Felesleges költened az online marketingre.
Szuper a terméked, extra kedves vagy az ügyfeleiddel, biztosan idővel népmesei magasságokba fog emelkedni a céged: szájról szájra fog terjedni a hír a termékedről/szolgáltatásodról.
Ezek az állítások igenis helytállóak!
A 19. században biztosan.
A 21. században azonban már más a helyzet.
Itt roppant kevés, ha minőségi a terméked és mellette még jó fej is vagy.
Kellenek az online világítótornyok, amelyek állandóan pásztáznak téged és megerősítik a felhasználókat:
Ó, tényleg, ott vagy, meg tudunk találni, bízunk benned, vásárolni szeretnénk tőled.
Ehhez azonban bombaerős világításra van szükség, amelyért egyetlen egy személy felelős.
Igen, jól sejted, Te bizony.
Milyen lehetőségeid vannak az online tündöklésre?
Erről lesz szó a továbbiakban, segíteni fogunk neked, hogy megtaláld a megfelelő online fényforrásokat!
Online marketing, mi vagy te?
Képzelj el egy mozifilmet!
Ahhoz, hogy emberek sokasága tóduljon a moziba, először is nem árt, ha lenyűgözi a nézőket.
De a moziba el is kell jutni valahogy!
Kell róla egy bemutató, blogbejegyzés, filmkritika, visszajelzések a mozinézőktől, közösségi médiás reklámok és még sorolhatnánk.
Ahhoz, hogy megnézd azt a filmet, több helyről is érkeznie kell a csábító behatásoknak.
Emlékszel az online világítótornyokra?
Itt is több helyről érkeznek a fények.
Az online marketing is hasonló:
Ez a cég, márka, vállalkozó szócsöve, amin keresztül eljuttatja az üzeneteit a célcsoporthoz, akiktől valamilyen cselekvést vár.
Ez lehet:
– Egy e-book letöltése
– Feliratkozás a hírlevélre
– Egy videó megnézése
– A landing oldal végignézése
– Podcast meghallgatása
De ami a legfőbb cél, a vásárlás!
Kinek nem való az online marketing?
– a 82 éves nagymamának, akinek a legfőbb célcsoportja az ő drága unokái. Egy isteni almás pitéhez ugyanis nem kell marketing, amíg a falánk unokák a szűk célcsoport.
– egy naplót író bölcsészlánynak, aki úgy tervezi, hogy élete végéig csak az asztalfióknak alkot
– egy olyan cégnek, aki beéri egy idejétmúlt honlappal, hiszen „eddig is megvoltunk marketing nélkül”
Kinek való az online marketing?
– Egy cukrászdának, amely pompás almás pitét is árul, de szeretné minél több emberhez eljuttatni a tápláló és mennyei termékét.
– Egy varázslatos szöveget író lánynak, akinek a tartalmai életre kelnek az online térben, aminek köszönhetően megrendelői fantasztikus eredményeket könyvelnek el. Főleg, ha az online világ tudomására hozza, hogy létezik.
– Egy modern gondolkodású cégnek, amely tudja, hogy profi online marketinggel nemcsak az arculatát, a hitelességét tudja építeni, hanem felemelheti a munkatársakat, új megrendelőkre lelhet, pozitív üzeneteket közvetíthet.
Neked Pistike kell?
Létrehozol egy céges facebook oldalt, regisztrálsz az instára, megrendelsz egy csillivilli, designban világbajnok honlapot, naponta posztolsz, mindegy, hogy miről.
Aztán örülsz magadnak, mert belevetetted magad az online tengerbe!
Na, ez a legnagyobb tévút!
Amikor az eszköz a lényeg, a cél pedig nem számít, csak az a fontos, hogy jelen legyél online formában.
Ez olyan, mint a veszettül bömbölő Pistike a zsúfolt áruház közepén:
Mindenki hallja, de senkit sem érdekel. Na, jó, a szülőket kivéve.
Célra tarts!
A célod ismerete nélkül csak vaktában tüzelő vadnyugati westernhős lehetsz a falusi farsangon.
Egy tizenéves, vadul videojátékozó rétegre nem biztos, hogy hírlevelek sokaságát fogod zúdítani. Lehet nem is néz emaileket, de tiktokot, instát már annál jobban.
Nyugdíjas otthon tulajdonosként valószínűleg nem az instagram hirdetéseket kellene erőltetni, hanem egy olyan weblapot létrehozni, ami egyszerű, közérthető formában vezeti végig a látogatót a honlapon.
Egy egészségügyi cég marketingje nem biztos, hogy az őrült animációkat kell, hogy előtérbe helyezze, hanem a szakértői írásokat és a bizalmi elemeket.
Tudnod kell,
- kinek jó a terméked,
- mit kínálsz pontosan,
- milyen problémát oldasz meg
Ha ezekkel tisztában vagy, akkor ideje, hogy megtaláld a célodhoz megfelelő online eszközöket!
A weblapos lapítás helyett
A weblapod az online marketing szíve.
Egy olyan prospektus, amelyet lapozgatva a felhasználók minél jobban megismerik a termékedet és a szolgáltatásodat.
Sőt, ennél még sokkal többet is!
A blogcikkekben nyomulás nélkül fejtheted ki az iparágadra jellemző témákat. Szakmai hozzáértésedet csillogtathatod ezekben az írásokban.
Az ügyfélvisszajelzések és a referenciák pedig az egekig röpíthetik a hitelességedet.
Egy weboldalon bepillantást engedhetsz a szemléletedbe, az általad képviselt értékeket hozhatod közelebb a leendő ügyfeleidhez, akik aztán azonosulni tudnak veled.
Megmutathatod a megoldásodat az célcsoportod problémáira.
Egy eredményes weblappal hasítani lehet az online sztrádán.
Tartalmas tartalmat!
Hiába tör markánsan előre a vizuálisan erős megjelenés, mégis a látogatók odafigyelnek a szavaidra, mondataidra.
Ezeken keresztül tudod a célcsoportot megszólítani, tanítani, értéket adni a számára.
– Szakmai cikkekben, már említett blogbejegyzésekben mutathatod meg hozzáértésedet
– A közösségi médiás írásaidban aktivizálhatod az online látogatóidat
– Egy e-book-ban hasznos javaslatokkal segítheted a célcsoportodat
Ezekhez a tartalmakhoz pedig olyan sziporkázó szövegírásra van szükség, amely a képernyőhöz szegezi a felhasználókat, sőt, legjobb esetben még vásárlásra is ösztönözheti őket.
Helló, közösségi média!
A közösségi média marketing remek eszköz közhírré doboltatni a tartalmaidat, termékeidet, szolgáltatásaidat.
Pompás lehetőség megszólítani a követőidet, új érdeklődőkre szert tenni, online lasszót kivetni.
A Facebook, instagram, Tiktok és társai remek lehetőséget teremtenek arra, hogy elérd azokat az embereket, akiknek tudsz segíteni.
Mit tud a közösségi média még?
– aktivizálni a célközönséget
– köztudatban lenni, folyamatos interaktivitásra buzdítani
– komoly követőbázist kiépíteni
Légy a keresők bajnoka!
Attól még, hogy szakmailag kifogástalan tartalmakat hozol létre, még nem biztos, hogy több érdeklődő akar az online teredbe férkőzni.
Ehhez a SEO mesterévé kell válnod, és olyan kulcsszavakat, keresési taktikákat kell használnod, amitől egyre világosabban fényeskedsz a digitális közegben.
A keresőoptimalizálással nagyszámú látogatót tudsz a weboldaladra irányítani.
Ehhez szükséged lesz:
– műszakilag bombaerős honlapra
– keresőbarát tartalomra
– a Google számára is hiteles weboldalra
– konverzióoptimalizálásra
Az utóbbiról még ejtünk pár szót később!
Ha pedig a hirdetésekben hiszel, s akár több pénzt is áldoznál azért, hogy eljusson a híred minél több, célközönségedhez tartozó emberhez, akkor használj PPC hirdetéseket!
Hogy micsodát?
A PPC (pay-per-click) hirdetés dióhéjban a következőt jelenti:
Valahányszor egy felhasználó rámegy egy PPC hirdetésre, a hirdető egy meghatározott összeget fizet a hirdetési felület üzemeltetőjének.
A legnépszerűbb lehetőség a Google Ads, amely az ingyenes google találatok fölé repíti a hirdetésedet.
Ezen kívül még vannak olyan pazar platformok, ahol fizetett hirdetést hozhatsz létre, ahol még több embert érhetsz el célcsoportodból! (Youtube, LinkedIn, Instagram, Facebook stb.)
Levelezz!
Szereted a jellegtelen, semmitmondó leveleket?
És azokat, amelyek mintha téged szólítanának meg? Amelyek értéket adnak?
Az utóbbi érzést akkor élheti át az ügyfeled, ha olyan emailt írsz neki, amit nem akar a legelső másodpercben a kukába dobni, hanem amit a roppant fontos címkével lát el.
Ezekben az elektronikus levelekben:
– népszerűsítheted a rendezvényeidet
– extra ajánlattal állhatsz elő
– érdekes tartalmakat prezentálhatsz
– akciókról tájékoztathatod a követőidet
Az email marketingben szinte kézen fogod az email listádon szereplőket és egyedi tartalmak segítségével a vásárlás felé terelheted őket.
Helló, konverzió!
Az online marketing eszközeid eredményességét pedig érdemes folyton monitorozni.
Keresni és a kutatni az adatokért annak érdekében, hogy például 100 látogatóból ne csak 3, hanem mondjuk 5 vásárlód legyen!
Ehhez a konverziódat kell felpörgetned!
Az adatgyűjtés hatására például megtudod azt, mennyi időt töltenek a honlapon, vagy éppen milyen platformról érkezik a legtöbb látogató.
Az adatok birtokában pedig tudni fogod, hogy min kell változtatni:
– több bizalmi elemet pakolni a honlapra
– több képpel, videóval ellátni a weblapodat
– meg kell erősíteni a tartalommarketingedet
– egyértelműbb, átláthatóbb üzeneteket kell küldeni
A cél az, hogy minél több vásárlód legyen. Ehhez pedig konkrét lépések megtételére van szükség!
Akár az is, hogy egy adattudós segítségét kéred.
Sőt, az is, hogy megtalálod a megfelelő online marketing eszközöket, az online világítótornyaidat.
Legyen tehát konkrét célod! Bukkanj rá a célközönségedhez és a hozzád leginkább passzoló online marketing eszközökre!
Szurkolunk neked, hogy minél világosabb és láthatóbb légy!