Ha voltál már valaha randin, akkor te is tudod, ha minél többet tudsz a nőről vagy a férfiról, annál nagyobb esélyed van bevágódni nála. Minél többet tudsz a célcsoportodról, annál könnyebb lesz megnyerned őt. Még akkor is, ha szerinted önmagában tökéletes ötleted van, amivel végre berobbansz majd a „vállalkozói Hollywoodba”.
Az online vásárlási szokásokat a pandémia szemüvegén kívül nézni és értelmezni 2022-ben lehetetlenség. Hogyan vásárolunk mi mostanság a neten?
Vedd elő a vállalkozásodat.
Kavarj hozzá néhány célcsoportot és hevítsd fel a pandémia bizonytalanságával és kiszámíthatatlanságával, majd rázd össze a digitális világ kihívásaival.
Isten hozott 2022-ben.
Az online fogyasztói vásárlási szokások és magatartás kifejezés hallatán talán te is úgy alszol el, mint mások a kvantumfizika-órán.
Pedig az, hogy mire költünk és hogyan vásárolunk, alapjaiban határozhatja meg a terméked, szolgáltatásod értékesítését.
Ha online felületeken mozogsz, akkor annál inkább.
Ez igaz egy unalmas és szürke évben is.
A pandémiás időszakban pedig kiemelkedően.
A bizonytalanságban és kiszámíthatatlanságban a vásárlók magatartása és igényeik szó szerint egyik napról a másikra alakulnak át. Jelentősége, hogy a globális GDP 68%-át a lakossági fogyasztások teszik ki.
A pandémia hatással volt a vásárlói szokásokra.
A KPMG 18.657 online kérdőív alapján 16 országban végzett rendszeres lakosság felmérésében a fő trendeket boncolgatta. A megkérdezettek 49%-a a pandémiás időszakban inkább növelte a megtakarítását, minthogy költött volna.
Viszont a COVID-19 járvány kitörése óta a válaszadók 69%-a vásárolt többet online, mint korábban. Ebből ráadásul 44%-uk akár több eszközzel párhuzamosan is. 40% válaszolta, hogy inkább veszíti el a pénztárcáját, mint a mobilját.
2020-ban a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma a bruttó 380 milliárd forintot is meghaladta, ez a teljes online kiskereskedelmi piac 41%-át teszi ki.
És a 2020-as évben 45%-os forgalomnövekedést ért el az online kiskereskedelem.
A pandémia felgyorsította a digitális jelenlétet.
Még a Baby Boomer generációt sem kell félteni tőle. Igaz, hogy fokozottabb adatbiztonsági fenntartásokkal rendelkeznek, de nyitottabbak is az etikus vállalkozások termékei és szolgáltatásai iránt.
Még mindig a KPMG kutatása.
A 75 év felettiek 81%-a használ okostelefont a korábbi 61%-hoz képest.
A jelentésből pedig az is kiderült, mi lesz az emberek szemében a legnagyobb érték a jövőben, online.
Mi lett a legnagyobb érték a pandémia óta az online vásárlási szokásokat illetően?
Mivel a vásárlók türelmetlenebbek, szorongóbbak és ezzel egyidejűleg jóval igényesebbek is lettek, a megkérdezettek 76%-a (KPMG kutatás még mindig) szinte elvárja, hogy a megszokott termékek online vagy az e-piacon is elérhetőek legyenek.
Elvárják:
- az átláthatóságot,
- felhasználóbarát megoldást,
- és gyors kivitelt.
(A fiatalok szabadidejét lekötő szolgáltatások és a türelmetlen és szorongóbb felnőttek számára időt megtakarító alkalmazások egyre népszerűbbek.)
A legnagyobb érték pedig az ügyfélélmény lett.
Ügyfélélmény. Customer experience.
Vagy hívd úgy, ahogy szimpatikus.
Ennek a jövőben nemcsak pislákolnia kellene, de hevesen izzania a vállalkozásodban.
„Amazon effektus”-ként is emlegetik azt a változást, hogy az ügyfél már nem elégszik meg kevesebbel, mint a legjobbal.
Mindenhol azt a legmagasabb szintű szolgáltatást fogja elvárni a jövőben, amit már egyes cégeknél megismert.
Legyen az a fizetési forma, házhoz szállítás, ügyfélszolgálat, informatív kiszolgálás, könnyed navigáció, gyors betöltődés, hasznos tartalom.
A vevő elvárja, hogy
- „ismerd őt”,
- „értékeld”,
- és „könnyítsd meg a dolgát”.
Tehát jól megválasztott csatornákon kapcsolódva a célcsoporthoz, illetve ügyfélkörhöz; értékesebb kapcsolatokat kialakítva hatalmas potenciált aknázhatsz ki.
2021-ben a kisvállalkozások azon dolgoztak, hogy átdolgozzák stratégiáikat, hogy megfeleljenek a 2020-at meghatározó fogyasztói preferenciákban és magatartásokban bekövetkezett változásoknak.
A vásárlási trendek például olyan termékek felé hajlottak egyre inkább, amelyek kényelmessé teszik az otthoni munkát. Anno a Square készített egy kutatást, ami azonosította azokat a kényelmi cikkeket, amelyek eladásai 2020-ban növekedtek vagy épp csökkentek 2019-hez képest.
Az emberek új generációi gyakran kényszerűségből kezdtek vásárolni az interneten, de élvezetből folytatták.
A könnyedség az új hűség.Hűségessé válunk azokhoz a márkákhoz, amelyek okosan alkalmazzák a technológiákat annak érdekében, hogy megkönnyítsék az életünket. Olyan élményeket hoznak létre, hogy egyetlen kérdést teszel csak fel velük kapcsolatban: „hogyan éltél eddig nélkülük?”
Online vásárlás – nem csak muszájból, hanem élvezetből?
A webdizájnnak mindig lesznek olyan aspektusai, amelyek soha nem tűnnek el – ilyen a felhasználóbarát navigáció, az adatbiztonság kérdése és a gyorsaság preferálása (például a betöltési idő).
A megváltozott online szokások térnyerésével sem tűnnek el a süllyesztőbe.
Az interaktív elemek hozzáadása egy weboldalhoz pedig növelni fogja az ügyfélélményt.
Ezek hozzáadott értéket biztosítanak a látogatók számára vagy akár ráveszi őket, hogy kapcsolatba lépjenek veled.
Ilyenek például a kalkulátorok is.
A VR-élmények is tovább bővülnek az elkövetkező években.
A mikróanimációk pedig az e-kereskedelmi weboldalak egyik legújabb 2022-es webdizájn trendjeként ismeretesek. Céljuk a felhasználói élmény fokozása és a vásárlóknál a termék ízelítő biztosítása.
A virtuális élmény személyre szabása mellett a kereskedők humanizálják weboldalaikat is. Az élő csevegés alapfunkcióvá válik.
Egyre elterjedtebbek a virtuális valóság eszközei is, amelyek segítségével ruhákat „viselhetsz”, vagy bútorokat „helyezhetsz el” a szobádban.
A Laura Mercier szépségmárka például virtuálisan kipróbáltatja a pirosítókat, rúzsokat és szemhéjfestékeket, így „valós időben megtalálhatod a tökéletes árnyalatát”.
Még valami: javíts ügyfeleid fizetési élményén
A pandémia még sehol nem volt, amikor már 2018-ben a 30 év alattiak 59 százaléka, a 31-50 év közöttiek 75 százaléka, és még az 50 év felettiek 48 százaléka is előszeretettel használta a bankkártyás fizetési lehetőséget.
Hazánkban.
2016-ban már jelentősen emelkedett az elektronikus pénzforgalom.
Az MNB jelentése szerint azért, mert a bankkártyás fizetési mód padlógázzal kezdett elterjedni.
Az internetes vásárlások száma pedig rohamosan nőtt.
A kártyás vásárlások közül leginkább a netes vásárlásokért rajongott a magyarok jelentős része, már 2016-ban is.
A pandémia óta az online bankkártyás fizetési lehetőségek egy honlapon még inkább vonzóvá tettek egy vállalkozást.
Navigálás a változó vásárlási magatartásokban?
Ha meg vagy győződve arról, hogy ma lehetetlenség rövid vágtában egy vállalkozásnak egyik napról a másikra nagyra nőni mások szemében; akkor részben igazad van.
A munka hosszú távú.
Ezért nem engedheti meg egyetlen vállalkozás sem, hogy stratégia nélkül vágjon bele. Nem csoda, hogy pislákoló munkakedvvel ülsz le a gép elé minden egyes reggel.
Ha most mosolyt csaltam az arcodra, akkor talán neked is óriási lehetőség volna kipárnázott körülmények között felzárkózni a digitális világ kihívásaihoz.
Mert nem mindegy, hogy tűzoltásban vagy, stagnálsz, netán tisztes hasznot termelsz.
Tedd prioritássá az értékajánlatod.
Különböztesd meg magad a versenytársaktól.
Stabil lábakon állsz, de az online világ feladta a leckét? Hogyan építs elsőre is sikeres online értékesítési rendszert?
Úgy, hogy előre tudod, hogy mi fog működni.
Nálad.
Ez az alaptörvény nagyon jól fizet! Ez a fenti mondat az online értékesítés sikerének egyik receptjét írja le.
Minden a céloktól függ. Ha megvannak a konkrét célok, a konkrét sikertervek; konkrét sikerokozók kellenek.
A jövőben a legsikeresebb vállalkozások egyik közös jellemzője a reziliencia képessége lesz.
A változás képessége.
Az alkalmazkodás, a képzelet és a rugalmasság továbbra is a siker motorja.
Ebben segít a webesstratégia-workshopunk.
Itt a helyed, ha letörölnéd végre a térképedről a zsákutcákat és megismernéd a legrövidebb, legsimább, a céljaidhoz vezető utat a sikeres online jelenléthez.