február 11, 2022

Affiliate marketing útmutató – ha teljesen nulláról indulnál

Mit szólnál egy olyan pénzkereseti lehetőséghez, ahol te vagy a közvetítő és más termékeit ajánlod online marketinges képességeid megcsillantatásával? Ismerd meg, hogyan szerezhetsz mások által csak „passzívabb jövedelemnek” (vajon az?) emlegetett bevételt, az affiliate marketinggel.

Az affiliate együttműködés két szereplős történet.

Létezik a szuper kereskedő és a klassz termékközvetítő.

Ez utóbbi lennél te (ha belevágsz).

Ha affiliate marketingre adod a fejed, akkor gyakorlatilag egy közvetítővé válsz.

A kereskedő gyárt, áraz és házhoz szállít.

De kellenek neki a vásárlók is. Az affiliate lényegében egy vásárlószerzési stratégia, az affiliate marketinges (akár te is lehetsz) pedig az értékesítését támogató partnere.

Talán te is álmodoztál már róla, hogy egy Mojitót kortyolgatsz a tengerparton, miközben a pénzed a háttérben automatikusan dolgozik, akkor az egyik fő gondolatod a passzív jövedelem fogalma.

Vajon az affiliate marketing tényleg az volna?

Nézzük meg közelebbről.

Hogyan működik az affiliate marketing?

Ha online vállalkozást szeretnél építeni vagy remek marketingesnek tartod magad, aki bevételt szeretne szerezni internetes forgalmából, valószínűleg az affiliate marketinggel kezdesz szemezni, mint a bevételszerzés kezdeti és könnyebbnek tűnő válfajával.

Sokak szerint az affiliate marketing a világ egyik legnépszerűbb módja a passzív online bevételszerzésnek. Ráadásul növekvő tendenciát mutat.

Csak egy külföldi adat.

A beszámolók szerint az affiliate marketingre fordított kiadások az USA-ban a 2017-es 5,4 milliárd dolláros összegről 2022-re várhatóan 8,2 milliárd dollárra nőnek a Statista szerint.

A SaaS Scout 2020-as iparági jelentésében arról számolt be, hogy a társult programok a hirdetők összes értékesítésének 15–30%-át teszik ki. Ez jó mutatója annak, hogy mekkora potenciál rejlik az affiliate marketingben.

És most jön egy kulcsmondat.

 

Az affiliate marketing teljesítményalapú

Nem elég tehát közvetítőnek lenned, de teljesítményedet fel is kell pörgetni ahhoz, hogy jobb jutalékkal jutalmazza a weboldalad minden egyes, a weboldal promóciós tevékenységein keresztül hivatkozott vásárló után.

  • Az affiliate marketinges feladata a termék népszerűsítése (saját eszközeivel), az érdeklődők és leginkább vásárlók szerzése.
  • Ha affiliate marketingre adod a fejed, akkor bevételed a segítségeddel eladott termékek utáni jutalékokból termelődik.
  • Van, aki csak akkor kap pénzt, ha promóciója tranzakciót eredményez, például kattintást, űrlap beküldést vagy eladást.

Sokan a hőn áhított passzív jövedelem forrásaként tekintenek rá, de mint minden az életben, a kép jóval árnyaltabb ennél.

Kivel fogsz együtt dolgozni?

A kereskedővel.

A kereskedő, más néven termékkészítő vagy hirdető, jellemzően a termék vagy szolgáltatás létrehozójaként bevételmegosztást és jutalékokat kínál olyan személyeknek vagy más cégeknek, amelyeknek jelentős követői vannak márkájukon.

affiliate modell
affiliate modell

fotó: supermetrics.com

Affiliate marketing során mások termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíted, méghozzá technikailag egy egyedi azonosítóval ellátott link segítségével.

Affiliate link: Egyedi link, amelyet a társult vállalkozások eladásainak nyomon követésére használnak és amelyet a társult hálózat vagy a kereskedő hozott létre és kezel.

Ha a látogató a linkeden keresztül kattint át partnered weboldalára és ott bizonyos tranzakciót hajt végre, akkor a vásárlás értékéből meghatározott mennyiségű összeget kapsz jutalék formájában.

Hogy néz ki a gyakorlatban?

affiliate marketing elonyok
affiliate marketing elonyok

Tegyük fel, hogy van egy népszerű ételreceptes blogod, amely havonta 230. 000 látogatót jelent számodra és egy olívaolajos cég felveszi veled a kapcsolatot a különböző ízesítésű olaja weboldaladon való reklámozása érdekében.

Partnerként a termékeire mutató linkeket helyezel el blogod tartalmában.

Ebben az esetben társult vállalkozásból származó bevételhez jutsz, ha egy látogató megérkezik a blogra és valamilyen műveletet hajt végre – akár kattintással, űrlap beküldésével vagy vásárlással.

Ha blogger vagy, akkor értékeléseket, oktatóanyagokat, útmutatókat és egyéb oktatási tartalmakat használhatsz fel a társult termék népszerűsítésére. Ezután pedig az eladó weboldalára mutató hivatkozást mutatsz az olvasóknak az egyedi társult linketek segítségével, hogy elősegítsd az eladást.

Tehát nincs más dolgod, mint vásárlókat szerezni, a vásárlási folyamat többi részével nem kell foglalkoznod.

Lehetőséged pedig rengeteg van az efféle partnerségre.

Több száz társult hálózat létezik.

Ha tudod, hogy milyen típusú termékeket szeretnél népszerűsíteni, könnyen találhatsz lehetőségeket.

Néhány vezető társult hálózat:

Amazon Associates

CJ Leányvállalatok

ClickBank

Rakuten

ShareASale

eBay

Affiliate marketing előnyei

Affiliate marketingesként csak a vásárlók szerzéséért vagy felelős.

A vásárlások nyomon követése, kiszolgálása, számlázás, gyártás, ügyfélszolgálat mind a kereskedő partner feladata.

A partner készíti el és követi nyomon az egyedi azonosítóval ellátott linkeket is, neked csak a megadott linket kell elhelyezni a tartalmaiban.

A legnagyobb előnyei közt van:

  • a (majdnem) passzív jövedelem

A népszerűsítő eszközök, anyagok elkészítésén kívül az affiliate marketinggel a nap vagy az éjszaka bármely szakában pénzt kereshet. Miközben nem veszel részt aktívan a tranzakcióban.

  • rugalmasság

Azt teszel az idődben, amit akarsz, miközben a tevékenység a háttérben továbbra is bevételt hozz vállalkozásod számára. Létrehozás, előállítás, tárolás, szállítás? Mind elfelejtheted a termék kapcsán – csak el kell adnod azt.

  • költséghatékonyság

Egy vállalkozás elindítása a piacon pénzbe kerül, az affiliate marketinggel a saját vállalkozásod alacsony költséggel indíthatod el. Partnermarketingesként csak arra kell gondolnod, hogy mennyi időt fektet be a tartalom létrehozásába és a reklámozásba.

  • alacsony kockázatú

Nem fektetsz pénzt a termékek létrehozására, gyártására vagy tárolására. Csak a termék marketingje és népszerűsítése a feladatod a követőid és a fizetett forgalom számára (ha úgy döntesz, hogy ezt az utat választod). Ha bukta lesz a termék, akkor sem öltél bele annyit, mint aki a gyártástól a kereskedelmiig bukott mindent.

A Hubspot az alábbi marketingmodelleket említi meg:

  • Kattintásonkénti fizetés (PPC): a generált kattintásért kapsz fizetséget, mindegy, hogy lead vagy eladás történt. Ez a kereskedőnek jóval kockázatosabb.
  • Pay-Per-Sale (PPS): minden eladás után kapsz fizetést. Ez a leggyakoribb modell, neked kell tekerni az eladásokhoz.
  • Pay-Per-Lead (PPL): minden általad generált lead után kapsz fizetést. Ez lehet online űrlap benyújtása, próbaverzió létrehozása vagy bármilyen előzetes vásárlás. Ez már inkább közös kockázat.

Nagyszerű módja ez annak, hogy bevételt szerezz webes forgalmadból.

Kényelmetlen igazság viszont vele kapcsolatban, hogy affiliate marketing nem „alvás közbeni pénzkeresés”.

Mert az eladás, a tranzakciók nem fognak megtörténni, ha nem a megfelelő módon jársz el azok érdekében.

Itt jön a munka nehezebb része.

Hogyan kezd el az affiliate marketinget?

Bár az affiliate marketing egyszerűnek tűnhet – csak találj egy terméket, amelyet szeretsz, reklámozd azt és minden eladásával keress profitot – valójában számos mozgó alkatrészre van szükség a száguldó sikeredhez.

1. Válassz platformot és rést – olyan témát, ami egy adott részproblémában, vagy témában mozog. Szűkítsd a témát. Milyen témák érdekelnek? Kapcsolódnak az érdeklődésedbe vágó témák az affiliate partnerek termékeivel?

2. Építs közönséget – növeld és ápold hűséges online közönséged célzott tartalmak és e-mailek segítségével. Megteheted a két legnépszerűbb módszerrel: weboldalak, például blogok vagy piacterek készítése és fizetett hirdetések futtatásával.

3. Válaszd ki a partnert, egy társult programot – társult programokhoz való csatlakozáskor általában nincsenek előzetes költségek, de a változó folyamatos költségei attól függnek, hogy hogyan szeretnéd reklámozni a termékeket.

4. Válassz termékeket a reklámozáshoz – ne közvetlenül reklámozd, mindig a tapasztalataid és az elvégzett tevékenységed alapján ajánld a termékeket.

5. Hozz létre figyelemreméltó tartalmakat, vess be minden eszközt, amely a társult terméket reklámozza – írj összefoglaló blogbejegyzést kedvenc termékeidről, készíts összehasonlító táblázatokat, amelyek megvitatják a hasonló termékek előnyeit vagy egy interjút.

6. Optimalizáld és kövesd nyomon a folyamatokat és persze keress pénzt –kövesd nyomon a saját társult tartalmaid is, hogy megtudd, mi teljesített jól, és mit tudsz javítani és népszerűsíteni. Ügyelj a kifizetési struktúrára, amikor kiválasztasz egy társult programot. Lehet heti vagy havi kifizetés az összes lead vagy eladás után.

 

 

A dolgok helyes sorrendje az, hogy először válasszunk egy rést és építsünk közönséget, majd csatlakozzunk a társult programokhoz, hogy pénzt szerezzünk ebből a közönségből.

A tartalomkészítők számára ez azt jelenti, hogy tájékozódni kell a témákkal, mielőtt tranzakcióközpontúbb tartalmat hoznának létre.

Az Oberlo oldala említ meg egy példát a sikerre, amely kiváló iskolapéldája arra, hogy egy „affiliate-zseni” egyértelműen a saját kiválasztott résén végezte el a házi feladatát.

Ez a Points Guy weboldal.

charlesngo
charlesngo

fotó: charlesngo.com

Az oldal az utazás-orientált ismertetők és útmutatók köré épül fel, de válogatott híreket is kínál azoknak, akik már úton vannak. A hitelkártyákat is népszerűsítik, ahol pénzt keresnek.

Ennek az oldalnak több mint 2,5 millió egyedi látogatója van havonta.

Minden sikeresen regisztrált kártya után 50 és 400 dollár közötti összeget kapnak kézhez. Mivel az utazási ágazat és a hitelkártya-ipar is versenyképes ágazat, ez az a fajta siker, ami miatt figyelmet érdemelnek.

Hirdetéseket is futtatnak a tartalmukhoz, hogy nagyobb forgalmat generáljanak és több pénzt keressenek.

Az affiliate marketing hátránya

Itt nem te vagy a főnök.

Nincs beleszólásod a termék életébe.

Sem a gyártásba, sem a fejlesztésbe. Egyetlen dolgot befolyásolhatsz.

Azt, hogy te hogyan és mennyit népszerűsíted a terméket.

Habár az affiliate marketingnek nincsenek kiegészítőköltségei, az idődet, tudásodat és energiádat bele kell fektetned, hogy egyáltalán bevételhez juss.

Miközben egy óriási versenyben a leadekért és a kattintásokért versengsz.

A siker általában nem robbanásszerű, és sosem garantált.

Megeshet, hogy elkészíted a tartalmakat, odairányítod a forgalmat a weboldaladra, de a követőid nem vásárolják meg az ajánlott termékeket.

Tehát nem kerestél semmit.

Mindig rajtad múlik, hogy tudsz-e javítani a helyzeten.

Mivel teheted meg?

Máshogy hirdetsz, más tartalmakat gyártasz, másokat célzol meg.

Igaz, hogy nem tartasz készletet, nem kell alkalmazottakat felvenned, de továbbra is online műveletekben dagonyázol.

Blogbejegyzéseket írsz vagy hirdetéseket futtatsz (organikus vagy fizetett módon próbálsz látogatókat szerezni az oldaladnak), vannak bizonyos lépések, amiket tehát meg kell tenned.

Az affiliate marketing egy teljesítményközpontú bevételszerző módszer

Ez pedig egyben a legnagyobb előnye és legnagyobb hátránya is.

Az affiliate marketing a „gyors meggazdagodás” rendszerből olyan rendszerré fejlődött, amely megköveteli, hogy valódi bizalmat építs ki a közönséggel, hogy learathasd a belefektetett munka jutalmát.

Ha márkád szüntelenül népszerűsíti a termékeket anélkül, hogy tekintetbe venné, hogy valódi értéket hozzon létre, az affiliate marketinget rövid életű bevételi forrásnak fogod találni.

Az affiliate marketing aranyszabálya változatlan marad: csak olyan termékeket reklámozz, amelyeket szeretsz és tiszteld meg a közönségedet is.

Értékkel.

Hasznosnak találtad az írást?

Akkor ezeket a cikkeket is díjazni fogod.