló jellegű YouTube-tartalomra hivatkoznak.

9. End screen hozzáadása

A záróképernyők hasonló információkat jelenítenek meg, mint a kártyák.

Akkor jelennek meg, amikor a videó véget ér és vizuálisan kicsit részletesebb információt nyújtanak a nézőknek.

A záróképernyő (más néven „zárókártya”) egy YouTube-funkció, amely a videó utolsó 5–20 másodpercében jelenik meg. Használhatod ugyanúgy videók, lejátszási listák, termékek és külső weboldalak promozására is.

A videó végén hozzáadhatsz egy képet felirattal, linkekkel, videókkal.

Érdemes itt kulcsszavakat, CTA-t, linkeket használni.

Ha valaki befejezi a videód megnézését, mehet dolgára vagy…
és itt jön a lényeg.

Megtekinthet akár egy másik videót a Javasolt videó oldalsávon, kiléphet a youtube-ból (ez is opció), de akár a saját videóidból (ez is érdekelheti) is megtekinthet egy másikat.

A záróképernyő növeli annak esélyét, hogy a néző azt tegye, amit szeretnél. Leragadhat nálad. Nézze meg több videódat, és iratkozzon fel!

Konkrétan a záróképernyőn más videókra és lejátszási listákra mutató hivatkozásokat használhatsz. Sőt, egy méretes feliratkozási gombot is elhelyezhetsz.

A Google tanácsai a záróképernyők részleteit illetően itt található.

10. Hashtag-ek használata

Optimális szám: 2-3 darab.

De mi az a hashtag?

A hashtagek plusz információt tudnak nyújtani a képekhez, tartalmakhoz.

Sőt, a hashtageknek jelentős szerepe van a követőszerzésben.  A tartalmaink terjesztésében.

A YouTube felhasználói felülete lehetővé teszi, hogy kapcsolódó kifejezéseket adj hozzá a tartalomhoz, akárcsak a LinkedIn vagy az Instagram esetében.

Merthogy a hashtagek nem az Insta kiváltsága.

A #hashtag egy szó, ami elé odateszed a kettős keresztet (#).

A hashtag (ejtve: “hesteg” – esen) lényegében egy tag (ejtve: teg), azaz címke.

A hashtag fő jellemzője, hogy kattintható.

Ha rákattint valaki egy hashtagere, más bejegyzésekhez jut, amelyek szintén ugyanazt a hashtaget használják.

Közvetlenül a videó címe felett jelennek meg a könnyű kattintás és a felfedezés érdekében. Használhatod céged nevét, ahogy vagy megadhatsz kapcsolódó kulcsszavakat is. Tegyük fel például, hogy most töltöttem fel egy videót a marketingről. És hozzáadom a #marketing hashtaget ehhez a videóhoz.

Nos, amikor az emberek más, #marketing hashtaggel ellátott videókra kattintanak, fennáll annak a lehetősége, hogy közvetlenül az én videómhoz jutnak el.

A normál YouTube-címkékhez hasonlóan a hashtagek is segítenek a YouTube-nak jobban megérteni a videótartalmat.

 

11. Saját videók playlist-ekbe rendezése

A szemantikus SEO mintájára kategorizálva szintén hatásos.

Ahogy egyre több videót adsz hozzá tartalomkönyvtáradhoz, csoportosíthatod őket kulcsszóra optimalizált lejátszási listákba.

Ez nem csak tovább jelzi a YouTube-nak, hogy miről szólnak a videóid, de a nézők is videóról videóra kattinthatnak, ami növeli a megtekintések számát, és ezen túlmenően a helyezésedet is.

Kulcsszavakkal ellátott mappanevek szükségesek a kivitelezéshez.

12. Pinnelt komment a saját videó alatt

Pinnelt?

Nos ez a közösségi média nyelvformáló hatása napjainkban. Angol szavak mindenfele.

Rögzített kommentre gondol itt a költő, de ezzel a névvel fogod megtalálni.

A pinnelt megjegyzés a kommentszekció tetején jelenik meg, a nézők először ezt fogják látni, amint a videó alatti kommentekhez legörgetnek. Ebben a kommentben lehetőséged nyílik feltenni egy kérdést az embereknek, de arra is kérheted őket, hogy kommentben válaszoljanak rá.

Gyakran használjak miniblogként is.

Ezzel nőhet az engagement.

Személyesebb hatást kelthetsz, amely növeli a bizalmat.

Forgalom növelésére is alkalmas, hiszen egy rögzített megjegyzés több száz választ eredményezhet. Ha sok megjegyzést kapnak a videóid, ez azt jelzi a YouTube-nak, hogy videóid népszerűek.

A Google-hoz hasonlóan a YouTube is a népszerű tartalmakat részesíti előnyben. A megjegyzések is az egyike azoknak a mérőszámoknak, amelyek alapján a YouTube eldönti, mit szeretnek a legjobban az emberek.

13. Kommentek gyűjtése

Rögzített megjegyzés ide vagy oda, alapból célszerű egy kérdéssel zárni a videót, hogy elkezdődhessen egyfajta interakció.

Az interakció is egy rangsorolási tényező.

Ezeket a CTA-kat (felhívás) használhatod közvetlenül a videóidban, de akár a leírásban is.

Népszerű megoldás, amikor a videó utolsó pár percében megkéri a videótkészítő személy (mert például tutorialt készített), hogy az alábbi kulcskifejezést (megad egy egyedi kulcsszót a videó x. percében) írják be a nézők a kommentek közé, hogy ebből is láthassa, hányan jutottak el idáig a videóban.

Természetesen mindemellett tegyék fel a kérdéseiket és írjanak megjegyzéseket.

14. Videómegosztás social media-n

Oszd meg a videóidat a közösségi médiában.

Itt a koncepció egyszerű és valószínűleg egy kicsit nyilvánvaló.

De ez egy fontos szempont.

A YouTube egy közösségi csatorna.

Ebből adódik, hogy láthatóságának és keresőoptimalizálásának eredménye érdekében meg kell osztani a videót a közösségi csatornákon.

Habár azt tudni kell, hogy a Facebook natív videói több megjelenítést érnek el, mint a Facebookon megosztott YouTube-videók.

Megfelelő felhasználói élményt nyújt a videód?

Ahhoz, hogy a YouTube erre választ adhasson, mérnie kell. Ahhoz, hogy a YouTube mérni tudja ezeket a jeleket, meg kell nézni a videót!

Nem egynek, nem kettőnek. Rengeteg embernek.

15. Videó beágyazása releváns blogposztokba, tartalmakba

Link a videódhoz egy e-mail aláírásában?

Ne állj meg itt, küldd ki hírlevélben, rakd bele egy blogposztba.

Ez növeli a megtekintések számát, ami elengedhetetlen a jó YouTube SEO szempontjából.

A videók beágyazásának két célja van.

Először is több ember elé viszi el a videót. Videódat bárhová beágyazhatod.

Másodszor, növeli a felhasználói elköteleződést, hiszen ez a következménye annak, hogy egyre többen nézik meg a videódat.

A videók hozzáadása a termék vagy szolgáltatás kapcsán 144%-kal növelheti a vásárlások számát. Íme, egy újabb elemötlet a termékoldaladra.

A videó egy befektetés – a HubSpot szerint a videó felvétele a céloldaladra 80%-kal növelheti a konverziókat!

A videó könnyen fogyasztható.

Még a LinkedIn-felhasználók is 20-szor nagyobb valószínűséggel osztanak meg videót a platformon, mint bármely más típusú bejegyzést.

A feliratkozás nagy dolog a YouTube számára.

Ez az egyik tényező, amelyet a YouTube algoritmusai a videók rangsorolására használnak.

Egy videó kedvelése vagy kommentelése, megosztása egyszeri művelet, de a feliratkozás elkötelezettséget jelent. Pontosan azt jelenti, hogy az emberek rendszeresen látják a tartalmadat. Érdekli őket.

Nemcsak most, de a jövőben is.

A YouTube számára ez egy óriási tényező, amely tükrözi az általad adott értéket.

Összpontosíts tehát a feliratkozókra.

Összefoglalva

Most, hogy mélyebben kiveséztük, hogyan tudod a feliratokkal, főcímekkel, kártyákkal és kulcsszavakkal tarkítani a videóidat, és azok nézettségét, rangsorolását javítani; már neked sem okozhat gondot ezeket beépíteni a videós SEO rutinodba.

Ne feledd: hiába dobod fel illusztrációkkal, képekkel, effektekkel a videóidat, ha nem érnek célhoz. Azaz a nézőkhöz.

Van ehhez konkrét segítségünk is. Azoknak, akik nem akarnak magukra hagyva hosszasan kísérletezni.

Segítünk a stratégiában és a gyakorlati kivitelezésben is.

A konverziós arány növelésétől az eladások növeléséig és a közösségi médiában való láthatóság növeléséig a vállalkozásodnak itt az ideje, hogy komolyan fontolóra vegye a videó bevezetését a marketingtervébe…

..csakis megfontoltan, és YouTube SEO stratégia mentén. Ehhez pedig itt érsz el minket.