február 1, 2022

Marketing tanácsadás – miért, mikor, hogyan?

Talán úgy érzed, hogy eddig minden döccenővel szemben sikerrel vetted fel a harcot, ezért évek múltán is ugyanazokat az eszközöket használod. De mintha minden megváltozott volna az online marketingben. A marketing tanácsadással kikeveredhetsz a téves magabiztosság és értetlenség csapdájából. Visszavezet az eredményesség útjára és közben reflektort állít a hibákra is, hogy hol csúsztak szét az online marketingfolyamataid.

Ne véts lehetőleg túl sok hibát; az online marketing összetett.

Elméleti szakértelmet, a célcsoportról szerzett alapos ismereteket, a megvalósításhoz szükséges kiváló stratégiát, gyakorlati tapasztalatot és következetességet igényel.

Az online marketinget lehet jól csinálni.

De úgy is, ahogy a legtöbb ember egy diétának ugrik neki év elején.

Tehát az életmódváltozás címszava alatt

– nem csinálják, csak „csinálgatják” a diétát,

– következetesség helyett „igyekeznek” odafigyelni,

– „tornázgatnak”, ”futogatnak”, bármit is értsenek ez alatt;

– „jobb, mint a semmi” alapon belekapnak mindenbe, egy kicsit.

Mit nem tesznek egészen biztosan?

Sosem ülnek le egy dietetikussal vagy egy edzővel egyeztetni a terveikről és annak eléréséhez vezető útról.

Terveik vannak, de előtte

·   NINCS állapotfelmérés (jelenlegi helyzetük), a célok meghatározása

·   NINCS meg a feltérképezés, a sikerokozók megtalálása,

·   NINCS pontos ütemterv készítés.

A diétázók innen-onnan csipegetik fel az információkat, ad-hoc szakmai/ laikus tanácsokat, hallomásból próbálkoznak építkezni.

Egyes diétázók pontosan úgy működnek, mint jó néhány vállalkozó.

Ha valaki nem elégedett azzal a bevétellel, amit termel a vállalkozása vagy nem biztos abban, hogy mindez garantált lesz x hónap vagy x év múlva is, akkor vissza kell menni az alapokhoz és rendbe kell tenni őket.

Enélkül nincs fejlődés.

Teljesen mindegy, hogy valaki hány éve vállalkozó. Tehát érvényes akkor is, ha te sem gondolod már magad kezdőnek. Lényegtelen, hogy eddig mit, honnan tanultál meg, ha közben mindazt nem valósítottad meg.

Jelek, amik árulkodnak: égető szükséged lehet az online marketing tanácsadásra

Nem érted, hogy miért toporogsz egy helyben?

Ahhoz, hogy vásárlókat szerezz, tarts meg, nem elégségesek a különböző marketing eszközök.

Hiába iratkoznak fel a hírleveledre, kattintják le a hirdetésed, hiába magas a megnyitási arányod, ha eközben nincs a háttérben egy mindent összekötő fontos elem.

Egy vállalkozásnak égető szüksége lehet a marketing tanácsadásra, ha egy jó ideje

Megesik, hogy talán látják az aggasztó jeleket, de nem lépnek időben.

Mit tapasztalhatsz, ha továbbra is a komfortzónában maradsz az online marketingben?

Habár lehet, hogy jelenleg stabil lábakon állsz, mégis megeshet veled is, hogy az online feladja a leckét.

Ismerős lehet a szituáció: évek alatt egyre tapasztaltabban és magabiztosabban lépkedtél az úton, félvállra fektetted a kihívásokat és a konkurenciát.

Mégis azt tapasztalod, hogy csökken az organikus forgalmad, egyre többet fizetsz minden kattintásért és elmaradnak az új ügyfelek.

Többet költesz PPC hirdetésekre, kevesebb a leaded, kevesebben olvassák a blogodat, mint korábban.

A kellemetlen igazság az, hogy az évek alatt valószínűleg te is hozzászoktál az eddig jól bevált, kitapasztalt és bejáratott marketingrendszereidhez.

Aztán valami történt, megváltozott a helyzet.

Hogyan tovább?

Nem dughatod a homokba a fejed: a probléma mélyére kell ásnod.

Erre nyújt megoldást a marketing tanácsadás.

Mit jelent a gyakorlatban az online marketing tanácsadás?

Az évek alatt bejáratot marketingeszközök és rendszerek eszközök csupán.

Az autód, amivel útnak indulsz a célod felé.

Ha az autó rossz irányba van állítva, akár a garázs falának fordítva, amint gázt adsz (pénzt ölsz bele), a falnak mész.

Távol kerülsz a céljaidtól vagy sosem tudsz elindulni feléjük.

A gyakorlatban költesz az online marketingre, majd hátradőlsz és reménykedve vársz, hogy valamilyen pozitív eredmény majd látogatást tesz a vállalkozásodban. (DE fájóan tapasztalod, hogy általában nem történik semmi.)

Netán bele se kezdesz, mert nem tudod, hogy hol állsz és hová is tartasz.

A marketingszakemberek közül mindenki csak az ígéretekkel jön neked, és amúgy is: „a marketing nem mérhető, csak vaktában lövöldözés a sötétben”.

A legtöbben ezt csinálják és így gondolkodnak, majd elindul a várnak játék.

Az életben semmit nem lehet irány és ahhoz vezető pontos útvonal nélkül jól csinálni.

Ha valamibe becsukott szemmel ugrasz bele, félsikert (se) fogsz elérni. Azután még annyit sem, mert elmegy a kedved, mivel nem fogsz fejlődni.

Együtt érzek veled, valóban bosszantó, hogy néhány kattintásra vagy a saját piacodtól, mégis online szenvedsz a legjobban.

Mi fán terem a marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadó a márkákkal együttműködve vizsgálja meg azok jelenlegi marketingstratégiáját és új marketingstratégiát dolgoz ki nekik, gyakran hajt is végre és mér folyamatosan.

A marketing tanácsadó magas szintű marketingtapasztalattal rendelkező külső tanácsadó a céged életében, aki kiterjedt marketing szolgáltatásokat nyújt.

A marketing tanácsadó ismeretei közt van a:

  • piac megértése (versenyelemzés, adatelemzés és márkaelemzés).
  • az ügyfél megértése (buyer personák felépítése, szegmentáció)
  • a stratégiai gondolkodás (üzleti célokhoz való igazodás, marketingcélokhoz illeszkedő marketing taktika – például bejövő marketing, lead generálás, retargeting)
  • a marketing csatornák ismerete (organikus és fizetett egyaránt – például SEO, közösségi média, tartalommarketing, PPC, Display, e-mail marketing, videómarketing, influencer marketing)
  • a technológia ismerete (A digitális marketing tanácsadónak képesnek kell lennie az egyes platformokon tervezett vagy futó kampányok auditálására és optimalizálásának beállítására. A digitális marketinget ugyanis digitális platformok működtetik, amihez szükséges a menedzsment, az optimalizálás és az audit képessége.)
  • az elvárások és a teljesítmény kezelése (A fejlett marketingelemző ismeretek és az adatelemzés.)

A marketing tanácsadás szakértői szemmel az online marketinged mélyére ás és biztos iránytűvel állít be a jó irányba.

Lényegében az ő segítségével felülvizsgálod a teljesítményt és a számok mögé nézel.

Nálunk a Moonshotnál feltérképezzük az irányt. A siker felé adatok alapján navigáljuk vállalatodat, mint egy pontos GPS.

Például egy internet stratégia tréning alatt megnézzük azt is, hogy az adatok mit mondanak az iparágról és tervet készítünk rá, hogy hogyan juthatsz el a kívánt pozícióba.

Mielőtt bármibe is beleugranál, előbb irányba állsz. Vállalkozói önismerettel képes lehetsz megérteni, hogy hol állsz és kitűzheted a célokat, ahová tartasz.

Majd ehhez összekötő utat, azaz stratégiát tervezel.

Rajtad múlik, hogy a létbizonytalanságot helyett a betonbiztos alapot választod-e.

Eredmény? Viszlát álmatlan éjszakák. Biztos stratégiában nem fogsz azon izzadni, hogy mi legyen a következő lépés a marketingedben.

Nem vaktában találgatsz, nem kapsz bele találomra dolgokba, hanem következetesen követsz egy térképet. Annak mentén az ideális ügyfeleket vonzód be, a legütősebb értékajánlatot a legeredményesebb eszközökkel adod el.

Olyan marketingstratégia kidolgozására ösztönözlek, amely előrevetíti a növekedést.

Azok a vállalkozások, amelyek marketingtanácsadóba fektetnek be, általában értékelik a friss gondolkodás előnyeit.

Ami figyelembe vesz olyan dolgokat is, mint például, hogy kit célzol meg, hogyan teszi és az általad létrehozott termék miként támogatja a meghatározott üzleti céljaidat

Ezzel elkerülheted az egyformaságot, ami csak középszerűséget szül.

A középszerűség színvaksághoz vezet a célcsoport szemében, mivel nincs, ami megkülönböztethetne a versenytársaktól. Ez pedig pénz- és időpazarláshoz vezet, ha közben nincs mit felmutatni.

Gyanítom, te sem szeretnéd ezeket a veszteségeket.

A marketing tanácsadás segíthet ezek elkerülésében. Kattints a linkre és vedd fel velünk a kapcsolatot.

Ahelyett, hogy beleborzongnál a gondolatba, hogy bármit marketingre költs, tekints rá úgy, mint befektetésre. Találgatások, maszatolások helyett konkrétumokat kapsz. Végre tudhatod, mire érdemes időt, pénzt invesztálnod a jövőben, a saját vállalkozásod online marketingjét illetően.