március 8, 2022

Egyszerű vázlat az esettanulmányodhoz, egyáltalán miért írj?

Digitális marketing esettanulmány, amely lenyűgöző eredményt hozott [Esettanulmány] Hogyan készíts jól konvertáló landing oldalt, amivel célra fókuszáltan, kristálytiszta üzenettel tudod megcélozni a potenciális ügyfeledet?  

Ezeket a címeket olvasva talán már tudod, hogy az adott blogcikk konkrét eredményekről fog beszélni. Az esettanulmány népszerű és hatékony tartalommarketing eszköz.

Segítségével hasznos, meggyőző kutatásokkal és információkkal szolgálhatsz a termékeidről és szolgáltatásaidról. Miért jelent az esettanulmány jelentős kiegészítést a tartalommarketing stratégiádban és mi is ez pontosan?

Egy esettanulmány mélyreható ismereteket nyújthat egy személy, célcsoport vagy szakember nem mindennapi helyzetéről, a leküzdése érdekében tett lépéseiről és a kapott végeredményekről.

Mivel tanulhatunk mások hibáiból és lépéseiből, az esettanulmányok soha nem lesznek hiábavalóak.

Az esettanulmányok hatékonyak az online marketingben is.

Létezik jól és pocsékul konvertáló esettanulmány  

Hogyan lehetséges, hogy két esettanulmány közül az egyik eredményesen konvertál, a másik viszont nem hoz érdemi konverziót?

Gyakori jelenség, hogy egy konferencián ülve az éppen aktuális előadó kontextusból kiragadott információkkal untat téged – tehát annyit látsz csupán, hogy valami valakinek működött.

Azt már nem, hogy hogyan.

Azt pedig pláne nem, hogy ez a megoldás rajtad hogyan segíthet.

Esettanulmány és esettanulmány között is különbség van.

Ebben a cikkben megismerheted az esettanulmányok hatékonyságának titkát.

Mi az esettanulmány és milyen előnyei vannak?

Az esettanulmány önmagában nem egy kutatási módszer.

Lényegében arról van szó, hogy a kutatók vagy a szakemberek olyan adatgyűjtési és- elemzési módszereket választanak ki, amikből esettanulmányokhoz megfelelő anyagot állítanak elő.

Az online marketingben ezt a tartalomtípust elsősorban a leadgenerálás folyamatában, a kampányaid legelején használhatod.

Vagy az értékesítési folyamatod legvégén, hitelességépítésre – állításaidat, ígéreteidet támaszthatod alá vele.

Az esettanulmányban bemutatott eredményeket látva a potenciális ügyfeled jó esetben érdeklődést mutat a szolgáltatásod – amit megoldásként, gyógyírként nyújtasz egy problémára­ – iránt.

Demonstrálhatod felé, hogyan fog majd ő is hasonló eredményeket elérni a hasonló problémájára – elsődlegesen tehát figyelmet szerzel vele.

Az esettanulmányok címsorában sem véletlenül szerepelnek konkrétumok: egy eredmény, szám, ígéret. Valamint gyakran tartalmazzák a „hogyan” kifejezést, ami figyelemfelkeltő.

„Hogyan értük el….

Hogyan érheted el te is…”

Mutatok néhány példát, figyeld a címsorokat az alábbi esettanulmányok kapcsán.

Érdemes az eredménnyel kezdeni, mert az kelti fel leginkább az olvasóid érdeklődését.

  • Az esettanulmány erősíti a szakmai hiteledet. Neked nemcsak ígéreteid és üres állításaid vannak, de konkrét számaid, eredményeid is.  
  • Bizonyíthatod általa, hogy te képes vagy arra, hogy megoldj egy ilyen vagy olyan problémát. A problémát, ami a célcsoportodnál is megvan – ráadásul te jól ismered.
  • Bemutathatod, hogy ezt a problémamegoldást hogyan valósítod meg.
  • Anélkül segítheti a célcsoportod elköteleződését, hogy az saját maga hozná meg a vásárlási döntést (a vak bizalom ugyanis elég nagy lépésnek számít).
busy 1972169
busy 1972169

Az esettanulmány, mint tartalomtípus a tartalommarketing fedélzetén

Gyakran gondolkodsz azon, hogyan győzd meg az olvasóid a termékeddel kapcsolatban?

A tartalommarketing olyan kommunikációt valósít meg, amely során úgy beszélsz az ügyfeleiddel, vásárlóiddal és az érdeklődőkkel, hogy nem akarsz nekik minden percben és minden áron eladni.

Olyan marketinget folytatsz, ahol nem nyomulsz.

A „tipikus” reklámok helyett segítséget, információkat adsz az olvasóidnak, ennek következtében pedig jóval tudatosabb és tájékozottabb ügyfeleid lehetnek.

A tartalommarketing olyan stratégiai marketingszemlélet, amely során folyamatosan értékes és releváns tartalmakat hozol létre majd terjesztesz annak érdekében, hogy egy pontosan meghatározott közönség figyelmét felkeltsd és megtartsd – és ezzel aztán nyereséges fogyasztói reakciókat érj el. – Joe Pulizzi

A legjobb marketing az, amelyikről nem érzed, hogy marketing. – Tom Fishbourne

Sokszor az emberek azért nem vesznek meg egy terméket, mert nem veszik észre, milyen értékes a számukra. Vagy nincsenek tisztában vele, hogy valójában mennyire szükségük van rá.

Előfordul tehát, hogy elutasítják a termékedet.

Nem azért, mert nincs szükségük a termékre, hanem azért, mert nem értik a működését. A tartalommarketing típusú tartalmak, például a blogbejegyzések, esettanulmányok és a Youtube-videók egészen addig oktathatják az ügyfeleket, hogy készen álljanak a termék megvásárlására.

Az esettanulmány oktat, segít.

Gyakran egy hosszabb, velősebb, mélyrehatóbb tartalom.

Mindenképpen komplexebb, mint az ebédszünetben összedobott középszerű gondolat-ömlengés.

Milyen lépésekből áll egy hatékony esettanulmány?

Üzleti érdeklődés felkeltését célzó tartalomtípusként az esettanulmányod az alábbi lépések alapján építsd fel.

1.  Bemutatod a konkrét elért eredmény által felfestett világot. A figyelemfelkeltő megoldást. Ígérsz valamit, amit az olvasód az esettanulmányból megtudhat. Általában az esettanulmányt feldolgozó blogcikk címe tartalmazza ezt az ígéretet.

2.  Reflektort állítasz a problémára, kihívásra, amivel az olvasó (is) küzd(het).

3.  A fő problémát árnyalod. Részletezed, elmélyíted a problématudatot és a probléma részletes jellemzőit az esettanulmányban.

4.  Bemutatod a „nem vált be módszereket”. Mit próbáltál ki a probléma megoldása érdekében, de egyik sem hozott sikert. És miért nem?

5.   Bemutatod a megoldást és a bejárt utat, hogyan találtál .

6.  Részletezed a megoldást és annak előnyeit. Miért hatásos? Miért ez a megfelelő gyógyír az adott problémára?

7.  Bemutatod a végeredményt, az elért eredményt. Itt használj állapotképeket (előtte, utána állapot) számokat, hiteles statisztikákat, referencia véleményeket, visszajelzéseket.

8.  És mindig használj konverzióra ösztönző elemeket. CTA-t, call to actiont. Vegye meg a terméked. Kérjen konzultációt, fizessen elő az olvasó. Iratkozzon fel a további információkért a levelezőlistádra.

Egy klasszul összerakott esettanulmányban minden esetben az alternatív, „nem vált be módszerek” kapcsán is taglalják a következményeket.

  • Miért nem hoznak eredményt ezek a megoldásként értelmezett alternatívák?
  • Mi történt volna, ha nem oldják meg a problémát?
  • Miért fontos, hogy az olvasó is foglalkozzon a témával, miért fontos és miért érdemes továbbolvasnia?  

A megoldást lépésekben, magyarázatokkal mutatja be.

És mindig van bennük cta.

Az emberek nagyobb valószínűséggel cselekszenek vagy lépnek egyet előre, ha minimális paramétereket határozunk meg a számukra.

Ez az apró lépések hatalma. Nem kérünk sokat. Csak egy kattintást, egy feliratkozást. Mikroelköteleződésekben gondolkodj.

Egy esettanulmányban elmesélhetsz például egy történetet is, amiből mások is okulhatnak.

Ez a saját munkád sikertörténete lesz.

female 865073 1920
female 865073 1920

Érdekes, sikerfokozó adalék az esettanulmányodhoz

Mivel az esettanulmányok által mélyebben ismertetheted meg a terméked, szolgáltatásod vagy módszertanod előnyeit; könnyen megcsúszhatsz azon, ha nem vagy elég hiteles.

Ebben a tartalomtípusban az adatok, eredmények, képek, videók használata alapkövetelmény.

Olyan adatokat használj, amik alátámasztják a történet, esemény valódiságát.

A megtörtént részletek hitelességét.

Egyértelműen.

Konkrétan.

Nem elégséges az, hogy „megdupláztam a forgalmat” az ügyfelek számára. Ez mit jelent pontosan? 200-ról 400-ra vagy 15.000-ről 30.000-re?

Ne csak állíts valamit, de mutasd is be.

Mielőtt megkeresett az ügyfél így nézett ki a honlapja, ilyen volt a lakása, ilyen volt a külseje.

De aztán ezt és ezt csináltad és ez lett a végeredmény.

Ha az esettanulmány kifejezést felhasználod a cikked címsorában, méghozzá kapcsos zárójellel, jelentősen növelheted a kattintások számát.

Az [esettanulmány] címsorok közel 40 %-kal növelik meg a kattintási arányt.

Egy esettanulmánnyal pedig nagyszerűen gyúrhatod az olvasód gondolkodásmódját, tehát azt, amit gondol egy probléma vagy annak megoldása kapcsán. Segíthet a terméked kifogáskezelésében.

Majd megfelelő információkkal elérheted, hogy ezután mást gondoljon a termékedet érintő probléma vagy a megoldás kapcsán.

Írj olyan valakiről, akihez ideális vásárlód kapcsolódni fog. Könnyebben azonosul a témával.

Tedd könnyen olvashatóvá a végeredményt.

Senki sem akar egy hatalmas szövegtömböt elolvasni, bármilyen érdekes és informatív is legyen. Az esettanulmányoknak, ugyanúgy, mint a blogbejegyzéseknek könnyen olvashatónak kell lenniük.

Használj jó tartalomformázási elemeket, beleértve:

  • a képeket
  • pontozott listákat
  • félkövér vagy dőlt betűs szövegeket

A valós ügyfél képei, a videóinterjúk is olvashatóvá és meggyőzőbbé tehetik az esettanulmányt.

Az esettanulmány tehát hatékony eszközt jelent az eladások és a konverziók növelésére.

Képes bemutatni, hogy te szakértőként igenis megérted ügyfeled speciális igényeit. Tisztában vagy azzal is, hogyan érheti el a megcélzott eredményeket.

Valós példákat mutatsz be arra vonatkozóan, hogy a márkád hogyan segíti az ügyfeleket céljaik elérésében.

A bizalom gyenge lábakon áll a digitális marketing világában.

Ha nem tudod a bizalmat felépíteni, nem fogod tudni a potenciális ügyfeleket ügyfelekké tenni.

 Egy profi esettanulmány elkészítése kihívást jelenthet.

Ha elkerülnéd az unalmas, értéktelen és konverziókban visszamaradott példányok gyarapítását, írj nekünk és együtt létrehozzuk a hatékony esettanulmányodat.