január 26, 2022

9 tipp a konverziód növeléséhez

Tegye fel a kezét, aki szeretne sokkal jobb konverziót elérni!

A teremben helyet foglaló lelkes nebulók mindegyike magasba emeli a kezét.

Tegye fel a kezét, aki szeretne olyan technikákat megtanulni, ami segítheti a weblap konverziójának javítását!

Ismét minden kéz a magasba lendül.

Hát persze!

Képzeld el, hogy te is a konverziós csodaosztály egyik tagja vagy!

Alig várod, hogy végre olyan trükköket, hasznos praktikákat sajátíts el, amely a weblapod konverzióját segíti.

Mit is szeretnél?

Hogy a honlapodon a felhasználó egy általad kívánt cselekedetet hajtson végre.

Pl. feliratkozzon egy hírlevélre, letöltsön egy e-bookot, kosárba helyezzen egy terméket.

De ami a legszebb lenne a konverziós történetben:

A felhasználó árajánlatot kér, előfizet, vásárol tőled!

konverzio noveles 1
Konverzió növelés

Söprögess a saját webes házad táján!

Természetesen a fenti vágyott állapotért tenni kell, saját webes házad táján úgy kell söprögetni, hogy a weblapodra betévedő látogató töltsön nálad minél több időt, s persze érezze magát komfortosan.

Így ugyanis sokkal nagyobb az esélye, hogy kinyissa a pénztárcáját, s megajándékozzon azzal, ami a leendő vásárlódat és téged is maximumra tölt:

A bizalommal.

pexels nataliya vaitkevich 6120214
A konverzióoptimalizálás elengedhetetlen része az online jelenlétnek

Konverzióoptimalizálásra fel!

Mivel magasba emelted a kezed a konverziós csodaosztályban, ezért jöjjön most néhány egyszerű, de nagyszerű praktika, amivel segítheted honlapod konverzióját!

A tippek után pedig a ringbe szólítjuk majd a konverzió optimalizálás nehézsúlyú bajnokát!

1.     Ne hagyd elveszni a látogatót!

Sajnos rengetegen elkövetik azt a kapitális hibát, hogy telezsúfolják a honlapjukat mindenféle jelentéktelen információval.

Ennek köszönhetően a felhasználó, mint egy elárvult webes kölyök próbál kiutat találni a káoszból, így szépen el is tűnik a digitális színtérről.

Legyen áttekinthető, leegyszerűsített a weblapod! Jeleníts meg tiszta, érthető üzeneteket és vizuális formákat!

A weblap felépítéshez roppant hasznos tippekre itt lelhetsz: https://www.moonshot.hu/weboldal-felepitese/

Törekedj arra, hogy a felhasználó minél jobban érezze magát, miközben körbevezeted a webes birodalmadban!

Ne hagyd elveszni a látogatót!

2.     Használj CTA gombokat!

A Call to Action gomboknak is hatalmas jelentősége van.

A megrendelem ezt a terméket, érdekel ez a tréning, tudj meg többet és hasonló feliratú gomboknak kiemelt szerepe van.

Emeld is ki őket a szövegből! Legyen a CTA gomb feltűnő és jól látható!

Ezzel tudod a látogatókat még jobban ösztönözni általad elvárt cselekvésre.

3.     Építs bizalmat!

Használj olyan bizalmi elemeket, ami közelebb visz a weblapodra látogatóhoz!

–          Ügyfélvisszajelzések: annál erősebb üzenet nem létezik, amikor nem te áradozol magadról, hanem más emel fel téged a dicséret fellegébe. Ehhez nyilván a terméked/szolgáltatásod magas színvonalára is szükség van, s persze az ügyféllel szembeni korrekt hozzáállásodra. Ha pedig az ügyfél elégedett, akkor az a legjobb hír számodra. Ezért kérj ügyfélvisszajelzéseket akár szöveges vagy videós formában is!

–          Adj garanciát! Legyen biztos benne a weblapodra látogató, hogy amennyiben vásárolna tőled, akkor valószínűleg azt kapja, amit ígérsz számára! A pénzvisszafizetési garancia éppen ezért segítheti a konverziós arányok növelését. És persze fokozza a bizalmat is!

–          Referenciák kiemelése: Légy büszke arra, kikkel dolgoztál együtt! Jelenítsd is meg ezt a honlapodon!

4.     Legyen villámgyors a weblapod!

Temérdek felhasználó tűnik el csak azért a weblapról, mert hosszú másodperceket vesz igénybe egy adott oldal betöltése.

Ilyenkor ugyanis elmegy a látogatók türelme, és inkább más oldalra fognak kattintani.

5.     Legyen ellenállhatatlan az ajánlatod!

Emeld ki a terméked/szolgáltatásod egyediségét:

–          mi különbözteti meg másoktól

–          miért éri meg megvásárolni

–          milyen bónuszokat kap a vásárló

–          hogy változtatja meg az életét pozitív irányba

6.     Beszélj a felhasználók nyelvén!

Ahhoz, hogy az üzeneted célba, azaz az ideális ügyfeledhez érjen, meg kell ismerned a célcsoportodat!

Ha pontosan tudod, kiket akarsz megszólítani, akkor a honlapod tartalmát, vizuális megjelenését is ennek megfelelően tudod kialakítani.

Természetesen a konverziós adatok majd megmutatják számodra, hogy valóban a kívánt célcsoport érkezett-e meg a weblapodra.

7.     Kommunikálj a felhasználókkal!

Legyen a weblapodon olyan lehetőség, amelyen keresztül kérdezhetnek tőled!

Ez lehet egy chat, vagy éppen egy egyszerű érdeklődő form kitöltési lehetőség.

Lényeg, hogy a felhasználó lássa, hogy ha elakad valahol, akkor egyből tudja, hova és kihez fordulhat!

8.     Varázsolj szöveggel és vizuálisan!

Találd meg a képek/videók és a szöveg helyes arányát!

Az egyedi fotók, hívogató videók és a telitalálat tartalom olyan erős triumvirátust produkálhat, amely a látogatóidat sokáig az oldaladon tarthatja, illetve vásárlásra ösztönözheti.

Miről, kinek és hogyan írj? Itt minden fontos infót megtalálsz: https://www.moonshot.hu/igy-gyozd-meg-az-olvasoid-a-hatasos-szovegiras-receptje/

9.     Tesztelj, tesztelj és tesztelj!

Akár a fenti, akár más ötleteket: teszteld!

Csak így kapsz megfelelő információkat arról, hogy az általad elvárt cselekvéseket a látogatók megteszik-e az oldaladon.

A tesztelés által megtudhatod:

–          hányan érkeztek a weboldaladra

–          mennyi időt töltenek el az oldalon

–          hányan kattintottak egy adott oldalra

–          érdemes-e új verziókkal próbálkoznod

Ha pedig még biztosabb és komolyabb eredményeket akarsz elérni, akkor érdemes olyan szakember segítségét kérni, aki a téma profijaként a weblapod konverzióját még magasabb szintre repítheti.

Szólítjuk is a kék sarokba a cikk elején beharangozott szakértőt!

A konverzióoptimalizálás nehézsúlyú bajnokát:

Az adattudóst!

pexels burst 374631
A konverzióoptimalizálás bajnoka: az adattudós

Ki ő?

Ő az, aki segít abban, hogy

–          azt a célcsoportot találd meg, akit szeretnél elérni

–          azt add a látogatóknak, amire szükségük van

–          megtaláld azt a megoldást, hogy a látogatókból vásárlók legyenek

–          minőségi időt töltsenek nálad a felhasználók

–          minél jobb konverziós eredményeket produkáljon a weblapod

Az adattudós ennek érdekében a kilences pontra helyezi a hangsúlyt, tehát tesztel.

A feketén-fehéren kiszűrhető adatoknak hisz, nem pedig a légből kapott információkat részesíti előnyben.

Nem vaktában tüzel, hanem tudatosan dolgozik. A weblapod eredményességéért. Érted.

A tesztelés során olyan értékes információkra lel, amely alapján az adott weboldalhoz tudja igazítani a stratégiát.

Így tudja a te weblapodat is a konverziós kánaán felé kalauzolni, azaz segít abban, hogy eredményes weblapod legyen.

Ha szeretnéd, hogy a weblapod is minél szebb konverziós csúcsokat hódítson meg, akkor fordulj hozzánk bizalommal!