Rengeteg a kérdés a marketingautomatizálás körül? Miért olyan sikeres megoldás a marketingben, hol használható és miért érdemes neked is felszállnod a buszra? Ebben a cikkben (majdnem) mindent összeszedtünk a marketingautomatizálásról, amit a START előtt tudni akartál.
Sejted vagy tudod is az alábbi előnyöket a marketingautomatizálásról? A vállalkozásodban vagy előre haladsz vagy nem. Itt ezüstérmek nincsenek.
A marketingautomatizmus hatékony, időt spórol neked, az innovatív cégek új feketéje és elsősorban profitábilis – de csakis stratégia mentén menedzselve.
A marketingautomatizmus évek óta töretlenül kebelezi be a cégeket, amelyek közel 51% -a már 2018-ban is használta a marketingautomatizálást.
– Emailmonday „Ultimate Marketing Automation” statisztika. (2018)
Ma már nincs kifogás.
A technológiai fejlődés BUMM-ja miatt a marketingautomatizálási platformok minden eddiginél elérhetőbbek lettek, neked is.
Az általa nyújtott előnyök, valamint azok az okok, amelyek miatt minden marketingesnek és vállalkozónak használnia kell őket, folyamatosan nőnek.
Na de mi az a marketingautomatizálás?
Azok a vállalkozások, akik az izmosodás folyamatát akarják megtapasztalni a folyamataikban, előbb vagy utóbb be fognak sétálni a marketingautomatizmus utcájába.
A modern, digitálisan stabil vállalkozók élni sem tudnak a marketingautomatizmus nélkül.
A digitális marketingautomatizálás olyan szoftver(ek), amely rendszerezi egy marketingkampány műveleteit, például e-maileket, közösségi oldalakat, blogbejegyzéseket, weboldalakat és egyéb műveleteket, megkönnyítve és kevésbé időigényessé téve ezeket a munkákat.
DE csak ennyi volna?
Jól sejted, hogy nem.
Nem csak arról van szó, hogy a számláidat e-mailen küldöd, automatizáltan. Automata hírlevélsorozatokat használsz vagy időzíted a social media bejegyzéseidet.
A marketingautomatizálásról egy kis összefoglalót olvashatsz, a HubSpot definíciójára hivatkozva:
“A marketingautomatizálás több szoftver és marketingstratégia olyan együttes használata, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy perszonalizált folyamatok segítségével az érdeklődőkből vásárlókat, majd a vásárlókból visszatérő vásárlókat (vagy “evangelistákat”) csináljanak. A marketingautomatizálás ezen fajtájával jelentős mértékű bevételnövekedés és kiemelkedően magas ROI érhető el.” – HubSpot
Tehát a marketingautomatizálás igazából a már jól ismert szoftvermegoldások összessége. Stratégia mentén.
Ezekkel hatékonyabban menedzselheted a vállalkozásod folyamatait.
Mert célod, hogy releváns és versenyképes maradhass és lépést tarthass ügyfeleid igényeivel az adott iparágon belül. A célszalagon csücsülő mondatot viszont gyakran úgy próbáljuk meg átszakítani, hogy közben a reménymarketing felé kacsintgatunk.
Pedig a marketingautomatizmus sikere mérhető, nyomon követhető.
A marketingautomatizálás azt is lehetővé teszi, hogy következetes, egy-egy csatornákon átívelő utakat hozz létre, járj be, amelyek úgyszintén következetes, összekapcsolt ügyfélélményt biztosítanak a márkád számára.
Például azzal, hogy a megfelelő tartalmat, a megfelelő időben, a megfelelő ügyfelekhez juttatja el.
Minden olyan „marketingkivitelezés” ide tartozik tehát, amellyel a vásárlóknak az érzelmei az élmény felé orientálódnak. Az ügyfélélmény felé, amit te biztosítasz számukra.
A marketingautomatizmus együtt kel és fekszik a személyre szabott kommunikációval – és ezzel együtt a viselkedés-alapú marketingautomatizációval is.
Reggelire és vacsorára pedig adatokkal, a folyamatokkal, méréstechnikával, tartalmakkal, e-mail-címekkel és a lead-csalikkal táplálkozik.
A marketingautomatizálást mesterséges intelligencia hajtja és különböző követőkódokat használ a felhasználók online viselkedésének nyomon követésére.
Ezért a marketingautomatizálási szoftver előnyei a következők
Időt takarít meg neked – Van egy kampányod? A levelek, posztok előre ütemezhetők, ami azt jelenti, hogy amíg a háttérben dolgozik az automatizmus, te más munkafolyamattal foglalkozhatsz. Különböző posztokat ütemezhetsz különböző közönségekhez, csoportokhoz is (pl.vásárlók, érdeklődök). A B2B marketingszakemberek 59% -a szerint az e-mail a leghatékonyabb csatorna a bevétel generálása szempontjából.
Növeli a termelékenységet – Ismétlődő feladatok mázsás súlya helyett te „valódi munkafeladatokkal” foglalkozhatsz. Az ügyfélszolgálati teendőket például ki tudod váltani egy chatbot segítségével. Ez utóbbi képes párbeszédes formában is szegmentálni a feliratkozóidat. A hirdetéseid csak azokhoz szólnak és pont csak arról, ami érdekli őket.
Személyre szabható – Személyre szabott és egyedi élményt adhatsz minden ügyfeled számára, ezáltal növelve az értékesítést. A többlépcsős automatizmusok terén például a következő e-mail csak akkor megy ki az ügyfélnek, ha már rákattintott egy linkre.
Szegmentálásban is segít – A feliratkozóidat például a végrehajtott cselekedetük alapján is tudod szegmentálni, hogy aztán felépítsd az automatizmusaidat. Például külön kezelve azt, aki feliratkozott az email-listádra, megnyitott egy levelet, átkattintott benne egy linkre, megvett vagy kosárba helyezett egy terméket, vagy visszatérő látogató a honlapodon. Az érdeklődőknek máris több lehetőséget, érvet tudsz adni a vásárlásra, a potenciális vevőknek több hasznos és meggyőző tartalmat. Automatizáltan.
Csökkenti a marketingköltségeket – A marketingautomatizálás segít csökkenteni a különböző marketingfeladatok kezeléséhez szükséges erőforrásokat. A marketingcsapat és az értékesítési csapat tagjai eltérően dolgozhatnak, és gyakran nehezen tudnak valós időben együttműködni egymással. A marketingautomatizmusok segítik a közös munkát. Például az értékesítési csapat összes teljesítményadata/ügyfélviselkedési adata/teljes kampányteljesítménye egyetlen CRM-ben tárolódik.
Többcsatornás kampánykezelést biztosít – Az összes kampányt az összes marketingcsatornán egyetlen platformról nyomod követheted. És több csatornán keresztül használja az adatokat (hirdetésekben, e-mailekben, tartalmakban). Sosem hirdet tovább egy terméket olyan személynek, aki már megvette azt. Viszont nem hezitál felajánlani a termék kiegészítőjét azoknak, akik már vásároltak a termékből.
Következetes hangnem – Az összes marketingkampányod egységes kezelésével következetes lehet az énmárkád hangszíne is.
Jobb megtérülés – Az ügyfelek pontosabb megcélzásával elkerülheted a felesleges költségeket. Ez az eszköz az optimalizálásról (is) szól – az ügyfélélmény optimalizálása, a kampányfolyamat hatékonyságának optimalizálása és az időd optimalizálása.
Marketingtevékenységek mérését teszi lehetővé – A marketingautomatizálás használatával könnyebben nyomon követhető egy adott csapat vagy akár egy adott személy teljesítménye. A mérés megfelelő menedzsmenthez, a megfelelő irányítás pedig a teljes folyamat jobb optimalizálásához vezethet.
Milyen folyamatok automatizálhatóak?
1. E-mail-ek kiküldése.
2. Ügyfélszolgálati teendők.
3. Posztok automatizálása.
4. Social media hirdetések a célzási megoldások finomhangolásával.
5. Landing-oldal készítése.
6. DPA-k (felhasználói viselkedés által befolyásolt, automatikus folyamatok).
7. Analitika és jelentéskészítés.
8. SEO, fizetett média és digitális reklámozás.
9. De akár automatizált SMS küldése is.
Milyen felhasználási területei vannak a marketingautomatizálásnak?
Például:
- Azonosíthatja a „forró leadeket”.
- Csökkentheti a kosárelhagyásokat.
- Lehetővé teszi az ügyfelek különböző csatornákon keresztüli célzását.
- Növeli az ügyfél élettartam-értékét (CLV).
- Lehetővé teszi az utánértékesítést és keresztértékesítést az ügyfeleknek (Upsell, Downsell, cross-sell, bump ajánlat)
Mi a marketingautomatizálás jelentősége a potenciális ügyfelek generálásában?
A szoftverek és folyamatok nem mennek el nyaralni és nem sztrájkolnak.
Használatuk során nekünk viszont olyan dolgokkal foglalkozhat az agyunk, amik sokkal hasznosabbak.
A vevőszerzésed automatizálásának legegyszerűbb módja, ha rendszerben és értékesítési tölcsérekben gondolkodsz. B2B-ben az elköteleződés ráadásul kis lépésekben zajlik.
Az automatizálás lényege a méretezés.
Méretezheted a konverzióidat, növelheted a potenciális ügyfelek generálását, skálázhatod az e-mail-marketinged és így tovább.
A kutatások szerint a marketingautomatizálás 7,63 milliárd dolláros iparág lesz 2025-re.
A legtöbb marketingkampány a több lead generálására irányul.
Ez több lehetőséget és több ügyfelet jelent. Az elérhetőségek begyűjtésétől a stratégiai marketingkampányok tervezéséig a potenciális ügyfelek generálása kulcsfontosságú, de időigényes folyamat.
A Symphony Limited példája
A medium.com említi meg a Symphony Limited példáját, aki a világ egyik vezető párologtató léghűtéssel foglalkozó vállalata.
Több mint 30 000 kiskereskedővel 60 országban van jelen.
Meglévő ügyfelek millióival és több száz különböző termékével már így is óriási forgalmat generált, azonban nem volt a vállalatban semmilyen automatizálás a forgalom kezelésére és potenciális ügyfelekké történő „konvertálására”.
Később rájöttek arra, hogy ma a robotok a marketingautomatizálást alkalmazó vállalatok vezető trendjének része és egy kísérletet is végeztek ezzel kapcsolatban.
Botokat telepítettek, hogy potenciális ügyfeleket generáljanak a weboldaluk látogatóiból.
A bot üdvözölte a weboldal látogatókat, lényegében egy új csatornaként működött a marketing és értékesítési csapat számára.
Az új munkatárs rendszeresen generált állandó SQL-eket.
Ezeket az SQL-eket azonnal elküldték az illetékes osztályoknak. A megvalósítást követően a Symphony Limited több mint 50 000 leadet generált és 3,2 millió dollár bevételt termelt!
(SQL: az SQL készen áll a közvetlen értékesítésre, Sales Qualified Lead)
A marketingautomatizmus hatékony és népszerű
Előrejelzések szerint a marketingautomatizálási szoftverek piaca a 2019-es 3,3 milliárd dollárról 2024-re 6,4 milliárd dollárra nő, és ezen felül: a cégtulajdonosok 75%-a nyilatkozott úgy, hogy jelenleg marketingautomatizálást használ marketingkampányai lebonyolításához.
De vajon te tudod-e a következő kérdésekre a választ?
- Mennyi ideig kell várnod az egyes üzenetek elküldése előtt, hogy azok egy személynél a lehető legjobbkor érkezzenek?
- Tudod-e azon alkalmak számát, ahány kört le kell futni egy potenciális ügyféllel ahhoz, hogy konvertáld őt?
- Mely csatornáidon hajtanak végre konverziót a potenciális ügyfeleid?
- Melyik e-mail sablon indítja el a legtöbb műveletet?
A folyamatok feletti szobrozás helyett válaszd a kitáguló lehetőségek kilométerhosszú skáláját.
Szeretnéd egy helyen kombinálni az összes marketingtevékenységedet (SEO, email marketing, PPC, közösségi média stb.) több csatornáról? Csökkentenéd az ügyfelek súrlódási pontjait, lemorzsolódását?
A manuális tevékenységek helyett nézz rá csak az eredményekre. Milyen szoftvermegoldásokat válassz a marketingautomatizálás „svédasztalán”? Hogyan építsd fel az értékesítési tölcséred?
Segítünk, végigvezetünk a digitális automatizmus dzsungelén, hogy végre elérd a napsütötte siker mezejét!