Kritizálni könnyű.
Mondhatná Petike, miután lefitymáltuk furcsán divatos frizuráját.
Vagy a család tyúkanyója, Gizi mama, miután drága unokáját becsmérelte valaki.
Mi most nem a negatív kritikákat helyezzük a középpontba.
Három olyan magyar gigacég honlapját vesszük webes szemügyre, amely rendelkezik erős és gyenge vonásokkal, amelyekből rengeteget lehet tanulni.
Sőt, a megszerzett értékes tanulságoknak hála, na meg persze miután alkalmazod őket, a céged weboldala is online szárnyra kaphat.
Vizsgáljuk meg szépen sorban a nagy triót!
Az Axiál Kft. weblapja olyan, mint egy monumentális piac, ahol a hatalmas bőségben a felhasználó hirtelen nem tudja, merre induljon, annyi inger és információ éri.
Mintha a digitális kofák, azaz az aloldalak kiabálnának felénk, hogy nyissuk meg már őket.
És valóban.
Van itt minden, mint a búcsúban:
– Közösségi csatornák irányába mutató linkek
Itt jár a piros pont, sőt sok ötös a közösségi médiás jelenlétért, a youtube csatornán fellelhető néhány videóban néhol komoly standupos jelenetek dolgozzák meg a rekeszizmokat. Emellett látszik, hogy a cég komoly gondot fordít az online megjelenésre.
– Részletekbe menő tájékoztatás
Az iparágnak (kereskedelem) megfelelően valóságos információs cunami zúdul a látogatóra, az aloldalakon fellelhető tartalmak nem kiáltanak telefonos segítségért.
– Egységes arculat
Színben és grafikában is igyekeztek a weblap készítői egységesek maradni, a vizualitás sem a lőjünk egy képet mobillal, aztán pakoljuk fel a honlapra szellemiséget idézi.
És mi segíthetné még a weboldalra látogatót?
A cég markáns árbevétele (74 milliárd Ft) és profi online marketingje ugyan nem sürget égbekiáltó változtatásokat, mégis érdemes lenne a nagybetűs miértet kommunikálni.
Miért, kiknek, miben akar segítséget nyújtani.
Hiszen ezzel a cég emberibb arcát is megmutatja.
– A mobilbarátabb megjelenés
Mielőtt a vállalat hű rajongói ránk törnének, már most leszögeznénk: csinosan mutat a weboldal mobilon is.
Mégis van némi hiányérzet bennünk, amikor a főoldalt pásztázzuk, ugyanis néhol félbetört mondatok, elcsúszott képek kúsznak a szembogarunk elé.
Habár szakmai tájékoztatásban is erős a weboldal (online kiadványok), mégis érdemes lenne blogcikkekkel még jobban felturbózni az amúgy is erős tartalommarketing szekciót.
Vagy akár az Agritech magazinból kiragadni egy-egy cikket, interjút és azt elhelyezni a weboldal fókuszába, megtámogatva a közösségi csatornás posztokkal.
Az 1993 óta könnyűfém öntéssel foglalkozó cégnek lenne mire büszkének lennie.
Sőt, ezt azért „illene” a weboldalon is kommunikálnia, digitális világba kürtölnie, hogy
Hahó, az online téren is markánsan jelen vagyok!
Ezzel szemben a weboldal olyan, mint amikor az egyszeri középiskolás diák a beadandóját 2 perc alatt elintézte azzal, hogy a wikipédiás tartalmat átemelte wordbe, minimálisan megformázta, majd nyomtatás után az iskolatáskájába vágta.
Vajon hányast kapott érte?
Ugyan a weboldal átlátható és törekszik az egységes színvilágra, mégis mintha a vizualitás, a white space, a finom design messze elkerülte volna.
A mobilos megjelenés még inkább hajaz egy tartalommasszára, amitől az oldal egy mondatokkal alaposan telezsúfolt oldalra emlékeztet.
Mi lehetne a megoldás?
– Legyen összhangban a tartalom és a design!
– Gyenge minőségű képek helyett profi fotók legyenek előtérben!
– Legyen erős a közösségi médiás jelenlét is! (Ha már van Facebook oldal, akkor ott legyen rendszeres a kommunikáció, váljon szilárddá a kapcsolat a weboldal és a közösségi csatorna között)
– Legyenek szakmai cikkek az oldalon!
– Legyen a cég miértjének kommunikálása legalább olyan erős, mint a hogyan és a mit!
A hulladék-újrahasznosítással foglalkozó vállalat két weboldala is létezik a digitális univerzumban.
A modernebb verzió már eltüntetett néhány fájó hibát, mégis maradt azért fejlesztendő terület.
Kezdjük a pozitívumokkal:
– Egységes színek
– Könnyen kezelhető, áttekinthető felület
– Tiszta tájékoztatás
Ahogy a weblap címében (üzleti) is tetten érhető, az oldal elsősorban üzleti szempontokat tartja előtérben.
Ezért is fura, miért nincs közösségi médiás jelenlét, miért hiányoznak a blogcikkek, vagy éppen az ügyfél-visszajelzések.
Pedig az üzlet és a marketing szép elegyet tud alkotni.
A cég amúgy is erős renoméján rendkívül sokat dobna néhány változtatás, annak érdekében, hogy az online térben is meghatározó szereplővé válhasson.
És persze a hitelességét és a bizalmat is tovább építse.
Mi mutatna még jól a weboldalon és online holdudvarában?
– Közérthető szakmai cikkek
– Tartalommarketing irányába mutató linkek
– Profi fotók
– Keresőoptimalizálást (SEO) előtérbe helyező szöveg
– A jövőkép kommunikálása
– Visszajelzések, sikerek megmutatása
Összegzés
Ahogy fent is olvashattad, lehet tanulni a magyar gigacégektől is weboldalas arculat tekintetében.
Mit érdemes átvenni, mire lehet azt mondani, hogy
Na, én ezt a hibát nem szeretném elkövetni!
Egyet azért leszögezhetünk!
A jövő, sőt már a jelen is az online világról szól, ezért egy cégnek, vállalkozásnak elengedhetetlen, hogy olyan profi weboldallal rendelkezzen, amely nemcsak megrendelőket, vásárlókat hoz számára, hanem építi a hitelességet, bizalmat a digitális térben is.
Ha a cégednek szüksége lenne profi weboldalra, kifogástalan online marketingre, pompás webes megjelenésre, akkor keress minket bátran, segítünk a webes álmaid beteljesítésében.