Mit válaszolnál erre a kérdésre:
Szeretnéd, hogy a vállalkozásod ismertsége, hitelessége, megbízhatósága növekedjen?
Ha nemmel válaszolsz, akkor nyilván gigasikerekkel büszkélkedő cég tulajdonosa vagy. Tehát nem neked szól az írásunk.
Ha pedig igen a válaszod, akkor jól figyelj, mert olyan kincset mutatunk, amelyikhez te is könnyedén hozzájuthatsz.
Mutatjuk a Google cégem-ben rejlő lehetőségeket!
Miért fontos a Google Cégem (Google My Business)?
A Google Cégem értékelések a keresőben és a Google térképen jelennek meg, amikor egy cégre vagy valamilyen szolgáltatásra keresünk.
Például nyaralsz Rómában vagy Sárospatakon és éttermet keresel.
Miután előkaptad a telefonodat és beütötted a Google keresőbe, hogy Sárospatak étterem, akkor a rendszer kihoz különböző étkezési lehetőségeket.
Látni fogsz fotókat, telefonszámot, minden lényeges adatot az adott étteremmel kapcsolatosan.
És ami a legfontosabb: értékeléseket és véleményeket.
Nagy valószínűség szerint ezek befolyásolják majd azt, hogy melyik étterembe térj be.
Most gondolj arra, hogy a te vállalkozásodról lát valaki minél több csillagot (lehetőleg ötöt)!
A vélemények ereje
A képlet egyszerű: a pozitív értékelések növelik, míg a negatív vélemények csökkentik a szolgáltatásod iránti érdeklődést és a vágyott értékesítés esélyét.
Miért fontos (pozitív) véleményeket gyűjteni?
– Ha sokan nyilatkoznak kedvezően a cégedről, akkor mások is szívesen választják a termékedet/szolgáltatásodat.
– A Google keresőjében és a térképen egyre jobb helyen jelenik meg a vállalkozásod (egyre erősebb lesz a SEO-d is).
– Nő a konverzió, azaz nemcsak többen találnak a cégedre, hanem több értékesítés is megvalósulhat.
– Sokan olvassák őket, javítják a hirdetések teljesítményét, növelik a bizalmat.
Amikor a kicsiből nagy lesz
A google értékelések lehetőséget adnak a kisebb vállalkozásoknak is arra, hogy kiegyenlítsék a versenyfeltételeket a helyi keresőoptimalizálás terén.
Például ha lepontoznak egy sporttermékeket gyártó multit a gyalázatos minőségű futócipők miatt és egy ugyancsak futócipőket árusító kisebb helyi bolt pedig dúskál a csillagokban, pozitív véleményekben, akkor akár az utóbbi üzlet előrébb kerülhet a keresési rangsorban.
Így lehet a kicsiből nagy vagy a nagyból óriás.
A pozitív véleményeknek tehát gigantikus ereje van.
Nézzük is meg a Google értékelések 5 előnyét!
1. A Google értékelések növelik a céged iránti bizalmat
A tiszta és releváns információk egyre fontosabbak az emberek számára.
Még működik a népmesei (szájról szájra terjedő) technika, de egyre gyakoribb az, hogy a leendő vásárló online tájékozódik az adott cégről, mielőtt pénzt költene.
Ha pedig a termékedet/szolgáltatásodat használók pozitív színben nyilatkoznak a vállalkozásodról, akkor azzal a bizalom is szépen épül.
2. A Google értékelések segítik a helyi keresőoptimalizálást (SEO)
Amikor beírsz a térképre vagy a keresőbe egy szolgáltatást, akkor több cég tűnik fel egymás alatt.
Ez a szám erősen korlátozott.
Pl. a sárospataki étteremre asztali gépen négy lehetőséget dobott ki (persze lejjebb is lehet görgetni) a rendszer, míg a telefonra csupán kettőt.
Amelyek tehát látszódnak, azok valószínűleg több ügyfelet fognak szerezni.
Ezen a folyamaton lehet segíteni, méghozzá lokális keresőoptimalizálással.
Ha pedig az első helyekre ácsingózol, akkor tisztában kell lenned olyan rangsorolási faktorokkal, mint a
– relevancia
– távolság a felhasználótól
– cég weboldalának minősége
– Google Cégem felület minősége
3. A Google értékelések felbecsülhetetlen visszajelzéseket jelentenek
Kiderül, hogy a céged miben erős, milyen tapasztalatokat szereztek róla a vásárlóid, ezáltal mi az, ami hivatkozási pontot jelenthet a konkurenciával szemben.
És persze a negatív véleményekből is rengeteget lehet tanulni.
Ha megnézed az értékeléseket, azt is láthatod, mely területen kell fejlődnöd és melyeket lehet megerősítened.
A negatív értékelések témaköre ugyan külön kategória, de érdemes kulturált hangnemben, profin kezelni őket (ha szükséges, akkor bocsánatot kérni az esetleges kellemetlenségek miatt), hiszen ezeket is rengetegen olvassák.
4. A Google értékelések növelik weboldalad átkattintási arányát
Kulcsfontosságú, hogy a potenciális ügyfeleid rákattintsanak a keresőben megjelenő linkre.
Ezért is lényeges, hogy a Google értékelésekből minél több legyen és persze minél pozitívabb véleményeket lehessen olvasni.
Ezek a vélemények kiválóan növelik az átkattintási arányt.
5. A Google értékelések több ügyfelet hozhatnak
Rendkívül fontos a tartalomban és kinézetben egységes, az ügyfél céljaira fókuszáló weboldal.
De nyilván ide el is kell jutni és a Google értékelések ebben is kulcsot jelenthetnek, hiszen méregdrága hirdetés nélkül juthatnak el a felhasználók (egyre nagyobb számban) a honlapra.
És ha már eljutottak a weblapra, nem árt, ha a jól látható helyen megjelennek a pozitív értékelések, hiszen ez még inkább ösztönözheti a vásárlásra, kapcsolatfelvételre, feliratkozásra stb. a felhasználót.
Hogyan szerezz Google értékeléseket?
– Gyűjts minél több véleményt! A csillagos értékelés mellé kérj szöveget is! Minél hosszabb a vélemény, annál értékesebbnek számít. Ráadásul a sorban előrébb kerül majd ez az értékelés és a felhasználó a Helyi Idegenvezető Programban is több pontot kap majd. Éppen ezért ajánlott a 200-nál több karaktert magában foglaló visszajelzés.
– Biztass a kulcsszavak használatára! Ez nem egyszerű kihívás, de ha az értékelés íróját motiválni tudod arra, hogy a szolgáltatásodról/termékedről írjon (lehetőleg pozitívan), akkor azt a keresőmotor méltányolni fogja. (Pl. ha futócipőket árulsz, akkor kérd meg a vevődet, hogy írja le, milyen élmény futni az általad forgalmazott cipőben)
– Figyelj az értékelések gyakoriságára, rendszerességére! Nemcsak az számít, hogy hány értékelést kaptál, hanem az is, hogy milyen rendszerességgel érkeznek a vélemények. Ha pl. három évvel ezelőtt rengeteg pozitív visszajelzést kaptál, mostanság pedig szinte semennyit, akkor vissza fog esni a pozíciód.
– Használd a minőségi értékelési webhelyeket! A Google kíváncsi a sajátjáén kívül más értékelési felületekre, mint pl. a Facebook, szallas.hu, Amazon stb. Ezért is lényeges, hogy légy jelen minél több céges adatbázisban, értékelési felületen! Természetesen az itt megjelenő véleményekkel is foglalkozni kell.
– Használj Schema markup kódkészletet! Ennek köszönhetően tisztább képet adhatsz a keresőmotoroknak weboldalad tartalmáról. Ezen kódok használatával csillagokat rakhatsz a honlapod linkje mellé a Google találati oldalán, így teheted még láthatóbbá a cégedet.
Kőpárkányos csillagos ötös
A Párkányos Webáruház a google értékelések non plus ultrája.
A sároki telephelyű céggel való együttműködésünk egyik fontos feladata volt a google értékelések gyűjtése. Mivel valós visszajelzésekre volt szükség, ezért a következő „taktikához” folyamodtak:
· Kiküldtek egy e-mailt a korábbi vásárlóiknak, amiben elhelyezték a Párkányos értékeléskérő linkjét.
Eredmény: Rövid időn belül közel 20 értékelés született.
· Újabb, ezúttal interaktívabb, figyelemfelkeltőbb e-mailt küldtek ki, amiben egy gombot helyeztek el az értékeléskérő felületre való átirányítás érdekében.
Eredmény: Jelenleg már közel 60 értékelés olvasható ezen az oldalon.
Extra eredmény: Az értékelések egytől egyig 5 csillagosak (!).
Persze ehhez kellett a kőpárkányos cég szakértelme, megbízható és a gyors munkája. Messze még az értékeléses hegycsúcs, a cél a jelenlegi értékelések megtöbbszörözése.
Összegzés
Bízunk benne, hogy írásunk alapján teljesen nyilvánvaló, hogy miért éri meg bízni a Google értékelések erejében:
– Növelheted a céged iránti bizalmat.
– Pozitívan hathatsz a keresőoptimalizálásra (SEO).
– Felbecsülhetetlen visszajelzéseket kaphatsz.
– Növelheted a weboldalad átkattintási arányát.
– Több ügyfelet szerezhetsz.
Ha pedig szeretnél segítséget kérni a Google értékelések előnyeinek kiaknázásában, akkor keress minket bátran!