Erős weboldal nélkül nem fogsz sikeres lenni külföldön? – szól az őszinte kérdés onnan legbelülről, talán kissé szkepticizmussal átitatva. Akkor tegyük a kérdést boncasztalra.
Aki csak a termékében bízik és kevésbé törődik a nemzetközi marketing részletkérdéseivel – köztük az online jelenléttel –, könnyen orra bukhat. Mutatunk 5 olyan okot, amelyre vélhetőleg te is felfigyelsz.
A sikeres exporttevékenység alapja a megfelelően kidolgozott stratégia, de hogyan segíthet az (ország)határok áttörésében egy domain alatt futó „információcsomag”?
A kérdés adott.
Kezdjük ott, hogy a weboldalad több, mint egy információcsomag.
Amint rákattintasz a képzeletbeli piros gombra, hogy beélesítsd (a bombát) a frissen elkészült weboldalad; azzal egyidőben a megítélésed, a hitelességed, a márkád hírnevét indítod útjára az egyik legkegyetlenebb háborúba.
Ahol a „nem ismerlek és nem hiszek neked” és a “inkább skippelek” ítélet válogatás nélkül mészárolja le a márkákat.
3 dologtól függ, hogy külföldön komolyan vesz-e a célcsoportod
1. A hitelességedtől (megbíznak-e benned).
2. A közös nyelvtől (a nem google-fordítós nyelvezet mellett a közös stílusra, struktúrára, érzésekre is utalok).
3. A célcsoportod igényeinek, vágyainak, preferenciáinak figyelembevételétől (a termék részleteit érintő kérdésektől, az ügyfélszolgálaton át a fizetési módokig).
Miért fontos ez?
A forgalom (látogatók) a marketingfolyamataidnak csak egy része, az izgalmas része az oldaladon, a marketingfelületeiden kezdődik: azok konvertálnak-e vagy sem?
Egy erős márkához társított vérszegény és mellé lőtt kommunikáció is képes elérni siralmas eredményeket. De ha ráadásul még külföldön ismeretlen márkaként akarsz elérni irigylésre méltó nemzetközi eredményeket, zseniális stratégiára és tudatosan felépített folyamatokra lesz szükséged.
Ugyanez igaz a kommunikációdra és a weboldaladra is (tartalom, felépítés, dizájn). Egy tudatosan kialakított weboldal felbecsülhetetlen értékű munkaTÁRSA lehet az exportodnak:
- segíthet potenciális ügyfelek elérésében,
- termékeid és szolgáltatásaid bemutatásában,
- valamint erős online jelenlét kialakításában.
Jogosan felvetődik a kérdés, hogy miért ne az olyan online piactéri platformok használatában gondolkodj, mint az Amazon, az eBay (ha termékeket értékesítesz)?
Erre a kérdésre is választ kapsz a továbbiakban.
Valamint, ha a márkádat külföldre bővíted és a további növekedéshez új, nemzetközi piacokat keresel, már a kezdeti lépéseknél stratégiai kérdésekkel nézel majd szembe.
Sokszor hangsúlyoztuk már, hogy az egyik területen és országban sikeres szlogenek, nyálcsorgatós kampányok és kezdeményezések korántsem biztos, hogy a másikban is működnek.
Már önmagában a kultúra és a nyelv megváltoztathatja a marketing hatását.
Hogyan segíthet hozzá egy erős weboldal az exportsikereidhez?
1. Elsősorban a márkaismertség növelésében, hiszen tudatosan növelheted a márkád felidézhetőségét és ismertségét. (Első benyomás keltése.)
2. Az elköteleződés kialakításában: elérheted, hogy elköteleződjenek feléd. (Érvelhetsz a terméked mellett.)
3. A potenciális ügyfelek generálásában: elérheted, hogy felvegyék veled a kapcsolatot. Leadeket, érdeklődőket generálhatsz. (Kultúrához igazított kapcsolatfelvétel.)
4. Megtalálhatóságban. Te lehetsz a válasz a keresésekre, kérdésekre (SEO)
5. Szabadságban megvalósított értékesítésben: növelheted az eladásokat és a bevételt. (Teljes ellenőrzés alatt állhat a márkaépítés, a marketing és az árképzés.)
Nézzük közelebbről.
01 Első benyomás
Weboldalad egy befektetés az exportodba, ezért fontos alaposan átgondolni, mit szeretnél elérni rajta keresztül.
Az exporttevékenységed számára létrehozott weboldal nemcsak a digitális jelenlétről szól majd, hanem az ügyfelek eléréséről, a kapcsolatok kialakításáról és az eladások növeléséről.
Ezért a világos, konkrét és mérhető célkitűzések segítségével olyan weboldalra lesz szükséged, amely segít elérni ezeket a célokat.
Akkor lesz ideális a weboldalad
- tartalmi felépítése,
- struktúrája
- és kommunikációja,
ha a látogatót az első 20-30 másodpercben meggyőzi, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, miben tudsz segíteni.
Erre maximum 8 másodperced van (a statisztikák szerint). Egy ideális weboldal megfelelő mennyiségű információt szolgáltat az olvasónak: nem túl keveset, de nem is túl sokat.
A látogató ugyanis mindig a figyelmével szelektál és fókuszál. Címek, alcímek, képek, videók és változatos elemek tartják fenn kíváncsiságát és tudásvágyát.
Tehát a weboldalad tartalmi részei megszólíthatják, meggyőzhetik és vásárlásra ösztönözhetik az olvasót.
Célodnak megfelelő weboldalad akkor lesz, ha az exportra szabott weboldalad:
- a helyi kultúrákhoz,
- a helyi népcsoport vágyaihoz,
- fájdalompontjaihoz,
- kulturális eszméihez,
- és ízlésekhez alkalmazkodik (tartalomfogyasztásban, vásárlási szokásokban és így tovább).
Hátrafele lépegetsz, ha a terméked kapcsán homályban tapogatóznak az előnyök, a fájdalompontok (amikből felismernék önmagukat) kapcsán és a veled kapcsolatos kétségeikre sincsenek meg a válaszaik.