Izgatottan lépsz be a sarki cipőboltba.
A mosolygós eladó rövid beszélgetés után javasol neked egy futócipőt, amit ránézésre jónak tart számodra.
Felveszed, futsz benne, az eladó pedig közben a bokádat figyeli, hogyan mozog a futás során.
Ez ahhoz kell, hogy jobban lássa, milyen cipő is kell neked.
Mindketten azonban ugyanazt teszitek.
Teszteltek.
Arra vagytok kíváncsiak, hogy mi a legjobb megoldás számodra, miben érzed magad komfortosan, mi kell ahhoz, hogy hosszú ideig téged szolgáljon az a cipő.
Hogy kapcsolódik a futócipő a konverziónöveléshez?
Úgy, hogy az eredményességhez bizony szükség van a tesztelésre.
Ó, ió, zió…konverzió!
Kész a weblapod. Egyszerű, áttekinthető. A célcsoportodat szólítod meg vele.
Itt írtunk róla korábban: https://www.moonshot.hu/weboldal-felepitese/
A látogatók könnyen elérik rajta a termékedet vagy a szolgáltatásodat.
Tényleg sok felhasználó találja meg az oldaladat, mégis olyan hamar eltűnnek az internetes ködben, mint az a bizonyos szürke szamár.
Pedig mi is a fő célod?
Hogy a weblapodon a felhasználó egy általad kívánt cselekedetet hajtson végre.
Az általad kívánt fő cselekvés tehát az lenne, hogy vásároljanak tőled.
De nem teszik.
Ennek több oka is lehet.
Miért mondanak nemet?
– Nem nekik szól a terméked
– Nem bíznak benned
– Össze vannak zavarodva
– Nem hiszik el a terméked állításait
– Nincsenek meggyőződve arról, hogy te jobb vagy, mint a konkurenseid
– Aggódnak a kockázat miatt
Persze, kismillió okot fel lehetne még sorolni.
Itt találsz komoly konverziós akadályokat: https://www.moonshot.hu/a-weboldal-celok-gyilkosai/
A változtatás és a milliók
Pedig aprónak tűnő konverzió javítással is sok pénzt lehet keresni.
Lássunk egy egyszerű példát!
A terméked 100 ezer forintba kerül.
Tegyük fel, hogy 1000 látogatóból 10-en vásárolnak tőled.
Természetesen te sokkal jobb eredményekre vágysz. Azt szeretnéd, hogy 10 vásárló helyett 20 ember fizesse ki a terméked árát, hogy akár milliós növekedést érj el.
Ehhez komoly kutatásra lesz szükséged.
Elkezded tanulmányozni a felhasználók viselkedését.
Megtudod, hogy
– mennyi időt töltenek a weblapodon
– mire kattintanak főleg
– hány éves és milyen nemű felhasználók érkeznek a weboldaladra
– honnan érkeznek a honlapra a látogatók (asztalig gépről, mobilról, Facebookról stb.)
Ha ezen roppant értékes információk birtokába kerültél, jöhet a következő lépés.
A hipotézis, és ami mögötte van
Előállsz egy feltevéssel, hogy pl. azért vásárolnak és töltenek kevesebb időt a weblapon a felhasználók, mert
– kevés a bizalmi elem
– gyenge a tartalom
– kevés a kép és a vizuális elem
– kevés a referencia
Megfogalmazol magadnak egy állítást, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy a konverziód végre jelentősen emelkedjen.
Nem bízod a véletlenre a dolgot, és elindítasz egy folyamatot, amit úgy hívunk, hogy
TESZTELÉS!
A weblapod jelenlegi helyzetéhez képest változást hozol létre. Attól függően, hogy milyen iparág képviselője vagy, a következőt teszed:
– megváltoztatod a honlapod tartalmát
Itt remek tippekre lelhetsz: https://www.moonshot.hu/igy-gyozd-meg-az-olvasoid-a-hatasos-szovegiras-receptje/
– több vizuális elemet raksz a weblapodra
– erősíted a bizalmi elemeket
– több referenciát jelenítesz meg
– ügyfélvéleményeket raksz ki
– egyszerűsíted az űrlapot
Miután változást eszközöltél, nincs más hátra, mint…
A teszt futtatása
A legismertebb teszt az A/B tesztelés, amikor a weboldalad két verzióját tárod a honlapod különböző látogatói szegmensei elé és megnézed, hogy melyik változat lehet a nyerő.
A futócipős példánál maradva:
Megvizsgálsz két cipőt annak érdekében, hogy megtudd, melyik passzol a lábadhoz, melyikben tudnál eredményesebb lenni.
Pont, mint a weblapod esetében.
Persze az is elképzelhető, hogy egy harmadik változat lesz a befutó.
Éppen ezért kell három dolgot tenned:
Tesztelni, tesztelni és tesztelni.
Az idő és a pénzed
Természetesen, ahogy a futócipő kipróbálásához, a teszteléshez is idő kell.
Nincs kőbe vésve, hogy mennyi, de mindenképp várd ki a statisztikailag szignifikáns eredmények eléréséhez szükséges időt!
Magyarul, amikor már egyértelműek az adatok számodra, amikor világosak számodra a visszajelzések.
Mi történik ezután?
Az eredmények kiértékelése
Az A/B tesztelésnek köszönhetően olyan adatok birtokába jutsz, amelynek köszönhetően meg tudod tenni azokat a változásokat, amelyek elősegítik az áhított konverziós növekedést.
A fenti példa esetén ez így nézne ki:
1000 látogatóból már nem 10, hanem 20 vásárol tőled. Így teszel szert plusz egy milliós bevételre.
Persze, ahhoz, hogy ez a csodaszép számolás valósággá váljon, szükség van az eredmények elemzésére.
Tisztában kell lenned például a megbízhatósági szinttel vagy a százalékos növekedéssel.
Ha ezek birtokában vagy, és a teszt sikerrel járt, akkor nincs más dolgod, mint alkalmazni a nyertes variációt.
És ha nem volt meggyőző a teszt?
Akkor a megszerzett hasznos tapasztalatokra támaszkodva következhet a harmadik cipő, pontosabban weblap verzió kipróbálása, tesztelése.
Ha pedig elvesznél a tesztelés dzsungelében, akkor a következőt tedd:
Bízd a profira!
Igen, ahogy a cipőboltban a profi eladó segít megtalálni a legjobb megoldást, úgy weboldalad sikerességének első számú megalapozója lehet az adattudós.
Ő a konverziós kérdőjelek kiegyenesítőjeként a következőkben nyújthat neked segítséget:
– megtalálja azokat a megoldásokat, amelyekkel eredményes lehet végre a weblapod
– olyan változtatásokat eszközöl, amelyek lényeges javíthatják a honlapod konverziós eredményeit
– egy olyan megoldási javaslatot kínál, amelynek köszönhetően a látogatókból vásárlók lehetnek
Az adattudós adatokkal dolgozik, nem bízza a véletlenre a dolgot, tudatos munkával, precíz teszteléssel és meggyőző kiértékelés által eljuttatja a weblapot és tulajdonosát végre olyan szintre, amelyről mindig is álmodott.
Mi, a Moonshotnál eltökélten valljuk, hogy
– létezik konverziós csúcstámadás
– igenis létrehozható eredményes weblap
– az adatok feketén-fehéren megmutatják a helyes utat
– a tesztelésnek köszönhetően egyre világosabb lesz számodra minden
– a kiértékelés által új, eredményesebb utak nyílnak meg
Ha tehát szeretnéd, hogy a minőségi terméked vagy szolgáltatásod pozitív hatása a weblapod konverziós eredményeiben is visszaköszönjön (akár milliós bevétel formájában is), akkor érdemes a tesztelés ösvényére lépni!
Drukkolunk neked a konverziós csúcstámadáshoz!