február 15, 2022

Így építs eredményes webáruházat!

Mit szólnál, ha egy online bolt boldog tulajdonosa lennél?

Tehát fogod a termékeidet és felpakolod a digitális polcokra, amelyet a weboldaladra látogatók érdeklődve böngésznek, sőt, szépen megtöltik a kosarukat.

Így leszel végül boldog webshopos.

Persze, eddig az állapotig el is kell jutni!

Ám a pazar minőségű termék korántsem elég! Ebben az írásban igyekszünk megmutatni, hogy mi is a webshop indításának használható receptje.

Tehát mire figyelj oda, ha tényleg boldog webshopos akarsz lenni!

webshop inditas
webshop inditas

Miért indíts webshopot?

A koronavírus-járvány jócskán átrajzolta a piaci erővonalakat.

Az ügyféllel történő személyes kapcsolatok háttérbe szorultak, szinte velünk együtt karanténba vonultak. Költségcsökkentések, bizonytalanságok érték zsákszámra a cégeket, komoly iparágak tapasztalták meg, milyen is a nyúl üregében lenni.

Volt egy tér, amely aztán hatalmas lehetőségek felé kalauzolta a cégvezetőket, vállalkozókat:

Az online tér lehetőségei

A termékek, a pazar portékák virtuális környezetbe való átmentését, a webshop indítását sokan meglépték és az új dimenzió, a szárnyaló konverzió is megérkezett hozzájuk (persze aki okosan tett-vett).

Rengeteg, eddig webáruházzal nem rendelkező cég hozott létre webshopot, egyrészt, hogy az új időkhöz alkalmazkodjanak, másrészt rájöttek arra, hogy mekkora erő van a digitális környezetben.

Persze, egy webáruház indítása nem két fillér, mégis a jelek egyértelműen arra mutatnak, hogy érdemes belevágni a webshop létrehozásába.

Ha kíváncsi vagy arra, hogyan tudnád a termékedet online környezetben is értékesíteni, akkor ez az írás most neked szól!

Adatok, adatok mindenütt

Az egy lényeges dolog, hogy a terméked a célcsoportod problémáját pompásan megoldja.

Az meg egy másik, hogy ezt láthatóvá is kell tenned, eljuttatnod azokhoz, akikhez szólni szeretnél.

És hogy tudod ezt megtenni?

Elemzel.

Lehet, hogy más válaszra számítottál, de az online mosoly sem szélesedik automatikusan, az eredményekért bizony tenni kell.

Építs ki komoly internetes stratégiát!

Nézd meg, hogy egy adott kulcsszóra mennyien hirdetnek a Google-ben!

Ha te pl. szendvicseket akarsz értékesíteni, akkor írd be a keresőbe, hogy szendvics rendelés!

Már látod is villámgyorsan a konkurenciát!

Egy megbízható keresőoptimalizálásos célszoftverrel pedig a következőket fogod megtudni:

–          Mennyien keresnek a szendvics rendelésre havi szinten hazánkban

–          Mennyibe kerül a konkurenciádnak egy hirdetésre a klikkelés (ezek az adatok a marketing céljaid miatt fontosak, nem pedig azért, hogy lenyomd a versenytársakat)

–          A látogatók nem pont a google hirdetésekre fognak vércseként lecsapni, hanem a Google kereső által rangsorolt oldalakra.

Tehát fókuszálj arra, hogy tartalmilag kifogástalan legyen a weboldalad és persze műszakilag is hasítson!

Na de vissza az elemzéshez!

Pl. ha a szendvics rendelés kulcsszóra 1100 keresés van a Google.hu-n havi szinten, és 0.4 dollárba/kb. közel 150 Ft-ba kerül egy klikk a Google hirdetésekhez, akkor így néz ki  matek:

Ha csak 10%-os konverzióval számolunk, akkor 1500-3000 forintot is el kell költeni egy ügyfél rendeléshez.

Ez azért elég borsos összeg, elég pénztárca kopasztó a helyzet.

Ezért következhet a nagy döntés!

Hogy akarod a termékedet eljuttatni a célcsoportodhoz?

–          hirdetéssel?

–          bombaerős közösségi médiás jelenléttel?

–          organikus forgalommal (SEO)?

–          vagy mindegyikkel?

A webáruház lényege, hogy pénzt termeljen és megspórolja a drága idődet.

Azonban ehhez olyan internetes stratégia kell, amely megtalálja az utat a célszemélyek felé.

Ehhez pedig vonzó online jelenlét kell!

Ezért azt javasoljuk, hogy…

Legyen tartalomban és designban is erős a weboldalad!

Képzelj el egy szemet bántó, bágyadt színekkel és gyatra tartalommal ellátott honlapot!

Vajon meddig böngésznél rajta?

Egy sikeres webshophoz olyan szövegíróra és web designerre van szükség, akik életet és konverziót lehelnek a weboldaladra.

A szöveg ad el, a design pedig a szemet gyönyörködtetheti.

Olyan tartalmat írj, ami nem arról papol a felhasználóknak, hogy te mekkora királynő/király vagy, hanem a problémákra akar megoldást nyújtani, az ügyfelek életét akarja pozitív irányba megváltoztatni.

webaruhaz epites
webaruhaz epites

Mire figyelj még?

–          Válaszd ki gondosan a színeket! (nézz meg pl. olyan gyorséttermeket, amelyek a piros szín mágiáját akarják bevonni a vásárlásra ösztönzés érdekében. Lásd. KFC, Burger King stb.)

–          Csak egy-két színt használj!

–          Hagyj üres területeket!

–          Profi fotókat jeleníts meg!

–          Legyen a weblap felépítése logikus és egyszerű!

–          Legyen élmény a böngészés a felhasználónak! (UX design)

Ha a tartalom és a design szárnyal, ideje rendbe rakni a következőt:

Legyen műszakilag is bajnok a webáruházad!

A bajnokok minden fontos részmozzanatra odafigyelnek.

Tehát szedd össze az egyes műszaki funkciókat!

Pl. termék bemutatása, vásárlás lépései, fizetés és az ezeket megoldó építőkockákat!

Ha ezekkel megvagy, akkor vedd számba azokat a lehetőségeket, hogyan lehet időt spórolni az egyes lépéseknél!  Pl. milyen új és meglévő rendszerekhez kapcsolódjon a webshop, számlázás, ügyfélkövető rendszer (CRM), vállalatirányítási rendszer stb.

És mitől lehet még műszakilag bajnok a webáruházad?

Ha villámgyorsan fut és persze mobilon is sebesen közlekedik.

Remek megoldás lehet egy Woocommerce motorral megtámogatott WordPress webshop.

Hogy miért?

Mert rengeteg olyan funkciója van, amire neked is szükséged lehet.

Pl. a kiszállításhoz irányítószám szerinti díjakat tudsz rendelni, vagy a termékeket kombinálhatod, megadhatsz minimális rendelési mennyiséget.

Aztán ha műszakilag is egyben van a webshopod, következhet a legszebb ó végződésű szó az online univerzumban:

Konverzió, avagy kövesd a weboldalad látogatottságát, aktivitását!

Már megint digitális aktakukacnak kell lennem?

Jogos a kérdésed, de az adatok igazi aranybányák.

Megtudhatod a webhelyes adataidból többek között, hogy a felhasználók

–          mennyi időt töltenek a webshopodban

–          mire kattintanak elsősorban

–          hány éves fogyasztók látogatnak a weboldalra

–          mi gátolhatja őket a vásárlásban

–          mi motiválhatja őket a vásárlásra

Tehát a visszajelzések online kincsesbányájára lelhetsz.

Mit kell tenned?

Első lépésben hozz létre egy Google Analytics fiókot!

Így lényegesen könnyebb lesz eladási célokat meghatározni.

Ráadásul a konkrét számoknak köszönhetően pontosan látni fogod, hogy mennyire válnak be a közösségi médián és az egyéb platformokon futó reklámjaid, így könnyebben tudod korrigálni az egyes hibákat.

A WordPress webshop pedig azért segítheti a hatékonyságodat, mert rengeteg konverziómérési lehetőséget tartalmaz.

Pl. Hotjar hőtérképei és felhasználói felvételei.

Hozz létre levelezőlistát!

Ki levelez manapság?

Akiknek fontos az ügyfél.

Az eredményes online marketing egyik alapköve a levelezőlista.

Így lehetsz a potenciális vásárlóid bűvkörében és a beérkezett fontos leveleik között.

Persze, nem szabad őket túlterhelni, bizonyos időközönként (pl. heti egyszer) küldj nekik levelet, benne akár olyan ajánlattal, amely valódi megoldást nyújthat a problémájára.

Ha kezdő vagy még és az első feliratkozókra ácsingózol, akkor fókuszálj a weblapodra és a közösségépítésre!

Legyen a Rólunk oldalad is olyan vonzó, mint a terméked!

Ezen az oldalon ismerheti meg a látogató a márkád szemléletét, az ügyfelek visszajelzéseit, a céged eredményeit és azokat az együttműködéseket, mérföldköveket, amelyek eljuttatták a vállalkozásodat idáig.

És mit szerepeltess még?

Alapkövetelmény az e-mail címed, a céged bejegyzett székhelye, közösségi médiára irányító linkek.

És persze roppant lényeges, hogy ezeket az infókat is minél tömörebben, letisztultabban közöld, a túl sok tartalom inkább taszít, mint vonz.

Legyenek elérhetők a legnépszerűbb fizetési módszerek!

Lehessen könnyen végrehajtani a vásárlást!

Legyen az ügyfelednek lehetősége arra, hogy saját fiókot hozzon létre! Ezzel remekül le tudják menteni a fizetési adatokat és a következő vásárlásra már sokkal hamarabb sor kerülhet, ráadásul a levelezőlistádra is hamarabb feliratkoznak így.

Hasznos lehet az OTP Simple, Paylike, PayPal vagy Stripe lehetőség alkalmazása. Minél több lehetőséget biztosítasz, annál elégedettebb lehet az ügyfeled.

Legyen a közösségi média-jelenléted is bombaerős!

Ma már szinte megkérdőjelezhetetlen a közösségi csatornák ereje.

Elég csak megnézni a Facebookot,  Instagramot, vagy a LinkedIn oldalt (vagy az újhullámos lehetőségeket, pl.a Tiktokot), ahol a leendő ügyfelek valóságos tömege úszkál a közösségi médiás tengerben.

Számodra is remek lehetőség megismertetni a termékedet az érdeklődőkkel, megerősíteni a kapcsolatot a régi ügyfelekkel, vagy éppen új vásárlókat verbuválni.

Fontos, hogy bizonyos közösségi médiás csatornákon szerepelj (de nem feltétlen mindegyiken)!

Alkalmazd ugyanazt a felhasználónevet és törekedj az egységes arculatra!

És persze törekedj arra, hogy folyamatosan kommunikálj, ösztönözd interakcióra a követőidet!

Mert nem a lájkszám, hanem a tényleges interakció és a márkád iránti elköteleződés a legfontosabb.

webaruhaz inditas
webaruhaz inditas

Merre tovább, webshop?

Csakis felfelé. Az ügyfelek irányába.

Persze, ebből az írásból azt is megtudhattad, hogy nem elég létrehozni egy webáruházat, hanem olyan területekre kell odafigyelned (pl. adatelemzés, tartalom, műszaki dolgok stb.), amelyek segítségével megtalálhatod az utat a vásárlók felé, a terméked pedig online környezetben is élhet és virulhat.

Ehhez a megvalósításhoz kívánunk neked eredményes munkát!

Ha pedig szükséged lenne digitális támaszra, arra, hogy eredményes webshopod legyen, akkor állunk rendelkezésedre, keress minket bátran!